Tuesday, 26 February 2019

ကဲလားေလး #ေမာင္က်ပ္ခိုး

#ကဲလားေလး


#ေေမာင္က်ပ္ခိုး


(၁)


ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ ထံုးဓေလ့ အစဥ္အလာအရ မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ လူအျဖစ္ကိုရသည့္ လူသားတို႔၏ ပ်မ္းမွ်သက္တမ္းကို ၇၅ ႏွစ္တမ္းဟု သတ္မွတ္၏။ ထို ၇၅ ႏွစ္တာ ကာလကို သံုးပိုင္း အညီအမွ် ခြဲျခမ္း စိတ္ပိုင္းၿပီးလွ်င္ ပထမ ၂၅ ႏွစ္တာ ကာလကို ပညာသင္ၾကားရမည့္ အရြယ္အပိုင္းအျခား၊ ဒုတိယ ၂၅ ႏွစ္တာ ကာလကို ဥစၥာစီးပြားရွာေဖြရမည့္ အရြယ္အပိုင္းအျခား၊ တတိယ ၂၅ ႏွစ္တာ ကာလကို တရားဘာ၀နာပြားမ်ားရမည့္ အရြယ္အပိုင္းအျခားဟု ေရွးသူေဟာင္းတို႔က သြန္သင္ညႊန္ျပေလ့ရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ ေျပာင္းလဲလာသည့္ ေခတ္ကာလေရစီးေၾကာင့္ ထိုသတ္မွတ္ခ်က္တို႔သည္လည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ေျပာင္းလဲခဲ့ေလ၏။


ေျပာင္းလဲျခင္းကို ေရွာင္ပုန္း၍ မရေပ။ ေျပာင္းလဲျခင္းသည္ အခ်ိန္တန္လွ်င္ အတားအဆီးမ်ားကို ရိုက္ခ်ိဳးၿပီး ထိုးေဖာက္ ၀င္ေရာက္လာသည္သာ ျဖစ္၏။ ေျပာင္းလဲလာသည့္ ေခတ္ေရစီးကို မ်က္ခ်ည္မျပတ္ အကဲခတ္သံုးသပ္ၿပီး မြန္ျမတ္သည့္ အေလ့ေကာင္းမ်ားကို ထုတ္ႏုတ္သံုးစြဲကာ၊ မိမိတို႔၏ ေရေျမသဘာ၀ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မကိုက္ညီသည့္ အခ်က္မ်ားကို ပယ္ရွားသုတ္သင္ၿပီးလွ်င္ ရွိရင္းစြဲယဥ္ေက်းမႈကို ထပ္ဆင့္ျမင္မားေအာင္ျပဳ၍ တင့္တယ္ေစသည္မွာ ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားသည့္ လူမ်ိဳးတို႔၏ အေလ့ပင္ျဖစ္၏။


သို႔ေသာ္ အကၽြႏ္ုပ္ ဆိုလိုရင္းကား ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္း မဟုတ္သကဲ့သို႔ ေျပာင္းလဲျခင္း အေၾကာင္းလည္း မဟုတ္ေပ။ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ ေတာမက် ၿမိဳ႕မက် စေကာစက ၿမိဳ႕ကေလး တစ္ၿမိဳ႕တြင္ ကၽြႏ္ုပ္ ေခတၱ ခိုေအာင္းစဥ္အခါက ဆံုခဲ့ဖူးသည့္ သူငယ္တစ္ဦး၏ အေၾကာင္းသာ ျဖစ္၏။


(၂)


တစ္ခါေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အထက္ပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးတစ္ဦးကို ႏႈတ္လွန္ထိုးမိေသာေၾကာင့္ မင္းျပစ္သင့္ခဲ့ရေလ၏။ ထိုအထက္လူႀကီးသည္ တရားခံေမာင္ၾကပ္ခိုးကို ရာထူးမွခ်ထားေစဟူေသာ အမိန္႔ကို ေဒါသႀကီးစြာျဖင့္ ထုတ္ျပန္ေလ၏။ ထိုအထက္ပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးသည္ ကၽြႏ္ုပ္ကို ရာထူးမွခ်ထားျခင္းတည္းဟူေသာ ႀကိမ္ျဖင့္ ေက်ာတစ္ေထာင္၊ ရင္တစ္ေထာင္ ခတ္ယံုမွ်ႏွင့္ ေက်နပ္ေတာ္ မမူေသး၊ ကၽြႏ္ုပ္၏ ကရ၀ိတ္ငွက္၏ အသံႏွင့္ တူလွစြာေသာ အသံကိုမၾကားလို၊ ေသာ္တာ လမင္းႀကီးႏွင့္ တူလွစြာေသာ မ်က္ခြက္ႀကီးကို မရႈလိုသည္ျဖစ္ေလရကား  ၿမိဳင္ရပ္သို႔ႏွင္ေစဟူသည့္ နယ္ေျပာင္းအမိန္႔ကိုလည္း တပါတည္း ထုတ္ျပန္လိုက္ေလ၏။ သို႔ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ေအာက္ေျပေအာက္ရြာ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ၏ မဲဇာဟု ေခၚဆိုထိုက္သည့္ ေတာၿမိဳ႕ကေလးတစ္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ခဲ့ရေလေတာ့သည္။ ထိုေတာၿမိဳ႕ကေလသည္ တခါေသာ္ အေတာ္ပင္ စည္ကားခဲ့ဖူးသည္ဟု ၿမိဳ႔ခံတို႔က ဆိုၾက၏။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြႏ္ုပ္ ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္မူ ၿမိဳ႕ကေလးမွာ က်ီးႏွင့္ဖုတ္ဖုတ္ ဆိုဘိသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနရွာေလၿပီ။


ကၽြႏ္ုပ္သည္ ႏႈတ္ေရးႏႈတ္ရာတြင္ မေခ်ငံယံုမွ်သာမက လက္၀ဲသုႏၵရအမတ္ႀကီးကဲ့သို႔ မ်က္ေျဖလကၤာ စပ္ဆိုတတ္ေသာသူလည္း မဟုတ္ေလရကား အိမ္နိမ့္ကာလမ်ားကို ထိုေတာၿမိဳ႕ကေလးတြင္ ေပ်ာ္သလို ေနထိုင္ရင္း အက်ိဳးမဲ့စြာ ျဖဳန္းတီးခဲ့ရေလ၏။


ကၽြႏ္ုပ္သည္ ရာထူးခ်ခံရသူတို႔၏ အေလ့အတိုင္း ရုံးဆင္းရုံးတက္ လက္မွတ္ေရးထိုးျခင္း၊ လစာထုတ္ရက္မ်ားတြင္ ဟန္ေရးျပျခင္း စသည့္ ျပဳဖြယ္ကိစၥတို႔ကိုသာ စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္ၿပီးလွ်င္ က်န္ရွိေသာ အခ်ိန္မ်ားကို ေတာၿမိဳ႕ကေလး၏ ပန္းကမာၻဟု အမည္ရသည့္ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ကေလးတစ္ဆိုင္တြင္ တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခန္း ေက်ာက္ခ်ထိုင္ကာ ၾကံဳရာသူတို႔ႏွင့္ အေလနေတာ စကားစျမည္ ေျပာဆိုရင္း ကုန္လြန္ေစရ၏။


ဧရာ၀တီ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ ေတာၿမိဳ႕ကေလး၏ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္သည္ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးစေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးတို႔မွ ကာဖီဆိုင္တို႔ကဲ့သို႔ ခမ္းနားျခင္း အလွ်ဥ္း မရွိေခ်။ အမိုးမွာ ဓနိ၊ အကာမွာ ၀ါးထရံျဖစ္၍ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာ မုတ္သုန္မိုးေလတို႔၏ လက္သရမ္းမႈေၾကာင့္ ေျမႏွင့္ထိစပ္ေနသည့္ ၀ါးထရံတို႔မွာ ေဆြးျမည့္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလ၀င္ေလထြက္ေကာင္းသည္ဟု ဆိုေသာ္ ဆိုရေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေတာလက္ဘက္ရည္ဆိုင္ကေလးတြင္ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးတို႔မွ ကာဖီဆိုင္မ်ားထက္ သာသည့္ အခ်က္တစ္ခု ရွိ၏။ ယင္းကား အေတာ္ပင္ႀကီးမားသည့္ ေညာင္ေစာင္းမ်ားကို ထိုင္စရာေနရာအျဖစ္ စီမံထားျခင္းျဖစ္၏။ ထစ္ခနဲဆိုလွ်င္ လက္ပါတတ္သည့္ ကာလသားတို႔၏ ပေယာဂေၾကာင့္ ဆိုင္ရွင္သည္ ေခြးေျခပုတို႔ ထိုင္စရာအျဖစ္ မစီမံ၀ံ့ေခ်။ ေခြးေျခပုေတာ၀ါေၾကာင့္ စခန္းေရာက္ရ၊ သက္ေသလိုက္ရသည့္ အျဖစ္မ်ိဳး ၾကံဳရဖန္မ်ားသည့္အခါ ဆိုင္ရွင္သည္ ေခြးေျခပုတို႔ကို စာသင္ေက်ာင္းတြင္ အသံုးျပဳရန္အတြက္ ထက္သန္ေသာ ေစတနာျဖင့္ လွဴဒါန္းလိုက္ၿပီး ေညာင္ေစာင္းကိုသာ ထိုင္စရာအျဖစ္ စီမံထားေလ၏။


ထိုေညာင္ေစာင္းတို႔တြင္ ကာလသားတို႔ ေမာင္းခ်ဓားဦးျဖင့္ ထြင္းကာ အကၡရာတင္ထားသည့္ အသည္းကြဲမွတ္တမ္းမ်ား ရွိ၏။ ထိုအသည္းကြဲမွတ္တမ္းတို႔ကား ရသစံုလင္သည့္ ၀တၱဳေကာင္းႀကီးမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္။ ေအးေအးျမင့္ ေသာက္ကျမင္းမ ငါ့ကို ျပန္မႀကိဳက္ဘူး အစရွိသည့္ ဖရုႆ၀ါစာဖံုးလႊမ္းေနသည့္ အခ်စ္မွတ္တမ္းတို႔ကို ဖတ္ရႈရေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ မည္သူမည္၀ါမွန္း မသိရေသာ ကာလသားေနာက္ ေရာေယာင္လိုက္ၿပီးလွ်င္ ေအးေအးျမင့္တည္းဟူေသာ အမုန္းဘုရင္မႀကီးကို ေဒါသပြားမိ၏။ တဖန္ အသည္းပံုအတြင္း ေရးထိုးထားသည့္ ေက်ာ္ထြန္း + စုစုမာ ထာရ၀ ဟူသည့္ သတ္ပံုယြင္းမွားေနေသာ အခ်စ္ေမာ္ကြန္းတို႔ကို ဖတ္ရႈရလွ်င္မူ ရယ္ရႊင္ပီတိျဖစ္ရေလသည္။ စင္စစ္ အခ်စ္မွတ္တမ္းဟူသည္ကား ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ နာက်ည္းမုန္းတီးျခင္းတို႔ျဖင့္သာ ႁပြမ္းတီးေနသည့္အရာ မဟုတ္ေလာ။


မိုးဦးက်ကာလတြင္ ပန္းကမာၻလက္ဘက္ရက္ဆိုင္ရွိ ေညာင္ေစာင္းႀကီးမ်ားေပၚတြင္ လဲေလ်ာင္းၿပီး  တစိမ့္စိမ့္ ရြာသြန္းေနသည့္ မိုးစက္တို႔ကို အေၾကာင္းမဲ့ ေငးၾကည့္ကာ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းခ်က္ႏို႔ဆီျဖင့္ ေဖ်ာ္ထားသည့္ လက္ဘက္ရည္ ခ်ိဳရဲရဲႀကီးကို တက်ဳိက္ ေသာက္လိုက္၊ ျခဴးနဂါး ေဆးေပါ့လိပ္ကို ရဲခနဲ ေနေအာင္ ဖြာရႈိက္ရသည္မွာ အေတာ္ပင္ အရသာထူး၏။ နံနက္ခင္းအခ်ိန္တြင္ ေနၾကာပန္း ကက္ဆက္ႀကီးမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ ေတးသံရွင္ စိုးပိုင္၏ ဆိုပါေလ လူအမ်ား လိုက္ၿပီးရြတ္ၾက ဗုဒၶသရဏံ ဂစာၦမိ ဟူသည့္ ေတးသြားကို ညည္းဆိုရင္း ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကို အာရုံျပဳၾကည္ညိဳႏိုင္သည္။ တဖန္ ေလးျဖဴ၏ ေသျခင္းရဲ႕တံခါးမ်ား ေရွ႕မွာ ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးမ်ား ဟူသည္ ေတးသံကို ၾကားေသာ္ မရဏံ ေသျခင္းတရားသည္ ေမ ငါ့အား ဓု၀ံ ၿမဲ၏။ မရႆတိ မခၽြတ္ဧကံတည္း ဟူသည္ကို ကေယာင္ကတမ္း ဆင္ျခင္ၿပီးလွ်င္ မရဏႏုႆတိ ကမၼဌာန္း စီးျဖန္းႏိုင္သည္။ ေဖ်ာက္တိေဖ်ာက္ေတာက္ ရြာခ်ေနသည့္ မိုးသံကို နားဆင္ရင္း ျဖစ္ခ်င္ရာမ်ား မျဖစ္ရဘဲ မျဖစ္လိုသည္တို႔သာ ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္ ေလာကဓါတ္အ၀ွန္းကို အျပစ္ဖို႔ရသည္မွာလည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ နိစၥဓူ၀အမႈပင္ ျဖစ္ေလ၏။


လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ပိုင္ရွင္မွာ ဦးေလးကိုစိန္ ျဖစ္၏။ အသက္ႀကီးရင့္သူ မဟုတ္ေသာ္လည္း သူ႔မယားက သူ႔ကို ဦးေလးႀကီးဟု ေခၚဆိုသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အျခားသူမ်ားကပါ ေရာေယာင္ၿပီး ဦးေလးကိုစိန္ဟု ေခၚဆိုၾကသည္ ဟူသတတ္။ ဦးေလးကိုစိန္႔ကေတာ္ဦးစီး၍ ဖြင့္ထားသည့္ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တြင္ ဦးေလးကိုစိန္သည္ အေဖ်ာ္ဆရာ၊ သူပင္ ေငြကိုင္၊ သူပင္ စားပြဲထိုးျဖစ္၏။ ဆီေခ်းလက္ေသးသစ္ တက္ေနသည့္ ညစ္ေထးေထး စြပ္က်ယ္လက္ျပတ္၊ အကြက္မေပၚေတာ့ၿပီျဖစ္ေသာ ခ်ည္လံုခ်ည္ၾကမ္း၊ ကတံုးဆံေတာက္တို႔နံ႔နံ႔၊ ႏႈတ္ခမ္းေထာင့္တြင္ ေဆးေပါ့လိပ္တိုကို မခၽြတ္စတမ္း ခဲထားတတ္သည့္ အသားညိဳ႕စိမ့္စိမ့္ ေျမလတ္သားႀကီးသည္ ေက်ာက္ျဖဴကိုလည္း မနမ္းႏွင့္ ေအာက္သူကိုလည္း မစမ္းႏွင့္ ဟူသည့္ စကားကို နာယူခဲ့ဟန္ မတူေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ေအာက္သူႏွင့္ အေၾကာင္းပါၿပီး ေအာက္ရြာသူမယားအလွ သနပ္ခါး ေျခအဆံုးေခါင္းအဆံုး လိမ္းႏိုင္ေရးအတြက္ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားရေလ၏။ ဦးေလးကိုစိန္႕ ေလသံအတိုင္းဆိုရလွ်င္ ငါတူရီး ေမာင္ၾကပ္ခိုးရယ္ ငါ့လေခြးတည္းမွပဲ ေအာက္သူကို ယူမိတာ မလြယ္ေရးခ် မလြယ္ပဲကြ။ ယူၿပီးတဲ့ ေန႔ကစၿပီးေတာ့ ေသွ်ာင္မီးထြန္းၿပီး စီးပြားရွာရတာ ဒီေန႔အထိပဲ ဟူ၏။


(၃)


တစ္ခုေသာ နံနက္ခင္းတြင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ပန္းကမာၻလက္ဘက္ရည္ဆိုင္သို႔ ျပဳၿမဲကိစၥတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ရန္ ေရာက္ခဲ့သည္။ ေညာင္ေစာင္းထက္တြင္ ေနရာယူၿပီးသကာလ ဦးေလးကိုစိန္ေရ ထံုးစံအတိုင္းပဲ ဗ်ိဳ႕ ဟု ေအာ္ဒါေပးလိုက္သည္။ ထံုးစံအတိုင္းပဲဟူသည္မွာ ထမင္းဆီဆမ္းႏွင့္ ငါးရံ႕ေျခာက္ဖုတ္၊ လက္ဘက္ရည္ခ်ိဳ တိုင္ကီတစ္ခြက္ႏွင့္ ျခဴးနဂါးေဆးေပါ့လိပ္ႏွစ္လိပ္ကို ဆိုလိုျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ နံနက္ေစာေစာကာလတြင္ ေအာင္အတိတ္၊ ေအာင္နိမိတ္ကို ေစာင့္စားရင္း ေနၾကာပန္းကက္ဆက္ႀကီးမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ မာရ္နတ္မင္းမွာ လက္ရုံးတစ္ေထာင္ရွိသည္ ဟူသည့္ ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးသီခ်င္းကို မာရ္နတ္မင္းမွာ အေၾကြးတစ္ေထာင္ရွိသည္။ သူ႔ကုိယ္မွာပင္ လူေမႊးမေျပာင္ေတာ့ၿပီ ဟု ဖ်က္ကာ ဆိုညည္းရင္း စည္း၀ါးလိုက္ေနမိ၏။


ထိုအခိုက္ ဦးေလး လက္ဘက္ရည္ရၿပီ ဟူသည့္ အသံကို ရုတ္ျခည္ ၾကားလိုက္ရေလ၏။ ထိုၿမိဳ႕ကေလးတြင္ ကၽြႏ္ုပ္ကို ဦးေလးဟု ေခၚသူ ခပ္ရွားရွားပင္ ျဖစ္၏။ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ေဖာ္ထိုင္ဖက္တို႔အနက္ ကၽြႏ္ုပ္ထက္ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္သူတို႔က ေမာင္ၾကပ္ခိုးကေလးဟု ေခၚေ၀ၚၾက၏။ ငယ္သူတို႔က ကိုၾကပ္ခိုးႀကီးဟု ေခၚဆိုၾကသည္။ ဦးေလးကိုစိန္ကမူ ငါ့တူရီး ေမာင္ၾကပ္ခိုးဟု တရင္းတႏွီး ဆိုတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အဘယ္သူက စိတ္ပ်ိဳ၍ ကိုယ္ႏုသည့္ ငါ့အား ဦးေလးဟု ေခၚဆိုသနည္းဟု စူးစမ္းဆင္ျခင္လတ္ေသာ္ ဒႏီ္ၱတည္းဟူေသာ လကၡဏာကို အထင္အရွား ျပရာျဖစ္သည့္ ၀ါက်င့္က်င့္ ေရွ႕သြားႏွစ္ေခ်ာင္းကို ဦးစြာျမင္ရ၏။ ထို႔ေနာက္ ၀ါက်င့္က်င့္ ေရွ႕သြားႏွစ္ေခ်ာင္းတို႔တည္ရာ မူလအရပ္ဌာနကို တဖန္ စူးစမ္းျပန္ေသာ္ ၾကည္လင္ေသာ အျပံဳးမ်က္ႏွာပိုင္ရွင္ ခုနစ္ႏွစ္၊ ရွစ္ႏွစ္သားအရြယ္ သူငယ္ကေလးတစ္ဦးကို ျမင္ရေလသည္။ ထိုသူငယ္ကေလးသည္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးကို မိတ္ဖြဲ႕အံ့ေသာငွာ ျပံဳးျပ၏။ သူ၏ အျပံဳးသည္ အသက္အရြယ္ေရာက္၍ ေကာက္က်စ္တတ္ၿပီျဖစ္ေသာ လူႀကီးလူရြယ္တို႔၏ သကာရည္ဆမ္းအျပံဳးႏွင့္ မတူေခ်။ မိန္းမပ်ိဳတို႔ကို ျမင္ေသာ္ ကာလသားတို႔ ျပံဳးျပသည့္ ေဂၚအျပံဳးႏွင့္လည္း ျခားနားသည္။ အေတာ္ထူးသည့္ အျပံဳးပင္ ျဖစ္၏။


ထို႔ေနာက္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ လက္ဘက္ရည္ေသာက္ရင္း ဦးေလးကိုစိန္ကို ထိုသူငယ္ကေလးအေၾကာင္း ေမးျမန္းရ၏။ ဦးေလးကိုစိန္ေျပာျပသည့္ ထိုသူငယ္ကေလးအေၾကာင္း ဇာတ္လမ္းပမာ အိပ္ခ်င္စရာမွာ နားေထာင္ခ်င္စရာ မေကာင္းလွေခ်။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ၾကားဖူးေနက်၊ ဖတ္ဖူးေနက် သရုပ္မွန္၀တၱဳဇာတ္လမ္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္သည္။ တနယ္တျခားမွ ကုန္ကားစပယ္ရာ အရက္သမားတစ္ဦးႏွင့္ ကားဂိတ္ထမင္းဆိုင္တြင္ ထမင္းဟင္းခ်က္သည့္ အေစအပါး သူငယ္မကေလးတစ္ဦးတို႔ သင့္ျမတ္ၾကရာတြင္ သန္းထိုက္ေအာင္ ဟူေသာ သတို႔သားကို ေရႀကီးေသာႏွစ္၌ ဖြားျမင္သည္။ ထိုသူငယ္ သံုးေလးငါးႏွစ္သား အရြယ္သို႔ေရာက္ေသာ္ အဖ စပယ္ရာသည္ ကုန္ကားေပၚမွ လိမ့္က်ၿပီး ေသေလ၏။ ထို႔ေနာက္ က်န္ရစ္သူ အမိငယ္သည္ ကားဂိတ္တြင္ ကြမ္းယာေရာင္းရေကာင္းႏိုး၊ ေနာက္လင္ယူရေကာင္းႏိုးျဖစ္ေနသည့္အခိုက္တြင္ ဦးေလးကိုစိန္သည္ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္၌ ကူေဖာ္ေလာင္ဖက္ လက္တိုလက္ေတာင္း အေဖာ္ျပဳရန္ ထိုသူငယ္ကေလးကို သူ၏မိခင္ထံမွ တစ္လလွ်င္ အသျပာေလးရာႏႈန္းျဖင့္ ေျခာက္လစာေပးၿပီး ေခၚေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ ဟူသတတ္။


ထိုေန႔နံနက္ လက္ဘက္ရည္၀ိုင္းတြင္ ထိုသူငယ္ကေလးအေၾကာင္း ဗာရာဏသီခ်ဲ႕သည္ႏွင့္ပင္ အခ်ိန္ကုန္ေလ၏။ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ေဖာ္ထိုင္ဖက္မ်ားအနက္ သူတစ္ဖက္သားကို က်ီစယ္ေနာက္ေျပာင္ရာ၌ ဧတဒဂ္ရသူ ေတာေခါင္းကို၀င္းေအာင္က ေအာင္မယ္ ဒီေကာင္ေလးရဲ႕ ရုပ္ရည္ကေတာ့ သနားကမားကေလးပဲဗ်။ ဒါေပမယ့္ ေရွ႕သြားကေလးႏွစ္ေခ်ာင္း ဖ်က္ေနတာက ေတာ္ေတာ္ဆိုးေနတယ္။ ေရွ႕သြားကေလးႏွစ္ေခ်ာင္းက ကဲလားလို အျပင္ကို ေငါထြက္ေနေတာ့ ေအာက္သြားေတြကို မိုးစိုမွာ မစိုးရိမ္ရေတာ့ဘူးေပါ့ ဟု ျပက္တီးျပက္ေခ်ာ္ စကားဆို၏။ သြားေခါသူတို႔ကို ကဲလားဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဥသွ်စ္သီးစားဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေပါက္ေခါဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ႏွိမ့္ခ်ေခၚေ၀ၚသည့္ အေလ့မွာ ထိုအရပ္တြင္ ေနသူတို႔၏ မေကာင္းေသာ အေလ့ပင္ ျဖစ္သည္။ သူတစ္ပါး၏ အားနည္းခ်က္ကို ႏွိမ့္ခ်ေခၚေ၀ၚရာ၌ အေတာ္ပင္ ထူးခၽြန္လွသည့္ လူေသာ့သြမ္းမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ သူငယ္ကေလးကို ကဲလားေလးဟု ကို၀င္းေအာင္က ကင္ပြန္းတပ္လိုက္သည္ကို ကၽြႏ္ုပ္ စိုးစဥ္းမွ် မႀကိဳက္ေခ်။ သို႔ေသာ္လည္း လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ေဖာ္ထိုင္ဖက္တစ္ဦးႏွင့္ ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္ အခ်င္းမမ်ားလိုေသာေၾကာင့္ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္လုပ္ကာ ေနလိုက္၏။ သူငယ္ကေလးကမူ သူ႔ကို ကဲလားေလးဟု ကင္ပြန္းတပ္လိုက္သည္ကို ႀကိဳက္သည္ဟုလည္းမဆို၊ မႀကိဳက္ဟုလည္း မေျပာ၊  မ်က္လံုးအျပဴးသား၊ သြားအေခါသားႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လက္ဘက္ရည္၀ိုင္းအနားတြင္ ေယာင္ခ်ာခ်ာလုပ္ကာ ေနေလ၏။


ထုိနံနက္ခင္းမွာပင္ ပန္းကမာၻ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္သို႔ ကဲလားေလး၏ ဖြားဖက္ေတာ္ စကားလံုးတစ္လံုးလည္း ေရာက္ရွိလာ၏။ ယင္းကား အျခားမဟုတ္။ ကေလးလုပ္သားျပႆနာ ဟူေသာ စကားပင္ ျဖစ္သတည္း။ ထိုစကားသည္ မ်ားစြာ ဆန္းၾကယ္ေသာ စကား မဟုတ္ေခ်။ သို႔ေသာ္လည္း ဗဟုသုတအရာ၌ အေတာ္ပင္ ႏံုခ်ာေသာထ ၿမိဳ႕ခံတို႔အတြက္မူ အေတာ္ပင္ ထူးေသာ စကားပင္ ျဖစ္၏။ ထိုစကားကို ကၽြႏ္ုပ္ စတင္သံုးစြဲလိုက္သည့္အခါ ဗာလဏသီၿမိဳ႕သားတို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္ကို ရယ္သြမ္းေသြးၾကကုန္၏။ ကိုၾကပ္ခိုးကေတာ့ အဆန္းေတြ လုပ္ခ်လိုက္ျပန္ၿပီ။ ကေလးလုပ္သားျပႆနာဆိုပဲ ၾကား မၾကားဖူးေပါင္ဗ်ာ ဟု ဆိုၾကေလ၏။ က်ဳပ္တို႔လည္း ငယ္ငယ္တုန္းက မိဘေတြကို ကူညီၿပီး ကၽြဲေက်ာင္း၊ ႏြားေက်ာင္းလုပ္ခဲ့ရတာပါပဲ။ ဒါဆို က်ဳပ္တို႔ ကေလးလုပ္သားျဖစ္ခဲ့တာေပါ့ ကြန္႔သူက ကြန္႔၏။ အလုပ္မလုပ္ရင္ ထမင္း မစားရဘူး ဆိုတဲ့ စကားရွိေသးတာပဲ မႈတ္လား ကိုၾကပ္ခိုးရယ္ ဟူေသာ ဘ၀ေပး ဖီလိုဆိုဖီမ်ားျဖင့္လည္း ႏွိပ္စက္၏။ ကေလးေတြ အလုပ္လုပ္တာ မျမင္လိုဘူးဆိုေတာ့ ကိုၾကပ္ခိုးႀကီးက ကဲလားေလးကို ေမြးစားလိုက္ပါလား ဟု ခနဲ႔သူကလည္း မရွား။ အေတာ္ ဂြက်သည့္ ၿမိဳ႕သားမ်ားပင္။ သို႔ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ကေလးလုပ္သားျပႆနာဘက္မွ အေလနေတာ အေၾကာင္းအရာမ်ားဆီသို႔ စကားလမ္းေၾကာင္း လႊဲေျပာင္း ေျပာဆိုၿပီး ထိုလက္ဘက္ရည္၀ိုင္းမွ ေအာင္ျမင္စြာ ဆုတ္ခြာခဲ့ရေလ၏။


ေလာကကို လုပ္အားျဖင့္ အလွဆင္အံ့ ဟူေသာ စကားကို လိုရာဆြဲၿပီး ေတြးၾကည့္လွ်င္ ကဲလာေလးသည္ စားပြဲထိုးလုပ္ရင္း ေလာကကို အလွဆင္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟူ၍ပင္ ယူဆေကာင္း ယူဆႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ေလာကကို အလွဆင္သူ အၾကင္ကဲလား၏ ဘ၀ လွပျခင္း ရွိမရွိကုိမူ ကၽြႏ္ုပ္ မေတြး၀ံ့ေခ်။ ထိုၿမိဳ႕သားမ်ားကား လုပ္အားတန္ဖိုးကို လြန္စြာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတတ္ေသာသူမ်ားပင္ ျဖစ္ေခ်၏ တကား။


(၄)


ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္တြင္လည္း ကၽြႏ္ုပ္သည္ ျပဳၿမဲတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ရန္ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္သို႔ ခ်ဥ္းခဲ့ရေလ၏။ ကဲလားသည္ ကၽြႏ္ုပ္ကို ျမင္ေသာ္ ၀ါက်င့္က်င့္သြားႏွစ္ေခ်ာင္းကို ထင္ရွားေအာင္ျပဳၿပီး ဦးၾကပ္ခိုးႀကီး ေစာလွေခ်လားဗ် ဟု ဆိုကာ ၿပံဳး၍ ႏႈတ္ဆက္၏။ ထိုအၿပံဳးသည္ လြန္စြာ သန္႔စင္သည့္ အျပံဳးပင္ ျဖစ္၏။ ထိုအျပံဳးခ်ိဳသည္ ဦးေလးကိုစိန္႔လက္ရာ လက္ဘက္ရည္ ခ်ိဳခ်ိဳႀကီးထက္ ပို၍ ခ်ိဳၿမိန္သည္ဟုပင္ ကၽြႏ္ုပ္ ယူဆမိသည္။


ေနာက္တစ္ပတ္ႏွစ္ပတ္ခန္႔ၾကာေသာ္ ကဲလားေလးသည္ လက္တိုလက္ေတာင္းအဆင့္မွ ရာထူးတက္ကာ လက္ဘက္ရည္အေဖ်ာ္သင္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားေလ၏။ ဦးေလးကိုစိန္ရယ္ ဦးေလးပ်င္းတိုင္း ကေလးကို မတန္မရာေတြ မခိုင္းပါနဲ႔ဟု ကၽြႏ္ုပ္ဆိုမိသည့္အခါ ဦးေလးကိုစိန္က ဟာကြာ ငါ့တူရီး ေမာင္ၾကပ္ခိုးကလည္း တယ္ခက္ပါကလား။ ဦးေလးက ကဲလားေလးကို ခိုင္းတယ္ဆိုတာ သင္ေပးေနတာကြ။ ပညာသင္ေပါ့ကြာ။ ပညာရွိမွ သူ႔ေရွ႕ေရး စိတ္ေအးရမွာ မဟုတ္လားကြ ဟု ျပန္လည္ေခ်ပသည္။ ထိုအခါ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဦးေလးကိုစိန္၏ စကားကို မည္သို႔မွ် မေခ်ပတတ္ေတာ့ေခ်။ ႏႈတ္မႈပညာကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ လက္မႈပညာကိုေသာ္လည္းေကာင္း ငယ္သည္ဟု မေအာက္ေမ့ရာ။ ကုန္စင္ေအာင္ တတ္မူကား တစ္ခုေသာ အတတ္သည္လည္း အသက္ေမြးေၾကာင္း ျဖစ္ပါသလွ်င္ကတည္း ဟူေသာ နီတိစကားပင္ ရွိေသးသည္ မဟုတ္ေလာ။ ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ ဦးေလးကိုစိန္ဆိုလိုသည့္ ပညာဟူသည္မွာလည္း ဟုတ္တုတ္တုတ္ပင္ ျဖစ္ေခ်၏။


ကဲလားကေလး ကိုယ္တိုင္ကလည္း ၎၏ ပညာေတာ္သင္ဘ၀ကို ႏွစ္ၿခိဳက္ေက်နပ္ေနဟန္တူသည္။ လက္ဘက္ရည္အိုး မီးမျပတ္ရေလေအာင္ လံု႔လျပဳ၏။ လက္ဘက္ရည္ေဖ်ာ္ရင္း ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ စားပြဲ၀ိုင္းတို႔အၾကား လူးလာေခါက္တံု႔ျပဳကာ စားပြဲထိုးလုပ္ေသးသည္။


ကဲလားကေလးကာ လုပ္သားေကာင္းႀကီး တစ္ဦးပင္ ျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာျပည္တြင္ ေရႊရွယ္လစ္စနစ္ကို က်င့္သံုးခဲ့စဥ္အခါက ကဲလားေလးသာ ရွိခဲ့ပါမူ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့သည့္ ေရႊရွယ္လစ္ လူ႔ေဘာင္သစ္ႀကီးကို တည္ေထာင္ႏိုင္ခဲ့မည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္ မလြဲပင္တည္း။


(၅)


လပိုင္းအတြင္းမွာပင္ ကဲလားေလးသည္ အေဖ်ာ္ဆရာ၊ စားပြဲထိုးတုိ႔ တတ္ေျမာက္အပ္သည့္ အဌာရသမ်ားကို ကုန္စင္ေအာင္ သိစပ္ျမင္ႏွံ႔သြားသည္ကို အံ့ဖြယ္သရဲ ေတြ႕ရေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးေလးကိုစိန္သည္ ေငြကိုင္အျဖစ္ႏွင့္ အသံုးေတာ္ခံၿပီး ဆိုင္တစ္ဆိုင္လံုး၏ ခပ္သိမ္းေသာ ၀တၱရားမ်ားကို ကဲလားေလးလက္သို႔ အၿပီးတိုင္ အပ္ႏွင္းလိုက္ေလ၏။ တနည္းအားျဖင့္ ဦးေလးကိုစိန္ အၿငိမ္းစားယူေလၿပီဟု ဆိုလွ်င္ သင့္ႏိုးအံ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း လံုး၀ အၿငိမ္းစားယူလိုက္ျခင္း မဟုတ္ေခ်။  ရံဖန္ရံခါတြင္ ကဲလားေလးက လက္ဘက္ရည္အိုး မီးမျပတ္ေစေရးအတြက္ မီးေသြးမ်ားစြာ အသံုးျပဳသည္ကို ဟန္႔တားတန္က ဟန္႔တားရ၏။ ရံဖန္ရံခါတြင္ ကဲလားေလးက ကာလသားတို႔ကို ေလာကြတ္ျပဳ၍ ေဆးလိပ္ခိုးေပးသည္ကို ျမင္လွ်င္ မာန္ရမဲရေသး၏။


ပန္းကမာၻတြင္ လာေရာက္ ေမြ႕ေလ်ာ္ၾကေသာ ကာလသားမ်ားစြာတို႔တြင္ ကိုယ္စိတ္ႏွလံုး ေတာ္တည့္ ေကာင္းမြန္သူတို႔လည္း ရွိ၏။ ထို႔အတူ မေကာင္းသူတို႔လည္း ရွိကုန္၏။ ေကာင္းသူထက္ မေကာင္းသူ ပိုမ်ားသည္မွာ ေလာကဓမၼတာပင္ ျဖစ္သည္။ အလို ဆိုးသြမ္းသူ ကာလသားတို႔က ကဲလားေလးကို ရံဖန္ရံခါတြင္ အေၾကာင္းမဲ့ ေခါင္းကို ေခါက္၏။ ရိုက္ေမာင္းပုတ္ေမာင္ ျပဳ၏။ ဦးေလးကိုစိန္ကလည္း မိတ္မပ်က္ေရးကို အေလးမူေသာေၾကာင့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ ဟန္႔တားျခင္း မျပဳေခ်။


တစ္ေန႔သ၌ ဦးေလးကိုစိန္ ေန႔လယ္ေန႔ခင္း တစ္ေရးတစ္ေမာ စက္ေတာ္ေခၚခိုက္တြင္ ကာလသားဆိုးတို႔သည္ ကဲလားေလးက လက္ဘက္ရည္ခြက္ မွားခ်မိသည္ကို ယိုးမယ္ဖြဲ႕ၿပီးလွ်င္ ယင္းတို႔၏ စိတ္ယုတ္မာတို႔ကို ေျဖေဖ်ာက္ရန္အတြက္ ကဲလားေလးကို ၀ိုင္းခ်ဳပ္ၿပီးလွ်င္ ေဆးလိပ္မီးႏွင့္ ထိုးၾကေလ၏။ ကဲလားေလး၏ ငိုသံကို အိမ္ေရွ႕ခုနစ္အိမ္၊ အိမ္ေနာက္ခုနစ္အိမ္မွ ၾကားရခါမွ ဦးေလးကိုစိန္ စက္ေတာ္ေခၚရာမွ လန္႔ႏိုးေလ၏။ ဦးေလးကိုစိန္ ေငါက္ခါမွ ထိုကာလသားဆိုးတို႔က ကဲလားေလးကို လႊတ္လိုက္၏။


ထိုအခ်င္းအရာ အကုန္အစင္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သိၿပီးခ်ိန္တြင္ ေနပင္ အေတာ္ေစာင္းေနေလၿပီ။ ကဲလားေလးကား ငိုေကာင္းဆဲပင္ ျဖစ္၏။ သူ၏ လက္ဖ်ံ၊ လက္ခံုတို႔တြင္ မီးေလာင္ဖုမ်ား မနည္းလွ။ မသကာ အခ်က္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ပင္ ရွိလိမ့္မည္။ ဦးေလးကိုစိန္ကား ေဒါသထြက္၍ မဆံုးေတာ့ၿပီ။ ကဲလားေလးကို အႏိုင္က်င့္သည့္ ကာလသားမ်ားကို သတ္မည္ ျဖတ္မည္ တကဲကဲ လုပ္ေနသျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ၀ိုင္းဆြဲထားရ၏။


ေဆးလိပ္မီးဒဏ္ေၾကာင့္ ကဲလားေလး ႏွစ္ရက္သံုးရက္ၾကာသည့္တိုင္ေအာင္ အိပ္ရာမွ မထႏိုင္။ ကဲလားေလးကို ဦးေလးကိုစိန္ ကိုယ္ဖိရင္ဖိ ျပဳစုေနသည္ကို ျမင္ခါမွ ဦးေလးကိုစိန္သည္ ေမတၱာတရား ေခါင္းပါးေသာသူ မဟုတ္မွန္း ကၽြႏ္ုပ္ အတန္ငယ္ ရိပ္စားမိေလ၏။


သို႔ႏွင္ပင္ ကဲလားေလး နာလန္ထူစျပဳလာ၏။ နာလန္ထူေသာ္ ကဲလားသည္ အနားမေန။ ျပဳဖြယ္ကိစၥ အ၀၀တို႔ကို ျပဳျမဲအတိုင္း ျပဳ၏။ မီးေလာင္ဒဏ္ရာတို႔လည္း သက္သာစျပဳလာေလၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း အကုန္အစင္ မေပ်ာက္ကင္းေသး။ ကဲလားေလး၏ လက္ခံု လက္ဖ်ံတို႔တြင္ အမာရြတ္မ်ားစြာ က်န္ခဲ့ေလ၏။ ထိုရက္ပိုင္းအတြင္း ဦးေလးကိုစိန္ကို ကဲလားေလးက အကႌ်လက္ရွည္ ပူဆာသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ၾကားရ၏။ သူ႔ခမ်ာလည္း ရွက္ရွာေပလိမ့္မည္။ ဦးေလးကိုစိန္ကလည္း ကဲလားေလး၏ အလိုကို ျဖည့္ဆည္းေပး၏။ ေတာေခါင္းကို၀င္းေအာင္က ကဲလားေလး၏ အမာရြတ္မ်ားကို ႀကိတ္မွန္ရြက္ျဖင့္ ပြတ္သပ္ကာ ေျဖေဖ်ာက္ေပး၏။ ႀကိတ္မွန္ရြက္အစြမ္းေၾကာင့္ ကဲလားေလး၏ လက္ခံုမွ အမာရြတ္တို႔ ေျပေပ်ာက္စျပဳလာေသာ္လည္း သူငယ္ကေလး၏ ႏွလံုးအိမ္မွ အမာရြတ္တို႔ကား မည္သည့္အခါတြင္မွ ေျပေပ်ာက္ႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ေတြးမိသည္။


( ဇာတ္သိမ္းဆက္ရန္) 👇👇👇


No comments:

Post a Comment