#အဘေရ_မိုးေတြညႇိဳ႕လာၿပီေတာ့
#သုေမာင္
အခန္း [၁]
သူမသည္ ရွစ္တန္း ေက်ာင္းသူကေလး တဦးျဖစ္၏။ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသူ ဆိုေပမင့္၊ အသက္ကေတာ့ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူ အ႐ြယ္ဟု ဆိုရေပမည္။
အေၾကာင္းမွာ သူမသည္ ရွစ္တန္းတြင္ ပညာသင္ၾကား ေနယင္းႏွင့္ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့ရ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
အယင္ ကာလမ်ားဆီကေတာ့ သူတို႔ မိသားစု၏ စားဝတ္ ေနေရးသည္ ေခ်ာင္လည္သည္ မဆိုသာ ေသာ္လည္း တက္ႏွင့္ ေလွာ္ရေသာ ေလွကဲ့သို႔။ ႐ုန္းကန္ႏိုင္မွ ေတာ္ကာက်ေသာ အေျခအေနတြင္ ရွိခဲ့သည္။ တေန႔လုပ္မွ တေန႔စားရ ဆိုသေလာက္ အေျခအေန မဆိုးေသာ္လည္း အထိုက္ အေလ်ာက္ေသာ ဘဝေပး အေျခအေန ကေလး မပ်က္ျပား သြားေစရန္ကား ေန႔ဓဒူဝ အလုပ္ လုပ္ေနၾကရ၏။
အလြယ္ဆုံး စကားကို ေ႐ြးရလွ်င္ လက္လုပ္လက္စား အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ျဖစ္၏။
မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္ အေျခအေနႏွင့္ ကိုယ္ေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ လူမႈေရး စသည့္ ကိစၥမ်ားႏွင့္ မကင္းႏိုင္ရွာေပ။
သူမ ခုနစ္တန္း ေရာက္ေသာ ကာလမွ စ၍ သူတို႔ မိသားစု အေျခအေနမွာ လက္ရွိထက္ တစတစ ေလ်ာ့နည္း လာခဲ့ေတာ့သည္။
ဆိုပါစို႔ ... ယခင္ကလို မိမိတို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ကြၽန္းကိုင္းမီ ကိုင္းကြၽန္းမီ ဆိုသလို ေလာကဝတ္ မျပဳႏိုင္၊ မေက်ႏိုင္ ျဖစ္လာတာမ်ိဳး၊ သာေရးနာေရး စသည္တို႔တြင္ အင္တိုက္ အားတိုက္ မကူညီ မပါဝင္ ႏိုင္ခဲ့တာမ်ိဳး ...။
သူမ အေနႏွင့္ ေျပာရပါမူ၊ သုံးေလးလမွ တခါေလာက္သာ အခြင့္အေရး ရေသာ တစ္က်ပ္တန္း ႐ုပ္ရွင္ပြဲကေလးပင္ လက္လြတ္ ခဲ့ရသည္။
သည့္ေနာက္ပိုင္းမ်ား တြင္ေတာ့ သူမတို႔ မိသားစုမွာ နက္ျဖန္ခါ အတြက္ စရိတ္ကို သည္ကေန႔ ကထဲက ပူပင္ရေသာ အေျခအေနပင္ ေရာက္လာခဲ့ ရေတာ့သည္။
အယင္က သူမတို႔တြင္ မိသားစု ေလးဦး ရွိသည္။ အေဖ၊ အေမ၊ အေဒၚႀကီးႏွင့္ သူမတို႔ ျဖစ္သည္။ အေဖက ဌာနဆိုင္ရာ တခုတြင္ စာေရးလုပ္သည္။ အေမကေတာ့ အိမ္မႈ ကိစၥသာ ကြၽမ္းက်င္သည္။ အေဒၚႀကီး ကေတာ့ ေဈးေရာင္းသည္။
သူမတို႔ မိသားစုသည္ ျမစ္ဆိပ္ကမ္း ၿမိဳ႕ေလး တခု၏ ၿမိဳ႕စြန္ပိုင္း ဆင္းရဲသား ရပ္ကြက္တြင္ ေနၾကသည္။ ရပ္ကြက္ ဆိုေပမင့္ အကြက္ခ်၍ တည္ထားေသာ အရပ္ကား မဟုတ္ပါ။ ျမစ္ကမ္း နဖူးတြင္ ျဖစ္သလို ေဆာက္ထားေသာ အိမ္ကေလး တအိမ္ (တဲသာသာ) မွ်သာ ျဖစ္သည္။
တံငါ လုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြး ၾကကုန္ေသာ လူတန္းစား ေနထိုင္ၾကရာ အိမ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ အိမ္မွာ အေဒၚႀကီး၏ အိမ္ပိုင္ ျဖစ္သည္။
အိမ္တြင္ အေဒၚႀကီး၏ ဝင္ေငြမွာ အမ်ားဆုံး ျဖစ္သည္။ အေဖ၏ ဝင္ေငြမွာ လစဥ္ ပုံမွန္ေသာ္လည္း မိသားစု စားေလာက္ ႐ုံသာ ရွိသည္။
သူမ၏ ေက်ာင္းစရိတ္ စေသာ ဗာဟီရ ကိစၥမ်ား အတြက္ႏွင့္ အပိုသုံးေငြ ကိုေတာ့ အေဒၚႀကီး ကိုသာ အားကိုး ေနၾကရသည္။
အေဒၚႀကီးသည္။ သူမဖခင္၏ အစ္မႀကီး ျဖစ္ေလသည္။
အေမႏွင့္ သူမတို႔သည္ အခ်ိန္အားရသလို အေဒၚႀကီး၏ ငါးလုပ္ငန္းတြင္ မေတာက္တေခါက္ ဆိုသလို ပါဝင္ ကူညီရသည္။ မေတာက္တေခါက္ဟု ဆိုရျခင္းမွာ သူမသည္ ေက်ာင္းသူ အ႐ြယ္ကေလးသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
အေမသည္ကား နဂိုကတည္းက ထုံထုံအအ၊ အစားထဲက။
အေဒၚႀကီးသည္ အပ်ိဳႀကီး ျဖစ္၏။ စကားေတြ ဗ်စ္ေတာက္ ဗ်စ္ေတာက္၊ ေျပာတတ္သည္မွ လြဲ၍ ေစတနာ သဒၶါတရား အလြန္ ျပည့္ဝ၏။ တအိမ္လုံးကို သူပင္ ဦးစီးဦးေဆာင္ ျပဳ၏။
ေနာက္ေတာ့ အေဒၚႀကီးသည္ ေရာဂါေဝဒနာ တခုကို တစတစ ခံစား လာရရာမွ လူမမာတပိုင္း ျဖစ္လာခဲ့ ရေတာ့သည္။ အလုပ္ေကာင္းေကာင္း မလုပ္ႏိုင္သလို သူ႔အတြက္ ေဆးဖိုးဝါးခပင္ အႏိုင္ႏိုင္ ျဖစ္လာသည္။
ေဆး႐ုံက ကင္ဆာဟု ေျပာသည္။ ျမန္မာဆရာက အသားပိုဟု ေျပာသည္။
မည္သို႔ပင္ရွိေစ အေဒၚႀကီးသည္ ရင္သားတြင္ အက်ိတ္ႀကီးမ်ား ေပါက္လာေသာ ေရာဂါျဖင့္ ... ေနာက္ဆုံးတြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။
သည့္ေနာက္ပိုင္း သူမတို႔ မိသားစု သုံးဦး၏ ေနေရးထိုင္ေရး စားေသာက္ေရးမွ အစ၊ အစစ အရာရာ ယိုင္နဲ႔လာသည္။
အေဖ၏ ပုံမွန္လစာမွာ စားေလာက္႐ုံမွ်သာ ရွိသည္။ အေမက ခ်က္ေရး ျပဳတ္ေရးမွ လြဲ၍ ဘာမွ မလုပ္တတ္ မကိုင္တတ္။ သူမက အေဒၚႀကီး၏ အလုပ္ကို တတ္အားသေ႐ြ႕ ဆက္လုပ္ရွာပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းက တဖက္ႏွင့္မို႔ ခရီး မတြင္လွေခ်။
သူမ ေက်ာင္းက ထြက္ရေလာက္ေအာင္ အထိ ဆိုး႐ြားလာ ခဲ့ရေသာ အေျခအေန မွာကား၊ အေဖကိုယ္တိုင္ “ဆီး” ကိုင္ေသာ ေရာဂါ စတင္ စြဲကပ္လာခဲ့ ရေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။
ဌာနဆိုင္ရာ အလုပ္ ျဖစ္သျဖင့္ အလုပ္ခ်ိန္ ပ်က္ကြက္လို႔ မရ။ ခြင့္ကလည္း မၾကာခဏ ယူေနရသူပါ။
သူမတို႔ မိသားစုသည္ ျမစ္ဆိပ္ ကမ္းနဖူး ေပၚတြင္ ေနေသာ္လည္း ျမစ္လယ္မွာ လႈိင္းမိ ေနသကဲ့သို႔ ရွိေခ်ေတာ့၏။
ဤ အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ သူမသည္ အလိုက္သိ နားလည္စြာပင္ မိမိ၏ ေက်ာင္းစရိတ္၊ ပညာေရးကို အိမ္မွာ ဝိုင္းဝန္း ကူညီေရး ကိစၥမ်ားတြင္ ေပးလႉလိုက္ရ ပါေတာ့သည္။
ပထမတြင္ေတာ့ အေဖက သူမကို ေက်ာင္းမထြက္ ေစခ်င္ခဲ့ပါ။ ျဖစ္သလို ပညာ သင္ၾကားေပး ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ သူ ဘယ္လိုမွ မတတ္ႏိုင္။
အေမကေတာ့ “မိန္းကေလးပဲ၊ ေက်ာင္းစာ ေတာ္႐ုံဖတ္ ၿပီးေရာ” ဟူေသာ အေတြးမ်ိဳး အ႐ိုးစြဲေနသူမို႔ သူမ ေက်ာင္းထုတ္ရသည့္ ကိစၥအတြက္ ဘာမွ် မထူးျခား သလိုပင္ ေန၏။
ၿပီးေတာ့ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ ဟင္းစားကေလး ေလာက္ေတာ့ သူမ ရွာေဖြႏိုင္သည္ မဟုတ္လား။ သူတို႔ ေနထိုင္ေသာ ျမစ္ဆိပ္သည္ ပင္လယ္ဝႏွင့္ သိပ္မလွမ္းလွ ေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္အား ရသလို ပင္လယ္ဝဘက္ ေလွ်ာက္သြားၿပီး ခ႐ုေကာက္ ႏိုင္သည္။ ရလာေသာ ခ႐ုကေလးမ်ားကို လည္ဆြဲ၊ ရင္ထိုး၊ အ႐ုပ္ကေလးမ်ား စသျဖင့္ သူမ လုပ္တတ္သည္။ ၿမိဳ႕လယ္ေဈးမွာ သြားသြင္းသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္လ သုံး ေလးဆယ္ေတာ့ ဝင္သည္။
ဤသို႔အားျဖင့္ သူမသည္ ေက်ာင္းပညာေရာ၊ ျပင္ပ ဗဟုသုတမွာပါ တစတစ ေခါင္းပါး ေဝးသီ လာခဲ့ရေတာ့သည္။
* * *
သူမ၏ အမည္ရင္းမွာ မသန္းျမ ျဖစ္၏။ ေက်ာင္းမွတ္ပုံတင္မွာေရာ၊ ဆီစာအုပ္ (ကုန္ဝယ္စာအုပ္) မွာပါ မသန္းျမ။
သို႔ေသာ္ သူမ ေျခာက္တန္း ေအာင္ေသာ ႏွစ္မွစ၍ သူမ၏ နာမည္ရင္း မသန္းျမကို 'ျမ' ဟူ၍ အဖ်ားဆြတ္ ေခၚေဝၚ ၾကျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ ဤသို႔ ေျပာရသည္မွာ အေၾကာင္းရွိသည္။ သူသူ ငါငါတို႔တြင္လည္း နာမည္ကို အဖုံးဆြတ္ ေခၚေဝၚေလ့ ရွိၾကသည္မွာ ကမၻာအႏွံ ့ လူမ်ိဳး ဘာသာ မေ႐ြးပင္ ျဖစ္သည္ မဟုတ္လား။
ယခု မသန္းျမကို 'ျမ' ဟု အဖ်ားဆြတ္ ေခၚျခင္းသည္လည္း သူသူငါငါလို ျဖစ္သည္ မွန္ေသာ္လည္း ထူးျခားခ်က္ကေလး တခုေတာ့ ပါဝင္ေန၏။
ၾကားျဖတ္ ေျပာလိုသည္မွာ မသန္းျမသည္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ အလြန္ ဝါသနာပါသူ ျဖစ္၏။ ပိုက္ဆံရွိ သားသမီးမ်ားလို ပြဲကေလး ႐ုံတကာ လိုက္ၾကည့္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသာ္လည္း သူ႔ အေျခအေန ကေလးႏွင့္သူေတာ့ျဖင့္ သူတို႔ အသိုင္းအဝန္းမွာ ႐ုပ္ရွင္ ပိုးကေလး ရွိသူ ျဖစ္၏။ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလို သုံးေလးလမွာ တခါေလာက္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ျဖစ္ ခဲ့သည္။ အေဒၚႀကီး ရွိစဥ္က ဆိုလွ်င္ တခါတရံ တလ တခါေလာက္ ထိေအာင္ပင္ ၾကည့္ရတတ္သည္။
မည္သို႔ပင္ ရွိေစ ... မသန္းျမသည္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ဝါသနာပါ သလို၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား မဝ္းသမီးမ်ား ကိုလည္း စိတ္ဝင္စား ခဲ့သည္။ သူမ၏ အိပ္ခန္း နံရံကေလးမွာ ဆိုလွ်င္ ေကာလိပ္ဂ်င္ ေနဝင္း ပုံမွအစ မသန္းေ႐ႊပုံ အထိ ျဖတ္စညႇပ္စ ေၾကာ္ျငာ သတင္းစာ အပိုင္းကေလး ... စသည္ျဖင့္ စိတ္ထင္တိုင္း တြယ္ကပ္ထား၏။
သို႔ေသာ္ ... မင္းသမီး မင္းသားမ်ားကို ကိုးကြယ္ရာ သေဘာ အထိ စိတ္ကစား ေသာ္လည္း သူတို႔လို ဘဝမ်ိဳး ေရာက္ဖို႔ကား သူမ မစဥ္းစားပါ။ သို႔မဟုတ္ စဥ္းစားဖို႔ပင္ စဥ္းစားခ်ိန္ မရေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္တန္ရာသည္။
ဤေနရာတြင္ 'ျမ' ဟု သူ႔ကို အဖ်ားဆြတ္ ေခၚေဝၚၾကျခင္း ထူးျခားခ်က္ကို ေဖာ္ျပပါေတာ့မည္။
တေန႔တြင္ ... မသန္းျမ၏ အသက္ထက္ပင္ ႀကီးၿပီျဖစ္ေသာ ေရွးျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေဟာင္းႀကီး တကား သူတို႔ၿမိဳ႕မွာ ျပသည္။ အစ ပထမေတာ့ လူႀကီးပိုင္းေလာက္သာ သြားၾကည့္ၾကသည္။ ေကာင္းသည္ဟု မၾကည့္ခင္ ကတည္းက မွတ္ခ်က္ကို ခ်ယင္း စားၿမဳံ႔ျပန္ ခဲ့ၾကသည္။ ပထမ တရက္ ျပၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ့ ယေန႔ေခတ္ လူငယ္မ်ားပါ ပြဲတိုင္း ႐ုံျပည့္မွ် အားေပး လာၾကသည္။ ေရွးေခတ္ကလည္း ဒီလို မင္းသားမ်ိဳးေတြ အရွိပါကလားဟု အံ့ဩ ၾကရသည္။ သူကေလးတို႔၏ ပါးစပ္ဖ်ားတြင္ “ခင္ေမာင္ရင္၊ ခင္ေမာင္ရင္” ႏွင့္ လႈိင္းပုတ္သံကဲ့သို႔ ျမည္ဟီး ေနေတာ့သည္။
ထိုဇာတ္ကား၏ အမည္မွာ 'ဗိုလ္ေအာင္ဒင္'။
မသန္းျမ သည္လည္း ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ဇာတ္ကားကို အလြန္ ႏွစ္ၿခိဳက္၏။ အမ်ားသူငါ ထူးစံ အတိုင္းပင္ မင္းသားႀကီး ခင္ေမာင္ရင္ကို စြဲလမ္းမိ၏။ ခုႏွစ္ခါ ရွိယင္ မိမိ၏ အဘိုးအ႐ြယ္တိုင္ ရွိမည္ကို သိရွိခံစား ထားေသာ္လည္း ဟိုစဥ္က မင္းသား ခင္ေမာင္ရင္ အျဖစ္သာ ယခု စြဲေနမိသည္။
တမ်ိဳးေတာ့ တမ်ိဳးပါပဲဟု သူမ စဥ္းစားမိခဲ့သည္။
ကိုေက်ာ္တို႔၊ ကိုေအာင္တို႔ကို ႀကိဳက္သလိုမ်ိဳးလည္း မဟုတ္။
မိုးေတြ အုံ႔လာလွ်င္ ဘယ္လိုလြမ္းမွန္း၊ ဘာကို စိုးရိမ္မွန္း မသိသလိုပင္ သူ ခံစားရ၏။
ဒါကို ထားပါအုံး။
ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ဇာတ္ကား ျပဳၿပီး ကတည္းက သူမအေပၚ ပတ္ဝန္းက်င္က 'ျမ' ဟူ၍ ကလူၾကည္စယ္ သလိုလို၊ ခ်စ္စႏိုးလိုလို 'ျမ' ဟူ၍ အဖ်ားဆြတ္ ေခၚလာၾကသည့္ ကိစၥ။
အစကေတာ့ သူ႔ဖာသာ သူပင္ သတိမထားမိခဲ့ပါ။ 'ျမ' တဲ့။ အေခၚခံရတာ ေကာင္းလိုက္တာ။ အယင္ကႏွင့္မတူ။ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ၾကည့္ၿပီးမွကို ပိုၿပီး အရသာ ေတြ႕လာတာ။
ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ ႏွာေခါင္းသံ သဲ့သဲ့ ကေလးျဖင့္ ေဒၚေမေမဝင္း (မင္းသမီးႀကီး ေမေမဝင္း) ကို ျမေရ - ျမေရႏွင့္ ေခၚခဲ့ပုံကေလး ေတြကို ၾကားေယာင္မိ သလိုလို၊ ကိုဘခ်စ္ (မင္းသားႀကီး ဦးဘခ်စ္) က ျမေရ ... ျမေရဟု ေခၚသံကေလး ကိုပင္ နားစြဲေန သလိုလို။ ေမေမဝင္းက ဇာတ္သိမ္းခါနီးတြင္ ကိုဘခ်စ္ကို လြမ္းသျဖင့္ လာေခၚမည့္ ရက္ကို ေမွ်ာ္ယင္း အလြမ္းသီခ်င္း (၁၂- လရာသီ) ကို သီဆိုရာ၌ “ျမကေလ ... ေမွ်ာ္ဆဲ” ဆိုသည့္ ေနရာကေလးတြင္ ကေလးတေယာက္ ခြၽဲခြၽဲပ်စ္ပ်စ္ အစာေရစာ ေတာင္းလိုက္သလို ဆိုလိုက္သည့္ အသံျပာျပာကေလး ကိုပဲ ၾကားေယာင္ေနမိ သလိုလို။
သူမ၏ စိတ္ကိုအႏႈိးဆြဆုံး ကေတာ့ ...
“ျမ ... နင့္ မ်က္ခုံးကေလ ... ဟို- ေမေမဝင္းလို တမင္ ဆြဲထားတာ မဟုတ္ပဲ၊ နဂိုထဲကကို မွ်င္မွ်င္ ေကြးေကြးေလးရယ္ ...”
ဟူ၍ သူမ၏ သူငယ္ခ်င္း အခ်ိဳ႕က ေျပာၾကျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ဇာတ္ကားျပဳၿပီး ကာလ အတန္ၾကာထိ သူမသည္ သူမ၏ အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ 'ျမ' ဟူ၍ အေတာ္ ေရပန္းစား လိုက္ေသး၏။
သနပ္ခါးစက္မ်ား အေျပာက္အမြမ္း ထင္ေနေသာ မွန္ကေလးကိုပင္ ေန႔တိုင္း အဝတ္ေရစိုျဖင့္ သုတ္ေနမိသည္။
သို႔ေသာ္ မသန္းျမ မလွပါ။
အ႐ုပ္ဆိုးမေလး မဟုတ္ေသာ္လည္း သာမန္ ေတာသူမကေလး ႐ုပ္မ်ိဳး ကိုယ္ထည္မ်ိဳးသာ ရွိရွာသူ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ မသန္းျမသည္ သူ အထင္တႀကီး ရွိလွေသာ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ သဘင္ ေတးဂီတ ပညာရွင္မ်ားကို အထင္ႀကီး ေန႐ုံမွ်ႏွင့္ပင္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ ေနရသည္မွာ သဘာဝက် လာသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေပေတာ့သည္။
* * *
သူတို႔ ေနထိုင္ရာ ၿမိဳ႕ကေလးသည္ ၿမိဳ႕ႀကီး ျပႀကီးမ်ားႏွင့္ ေဝးသီလွသည္ မွန္ေသာ္လည္း သဘာဝ အေနအထားရ သာယာလွ ေပသည္။ တကူးတကန႔္၊ အလည္အပတ္ ေရာက္သူ နည္းပါးလွ ေသာ္လည္း အလုပ္ သေဘာမ်ိဳးေတာ့ကား ၿမိဳ႕ႀကီး ျပႀကီးႏွင့္ အဆက္အသြယ္ မကင္းကြာလွေခ်။
မသန္းျမႏွင့္ ပတ္သက္၍ အထူးအေထြ ေျပာရမည္ ဆိုလွ်င္ကား၊ သူတို႔ ၿမိဳ႕ကေလးသို႔ ႏွစ္စဥ္ ဇာတ္ပြဲ အလတ္စားမ်ား လာေရာက္ ေဖ်ာ္ေျဖ တတ္ၾကျခင္းႏွင့္၊ သုံးေလးႏွစ္ တခါေလာက္ (ခန႔္မွန္းေျခ) ႐ုပ္ရွင္ အဖြဲ႕မ်ား လာေရာက္ တတ္ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ႐ုပ္ရွင္အဖြဲ႕ ဆိုရာ၌ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူးရန္ လာေရာက္ၾကေသာ အဖြဲ႕မ်ား ျဖစ္၏။
သူမတို႔ ၿမိဳ႕ကေလးသည္ သာမန္ ၿမိဳ႕အေသးစားေလး ျဖစ္သည္ မွန္ေသာ္လည္း၊ ေခ်ာင္းစပ္၊ ျမစ္ဆိပ္ႏွင့္ ပင္လယ္ဝတို စုေပါင္းဝန္းျခာ ေနေသာေၾကာင့္ ႐ိုက္ကြက္ ႐ိုက္ကြင္း သဘာဝ အလွအပကို အေျခခံေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ထုတ္လုပ္သူမ်ား အဖို႔ မ်က္ေစ့ က်စရာပင္ ျဖစ္ပါ၏။
သို႔ျဖစ္ေလရာ ...
ေစာေစာက ေျပာသလို သုံးေလးႏွစ္ တခါ ဆိုသလိုေတာ့ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ အဖြဲ႕မ်ား ေရာက္လာၾက၏။ သူတို႔ ေရာက္လာၾကၿပီ ဆိုလွ်င္ ၿမိဳ႕ကေလးမွာေရာ - မသန္းျမတို႔ ေနထိုင္ရာ ကဲ့သို႔ေသာ ၿမိဳ႕စြယ္ေနရာ ကေလးမ်ားမွာပါ ... သမန္းရွ ခံလိုက္ရေသာ တံငါကဲ့သို႔ ဖ်ပ္ကနဲ လူးလြန႔္ သြားတတ္၏။
“ဟဲ့ ... ဘယ္သူ ဘယ္ဝါေတြ ပါလာသတဲ့” ဟူ၍ အံ့ဘနန္း ျဖစ္ၾကရ၏။ အထူးသျဖင့္ မင္းသား မင္းသမီးႏွင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ျဖစ္၏။ သူတို႔ ေနထိုင္ရာသို႔ အေျပးအလႊား သြားၾကည့္ၾက သူေတြပင္ အပုံအပင္ႀကီး ရွိ၏။ ျမင္ခဲ့ ေတြ႕ခဲ့ ရသူေတြ ကလည္း အေမာ တေကာႏွင့္ တဆင့္ ေဖာက္သည္ခ် ဂုဏ္ယူ တတ္ၾက၏။
မသန္းျမ တသက္ႏွင့္ တကိုယ္မွာေတာ့ ႏွစ္ခါသာ ႀကဳံႀကိဳက္ ပါသည္။ ပထမ တခါက ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ၾကည္စိုးႏွင့္ မင္းသမီး တင္တင္ႏြဲ႕တို႔ ေခါင္းေဆာင္ ပါဝင္ေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးရန္ ေရာက္လာၾကျခင္း ျဖစ္၏။
သို႔ရာတြင္ ထိုစဥ္က မသန္းျမ၏ အသက္မွာ အခါလည္ သာသာေလး ရွိေသး၏။ လူဟူ၍ သူ႔ အေဖ အေမႏွင့္ အေဒၚႀကီးေလာက္သာ သူ႔ဦးေႏွာက္၌ စြဲထင္စ ရွိေသး၏။ ဒါကိုပင္လွ်င္ လူအုပ္ႀကီးထံမွ ၾကားေနရသည္။ ဤသို႔ တစြန္းတစ ၾကားရေလ၊ တိုက္အတြင္းမွ လူအခ်ိဳ႕ကို ႐ိုးတိုးရိပ္တိတ္ ျမင္လိုက္ရေလ မသန္းျမ အဖို႔ အသဲယားေလ ၾကည့္ခ်င္ ျမင္ခ်င္ေလ ျဖစ္ရရွာ၏။
အခ်ိဳ႕ကလည္း မိမိတို႔ ျမင္လို႔ ဝေတာ့မွ လူအုပ္ အတြင္းမွ ျပန္တိုးထြက္ခါ ...
“အလကားပါ တို႔နဲ႔ ဘာမွ မထူးပါဘူး၊ လူေတြပါပဲ” ဟု သေရာ္ သလိုလို ေျပာၿပီး ျပန္ထြက္ သြားၾက၏။ သို႔ေသာ္ ... ထိုလူမ်ား၏ မ်က္ႏွာတြင္ကား ... ေက်နပ္မႈ ... ဂုဏ္ယူမႈတို႔ကား ဖုံးမရပဲ ေပၚေန၏။
မသန္းျမ ကေတာ့ ထိုသူမ်ားကို “မနာလို ေနတာ၊ မၾကည့္ခ်င္လဲ ေနႏိုင္တာ မဟုတ္ပဲ” ဟု ေရ႐ြတ္ယင္း သူတို႔ ေနရာမ်ားသို႔ အစားထိုးရန္ ဝင္တိုးရွာ၏။
သူမ တိုက္ဝသို႔ ေရာက္လု နီးနီးတြင္ လူအုပ္ႀကီးလဲ သက္ျပင္းခ်သံ၊ ညည္းတြားသံ၊ မေက်နပ္ဟန္၊ အားရပါးရ ျမင္လိုက္ရလို႔ ေက်နပ္သြားဟန္ ... စသည္ျဖင့္ ဟန္ပန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျပန္ ထြက္လာၾက ျပန္ေတာ့သည္။
အေၾကာင္းမွာ အိမ္ရွင္က လာေရာက္ ၾကည့္ရႈသူမ်ားကို ေတာင္းပန္ တမ်ိဳး၊ ႀကိမ္းေမာင္း တဖုံျဖင့္ ေအာ္လႊတ္ ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
မသန္းျမကား ... သည္ၾကားထဲမွပင္ အိမ္ဝသို႔ အေျပးကေလး သြားၿပီး ၾကည့္လိုက္ေသး၏။
မင္းသား အေပၚတက္ သြားၿပီ။
မသန္းျမလည္း စိတ္ပန္း လူပန္းႏွင့္ပင္ အိမ္ျပန္ခဲ့ရ ေလသည္။ တလမ္းလုံး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေန၏။ အိမ္ေရာက္ေတာ့လည္း ရင္ထဲမွာ ဘယ္လိုႀကီးမွန္း မသိ။ ဘာကို မေက်နပ္ ရမွန္းလည္း မသိ၊ စာေမးပြဲ မေျဖႏိုင္ လိုက္ရတာ မ်ိဳးႀကီးလည္း မဟုတ္။
ဝမ္းနည္း ပမ္းနည္း ျဖစ္ရသည္ေတာ့ ေသခ်ာ၏။
အိမ္ျပန္ေရာက္ခ်င္း သူ႔အိပ္ခန္းေလး အတြင္း ေျပးဝင္သြား၏။ ဇီးသီး မဆလထုတ္ ထဲမွ ရေသာ ေဇာ္ဝမ္း၏ပုံ- ေရာင္စုံ စကၠဴေလးကို သူ႔စာအုပ္ၾကားမွ ထုတ္ၾကည့္ ေနလိုက္၏။
ပိုဆိုးသည္မွာ ... ညေနပိုင္းတြင္ သူမ၏ သူငယ္ခ်င္း တေယာက္ ေျပာေသာစကား။
“ငါတို႔ ေနာက္တေခါက္ ထပ္သြားေသးတယ္၊ မင္းသားက သေဘာ ေကာင္းပါတယ္၊ သူတို႔ကသာ အျဖစ္သဲ ေနတာ၊ ေဇာ္ဝမ္းေရာ ႏြဲ႕ႏြဲ႕မူပါ တိုက္ေရွ႕ ဝရန္တာ ထြက္ၿပီး တို႔ကို ႏႈတ္ဆက္တယ္၊ ရီျပတယ္ေတာ့”
မသန္းျမ ငိုခ်င္မိေလသည္။
* * *
ေနာက္ေန႔နံနက္ အိမ္မႈ ကိစၥေလးမ်ား အၿပီးတြင္ မင္းသားတို႔ တည္းခိုေသာ တိုက္ႀကီးေရွ႕တြင္ မေရာင္မလည္ သြားျဖစ္ ေသးသည္။ တိုက္ႀကီးကား တိတ္ဆိတ္ေန၏။ လမ္းေပၚမွာလည္း ကိုယ့္ကိစၥႏွင့္ကိုယ္ သြားလာေနသူမွ လြဲ၍ သူမ တေယာက္တည္း။
မသန္းျမသည္ တိုက္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ရွိ ကြမ္းယာဆိုင္နား အရဲစြန႔္ စုံစမ္းေလသည္။
“ဟို ... ဟို ကိုေဇာ္ဝမ္း၊ ဝရန္တာက ထြက္လာေသးလားဟင္”
“မေန႔ညေန ကတည္းက ပင္လယ္ဝ ဘက္က ဗိုလ္တဲမွာ တည္းမယ္ဆိုၿပီး တဖြဲ႕လုံး ထြက္သြား ၾကတာပဲ”
ဟု ၿပဳံးၿပီး ျပန္ေျဖသံသည္ မသန္းျမ အဖို႔ မဟာ ဆုံးရႈံးျခင္းႀကီး ျဖစ္သြားေစေတာ့၏။
ထိုေန႔ မနက္စာ ေကာင္းေကာင္း စားမရ။ ၿပီးေတာ့ မ်က္ရည္ေတြက အလိုလို က်လာတတ္ေသး၏။
* * *
အခန္း [၂]
မသန္းျမ ကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပး ဟူ၍ပင္ ေျပာရမလား မသိ။
အေဖ့ ေရာဂါသည္ ပိုဆိုးလာသည္။ အလုပ္ခြင္မွာ ဂြင္မက်လွပဲ ရွိလာသည္။ တစ္လတစ္လ ခြင့္ယူ ရတာလည္း အားနာေလာက္စရာ ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒါထားအုံး၊ ေဆးဖိုးဝါးခကလည္း မသက္သာလွေခ်။ ေနာက္ဆုံး အဂၤလိပ္ေဆး မသုံးႏိုင္ခင္ ျမန္မာ့နည္းဟန္ကို ၾကားညႇပ္ သုံးလာရသည္။ ဝါးနက္႐ြက္ကို ျပဳတ္၍ သၾကားကေလး နည္းနည္း ေဖ်ာ္ေသာက္ေသာနည္း စသျဖင့္ ...။
မည္သို႔ပင္ ရွိေစ။ အလုပ္မွာ ထိခိုက္ ေနသည္မွာ ေသခ်ာသည္။
ဌာနမႉးကေတာ့ သေဘာေကာင္းရွာပါသည္။ နားလည္မႈျဖင့္ သူ႔ကို ဆက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ခြင့္ ေပးထားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔အတြက္ တာဝန္တခု ပိုလာသလို ျဖစ္ေန၏။
ေနာက္ဆုံးတြင္ေတာ့ သေဘာေကာင္းေသာ ဌာနမႉးသည္ မသန္းျမ၏ အေဖကို အလုပ္တာဝန္ ေျပာင္းေပးရေသာ အေျခအေနထိ ေရာက္ရေတာ့သည္။ အျခား မဟုတ္ပါ။ မိမိတို႔ ဌာနတြင္ လူပိုလို ျဖစ္ေနမည့္ အတူတူ လက္ရွိ တာဝန္မ်ားကို မလုပ္ေစေတာ့ပဲ မိမိလည္း ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး သက္သာသြားၿပီး မသန္းျမ အေဖလည္း သက္ေတာင့္သက္သာႏွင့္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေစရန္ ပင္လယ္ဝရွိ ဗိုလ္တဲႀကီးဆီသို႔ တမိသားစုလုံးကို ေျပာင္းေ႐ႊ႕ ေနထိုင္ရန္ စီစဥ္လိုက္ေတာ့၏။
သေဘာကေတာ့ ထိုဗိုလ္တဲႀကီး၏ ၿခံေထာင့္ တေနရာတြင္ တဲတလုံးထိုးၿပီး ၿခံေစာင့္ အိမ္ေစာင့္ သေဘာမ်ိဳး ေနၾကေစရန္ ျဖစ္၏။ ၿခံထဲမွာပင္ သီးပင္ စားပင္ကေလးမ်ား စိုက္ပ်ိဳး စားေသာက္ႏိုင္ရန္ ေနရာေပး၏။
ဗိုလ္တဲ အိမ္မႀကီး၏ သန႔္ရွင္းေရး စသည္တို႔ ကိုေတာ့ မသန္းျမတို႔ သားမိက ေစတနာ သေဘာျဖင့္ လုပ္ၾကကိုင္ၾကရန္ ျဖစ္၏။
တနည္းအားျဖင့္ ေတာ့လည္း ေကာင္းပါသည္။ အေဖသည္ အလုပ္သိပ္ၿပီး မလုပ္ရေတာ့ပဲ က်န္းမာေရးအတြက္ အခ်ိန္ ပိုရလာသည္။
ဗိုလ္တဲႀကီး၏ တာဝန္မွာလည္း သိပ္မမ်ားလွပါ။
အေၾကာင္းမွာ ထိုဗိုလ္တဲႀကီးသို႔ လာေရာက္ တည္းခိုသူ ဟူ၍ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
တခါတရံ ဌာနဆိုင္ရာ အရာရွိမ်ား အလုပ္ ကိစၥႏွင့္ လာေသာ အခါ၌သာ ဗိုလ္တဲမွာ အလုပ္ရွိသည္။ အလုပ္ကလည္း သိပ္ၿပီး မမ်ားလွပါ၊ သူတို႔ ေရာက္မလာခင္ တရက္ေလာက္ ႀကိဳၿပီး တည္းခိုမည့္ အခန္းကို သန႔္ရွင္းေရး လုပ္ထား၊ သူတို႔ ေရာက္လာေတာ့ အိပ္ရာခန္းနား စသျဖင့္ ျပင္ဆင္ေပး၊ အိမ္သာ ေရခ်ိဳးခန္း သန႔္ရွင္း၊ ေရျဖည့္၊ ျပတင္းေပါက္ လိုက္ကာ ကေလးေတြ လဲလွယ္ေပး၊ ဒါေလာက္သာ ျဖစ္ပါသည္။
အဲ ... အခ်ိဳ႕ အရာရွိေတြ က်ေတာ့ မိသားစုႏွင့္ အလည္ သေဘာပါ ေရာေႏွာၿပီး ေရာက္လာ တတ္ၾကသည္။ သည္အခါမ်ိဳး မွာေတာ့ မသန္းျမတို႔ သားအမိမွာ တာဝန္ပို လာသည္။ တာဝန္ပိုလာသည့္ နည္းတူ ဝင္ေငြ ဝင္လမ္းလည္း ပိုလာသည္။
ကေလး ကူထိန္းေပး၊ အဝတ္ ကူေလွ်ာ္ေပး၊ ပင္လယ္ဘက္ ဆင္းၿပီး အေဖာ္လိုက္ေပး စသျဖင့္ ဧည့္ဝတ္ ျပဳေပးရ၏။ ထိုအတြက္ မုန႔္ဖိုးပဲဖိုး ေဘာက္ဆူး စသျဖင့္ ရသည္။ ဤသေဘာမ်ိဳး။
သည္လိုႏွင့္ပင္ သည္ဗိုလ္တဲႀကီးမွာ သူမတို႔ မိသားစု ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ေနလာ ရေတာ့သည္။ လူဆင္းရဲဘေသာ္လည္း စိတ္ခ်မ္းသာခဲ့ရ ပါေတာ့သည္။
အေဖ၏ ေရာဂါသည္လည္း မေပ်ာက္ေသာ္ရွိ ေပ်ာက္ေသာ္ရွိ သက္သာ လာခဲ့သည္။ မသန္းျမ၏ ခ႐ု လည္ဆြဲကေလးမ်ား ကလည္း အိမ့္ဆည္းလည္းလို တာဝန္ယူႏိုင္သည့္ အထိုက္ အေလ်ာက္ေသာ အတိုင္းအတာကို ရရွိေစခဲ့ ေလသည္။
တေန႔တြင္ အေဖကေျပာ၏။
“ျမကေလး ... ေက်ာင္းျပန္ ေနခ်င္စိတ္ မရွိဘူးလား”
ျမသည္ ဝမ္းသာ၏၊ ေပ်ာ္သြား၏။ သို႔ေသာ္ ေခါင္းခါျပ၏။
“မထူးေတာ့ပါဘူး အဘရယ္၊ ၿပီးေတာ့ ႐ြယ္တူေတြေတာင္ ဆယ္တန္း ေအာင္ကုန္ၿပီ၊ တခ်ိဳ႕ဆို ၿမိဳ႕ေကာလိပ္ ေရာက္ကုန္ၿပီ၊ သမီး ရွက္ပါတယ္”
ျမသည္ အေဖကို အဘဟုပင္ ေခၚသည္။ ေဒသစြဲ မဟုတ္ပါ၊ ငယ္ငယ္ ကတည္းက အလိုလို ေနယင္း ေခၚယင္းစြဲ ျဖစ္ခဲ့ရေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။
အေဖသည္ မသန္းျမအတြက္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရသည္။ တကယ္တမ္း သူမ ေက်ာင္းျပန္ ေနခ်င္သည္ ဆိုသည့္တိုင္ လတ္တေလာ ဝင္ေငြႏွင့္ပင္ မျပည့္စုံေသး။ ဒါ့အျပင္ သူမ၏ ဝင္ေငြပင္လွ်င္ ေလ်ာ့သြားအုံးမည္ မဟုတ္ပါလား။
သို႔ေသာ္ အေဖသည္ တေန႔ေန႔ေတာ့ သမီးကို နားခ်ၿပီး ေက်ာင္းျပန္ ထားႏိုင္ေအာင္ သင္ေပးမည္ဟု အားခဲထားသည္။ အေဖသည္ ေခတ္ပညာ မတတ္ေသာ္လည္း အေျမာ္အျမင္ေတာ့ ရွိသည္။ သမီေလးကို လူတလုံး သူတလုံး ျဖစ္ေစဖို႔ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို အခ်ိန္ျပည့္ စဥ္းစားေနသည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔သမီးေလး မသန္းျမသည္ သူမတို႔ ေခတ္ၿပိဳင္ မိန္းကေလးမ်ား ထဲမွာေတာ့ စံျပ မဟုတ္သည့္တိုင္ လူေတာ္ကေလး တေယာက္ ဟူ၍ အေဖ ယုံသည္။
ၾကည့္ ...။ သူမ အသက္ ခုဆို ဆယ့္ခုနစ္ႏွစ္ထဲ ေရာက္ေနၿပီ။ သည္ေန႔ထိ စိတ္လႈပ္ရွား ကစားလြယ္ေသာ အမူအက်င့္မ်ိဳး တခါမွ် မႀကဳံဘူး မၾကားဘူးခဲ့။
ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ပိ ေနတတ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ပိုးလည္း အယင္ကေလာက္ မထေတာ့။ အခ်ိန္အားရလွ်င္ ခ႐ုပုတီးကေလးမ်ား သီယင္း သီခ်င္းညည္း ေနတတ္သေလာက္သာ ရွိသည္။ ဘာတဲ့ ...။
“ျမကေလ ... ေမွ်ာ္ဆဲ ...”
“ျမကေလ ... ေမွ်ာ္ဆဲ ...”
တကယ္တန္း က်ေတာ့ ဘာကို ေမွ်ာ္မွန္းပင္ သူမ မ်က္ႏွာ၌ အရိပ္မထင္တတ္ ရွာေပ။ လိမၼာလိုက္တဲ့ သမီးေလး ...။
* * *
အခန္း [၃]
“ျမကေလးေရ ...”
“အဘ ...“
“မနက္က ဆရာ့ဆီက စာနဲ႔ လူတေယာက္ လာသြားတယ္။ နက္ျဖန္ ဧည့္သည္ေတြ ေရာက္လိမ့္မယ္တဲ့ ... အဲ့ဒါ ...“
“လူမ်ားမလား အဘ ... သမီး ဘယ္ႏွစ္ခန္း ျပင္ဆင္ထားရ မလဲ“
“လူမ်ားမယ္တဲ့ကြယ္၊ အေပၚထပ္ေရာ ေအာက္ထပ္ပါ အကုန္ ရွင္းထားမွ၊ ညည္းအေမနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ လုပ္စရာ လုပ္ထားၾကေလ“
“ဟင္... အေပၚထပ္ ေလးခန္း၊ ေျခာက္ထပ္ ႏွစ္ခန္းေရာေပါ့ ...”
“ေအးေပါ့ကြယ္ .... ဧည့္ခန္းေတြလဲ ရွင္းထားၾက၊ ၾကားလား၊ အေဖလဲ “ဝိုင္းကူ လုပ္ပါ့မယ္”
“ေနပါ့ေစ ... အဘဖာသာပဲ ေအးေအးေနပါ ... သမီးတို႔ ႏိုင္ပါတယ္”
အေဖ ေနမေကာင္း တေကာင္း အေျခအေနမို႔သာ အေဖ့ကို ေနပါ့ေစ ေျပာလိုက္ရေသာ္လည္း တကယ္တန္းက်ေတာ့ သည္ကိစၥေတြ အားလုံး မသန္းျမ တေယာက္တည္းသာ ဒိုဒ္ခံ လုပ္ရမည္သာ ျဖစ္၏။ အေမသည္ ေအးေအးလူလူသာ ေနတတ္သျဖင့္ မသန္းျမကို အနည္းငယ္ ကူေဖာ္ေလာင္ဖက္ ရသည္မွ လြဲ၍ ထိထိေရာက္ေရာက္ မလုပ္ႏိုင္ေခ်။ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ မလုပ္ႏိုင္သျဖင့္ ပါးစပ္က အမိန႔္ေပးၿပီး စီမံတတ္သလား ဆိုေတာ့လည္း မစီမံတတ္ေခ်။
မတတ္ႏိုင္ေခ်။
သည္အလုပ္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ေနရသူ မဟုတ္ေသာ္လည္း အေဖ၏ အလုပ္ကို ကူညီေသာ သေဘာ ... ၿပီးေတာ့ အိမ္စရိတ္ အတြက္ အပိုဝင္ေငြ ကေလးမ်ားလည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရွိေနသည္ မဟုတ္ပါလား။
* * *
No comments:
Post a Comment