#ေခမာရီ
( ဇာတ္သိမ္း)
#ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး
“ဗမာစာေပမွာ စာေပက်မ္းဂန္ ဆိုတာ က်မ္းစာေတြ မတတ္မသိခင္၊ စာေပျဖစ္တဲ့ သဒၵါႀကီးကို တတ္သိရတယ္၊ သဒၵါႀကီး တတ္မွ စာတတ္တယ္၊ ပထမငယ္ေအာင္ေအာင္ ႀကိဳးစား ေျဖရမယ္ေနာ္ ... ” ဟု ဆရာက ေျပာထားသည့္အတြက္ စာေမးပြဲ ေျဖဆိုႏိုင္ရန္ စာႏွင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ ေနရသည္။
ေတာပန္းတို႔၏ ရနံ႔မွာ သင္းပ်ံ႕ပ်ံ႕ ရွိလွသည္။
စိတ္ၾကည္ႏူးလာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေသာ ရနံ႔။ ေခမာရီသည္ ေတာနံ႔ေတာင္နံ႔ကို ခံစားေမ့ေမာလ်က္ ေနခိုက္ ဆူညံဆူညံ ၾကား၍ လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္။ ဘုရားဖူး လာသူတို႔အတြက္ ဘယ္သူကမ်ား လွဴထားမွန္း မသိေသာ ေက်ာက္ပ်ဥ္ အႀကီးအငယ္၊ သနပ္ခါးတံုး၊ အေမႊးတံုး အစံု၊ ဇရပ္တိုင္မ်ားတြင္ မွန္ေတြ ခ်ိတ္လ်က္ရွိေသာ သံုးထပ္ကန္ ဇရပ္ထဲတြင္ မိန္းမႀကီးငယ္တစု စားၾကေသာက္ၾက သနပ္ခါး လူးၾကႏွင့္ ဆူညံေနသည္။ မိန္းမငယ္ငယ္ႏွင့္ မိန္းမႀကီးႀကီး ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္၍ စိတ္ထဲတြင္ သားအမိ ေတာ္ၾကည့္လိုက္ကာ ေခမာရီမွာ “အေမ့” ကို သြားေတြးၾကည့္ မိသည္။ အေမ့ကို သည္ေလာက္ ေတြးမရဘဲ အေဖ့ကိုသာလွ်င္ အမွတ္ရလာ ေတာ့သည္။ ေဖြးညီစြာ မႈန္သထားသည့္ မိန္းမရြယ္၏ အဆင္အျပင္ အဝတ္အစားကို ၾကည့္၍ မ်က္ရည္လည္လာ ေလသည္။
“အေမမ်ား ... အေဖမ်ား ရွိရင္ ...”
ေခမာရီသည္ ေတာစပ္မွ ထလိုက္ကာ မဝဏၰကို ဟစ္ေခၚလ်က္ ေတာင္ဖီလာေခ်ာင္သို႔ ဆင္းသြားၾကေလသည္။ ေတာင္ဖီလာေခ်ာင္မွ ေမွာင္မွပင္ ဇရပ္သို႔ ျပန္ေရာက္ၾကသည္။ ဘုရားေက်ာင္း၌ ေၾကးစည္သံ တစီစီ တဝီဝီ ျမည္၍ ေနသည္။ သီလရွင္မ်ားကား တစုတ႐ံုးႀကီး ဘုရားေက်ာင္းသို႔ ဝတ္ျပဳရန္ သြားၾကေလသည္။ ေက်ာင္းထဲတြင္ ၿငိမ္သက္စြာ ထိုင္ေနၾကေသာ သီလရွင္မ်ားမွာ အပါး ငါးဆယ္ခန္႔ ရွိ၏။ လူစံုသည္ႏွင့္ ဘုရားစ ဝတ္ျပဳၾကသည္။
မဂၢင္ေခ်ာင္တြင္ အသံအေကာင္းဆံုး ေဒၚဩဘာက ဘုရားကို ဦးခ်လ်က္ ေရွးဦးစြာ သာသာနာ ေလွ်ာက္သည္။
“မဟာသမၼတ၊ ခတၳိယဟု၊ ေဂါတမအေလာင္း၊ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္၊ ေလာကနတ္ကို ...”
သာသနာ ေလွ်ာက္သံမွာ ေအာင္ျမင္ ခန္႔ညားကာ၊ စည္၍ ခ်ိဳေအး သာယာသည္။ ေဒၚဩဘာ ၿပီးလွ်င္ ေခမာရီက ဘုရားပင့္ရေလသည္။ ဘုရားပင့္ၿပီးမွ သီလရွင္ အားလံုး သံၿပိဳင္ သီလခံကာ ပရိတ္ရြတ္ ေမတၱာပို႔ၾကသည္။
ေမတၱာပို႔ၿပီး၍ မစႏၵာက အမွ်ေဝသည့္အခါ ဝိုင္း၍ သာဓုေခၚၾကေသာ သီလရွင္ အသံတို႔မွာ ေက်ာင္းထဲတြင္ ဟိန္းေနသည္။ အျပင္ဘက္တြင္ လေရာင္မရွိ၊ မဲျပာေသာ မိုးေကာင္းကင္တြင္ ၾကယ္တို႔သည္ မွိတ္တံု ပြင့္တံု မႈန္မႈန္ပင္ ေတာက္လင္းေနသည္။ ျမသိန္းတန္ ေစတီမွ ဆြဲလဲသံမွာ ေလထဲတြင္ တတင္တင္ ျမည္ေနေပသည္။
ဘုရားေက်ာင္းမွ သီလရွင္ တစုသည္ အေမွာင္ထဲတြင္ ေလွ်ာက္ကာ ညဝါဆိုရန္ ဇရပ္သို႔ ကူးလာၾကသည္။ ဇရပ္ထဲတြင္ မီးမထြန္းသျဖင့္ ေမွာင္ေနသည္။ အေမွာင္ထဲ၌ ဆရာ ထိုင္ေနေသာ ေနရာကို မွန္းဆ၍ ထိုင္ေနၾက ေနရာအတိုင္း ကိုယ္စီကိုယ္စီ ဝင္ထိုင္ ၾကသည္။
“မမာတရံ၊ ပမုခံ၊ ကတြာ၊ တႆ ...”
ဆရာသည ္ေမွာင္ထဲမွ စတိုင္ ေပးလိုက္ရာ သီလရွင္ တပါးက လိုက္၍ ဆိုေလသည္။ အျခား သီလရွင္မ်ားမွာ စိတ္ႏွင့္ လိုက္၍ မွတ္ေနသည္။ တပိုဒ္စီ တပိုဒ္စီ ႏႈတ္တိုက္ အလြတ္ခ်၍ ရေလာက္ၿပီ ဆိုေတာ့မွ အားလံုး သံၿပိဳင္ ဆိုၾကသည္။ ေခမာရီမွာ ေန႔ဝါတက္လိုက္၊ ညဝါဆိုလိုက္ႏွင့္ပင္ ပထမငယ္ ေအာင္ရန္ ႀကိဳးစားေနေလ၏။ ပထမငယ္ ေအာင္ဘို႔ရာကလည္း မလြယ္လွ။ သဒၵါ၊ သၿဂႋဳလ္၊ မာတိကာ၊ ဓာတုကထာ၊ ဇနကၠဇာတ္ အ႒ကထာ၊ သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္၊ ဓမၼပဒ အ႒ကထာ စသည္တို႔ တက္ဆိုၿပီးမွသာ စာေမးပြဲဝင္ႏိုင္သည္။
အစိုးရ ပထမျပန္ စာေမးပြဲ နီးကပ္ေန၍ စာျပန္ စာအံရသည္မွာ လည္ေခ်ာင္းကို ပြတက္ မတတ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ေခမာရီသည္ အင္းဝကူးတို႔ႏွင့္ မႏၲေလးတြင္ စာေမးပြဲေျဖရန္ လိုက္လာခဲ့သည္။ ကူးတို႔ေပၚတြင္ သီလရွင္မ်ားမွာ ျပည့္ၾကပ္ေန၏။ စာေမးပြဲ ေျဖမည့္ ေနရာကား မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားႀကီးအနီး ဆယ့္ေလးခန္း မွန္စီ တေစာင္းႀကီး၌ ျဖစ္သည္။ ေခမာရီတို႔လည္း ဘုရားအနီး ပန္းခံုတိုက္၌ တည္းခိုၾကသည္။ စစ္ကိုင္းမွ ယူေဆာင္လာေသာ သရဖီ၊ ဇြန္ပန္းမ်ားကို ပန္းထီး၊ ပန္းေစတီပံု သီကံုးကာ ဘုရားႀကီးအား လွဴဒါန္းရင္း စာေမးပြဲေအာင္ရန္ ဆုေတာင္းရသည္။ စာေမးပြဲ ေအာင္လွ်င္ ဆုလက္မွတ္ႏွင့္ ေငြငါးဆယ္။
(၆)
ေခမာရီသည္ ပုဝါျဖဴႏွင့္ ထုပ္ထားေသာ စာအိတ္ကို ေခါင္းတင္ႏွင့္ ပတ္ၿပီး၊ ေခါင္းေပၚ၌ ရြက္ကာ ေဗာဓိေခ်ာင္ ကုန္းေပၚသို႔ တနဲ႔နဲ႔ႏွင့္ တက္သြားေလသည္။ ေမာလာကာ အသက္ရွဴ မဝသည္ႏွင့္ ဆက္မသြားႏိုင္ေတာ့ေပ။ စိန္ပန္းပင္ႀကီး ေအာက္၌ ဦးၾကာဖူး ခံုဖိနပ္ကို ဖင္ ခုထိုင္ကာ နားေနေလသည္။
မ်က္ေစ့ေရွ႕၌ သီလရွင္ေတြ တပါးၿပီးတပါး သြားေနၾကသည္။ သီလရွင္ေတြ ဝင္သြားေသာ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ဇရပ္ကို ေငးၾကည့္ေနေလ၏။ ဇရပ္ အလယ္၌ စားပြဲ ကုလားထိုင္ႏွင့္ ထိုင္ေနသည့္ သ႐ိုင္ဆရာႀကီး၊ စားပြဲခံု၏ ေရွ႕တူ႐ူ လက္ဝဲဘက္၌ သီလရွင္မ်ား ျပားျပားဝပ္ ထိုင္ကာ စာလိုက္ၾကသည္။ စားပြဲ၏ လက်္ာဘက္ ပ်ဥ္ေထာင္ ကာထားေသာ အတြင္း၌ တဘက္ေလွကားမွ တက္၍ သံဃာေတာ္မ်ားက စာလိုက္ၾကရေလသည္။
ေခမာရီသည္ ပထမငယ္ကိုလည္း ေအာင္ၿပီး၏။ ပထမလတ္ကိုလည္း ေအာင္ခဲ့၏။ ယခုအခါ အထက္တန္း ပထမႀကီး စာေမးပြဲ ေျဖဆိုရန္ သ႐ိုင္ဆရာႀကီးထံတြင္ စာလိုက္ ေနရေလသည္။ ေခမာရီ၏ ေနေရး ထိုင္ေရးကား ေရွးက အတိုင္းပင္ ျဖစ္၏။ ႀကီးေတာ္ႀကီး တလႏွစ္ဆယ္ ေထာက္ပံ့သမွ်ႏွင့္ ၿခိဳးၿခိဳးျခံျခံ စားဝတ္ ေနထိုင္၏။ ရပ္ရြာသို႔လည္း တေခါက္မွ မျပန္ ၊ ႀကီးတာ္ႀကီးသာလွ်င္ ေခ်ာင္သို႔ တႏွစ္ တခါေလာက္ လာတတ္ေလသည္။
ေခ်ာင္၌ ပဲႏွင့္ သစ္သီးသစ္ရြက္ႏွင့္ ခါးဝတ္ ပိတ္စံု ႏွစ္စံု သံုးစံုေလာက္ျဖင့္ အသားက် ေနေလၿပီ။ စစ္ကိုင္းေခ်ာင္ထဲတြင္ ေအာင္းေနေသာ ေခမာရီ၏ သက္တမ္းမွာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ရွိလာေခ်ၿပီ။ ႏွစ္ၾကာေသာ သီလရွင္၏ အေျခအေနသည္ သီလရွင္ ျဖစ္စ, ယခင္အခ်ိဳး အတိုင္းပင္ ဘယ္လိုမွ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းမ်ိဳး မရွိ။ သို႔ေသာ္ ... ယခု ေခမာရီသည္ သီလရွင္ကေလး ေခမာရီ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ယခုမွ သိသာစြာပင္ တမ်ိဳး ေျပာင္းလဲလာ ေလသည္။
စကားေျပာလွ်င္ ေမာလာသည္၊ အျမဲတန္းလည္း ရင္တုန္တတ္သည္။ ေခ်ာင္ဆရာ ေဒၚသီလစာရီ ကြယ္လြန္သြားမွ ဇရပ္တြင္ စာခ်ဆရာ ျဖစ္ေနသည္။ သီလရွင္ကေလးမ်ားကို သဒၵါ၊ သၿဂႋဳဟ္ စာခ်ေပးေနသည့္အခါ “အသက္ရွဴ ၾကပ္ရလိုက္တာ” ဟု ႏႈတ္က ေျပာရင္း ေလကို ဝဝပင့္သြင္းၿပီး ရွဴထုတ္ေနရသည္။
ေလတက္လာ၍ ေအ့ ... ေအ့ ဟု အသံထြက္လာလွ်င္ ဇရပ္ ခုႏွစ္ေဆာင္ ရွစ္ေဆာင္ေလာက္က ၾကားႏိုင္ေလာက္သည္။ အထူးသျဖင့္ မ်က္စိမ်ားလည္း သီေဝကာ မႈန္လာေလၿပီ။ သီလရွင္ ေခမာရီသည္ ေဝဒနာရွင္ ေဒၚေခမာရီ အျဖစ္ တမ်ိဳး ေျပာင္းလဲေနေခ်ၿပီ။
သစ္ပင္ေအာက္၌ ေခမာရီသည္ တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ေနေသာရင္ကို လက္ႏွင့္ ဖိလ်က္၊ အေမာ သက္သာေအာင္ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ေနရေလသည္။
“ပထမႀကီးေတာ့ ေအာင္မွ ျဖစ္မယ္ ...”
ေခမာရီသည္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အားယူ၍ မတ္မတ္ ရပ္လိုက္၏။ ကိုယ္ကို မတ္ရပ္လိုက္လွ်င္ ေျခေထာက္ ေအာက္က ေျမႀကီးမွာ ခ်ာလပတ္ လည္သြားေလသည္။ ေခါင္းေပၚက စာအုပ္ကေလးမွာ ေျမေပၚသို႔ ဖုတ္ကနဲ က်သြားသည္။ ေခမာရီသည္ ကပ်ာကယာ စိန္ပန္းပင္ကို လွမ္းမွီ လိုက္ရေလသည္။
“အလို ... ျမတ္စြာဘုရား”
ေခမာရီသည္ မူးေနၿပီ။ ေျမႀကီးပၚသို႔ အသာ ထိုင္ခ်လိုက္ကာ သစ္ပင္လံုးကို မွီေနရသည္။ မ်က္လံုးမ်ား ျပာလ်က္ အားလံုး ယိမ္းထိုးေနေလရာ မ်က္ေစ့ကို မွိတ္ထားရေလသည္။ မူးလြန္းလို႔ ထင္ရဲ႕၊ ေခၽြးေစးမ်ား ျပန္လာေလသည္။ တကိုယ္လံုးကား ေအးစက္လာသည္။
“ဆရာေလး ... ဆရာေလး”
ေခမာရီသည္ မ်က္ေစ့ ေမွးဖြင့္လ်က္ မ်က္ေမွာင္တြန္႔ၿပီး ၾကည့္ရသည္။ ၾကာၾကာ ဖြင့္ဖို႔ရန္ပင္ မတတ္ႏိုင္ေတာ့။
“ဆရာေလး မူးသလား ... ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ တပည့္ေတာ္ကိုမွီ ... မွီထား”
လူခ်င္း ထိထား၍ ေႏြးေသာ အသိကိုသာ သိသည္။ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါမွန္းပင္ မသိ။ လူတကိုယ္လံုး အထက္သို႔ ေျမာက္ပင့္ တက္သြားၿပီး ေအာက္သို႔ အရွိန္ႏွင့္ လိမ့္ေခ်ာလာကာ ေမွာင္ထဲ၌ ရပ္တည္ရာ မရႏိုင္ဘဲ ေမာေနရွာသည္။ ေမာလြန္းသျဖင့္ အင္အား ကုန္ခန္းကာ မလႈပ္ႏိုင္၊ မရွားႏိုင္၊ သီလရွင္ကို မွီေနရသည္။
“ဆရာေလးကို တပည့္ေတာ္ လိုက္ရွာလိုက္တာ ေတြ႕ေပလို႔ဘဲ၊ ဘယ့္ႏွယ္ ေနေသးသလဲ ... ”
ေခမာရီသည္ အားယူ၍ မ်က္လံုးဖြင့္ကာ သီလရွင္ကို ၾကည့္ေလသည္။
“နဲနဲ သက္သာပါတယ္”
“ေခ်ာင္မွာ သံႀကိဳးစာ တေစာင္ ေရာက္လာလို႔ ဆရာဘုရားက လိုက္ရွာေပးစမ္း ဆိုတာနဲ႔ တပည့္ေတာ္ လိုက္ရွာတာ”
ေျပာေျပာဆိုဆို သီလရွင္က ဆုပ္ထားေသာ စာအိတ္ အဝါကေလးကို ထိုးျပ၍ “ေဖာက္လိုက္ပါ” ဟု သဲ့သဲ့သာ ေျပာႏိုင္ရွာ၏။
အေမေသၿပီ။
ႀကီးေတာ္ႀကီး ေသဆံုး၍ ႐ိုက္လိုက္ေသာ သံႀကိဳးစာ ျဖစ္ေလသည္။ စာရြက္ထဲရွိ အဂၤလိပ္စာ ႏွစ္လံုးမွာ ဝါး၍ ဝါး၍ သြားလ်က္ မ်က္လံုးမ်ားကို ျပန္မွိတ္ထားလိုက္သည္။
(၇)
မေကသီသည္ အိတ္ထဲမွ ဆန္ကို လက္ႏွင့္ ေကာ္လိုက္ကာ “တပည့္ေတာ္တို႔ ေရႊဘိုမွာေတာ့ ဒါအေကာင္းဆံုးဘဲ ဘုရာ့၊ ေရႊဝါ ေတာင္ထိပ္ပန္း” ဟု ေျပာလိုက္သည္။
ေခမာရီမွာ မျမင္ဘူးသည့္ ပစၥည္းကို ေငးသလို ေငးေငးသာ ၾကည့္ေနသည္။
“ဒီအိတ္ကေတာ့ ပဲႀကီးက နဲနဲ၊ ကုလားပဲ၊ ပဲက်ား။ ဒါေတြက အရပ္က လွဴလိုက္တာ၊ တပည့္ေတာ္ အရီက ဆီ ၂-ပိႆာ လွဴလိုက္တယ္၊ အေမကေတာ့ ေငြ ၃၀-ေပးလိုက္တယ္”
မေကသီသည္ အရပ္ျပန္၍ စုေဆာင္း ရခဲ့သမွ် ပစၥည္းမ်ား အထုပ္ထဲမွ ျဖည္ျပကာ အားရပါးရ ေျပာေနေလသည္။
ေခမာရီသည္ ေငးၾကည့္ေနရင္းမွ မ်က္ႏွာကေလး ညႇိဳးေနရွာသည္။ ႀကီးေတာ္ႀကီး ဆံုးၿပီးမွ မည္သူမွလည္း ေထာက္ပံ့မည့္သူ မရွိ။ ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ငဲ့ငဲ့ ရွိလွသည္။ အျခား သီလရွင္မ်ားကဲ့သို႔ အလွဴခံ သြားရေအာင္ ျပန္စရာ အရပ္ရယ္၊ အိမ္ရယ္လည္း မရွိ။ ကိုယ့္အရပ္ကိုယ္ ျပန္သြားၾကေသာ သီလရွင္မ်ားမွာ ေခ်ာင္ျပန္လာလွ်င္ ဆန္၊ ဆီ၊ ပဲ၊ အခ်ိဳ႕က ၾကက္သြန္၊ ျငဳပ္သီး စသည္ျဖင့္ စုေဆာင္းလာခဲ့ၾကသည္။ ေခမာရီမွာ စားဘို႔ ဝတ္ဘို႔ ပူလာရသည္။ ဝါတြင္းဝါပ စာခ်ေန၍ တပည့္မ်ားက ဟင္းတခြက္ေတာ့ ကမ္းၾက၏။ အေထာက္အပံ့ မရွိမွန္း သိၾက၍ ပဲတျပည္၊ ဆန္တစိတ္၊ ဆီတပုလင္း၊ သီလရွင္ အခ်င္းခ်င္း စု၍ ေပးၾကကမ္းၾကသည္။
စားဝတ္ေနေရးအတြက္ ကတံုးေပၚ ထိပ္ကြက္ ရသလိုပင္ သူမ်ား ေပးစာကမ္းစာကို မ်ိဳမက်ႏိုင္၊ ၾကာေတာ့ ယူရမွာ အားနာလာသည္။ သီလရွင္မ်ား အလွဴခံ ရလာတိုင္း ေပးၾကကမ္းၾက သမွ်ႏွင့္ ေနရသည္မွာ ျပတ္ျပတ္ငတ္ငတ္ ရွိလွသည္။
ေခမာရီသည္ ဝမ္းနည္းစြာျဖင့္ပင္ “ေခ်ာင္” ႏွင့္ ခြာလိုက္ရသည္။ ကိုယ့္အရပ္ ကိုယ့္အိမ္ဆို၍ ေခ်ာင္သာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနခဲ့သည့္ ေခ်ာင္ႏွင့္ ခြဲခြာခဲ့ရသည့္အတြက္ ႐ႈိက္ၿပီး ငိုမိေလသည္။
“ရန္ကုန္မွာ အေထာက္အပံ့ မရွိဘဲ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ အလွဴခံၿပီး ေနႏိုင္ၾကတဲ့ သီလရွင္ေတြ ျပည့္လို႔ပါ၊ လိုက္သာ လိုက္ခဲ့ပါ”
ရန္ကုန္မွ ဘုရားဖူးလာေသာ မသုခက အေျပာေကာင္းလြန္း၍ ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္ေတာ့ဟု ပိုုင္းျဖတ္ကာ သီလရွင္ တပည့္မ်ားထံ၌ စားရိတ္ေငြကေလး အလွဴခံကာ တခါမွ မေရာက္ဘူးေသာ ရန္ကုန္သို႔ လိုက္သြားေလသည္။
ေဘာင္ဒရီလမ္းရွိ ဦးျပားေတာရတြင္ မသုခေနေသာ ဇရပ္၌ မသုခႏွင့္အတူ ေနေလသည္။ ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္ခဲ့ရာ ေနမႈ စားမႈအတြက္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဟု အေတာ္ စိတ္႐ႈပ္သည္။ ပါလာသည့္ ပိုက္ဆံမွာလည္း မၾကာခင္ ကုန္သြားေတာ့မည္။
“မသုခ ဒီတခါ ဆန္ခံ ထြက္သြားရင္ တပည့္ေတာ္လဲ လိုက္မယ္ ဆြမ္းဆန္ခံတဲ့ ဘန္း ငွားေပးပါ”
မသုခမွာ ေခမာရီအတြက္ ဇရပ္ေတြ ရွိရာသို႔ သြားကာ ဘန္းလည္၍ ငွားေပးေလသည္။ ဦးေျပားေတာရ၌ ေနထိုင္ၾကေသာ သီလရွင္မ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္ ၿမိဳ႕ဘိတ္၊ ေတာဘိတ္ ဆန္အလွဴခံ ထြက္ၾကသည္။ ဘန္းရွင္မ်ားအားလံုး ထြက္ၾကမည္ျဖစ္၍ ဘယ္သူကမွ မငွားႏိုင္ေပ။
“ဆရာေလးရယ္ ... ေတာဘိတ္ ၿမိဳ႕ဘိတ္ မလိုက္ပါနဲ႔၊ အမ်ားနဲ႔ဆိုေတာ့ အမ်ားသြားသလို သြားရမွာ၊ ဆရာေလးက မာတာ မဟုတ္ေတာ့ သြားႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီေတာ့ ၾကားဘိတ္ ထြက္ပါ၊ ကိုယ္နားခ်င္ရာနား၊ သြားခ်င္ရာသြား ရတယ္ ဘုရာ့”
ဥပုသ္ေန႔ လြန္ေျမာက္၍ (၁) ရက္ေန႔တြင္ နံနက္ ေစာေစာစီးစီး မသုခႏွင့္ ဆန္ခံ ထြက္ခဲ့ ၾကသည္။ ေက်ာက္ကာ ဘန္းကေလးထဲ၌ ဘန္းကုန္း ငယ္ငယ္ကေလး တခု၊ ဒန္ခ်ိဳင့္ပုေလး တလံုး၊ ပိတ္အိတ္ကေလး တအိတ္ထည့္ကာ ဘန္းကိုယ္စီ ရြက္လ်က္ ထြက္ခဲ့ၾကသည္။
“လာဘ္ဦး မပယ္ရဘူး ...၊ လာဘ္ဦးပယ္ရင္ လာဘ္တိတ္တတ္တယ္၊ အဲဒီေတာ့ ေသခ်ာတဲ့ အိမ္က စမွ ျဖစ္မယ္ ...”
မသုခ၏ စကားမ်ားသည္ ေခမာရီ၏ နားထဲတြင္ ခါးသီး၍ သြားေလသည္။ မသုခသည္ ေဘာင္ဒရီလမ္းထဲရွိ ႏွစ္ထပ္အိမ္ ဝင္းျခံထဲသို႔ ေရွ႕ကသြား၍ ေနာက္မွေျဖးေျဖး လိုက္ဝင္ရေလသည္။ တိုက္ေရွ႕တြင္ ရပ္ေနၾကသည္။
သီလရွင္မ်ား ျမင္၍ တိုက္ထဲမွ ကေလးမ တေယာက္သည္ လဘက္ရည္ ပန္းကန္လံုးႏွင့္ ဆန္ထည့္ကာ ထြက္လာေလသည္။ သီလရွင္ ႏွစ္ေယာက္အား လဘက္ရည္ ပန္းကန္တလံုးစာကို တဝက္စီ ခြဲေလာင္းကာ ျပန္ဝင္သြားေလ၏။
ေဒၚသုခလည္း ဘန္းကုန္းကေလးထဲမွ ဆန္ကို ဆန္အိတ္ထဲသို႔ မွန္းေလာင္းထည့္ရင္း “ကန္ေတာ့ပါေသးရဲ႕ ေျပာလႊတ္မလားလို႔ ပူလိုက္ရတာ လာဘ္ဦးေကာင္းတယ္ ဆရာေလး” ဟု ေခမာရီ ၾကားေလာက္ေအာင္ ဝမ္းသာအားရ တိုးတိုး ေျပာလိုက္သည္။
ေခမာရီမွာ ဘန္းကုန္းကေလးထဲမွ ဆန္ကိုၾကည့္ကာ စိတ္ပ်က္မိသည္။ ေတာ္ေတာ္ေဝးေဝး ေလွ်ာက္မိလွ်င္ တိုက္တတိုက္သို႔ ဝင္ျပန္ေလသည္။ တိုက္ေရွ႕၌ ႏွစ္ေယာက္သား ရပ္ေနၾကသည္။ လူစသူစ မျမင္၊ တိုက္ႀကီးမွာ တိတ္ဆိတ္ေနေလသည္။
တိုက္ထဲမွ လူရိပ္လိုလို ျမင္လိုက္လွ်င္ မသုခသည္ အသံကုန္ ဟစ္၍ ေအာ္လိုက္သည္။
“ဒါနဆန္မ်ား ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္ရွင္ ...”
အသံက်ယ္လြန္း၍ ေခမာရီမွာ လန္႔သြားသည္။ တိုက္ထဲမွ မိန္းမႀကီး တေယာက္ ေပၚလာကာ အိမ္ေပါက္ဝသို႔ပင္ ထြက္မလာဘဲ “မယ္သီလရွင္မ်ားကလဲ ဘာေန႔မို႔ ဆြမ္းခံေနတာလဲ၊ ကန္ေတာ့ပါေသးရဲ႕ေတာ္ ...” ဟု ျပန္ေအာ္လိုက္ကာ ကြယ္ေပ်ာက္၍ သြားေလသည္။
“ဒီမိန္းမႀကီးက ဘယ္ေန႔မွ ေလာင္းတာ မဟုတ္ဘူး ... ဒီလိုဘဲ”
မသုခသည္ နာက်ည္းသည့္ အသံျဖင့္ေျပာရင္း ခပ္ေဆာင့္ေဆာင့္ကေလး နင္းထြက္လာသည္၊ အေတာ္ကေလး သြားမိျပန္ေသာအအခါ လမ္းၾကား တစ္ခုထဲသို႔ ခ်ိဳးဝင္ခဲ့ၾကသည္။ လမ္းထဲတြင္ သစ္ပင္မ်ား ထူထပ္လ်က္ အိမ္ တအိမ္မွ မျမင္ရေခ်။ သစ္ပင္အုပ္မ်ား ေက်ာ္လြန္၍ သြားမွပင္ အိမ္ကေလး တအိမ္ ေတြ႕ရသည္။
ထိုအိမ္မွာ မသုခ၏ ပစၥည္းေလးပါး ဒါယကာႏွင့္ တူေလသည္။ အိမ္ထဲ၌ ရင္းရင္းႏွီးနွီး ဝင္ထိုင္ကာ ေရအိုးစင္က ေရခပ္၍ ေခမာရီအား ကမ္းေပးေလသည္။ ထိုင္မိ၍ မၾကာခင္တြင္ “မစိန္ေရ” ဟု ပါးစပ္က ေခၚရင္း အိမ္ထဲသို႔ ဝင္သြားေလသည္။ ပန္းကန္ျပား ႏွစ္ခ်ပ္ ကိုင္လ်က္ အိမ္ထဲမွ “မစိန္” ႏွင့္ ထြက္လာၾကသည္။ ေထာင္ထားသည့္ သင္ျဖဴးကို ဆြဲခ်၍ ခင္းသည္။ ဘန္းႏွင့္ ရြက္လာေသာ ဒန္ခ်ိဳင့္ကေလးကို ဖြင့္ကာ ပန္းကန္ထဲသို႔ ထမင္း ယူထည့္လ်က္ “လာ ဆရာေလး ... စားလိုက္တာ ေအးတယ္” ဟု ေခမာရီအား ထမင္းစား ေခၚေနသည္။ နံနက္စာကို ထိုအိမ္၌ပင္ ဇရပ္က ခ်က္ယူလာၾကေသာ ငါးပိခ်က္၊ ဆူးပုပ္ရြက္ တို႔စရာႏွင့္ စားလိုက္ၾကရသည္။ ထိုအိမ္ကအထြက္ မစိန္က ႏို႔ဆီဘူးႏွင့္ ဆန္အျပည့္ တေယာက္တလံုးစီ ေလာင္းလိုက္ေလသည္။ အိမ္ ေနာက္ေဖးရွိ စပယ္ပင္ေတြ အခင္းလုပ္ စိုက္ထားေသာ လမ္းေျမႇာင္အတိုင္း ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကသည္။ အခင္းစိုက္ေသာ ျခံေတြကို တျခံၿပီး တျခံ ေက်ာ္ျဖတ္ကာ သြားေနၾကသည္။ တအိမ္ႏွင့္ တအိမ္ အေတာ္ပင္ လွမ္းေလသည္။
ထိုလမ္းေျမႇာင္မွ လြန္လွ်င္ လမ္းမသို႔ ေရာက္လာၾကသည္။ လမ္းေဘးရွိ အိမ္မ်ားကို တအိမ္မက်န္ ဝင္ရပ္ၾကသည္။ အိမ့္ေစ့ ဆိုသလိုပင္ မလြတ္တမ္း ထြက္ေလာင္းၾကသည္။
ေႂကြဇြန္းႏွင့္ တဇြန္းစီ။
မသုခသည္ ေရွ႕က ျပာျပာ ျပာျပာႏွင့္ ခပ္သြက္သြက္ လွမ္းလ်က္ “ျမန္ုျမန္ေလွ်ာက္ ဆရာေလး ... ေရွ႕ကအိမ္က ဘႀကီးက သီတင္းတိုင္း တေယာက္ ငါးျပား လွဴတယ္ ...၊ လာ ... လာ ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္”
အိမ္အတြင္းသို႔ ဝင္သြားၾကရာ ေခြးႀကီး တေကာင္က ဝုတ္-ဝုတ္ ေဟာင္လ်က္ ထြက္လာေလသည္။ ေခမာရီလည္း ေၾကာက္အား လန္႔အားျဖင့္ ျခံအျပင္ဘက္သို႔ လွည့္ထြက္ ေျပးေလသည္။ ေခြးမွာ ေခမာရီ ေနာက္သို႔ပင္ လိုက္ေဟာင္ ေနေလသည္။
ေခမာရီသည္ ျခံအျပင္ လမ္းမဘက္သို႔ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ဒူးမ်ား တဆတ္ဆတ္ တုန္ေနသျဖင့္ ေခါင္းေပၚက ဘန္းကိုခ်လ်က္ မသုခအား ထိုင္ေစာင့္ ေနရသည္။
မသုခ ျပန္ထြက္လာလွ်င္ “မသုခ ျပန္ၾကပါစို႕ ...” ဟု ဆီး၍ ေျပာလိုက္သည္။ “အခုေတာ့မွ ဘုရား ... ေနာက္ဆုတ္လို႔ မျဖစ္ဘူး၊ ေရွ႕ဆက္သြားမွ ျဖစ္မယ္၊ အသြားပူ အျပန္ပူနဲ႔ ညေနမွ ေအးေအး ျပန္တာေပါ့၊ ေမာရင္ ျဖည္းျဖည္း နားေလွ်ာက္ပါ ...”
ေခမာရီမွာ ဘယ္ေရာက္ ဘယ္ေပါက္ေနမွန္း မသိ၊ တလမ္းေက်ာ္ တလမ္းျဖတ္ မသုခေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနရသည္။ တအိမ္ဝင္ တအိမ္ထြက္ႏွင့္ သြားၾကရင္း ေမာပန္းလာ၍ သစ္ပင္တပင္ ေအာက္တြင္ ဘယ္ေလာက္ ေရွာက္ရအံုးမလဲ ဟု ခရီးကို မွန္းဆကာ အေတာ္ႀကီး ေမာေနေလသည္။
“ေဟး ... အရာ ၾကာဝတ္ ၾကာဝတ္”
မသုခ ဘာေျပာလိုက္ပါလိမ့္ဟု လွည့္ၾကည့္လိုက္ရာ မသုခက ေမးထိုးျပသည္။
အက်ႌခၽြတ္ႏွင့္ ကုလားႀကီးတေယာက္ တဲကေလးမွ ေျပးထြက္လာၿပီးလွ်င္ ဒိုဘီထဲမွ လက္ႏွင့္ႏိႈက္၍ ဆန္တဆုပ္စီ ထည့္ၿပီး ျပန္ဝင္သြားေလသည္။
ကုလားတဲ- ကုလားအိမ္ ေရွ႕မ်ားတြင္ ရပ္တိုင္းပင္ မသုခသည္ “အရာ ... ၾကာဝတ္ ၾကာဝတ္” ဟု ပါးစပ္က ခပ္က်ယ္က်ယ္ ေအာ္ေျပာေလသည္။
ေခမာရီကား ေျခကို မသယ္ခ်င္ေအာင္ ျဖစ္လာေလသည္။ ထိုင္ေန၍လည္း မျဖစ္၊ ေျခေထာက္မ်ားမွာ ဒရြတ္ဆြဲလ်က္ ေနၿပီ။ ေခၽြးဒီးဒီးက်ေအာင္ ေလွ်ာက္ခဲ့ရသည္။ ေနာက္ဆံုး ေဈးႀကီးသို႔ ေရာက္သြားေလသည္။
“ဆရာေလး ဒီနားမွာ ထိုင္ေစာင့္ ေန ... အခုဘဲ လာမယ္”
မသုခသည္ သူ႔ဘန္းထဲမွ ဆန္မ်ားကို ေခမာရီ ဘန္းထဲသို႔ ျပန္ေလာင္းထည့္ကာ ဘန္းအလြတ္ ရြက္လ်က္ လူေတြၾကားမွ ေစ်း႐ံုထဲသို႔ တိုးဝင္သြားေလသည္။ ေခမာရီသည္ လူသြားလမ္းေဘး သမံတလင္းေပၚ၌ ထိုင္ကာ ေရွ႕မွျဖတ္လ်က္ တိုးေခြ႕သြားၾကေသာ လူေတြကို ၾကည့္ရင္း မ်က္ေစ့ ေနာက္လာသည္။ အတန္ၾကာမွ မသုခ ျပန္ထြက္လာသည္။ မသုခ ဘန္းထဲ၌ ၾကက္သြန္ဥ ႏွစ္ဥ သံုးဥ၊ ျငဳပ္သီး တဆုပ္ေလာက္၊ ဖေရာင္းတိုင္ အနီအဝါ သံုးတိုင္၊ ကြမ္းသီးစိပ္ သံုးေလးျခမ္း၊ ကြမ္းရြက္တထပ္၊ အာျပဲငါးေျခာက္ သံုးေလးေကာင္၊ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္၊ ကန္စြန္းရြက္ စံုစိေနေအာင္ နည္းနည္းစီ ပါလာသည္။
“မနဲ တိုးေခြ႕ၿပီး အလွဴခံရတာ ဘုရာ့”
ေခမာရီသည္ ဘန္းထဲမွ ပစၥည္းမ်ားကိုလည္း မၾကည့္လို၊ လူေတြကိုလည္း မျမင္သလို၊ ဘယ္လို ျဖစ္ေနမွန္း မသိ၊ ငိုင္လ်က္သာ ေနမိသည္။ ငါးေျခာက္ဆိုင္ရွင္ အေဒၚႀကီးသည္ ေခမာရီတို႔ ဘန္းထဲမွ ဆန္မ်ားကို ျပည္ေတာင္းႏွင့္ ခ်င္တြယ္ေနသည္။ သူ႔ ျပည္ေတာင္းမွာ သီလရွင္မ်ား ဆန္လာေရာင္းလွ်င္ ဝယ္ရန္ ဆန္ဆိုင္က ျပည္ေတာင္းထက္ ႏို႔ဆီဘူးတဝက္ ပိုလုပ္ထားေသာ ျပည္ေတာင္း ျဖစ္သည္။
“သံုးျပည္နဲ႔ ေလးလံုး ဆိုေတာ့ ...”
အေဒၚႀကီး ဆက္၍ မေျပာဘဲ စိတ္တြက္ တြက္ေနေလသည္။
“အေဒၚ့ျပည္ေတာင္းက အသာႀကီး လုပ္ထားတာ၊ နဲနဲ ပိုေပးပါ အေဒၚရယ္” ဟု မသုခက ေျပာလိုက္ရာ ေခမာရီမွာ သည္ေတာ့မွပင္ ဆန္ အေရာင္းအဝယ္ လုပ္ေနမွန္းကို ရိပ္မိေတာ့သည္။ ေခမာရီသည္ မ်က္လံုးတြင္ လည္လာေသာ မ်က္ရည္စမ်ားကို ပါးေပၚသို႔ စီးမက်ရန္ မ်က္ႏွာကို မလႈပ္ခါဘဲ စိတ္ကို တင္းထားရသည္။ မိမိဘဝကား တကိုယ္ခ်င္း တေကာင္ႂကြက္ အားကိုးရာမဲ့ အေျခပါတကား ...။
(၈)
ဆြမ္းခံ ျပန္ခဲ့သည့္ ေန႔ကပင္ ဇရပ္တြင္ ဘံုးဘံုးလဲလ်က္ လူမမာႀကီး ျဖစ္ေနခဲ့ရာ မင္းကေတာ္ႏွင့္သာ မေတြ႕ခဲ့လွ်င္ ေခမာရီသည္ ေလာကကို ရင္မဆိုင္သည့္ အျဖစ္ႏွင့္ တလက္စတည္း ကိစၥၿငိမ္းသြားမည္ ျဖစ္၏။ အိပ္ရာထဲတြင္ ေခါင္းမထူႏိုင္၍ ပက္လက္ကေလး ေနခဲ့ရသည့္ ေန႔ရက္မ်ားေၾကာင့္ ေခမာရီမွာ သီလရွင္ ႐ုပ္ႏွင့္ မတူေတာ့ေခ်။
ေျမနီေရာင္ ခါးဝတ္ကို ဝတ္စားထားေသာ္လည္း လက္တဆစ္ခန္႔ ရွည္ထြက္ေနေသာ ဆံပင္မ်ားသည္ ဖန္ကတံုးကို ဖံုး၍ ထားသည္။ တေန႔ေသာ္လည္း သက္သာႏိုး၊ တေန႔ေသာ္လည္း ေခါင္းထူႏိုးႏိုးႏွင့္ ေဝဒနာမွာ တမ်ိဳးၿပီး တမ်ိဳး ေထြသာ လာသည္။ ယခုေတာ့ ေထြ႐ံုတင္မက၊ သဲေတာင္ လာသည္။ ေဝဒနာသာ အေရးႀကီးသည္၊ ဆံပင္ကို အေရးမႀကီးႏိုင္ ...။ “မသုခရယ္ ... တပည့္ေတာ္ ေသရင္ ေရခ်ိဳးတဲ့အခါ ဆံပင္ပါ ရိတ္ေပးလိုက္ပါေနာ္ ... ” ဟု မွာထားၿပီးသား ျဖစ္သည္။
ဦးျပားေတာရဇရပ္သို႔ လင္ႏွင့္ စိတ္ေကာက္ကာ၊ ဥပုသ္ရက္ရွည္ လာေစာင့္ေနေသာ ဝန္ေထာက္ကေတာ္ ေဒၚခင္ခင္သည္ ေခမာရီ အျဖစ္ကို သနားမိသည္။ မသုခ ဆန္ခံသြားလွ်င္ ဇရပ္တြင္ တေယာက္ထဲ က်န္ရစ္ရွာေသာ လူမမာကို မ်က္စိေအာက္တြင္ မေနသာတိုင္း ေဖးမျပဳစု ေပးေလသည္။ မင္းကေတာ္မွာ ဇရပ္တြင္ တလ ကိုးသတင္း စိတ္ေကာက္ေနၿပီးေနာက္ ဝန္ေထာက္မင္းက လိုက္ေခၚ၍ အိမ္ျပန္သြားသည့္တိုင္ ဂ႐ုဏာမကင္းေသာ ေခမာရီထံသို႔ မၾကာခဏ လာ၍ ၾကည့္ရွာသည္။
ေဆးဝါးတြင္မက၊ ဓာတ္စာကေလးမ်ား ဝယ္ျခမ္းလာသည္။ တခါတေလလည္း ေငြစကေလးမ်ား ေပးကမ္း လွဴဒါန္း သြားသည္။ ေလမေလွ်ာက္၍ ေျခေထာက္ တဘက္မွာ ေကာင္းေကာင္းပင္ မသန္ေတာ့၊ ေခမာရီသည္ အိပ္ရာထဲတြင္ မၾကာခဏ ဆိုလိုပင္ ေျခေထာက္ကို လႈပ္ေရြ႕ၾကည့္သည္။
ေျခေထာက္ကို လႈပ္ၾကည့္လွ်င္ မ်က္ရည္မ်ား လည္ေန၏။ ၾကက္သီးမ်ား ထလာ၏။
“လူက်န္းမာလို႔ ဒီေျခေထာက္ေတြ မသန္ရင္တာ့ ဆြမ္းဆန္ခံဖို႔ အခက္ဘဲ မင္းကေတာ္ရယ္ ...”
ေခမာရီသည္ စိတ္တြင္းက သူမ်ား မၾကားေအာင္ ေသလိုက္ပါေတာ့ဟု ေန႔တိုင္း ဆုေတာင္းေနေလသည္။
ေျခာက္လေလာက္ ရွိလာသည္။
လူက ထူႏိုင္ထႏိုင္ လာေသာ္လည္း ေျခေထာက္ကို ၾကာၾကာ မေထာက္ႏိုင္ေသး၊ အိပ္ရာမွ ထေလွ်ာက္လွ်င္ မသုခ တြဲထူမွပင္ ေလွ်ာက္ႏိုင္ေလသည္။ မသုခသည္ ဆြမ္းဆန္ခံ၍ ရသမွ်ကို ေရာင္းကာ တတ္အားသ၍ ျပဳစုရွာသည္။ မသုခ ပင္ပင္ပန္းပန္း ရွာေဖြ ျပဳစုေနရတာကို မႀကိဳက္ႏိုင္ေခ်။ သူမ်ားကို ဒုကၡေပးေနရသည့္ ဘဝကို ေန႔ရွိသ၍ စိတ္ပ်က္လာသည္။ သည္ဘဝကို စိတ္ပ်က္ရသည့္အထဲ ေခါင္းက ဆံပင္ေတြကလည္း တေန႔ထက္တေန႔ ရွည္လာ၍ စိတ္ညစ္ လာသျဖင့္ မသုခကို ဓားႏွင့္ ကပ္ေက်း ေတာင္းရသည္။
“မာမွ တံုးလိုက္ပါ ... ေကာင္းေကာင္းမွ မမာေသးဘဲ ဘယ္ရိတ္လို႔ ျဖစ္မလဲ၊ မမာတုန္း မရိတ္ေကာင္းဘူး”
ေခမာရီသည္ မ်က္ေမွာင္ကုတ္လ်က္ စိတ္အိုက္သြား ေလသည္။ သို႔ေသာ္ သက္ျပင္းခ်၍ မ်က္ေမွာင္ ေျဖလိုက္ကာ ဆုပ္မိလုနီးနီး ရွိေနေသာ ဆံပင္ကို အသာသပ္ရင္း ဆံတိုႏွင့္ စိတ္တမ်ိဳးပင္ ေပါက္လာသည္။ စိတ္တမ်ိဳး ေနာက္ေနေသာ ေခမာရီကို မင္းကေတာ္က အကဲခတ္မိသည္။
“ခင္တို႔က သနားလို႔ ေျပာတယ္မွတ္ပါ ဆရေလး ...၊ က်မအဖို႔မွာ တေယာက္အတြက္ ဘာမွ ဝန္မေလးပါဘူး၊ အေဖာ္ေတာင္ ရပါေသးတယ္၊ ဆံုးသာ ဆံုးျဖတ္ပါ ... ”
မင္းကေတာ္မွာ အေဖာ္ လိုေနေပသည္။ အိမ္တြင္ မိန္းမႀကီး တေယာက္ ကိုယ့္ထဲက ရွာထားဖို႔ လိုေနသည္။ ဝန္ေထာက္မင္းမွာ မိမိအျပင္ “တိတ္တိတ္” ရွိေသး၍ ညဥ့္အိပ္ညဥ့္ေန မိန္းမေဖာ္လည္း လိုခ်င္သည္။ အိမ္တြင္ ခိုင္းေစထားေသာ ကေလးမ ကေလးမ်ား ရွိ၍ အိမ္ကလူအတြက္ အလစ္မေပးရန္ အိမ္ထဲ၌ မိန္းမႀကီးႀကီး အေစာင့္တေယာက္ ရွိမွလည္း ျဖစ္မည္။ ဒီ့အျပင္ ဖဲဝိုင္းတြင္ လူမစံု၍ တအိမ္လိုလွ်င္ ျဖည့္မည့္ အေဖာ္ေတာင္ ျဖစ္ႏိုင္ေသးသည္။
“စဥ္းစား မေနပါနဲ႔ေတာ့ ဆရာေလးရယ္ ... ၊ ဆရာေလး ဘဝဟာ တေယာက္ထဲရယ္၊ ေထာက္ပံ့မယ့္ လူလဲ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး၊ ေျခေထာက္က ေကာင္းေကာင္း မသန္တာႀကီး၊ ဆြမ္းဆန္ ခံႏိုင္အံုးမလား၊ သီလရွင္ အဝတ္ခၽြတ္လို႔လည္း ငရဲမႀကီးပါဘူး၊ လူဝတ္နဲ႔လည္း သီလရွိရင္ ျဖစ္တာပါဘဲ၊ က်မအဖို႔ ဘာမွ တာဝန္ႀကီးတာ မဟုတ္ဘူး၊ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနရမွာပါ၊ လူဝတ္လဲမယ္ မဟုတ္လားဟင္ ...”
မ်က္လႊာကေလးမ်ား စင္းစင္းက်ေနသည့္ ေမွးေနေသာ ေခမာရီ၏ မ်က္လံုးမ်ားသည္ တဘဝသို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ေနသည္။ အတန္ၾကာေတာ့မွ ေခမာရီသည္ မင္းကေတာ္အား ေခါင္းၿငိမ့္ ျပလိုက္သည့္ အခါ၌ အသက္ပါ ပါသြားသလို ၿငိမ္က်သြား ေလသည္။
“ဆံစုနဲ႔ စုစည္း ေပါင္းထံုးရင္ ဆံပင္တိုေတြ ဝင္ပါတယ္”
မင္းကေတာ္သည္အလိုက္မသိ အားတက္သေရာ ရႊန္းရႊန္းေဝေဝ ေျပာေနေလသည္။ ေခမာရီသည္ အေသလို ၿငိမ္ေနရာမွ ရွက္လည္း ရွက္လွစြာ ဝမ္းလည္း နည္းလွစြာျဖင့္ ျပံဳးလိုက္ရေလသည္။
----------------
ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး
Thursday, 28 July 2016
[ အလင္းေရာင္ ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ ဘေလာ့ဂ္ဂါအား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment