" ေႏြမိုးစက္ "
=======
#လကၤာရည္ေက်ာ္
(၁)
ကသုတ္ကရက္ ေျပးတက္သြားသည္ကို ငဲ့၍ ငံု႔အၾကည့္တြင္ ျဖဴဝင္းေသာ ေျခဖမိုးကေလးေပၚ ရႊံ႕စက္ကေလးမ်ားကို ျမင္လိုက္မိသည္။
ကတၱီပါ သဲႀကိဳးျပာကေလးမွာပါ ရႊံ႕ရည္တို႔ စိုေနသည္။
မိုးသက္ေလအေဝ့တြင္ လြင့္ပါေနေသာ ဆံႏြယ္ေလးမ်ားအၾကားမွ သနပ္ခါးပါးပါးကေလး တင္ထားေသာ မ်က္ႏွာကေလးကို အားတံု႔အားနာ ေမာ့ၾကည့္မိေတာ့ ရယ္က်ဲက်ဲ မ်က္ႏွာကေလးျဖင့္ ဘာၾကည့္ေနတာလဲဟု ျပန္ေမးသည္။
ေလေနာက္တစ္ခ်က္အေဝ့တြင္ မိုးစက္ကေလးမ်ား ခပ္ပါးပါး ခုန္ေပါက္တြဲခို ပါဝင္လာၾကသည္။
ရြာေတာ့မယ္...ကိုေရ။ ဒီတစ္စီးေတာ့ ရေအာင္လုတက္ၾကရေအာင္ ဟု စိတ္ပူေသာ မ်က္ႏွာကေလးႏွင့္ ေျပာသည္။
ေႏြလယ္ေခါင္ မထင္မွတ္ဘဲ ရြာခ်ခဲ့ၿပီး ေနာက္ထပ္လည္း ရြာမည့္ဟန္ျပင္ေနေသာ မိုးေၾကာင့္ ဘတ္စ္ကားဂိတ္တြင္ လူစည္ကားေနသည္။
ဟိုင္းလတ္စ္ကားတစ္စီးက လမ္းေဘးေရအိုင္ေတြကို ဘီးတစ္ဖက္နင္းခ်ရင္း ဝင္လာသည္။ ေရစဥ္မည္ကို ေနာက္ဆုတ္ေရွာင္ေသာ လူအုပ္ႀကီးကို ထိုးေဖာက္၍ ႏွစ္ဦးသား ကားဘက္ေျပးခဲ့ၾကသည္။
အလယ္ခံုႏွစ္ခံုရေတာ့ အားရဝမ္းသာ ရယ္ေမာသည့္ မ်က္ႏွာကေလးကို ၁၅ ႏွစ္တိတိ ၾကာသည့္တိုင္ သူ႔မ်က္စိထဲကမထြက္။
(၂)
၁၅ ႏွစ္တာကာလအတြင္း ဒီဘတ္စ္ကားဂိတ္ကေလးက သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲသြားသည္။
ဖိုင္ဘာထိုင္ခံုအတြဲကေလးေတြ ေပၚလာသည္။ ေပါင္းမိုးအကုတ္ကေလး ေပၚလာသည္။ သို႔ေသာ္ ကားေစာင့္ေသာ လူအုပ္ႀကီးကေတာ့ ေလ်ာ့မသြား။ ဒီေတာ့ ထိုင္ခံုေတြေဘး၊ ေပါင္းမိုးေဘးတြင္ လူေတြ လွ်ံေနဆဲ။
ဟိုင္းလတ္စ္ကားကေလးမ်ားလည္း ရွိေနဆဲ။ ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ားလည္း ယခင္ပံုစံအတိုင္း...တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။ တေစာင္းႀကီး လိမ့္ေနေသာ ကားႀကီးမ်ားကိုေတာ့ မေတြ႕ရေတာ့။
ေနာက္က်ေသာ သႀကၤန္မိုးလက္ခ်က္ႏွင့္ ကားလမ္းေဘးတြင္လည္း ႐ႊံ႕ေရအိုင္မ်ားရွိေနၾကသည္။ ကားမ်ားဝင္လာလွ်င္ လူအုပ္ႀကီးက ေနာက္သို႔ ဆုတ္ဆုတ္ေရွာင္ေနၾကသည္ကိုၾကည့္ရင္း တစ္ခ်ိန္က ဒီမွတ္တိုင္၊ဒီေနရာကေလးတြင္ ခ်စ္သူႏွင့္ မၾကာခဏ ကားေစာင့္ဖူးသည္ကို သူျပန္ေျပာင္း သတိရေနမိသည္။
ယခုေတာ့ ဒီမွတ္တိုင္ကို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္လမ္းတစ္ဖက္ရွိ ပထမထပ္ ေလေအးစက္တပ္ ႐ုံးခန္းျပတင္းေပါက္မွ ငံု႔ၾကည့္ေနရင္းက ရႊံ႕မစဥ္တာၾကာၿပီျဖစ္ေသာ ကိုယ့္ေျခေထာက္ကို ကိုယ္ ေယာင္ယမ္း၍ ၾကည့္မိျပန္သည္။
မွတ္တိုင္ဆီ ျပန္လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လူအုပ္ထဲတြင္ 'ျမေသြးရည္'ကို လွမ္းျမင္ရသည္။ အသက္ ၂၀ အရြယ္ စာရင္းကိုင္မကေလး။
ဣေျႏၵရ တည္ၾကည္ၿပီး အလုပ္ႀကိဳးစားသူကေလးမို႔ သူ႔ကုမၸဏီတြင္ သူ႔သမီးရင္း ႏွမရင္းကဲ့သို႔ သူ ခ်စ္ခင္အေလးေပးထားသူေလး။ အမွန္ေတာ့ အတြင္းေရးမွဴးမကေလးဟု ေခၚလွ်င္ပင္ မမွားႏိုင္။ သို႔ေသာ္ မိန္းကေလးက ႐ုပ္ရည္လွပလြန္းေနသည္။ မိန္းမကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘာနာမည္ပ်က္မွ မရွိသူ၊ သူ႔လို ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ပင္လွ်င္ အတြင္းေရးမွဴး ေခ်ာေခ်ာလွလွကေလးတစ္ဦး ခန္႔ထားလိုက္လွ်င္ တီးတိုးတီးတိုးအသံတို႔ ထြက္လာႏိုင္သည္ကို သူက ႀကိဳ၍ စိုးရိမ္ထားသည္။
ယခုပဲၾကည့္ေလ။
ကေလးမကေလး ႐ုံးအဆင္းတြင္ မထင္မွတ္ဘဲ ရြာလိုက္ေသာမိုးေၾကာင့္ ကားရဖို႔ အခက္အခဲျဖစ္ေနၿပီကို သူ ျမင္ေနရသည္။ ကိုယ့္လုပ္ငန္းအေပၚ ေစတနာရွိေသာ ကေလးမို႔ တစ္ခါတစ္ရံ ကိုယ့္ကားႏွင့္ လိုက္ပို႔ေပးလိုေသာ ေစတနာလည္း ရွိသည္။ ကားကလည္း ေအာက္မွာ အဆင္သင့္ ရပ္ထားသည္။
ခက္တာက ကေလးမကေလးက ျမန္မာ ဗီဒီယိုကားတို႔တြင္ မၾကာခဏ ပါေလ့ရွိေသာ ကုမၸဏီဝန္ထမ္း အပ်ိဳမေလးမ်ားလို ေခ်ာေခ်ာငယ္ငယ္ကေလးျဖစ္ေနၿပီး သူကေတာ့ ထိုကားမ်ားထဲတြင္ မၾကာခဏ ထိုအပ်ိဳမကေလးမ်ား၏အိမ္ကို ကားေမာင္း၍ ပို႔ေပးေနက် သူေဌးႀကီးမ်ားလို အသက္ ၃၀ အရြယ္ လူပ်ိဳႀကီး မဟုတ္။ အသက္ ၄၀ အရြယ္ အိမ္ေထာင္ရွင္တစ္ဦး ျဖစ္ေနသည္။ မသင့္ေတာ္ႏိုင္ဟု သူ ထင္သည္။
ကိုယ့္အေတြး ကိုယ္သေဘာက်စြာ ရယ္မိရင္း မသိမသာ စူထြက္စျပဳေနၿပီျဖစ္ေသာ ကိုယ့္ဗိုက္ကို ကိုယ္ငံု႔ၾကည့္မိသည္။ အိမ္က မိန္းမကပင္လွ်င္...ရွင္ စိတ္ေလွ်ာ့လိုက္ေတာ့။ ေလ့က်င့္ခန္းစင္တာလည္း သြားမေနနဲ႔ေတာ့။ ကၽြန္မ ေနာက္တစ္ခါ ေဘာင္းဘီဝယ္ရင္ ခါး ၃၃ ပဲ ဝယ္ေတာ့မယ္ ဟု မၾကာခဏ ေျပာေနေသးသည္။ ယခုေတာ့ မိုးရြာတာကို ၾကည့္၍ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ရင္းက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျမန္မာဗီဒီယို ဇာတ္ကားမ်ားထဲမွ မင္းသားမ်ားႏွင့္ပင္ ႏႈိင္းမိေသးေတာ့။ ဇာတ္ရံမိဘခန္း သ႐ုပ္ေဆာင္သူေတြနဲ႔ ႏႈိင္းစဥ္းစားရမယ့္ အရြယ္ကမ်ား။
'မင္းလြင္မိုး'ရွိလွ်င္လည္း အေကာင္းသား။
မင္းလြင္မိုး ဆိုသည္က သူ႔႐ုံးက 'အိုင္တီ' ပညာရွင္ကေလး ျဖစ္သည္။
အိုင္တီပညာရွင္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ေလ့လာသင္ယူဆဲ လူငယ္တစ္ဦးမို႔ လခေတာ့ သိပ္မ်ားမ်ားမေပးႏိုင္ေသး။ ေကာင္ကေလးကလည္း အလုပ္မကတ္သတ္တတ္။ တျခားကုမၸဏီကိစၥ၊ ေနာက္ဆံုး အိမ္က ကေလးေက်ာင္းသြားႀကိဳေပးပါဆိုလွ်င္ပင္ မျငင္းတတ္။ ဒီေတာ့ ဒီေကာင္ကေလးကိုလည္း သူ သံေယာဇဥ္ရွိသည္။ ႐ွင္းရွင္းေျပာရလွ်င္ ဒီေကာင္ကေလးႏွင့္ ဒီေကာင္မေလးကို သူ႔စိတ္ထဲက ႀကိတ္၍ပင္ သေဘာတူေနေသးသည္။ လိမၼာတာ၊ အရြယ္တူတာ...ဒါေလးေတြကလည္း ညီမွ်သည္ေလ။
ေကာင္ကေလးကေတာ့ ေကာင္မေလးကို အ႐ူးအမူး စြဲလမ္းေနရွာသည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ တစ္႐ုံးလံုးလည္း သိေနၿပီ။ ေကာင္မကေလးကလည္း တစ္႐ုံးတည္းသား လူပ်ိဳရြယ္မ်ားအားလံုးထဲမွာေတာ့ ေကာင္ကေလးကို ပို၍ ရင္းႏွီးသည္။ တစ္ခါတေလ ေကာင္ကေလးအတြက္ အိမ္ကဟင္း ပိုထည့္လာတာတို႔ ဘာတို႔...ေကာင္ကေလးအတြက္ ရင္ခုန္စရာကေလးေတြပင္ရွိသည္။ ဒီေတာ့ တစ္႐ုံလံုးက အခ်ိန္မတန္ေသးလို႔သာ။ အခ်ိန္တန္ရင္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ဦး ခ်စ္သူျဖစ္သြားလိမ့္မည္ဟု တြက္ထားၾကသည္။
ခက္သည္က ေကာင္ကေလးက ဖြင့္ေျပာေသးဟန္ မတူ။ ခ်ိဳ႕တဲ့ေသာ သူ႔ဘဝေၾကာင့္ ေကာင္မေလးကို အားနာေနဟန္တူသည္။ ေကာင္မကေလးကလည္း ျပည့္စံုလွသည္မဟုတ္ေတာ့ အတူတူသာဆိုလွ်င္ သူတို႔ကေလးေတြ အေတာ္႐ုန္းၾကရဦးမည္။ သူ႔သေဘာကေတာ့ ႐ုန္းေပါ့...ဘာျဖစ္လဲ။ နီးစပ္ၾကေစခ်င္သည္။
ဒါေၾကာင့္လည္း မင္းလြင္မိုးရွိလွ်င္ ေကာင္းမည္ဟု ေျပာရျခင္းျဖစ္သည္။ မင္းလြင္မိုးသာ ရွိလွ်င္ သူ႔ ကားေသာ့ ေပးလိုက္မည္။ ျမေသြးရည္ကို ေတာင္ဥကၠလာ အေဒၚအိမ္အထိ လိုက္ပို႔ေပးလိုက္ဟု သူ ခိုင္းမိမည္မွာ အမွန္ပင္။
ခုေတာ့ သူက မင္းလြင္မိုးကို မႏၲေလး ခဏ လႊတ္ထားမိသည္။
အလို...
ျမေသြးရည္ လူအုပ္ထဲက တစ္ေယာက္တည္း တိုးထြက္လာပါကလား။
ဪ...လင္ခ႐ုဆာ ကားအျဖဴတစ္စီးလည္း ကားဂိတ္ေရွ႕မွာ ထိုးရပ္ လိုက္တာကိုး။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကားထဲမွေန၍ လွမ္းစကားေျပာေနဟန္တူသည္။ ျမေသြးရည္က ေခါင္းကေလး ငံု႔ကာ ကားျပတင္းဝဘက္သို႔ စကားေျပာေနသည္။
ဒီကား ျမင္ဖူးပါတယ္။
ကားေဘးမွာ ျမင္း႐ိုင္း အုပ္ႀကီး ေျပးလာဟန္ စတစ္ကာကပ္ထားသည္။ ဟုတ္တာေပါ့။ ကိုေစာလြင္ရဲ႕ ကားပဲ။ ကိုေစာလြင္ ေကာင္မေလးကို လိုက္ပို႔ေပးဖို႔ ေခၚေနဟန္တူသည္။
ကိုေစာလြင္ဆိုသည္က သူႏွင့္ စီးပြားေရးအတူလုပ္ရင္း ခင္မင္ခဲ့ၾကသည့္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦး။ အသက္က ေလးဆယ္မျပည့္တတ္ေသး။ ေဂါက္သီးမွန္မွန္႐ိုက္သျဖင့္ အသားညိဳေသာ္လည္း အားကစားသမားကိုယ္ဟန္ရွိသည္။ သူႏွင့္စာလွ်င္ ကိုေစာလြင္ကမွ ေစာေစာက ေတြးမိေသာ ျမန္မာဗီဒီယိုဇာတ္ကားေတြထဲက ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ေတြႏွင့္ ပို၍တူမည္။ သို႔ေသာ္ သူလည္း လူပ်ိဳႀကီးေတာ့ မဟုတ္။ တစ္ခုလပ္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံျခားသို႔ မိန္းမႏွင့္ ပါသြားေသာ သားသမီးမ်ားလည္း ရွိသည္။ နာမည္ပ်က္ေတာ့ သိပ္မရွိ။ သူ႔႐ုံးကိုလာလွ်င္ေတာ့ ျမေသြးရည္ ေကာ္ဖီလာခ်ၿပီး ျပန္အထြက္တိုင္းတြင္ မသိမသာ သမင္လည္ျပန္ လွည့္ၾကည့္တတ္သည္။ ဒီလူ ေကာင္မေလးကိုမ်ား စိတ္ဝင္စားေနတာလား။
ကိုေစာလြင္ ႐ုံးခန္းက သူ႔႐ုံးခန္းႏွင့္ ေလွကားခြင္ တစ္ခုတည္း ေဘးတိုက္အေပၚခန္းျဖစ္သည္။ ကိုေစာလြင္ ႐ုံးခန္းျပတင္းေပါက္မွ ငံု႔ၾကည့္လွ်င္ ဒီဘတ္စ္ကားဂိတ္ကို ျမင္ႏိုင္သည္။ ဒီလူ ေကာင္မေလး ကားေစာင့္ေနတာျမင္လို႔မ်ား ႐ုံးေစာဆင္းလာၿပီး လမ္းၾကံဳခ်င္ေယာင္ေဆာင္တာလား။
သူ စဥ္းစား၍မဆံုးခင္ လင္ခ႐ုဆာကား၏ ေဘးတံခါးပြင့္သြားသည္။ ျမေသြးရည္ ကားေပၚတက္သြားသည္။ ကားထြက္သြားသည္။
ဘုရားေရ...။
မင္းလြင္မိုးေရ၊ မင္းေတာ့ နာၿပီထင္တယ္။
(၃)
'စဥ္းစားရခက္ေနတာလား၊ ျပန္ေျပာရမယ့္ စကားက ေျပာရခက္ေလာက္ေအာင္ အားနားစရာေကာင္းေနတာလား...ကေလး'
ျမေသြးရည္ ေအာက္ႏႈတ္ခမ္းကေလးကိုက္၍ ေခါင္းငံု႔ထားသည္ကို ေငးၾကည့္ေနရင္းက ကိုေစာလြင္ အားမလိုအားမရ ေမးမိသည္။
ေကာ္ဖီဝင္ေသာက္ရေအာင္...ေနာ္...မိုးေအးေတာ့ ေကာ္ဖီေသာက္ခ်င္တာ။ အိမ္မွာလည္း ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေဖ်ာ္ရမွာ ပ်င္းတာနဲ႔ ဟု ေျပာစဥ္က...ရပါတယ္...ဆရာ...ဟု ျပံဳးခ်ိဳစြာ ေခါင္းညိတ္လိုက္သျဖင့္ သူ႔အတြက္ အေျခအေနေကာင္းသည္ဟု ထင္မိသည္မွာ မွားသလိုျဖစ္ေနေရာ့သလား။
'တို႔က တစ္ခုလပ္ျဖစ္တာက မိန္းမနဲ႔ သေဘာခ်င္း မတိုက္ဆိုင္လို႔သာ ျဖစ္ခဲ့တာ။ အက်င့္စာရိတၱပိုင္း ေဖာက္ျပန္ခဲ့တာ မရွိဘူးေနာ္၊ ကေလး မယုံရင္ အစ္ကို ကိုခိုင္ျမင့္ကို ေမးၾကည့္လို႔ရတယ္'
'ဆရာကလည္း အဲသလို ေျပာဖူးပါတယ္ ဆရာ'
ျမေသြးရည္က တိုးတိုး ေျဖသည္။
'ဒါဆို ဘာေတြ ခက္ေနတာလဲ၊ ေျပာျပပါဦး'
အေတာ္ၾကာေအာင္ ေခါင္းငံု႔တိတ္ဆိတ္ေနၿပီးမွ တိုးတိုးေျဖသည္။
'တစ္ဘဝလံုး အေရးပါ ဆရာ၊ သမီး စဥ္းစားပါရေစဦး'
ယခုမွပင္ ပင့္သက္ခ်ႏိုင္ေတာ့သည္။
'ဒါေပါ့ စဥ္းစားရမွာေပါ့၊ ကေလး စဥ္းစားၿပီးရင္သာ အသိေပး၊ ဒီၾကားထဲမွာ ကေလးရဲ႕စိတ္ေရာ၊ သိကၡာေရာ ထိပါး အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္တာမ်ိဳး လံုးဝမရွိေစရဘူးလို႔ တို႔ ကတိေပးတယ္၊ သိလား။ ကဲ ေကာ္ဖီ ေသာက္၊ ၿပီးရင္ ကေလးကို ျပန္ပို႔ေပးမယ္'
ကိုေစာလြင္ ရင္ထဲကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားသည္။
(၄)
'မင္းလြင္မိုးရယ္ နင္ဟာ တကယ့္အ႐ူးပဲ'
တစ္႐ုံးတည္းသား အစ္မႀကီး အသည္းႏွလံုးပံု ဒိုင္ခြက္ပါေသာ လက္ပတ္နာရီလွလွကေလးကို ၾကည့္၍ ညည္းတြားသည္။ မင္းလြင္မိုးကေတာ့ အသံမထြက္ေအာင္ ရယ္ေနသည္။
'ဒါကို နင္သြားေပးရင္ ဖြင့္ေျပာၿပီးသား အဓိပၸာယ္ပဲဆိုတာ နင္ သိရဲ႕လား'
'အစ္မကလည္း အဲဒါ အဲဒီလိုပဲ ရည္ရြယ္တာပဲဟာ၊ ကၽြန္ေတာ္မွ ပါးစပ္နဲ႔ မေျပာရဲတာ'
'အဲဒါေၾကာင့္ ေျပာတာေပါ့၊ နင့္ကို အ႐ူးလို႔ ဘယ္မိန္းကေလးကမ်ား ကိုယ့္ခ်စ္သူက နာရီနဲ႔ ဖြင့္ေျပာတာကို ရင္ခုန္မတဲ့လဲ၊ ပါးစပ္နဲ႔ စာနဲ႔ ေျပာမွေပါ့'
'႐ွဴး...တိုးတိုး၊ ဟိုမွာ...ေလွကားက အသံၾကားတယ္၊ ျမပဲ ထင္တယ္'
လက္စက ရင္ေစ့ ျမန္မာဆန္ဆန္ အက်ႌျဖဴကေလး၏ ပခံုးတစ္ဖက္ထက္မွ ရွည္လ်ားေျဖာင့္စင္းေသာ ဆံႏြယ္တို႔ေဝ့ခနဲ ဝဲသည္ကို သတိျပဳမိခ်ိန္မွာပင္ မင္းလြင္မိုး၏ရင္က အတိုင္းမသိ ခုန္သည္။
ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အဝင္အထြက္ရွိေသာ ကုမၸဏီမို႔ ျမန္မာဆန္ဆန္သာ ဝတ္ဆင္ခြင့္ျပဳထားေသာ ေနရာတြင္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ဝတ္လိုက္တိုင္း က်က္သေရရွိစြာ လွပေသာ မိန္းမပ်ိဳကေလးရွိေနသည္မွာ တင့္တယ္လွေပသည္ဟုလည္း ပိုပိုသာသာ ေတြးေနမိသည္။
'ကိုမိုး ထိုးမုန္႔ပါသလား'
သြားတက္ကေလးေပၚေအာင္ ရယ္၍ ေမးသည္။ လက္တစ္ဖက္က စားပြဲေပၚတင္ထားေသာ လက္ပတ္နာရီဘူးကေလးကို ေယာင္ယမ္း၍ ဆုပ္ကိုင္မိစဥ္တြင္ပင္ အစ္မႀကီးက အလန္႔တၾကား ဝင္ေမးသည္။
'ဟဲ့ ျမကေလး လက္က နာရီကေလးက အသစ္ကေလး ပါလား၊ ဒါ ႐ိုမင္ဆင္ မဟုတ္ဘူးလား၊ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေပးခဲ့ရလဲ'
ဘုရားေရ...ဟုတ္ပါရဲ႕။
ျမေသြးရည္၏ ဘယ္ဘက္လက္တြင္ စိန္လံုးကေလးမ်ား အသည္းႏွလံုးႏွစ္ခုထပ္ေနသည့္ သဏၭာန္ပံုေဖာ္ထားေသာ အဖိုးတန္လက္ပတ္နာရီအသစ္ကေလးတစ္လံုးရွိေနပါလား။
ျမေသြးရည္က ရွက္ကိုးရွက္ကန္းျဖင့္ လက္ကို အိတ္ႏွင့္ ကြယ္လိုက္သည္။
'မသိပါဘူး အစ္မရယ္၊ လက္ေဆာင္ရတာပါ၊ စိတ္ထဲမွာ အရမ္းတန္ဖိုးႀကီးမလား မသိဘူး၊ ျပန္ေပးမလို႔ဆို စားပြဲေပၚတင္ထားတာ အိမ္က အေဒၚက နင္နဲ႔လိုက္တယ္ ပတ္သြားဆိုၿပီး အတင္းပတ္ေပးလိုက္တာ၊ ျမက မလိုခ်င္ပါဘူး'
အစ္မႀကီးမ်က္ႏွာ စိုးရိမ္ရိပ္ေပၚလာသည္။
'ဘယ္သူ ေပးတာလဲ'
ျမေသြးရည္က မေျဖခ်င္ဟန္ႏွင့္ မ်က္ႏွာလႊဲၿပီး တိုးတိုး...လူႀကီးတစ္ေယာက္ပါဟု ေျဖသည္။
ျမေရ...ဆရာ ေခၚတယ္ေဟ့...ဟု တစ္စံုတစ္ေယာက္က လွမ္းေခၚသံၾကားရသည္။ ဟုတ္ကဲ့... အိတ္ကေလးထားလိုက္ဦးမယ္ ဟူေသာ အသံအဆံုး လြင့္ေမ်ာေသာ ဆံႏြယ္တို႔ ဟိုက္ဒေရာလစ္ေမာင္းတပ္ အတြင္း႐ုံးခန္းတံခါးတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္အထိ မင္းလြင္မိုး ၾကက္ေသေသ၍ က်န္ခဲ့ပါသည္။
အစ္မႀကီးက ေလသံတိုးတိုးျဖင့္ ဦးေစာလြင္ပဲ။ ေသခ်ာပါတယ္။ ဦးေစာလြင္က လူႀကီးစံုရာနဲ႔ ေတာင္းရမ္းၿပီး ေလးေလးစားစား လက္ထပ္ယူမွာတဲ့။ ျမကေလးက စဥ္းစားဦးမယ္လို႔ ေျပာထားတာတဲ့ဟု ေျပာသည္။
ဘယ္တုန္းကလဲ အစ္မဟု တုန္လႈပ္စြာ ျပန္ေမးမိသည္။ မင္းက ၃ ပတ္ေတာင္ ၾကာသြားတာကိုး။ ဒီၾကားထဲမွာ ဒီသတင္းျဖစ္လာတာပဲ ဟု ေျဖသည္။
'ျမက ေျပာျပတာလား'
ေခါင္းခါျပသည္။
'ငါ့ကိုေတာ့ မေျပာျပဘူး၊ သူတို႔ရြယ္တူ ႏြယ္တို႔ကို ေျပာျပတယ္လို႔ ေျပာတာပဲ'
အာေခါင္နံရံမ်ားေရာ၊ ႏႈတ္ခမ္းေရာ၊ ႏွလံုးသားပါ ႐ုတ္တရက္ ေျခာက္ကပ္သြားပါသည္။
(၅)
'လွလိုက္တာ'
ပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္၍ ျမေသြးရည္ တိုးတိုးကေလး ရြတ္ဆိုမိသည္။
မိုးစက္ကေလးေတြက ပန္းခ်ီကားထဲမွ ခုန္ထြက္၍ မိမိ မ်က္ႏွာေပၚ ဖြဖြကေလး လာစဥ္သလို ခံစားေနရသည္။ မိုုးဖြဲဖြဲကေလးရြာေနေသာ ႐ႈခင္း။ ေတာ္ေတာ္ကေလး လင္းထိန္ေနသျဖင့္ ေနလံုးကို ထည့္ဆြဲမထားသည့္တိုင္ ေနသာေနဆဲ ရြာေသာမိုးဟု ခန္႔မွန္း၍ ရသည္။ ပိေတာက္ပြင့္မ်ား ပင္လံုးၫြတ္ေအာင္ ပြင့္ေနေသာ ပိေတာက္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ကိုလည္း မလွမ္းမကမ္းတြင္ ထည့္၍ ဆြဲထားေလရာ အခ်ိန္ကာလကိုလည္း ခန္႔မွန္း၍ရေလသည္။
မမေအးက ျမေသြးရည္ကို လွမ္းၾကည့္၍ သမီး။ အဲဒီပန္းခ်ီကားက ဧည့္ခန္းထဲမွာ မခ်ိတ္ေတာ့ဘူး။ ထားလိုက္။ မမ အေပၚယူသြားၿပီး အိပ္ခန္းထဲမွာပဲ ခ်ိတ္မွာဟု လွမ္းေျပာသည္။
'လွလိုက္တာ မမရယ္၊ ဆရာဆြဲထားတာလား'
မမေအးက ရယ္သည္။
'ကိုခိုင္ျမင့္က ပန္းခ်ီမဆြဲတတ္ပါဘူး သမီးရယ္၊ မမ အသက္ ၃၅ ႏွစ္ျပည့္တဲ့ ေမြးေန႔တုန္းက လက္ေဆာင္ေပးခ်င္လို႔ ပန္းခ်ီျပပြဲ တစ္ခုက ဝယ္လာတာ၊ ပန္းခ်ီကားနာမည္က 'ေႏြ မိုးစက္'တဲ့။
ေႏြ...မိုးစက္...။ တိုးတိုးကေလး ရြတ္ဆိုမိသည္။ ဟုတ္ပါ့။ မိုးတြင္းမွာ ေစြေနေအာင္ ႐ြာေသာ မိုးႏွင့္စာလွ်င္ ေႏြကႏၲာရမွာ ရြာခ်ေပးေသာ မိုးက ႏွလံုးသားကို ပို၍ ခ်မ္းေျမ႕ေစလိမ့္မည္။ ဒီလို ခ်မ္းေျမ႕စရာ 'မိုး'ကိုမွ ခ်စ္ဇနီးအတြက္ လက္ေဆာင္ေပးတတ္ေသာ ဆရာ့၏စိတ္ကူးေကာင္းပံုကို ရင္ထဲမွ ခ်ီးက်ဴးမိရျပန္သည္။
'သူ႔ဘဝက ေနပူထဲမွာ ႐ုန္းရကန္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ မမက သူ႔ေဘးမွာ အတူဆင္းလာၿပီး လက္တြဲအားေပးခဲ့တာ ေႏြလယ္ေခါင္မွာ မိုးဖြဲဖြဲရြာသလိုပါပဲတဲ့၊ အဲဒီအင္အားေတြ ရခဲ့လို႔ အခုလို ဘဝကို သူ ေရာက္ခဲ့ရတာကို တစ္သက္လံုး ေက်းဇူးတင္ေနတယ္ဆိုတာ သိေစခ်င္လို႔ ဒီပန္းခ်ီကားကို ေပးတာတဲ့။ ကိုင္း...ဘယ္ႏွယ့္လဲ။ သမီးဆရာက ကဗ်ာမဆန္ဘူးလား'
မမေအးက ျမေသြးရည္ေနာက္မီ လာရပ္၍ ပန္းခ်ီကားကို အတူေမာ့ၾကည့္ရင္း ရွင္းျပေနသည္။ အို...ၾကားရတာႏွင့္ပင္ မမေအးေနရာမွာ ကိုယ္တိုင္ဝင္ခံစားရသလို ရင္ထဲတြင္ ခ်မ္းေျမ႕လွပါဘိ။
သမီးက မမတို႔ ဆရာတို႔ မိဘလက္ထက္ကတည္းက ခ်မ္းသာခဲ့တယ္လို႔ ထင္ေနတာ။ မဟုတ္ဘူးလားဟု တိုုးတိုးျပန္ေမးမိသည္။ မမေအးက သက္ျပင္းခ်၍ ေခါင္းခါသည္။
'ကံ၊ ဉာဏ္၊ ဝီရိယေပါ့ကြယ္၊ ကိုျမင့္ခိုင္က မိဘမဲ့၊ ဘုန္းႀကီးက ေက်ာင္းထားေပးတာ၊ မမမိဘေတြကေတာ့ အရာရွိႀကီးေတြ၊ မမ တကၠသိုလ္တက္တုန္းအထိေတာ့ ကားနဲ႔ အိမ္နဲ႔၊ ပင္စင္ယူၿပီးေတာ့ မရွိမရွားပဲ၊ သားသမီးကိုေတာ့ ထပ္မပံ့ပိုးႏိုင္ေတာ့ဘူး'
မမေအးက ေျပာေနရင္းက ရပ္၍ တိုးတိုးရယ္ရင္း ကုမၸဏီေရွ႕က သမီးတို႔ ကားရပ္ေစာင့္ေနက် ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္ရွိတယ္ မဟုတ္လားဟု ေမးသည္။ ဟုတ္ကဲ့ဟု ေျဖလိုက္ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဦးေစာလြင္က မၾကံဳၾကံဳေအာင္ေစာင့္၍ လိုက္ပို႔ပို႔ေပးေနသျဖင့္ ဘတ္စ္ကား သိပ္မစီးျဖစ္ေတာ့ေၾကာင္း ရွက္ရြံ႕စြာ ေတြးမိ၍ ေခါင္းငံု႔ထားမိသည္။
'မမက အဲဒီနားက အစိုးရ႐ုံးတစ္႐ုံးမွာ စာေရးလုပ္ေတာ့ ကိုခိုင္ျမင့္က သကၤန္းကၽြန္းက စကၠဴစက္တစ္ခုမွာ အလုပ္လုပ္ေနရင္းက လာလာႀကိဳတယ္၊ မိုးရြာလိုက္၊ ေနပူလိုက္နဲ႔ အဲဒီကားမွတ္တိုင္မွာ ေန႔တိုင္း ကားတိုးစီးခဲ့ၾကတာ၊ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၾကာခဲ့ၾကတာေပါ့၊ ကိုခိုင္ျမင့္ကေတာ့ မမေျခေထာက္ ရႊံ႕စင္တာကအစ သူ႔အျပစ္လို႔ ျမင္တတ္တဲ့ လူမ်ဳိးေလ၊ မမကေတာ့ မသိပါဘူး၊ ရႊံ႕စဥ္လည္း ေပ်ာ္ေနတာပဲ၊ ေနျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူလည္း ေပ်ာ္ေနတာပဲ။ သူအနားမွာရွိလွ်င္ ေဘးက ဒုကၡေတြ သိပ္သတိမထားမိေတာ့ဘူး'
ဘုရား...ဘုရား...။ မမေအးစကားမ်ား နားေထာင္ရင္းက စိတ္ထဲတြင္ တရိပ္ရိပ္ အာ႐ုံေတြ ေနာက္က်ိလာသည္။ ဘတ္စ္ကားအတူ တိုုးစီးေနက် မင္းလြင္မိုး၏ အၿမဲ သူ႔အတြက္ စိုးရိမ္ပူပန္အားနာေနတတ္ေသာ မ်က္ႏွာငယ္ကေလးကို ျမင္ေယာင္လာသည္။
'သားကေလး ေမြးၿပီးခါစမွ ကိုခိုင္ျမင့္ ခြဲေထာင္လိုက္တဲ့ စကၠဴစက္ကေလးက အက်ဳိးေပးလာတာ၊ ဝင္ေငြကေလး စေကာင္းေတာ့ ပိုက္ဆံ ၅ ေသာင္းေလာက္လည္း စုမိေရာ ကိုခိုင္ျမင့္က တူးဒီ ဆိုတာ ထည့္ရတဲ့ တူးစထ႐ုတ္ ဆိုင္ကယ္တစ္စီး ဝယ္စီးသည္၊ မမကို ႐ုံးလာတာ ႀကိဳေတာ့ ေပ်ာ္လိုက္တာ၊ တစ္ခါမ်ား သားေလး ၆ လ သားေလးပါ ခ်ီၿပီး ႐ုံးလာေသးတယ္၊ ႐ုံးကျပန္ေတာ့ အဲဒီမွတ္တိုင္ေရွ႕မွာပဲေလ၊ ဆိုင္ကယ္အထြက္မွာ မမေရာ၊ သားေလးေရာ ျပဳတ္က်က်န္ခဲ့တာ ကံေကာင္းလို႔ ေနာက္က ကား ဝင္မတိုက္တာ၊ ခုေန ျပန္ေျပာတိုင္း ရယ္လိုက္ၾကရတာ'
ရင္ထဲက တစ္ဆို႔ဆို႔ကို မနည္း မ်ိဳခ်၍ ဒါဆို မမတို႔က ေမာင္ေလးေမြးၿပီးေနာက္ပိုင္းမွ စီးပြားတက္လာၾကတာေပါ့၊ လက္ထပ္တုန္းက ဆရာ့အေျခအေနနဲ႔ဆိုရင္ မမမိဘေတြက သေဘာေကာ တူၾကရဲ႕လား ဟု ျပန္ေမးမိသည္။
'မမအေမ ေျပာတဲ့စကားေလးတစ္ခြန္းရွိတယ္ကြယ့္၊ အဲဒီစကားကလည္း သူ႔အတြက္ အားေဆးပဲလို႔ ကိုခိုင္ျမင့္ ခဏခဏေျပာတယ္'
'ခ်မ္းသာျပည့္စံုၿပီးမွ လက္ထပ္ၾကတဲ့ စံုတြဲေတြထက္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးစဥ္ကတည္းက လက္တြဲၾကတဲ့ စံုတြဲေတြ ေကာင္းတူဆိုးတူ ႐ုန္းကန္ခဲ့ရတဲ့သူေတြက ပိုၿပီး သစၥာခိုင္ၿမဲတယ္၊ တစ္ဦးကို တစ္ဦး မေက်နပ္ခ်က္ကေလးေတြျဖစ္လာၾကရင္လည္း ျပန္စဥ္းစားလိုက္တိုင္း တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ေက်းဇူးတင္စရာေတြ၊ ငဲ့ညႇာစရာေတြ၊ ပိုခ်စ္စရာေတြ ရွိရွိေနၾကတာကိုး...တဲ့။
အန္တီကေတာ့ လူဆင္းရဲခ်င္ ဆင္းရဲပါေစ သင့္တင့္တဲ့ ပညာအရည္အခ်င္းလည္းရွိမယ္။ အက်င့္စာရိတၱနဲ႔ ဆင္ျခင္တံုတရားလည္း အားေကာင္းမယ္။ တိုးတက္ႀကီးပြားေအာင္ ႀကိဳးစားခ်င္တဲ့စိတ္မ်ိဳးလည္း ရွိမယ္ဆိုတဲ့သူမ်ဳိးလက္ကို သမီးကို အပ္ခ်င္ပါတယ္။ အတူတူ ႐ုန္းကန္ၾကေပါ့...တဲ့။
ျပည့္စံုေပမယ့္ တစ္ေယာက္ေယာက္ ငဲ့ညႇာစရာ၊ သံေယာဇဥ္တြယ္စရာ၊ ခြင့္လႊတ္စရာ ဘာမွမရွိတဲ့သူေတြ အထူးသျဖင့္ ငယ္လင္ငယ္မယား မဟုတ္ၾကဘူးဆိုတဲ့ သူမ်ဳိးေတြ ဘာဆက္ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတာ ျမင္ရပါမ်ားေတာ့ သမီးက စံုမက္လို႔ မဟုတ္ဘဲ သမီးကို လာေတာင္းတဲ့ သူေဌးေတြအေၾကာင္း သမီးကိုေတာင္ တစ္ခါမွ ေျပာမျပျဖစ္ပါဘူး...တဲ့'။
ျမေသြးရည္ မ်က္ႏွာဖိန္းခနဲ ပူေႏြးသြားပါသည္။
(၆)
'ဘယ္ပုန္းလို႔ လြတ္မွာလဲ၊ မိၿပီ'
ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕တြင္ပင္ အလုပ္လုပ္ရင္း ထမင္းဘူးဖြင့္စားေနေသာ မင္းလြင္မိုး ႐ုတ္တရက္ေပၚလာေသာ ျမေသြးရည္ အသံေၾကာင့္ လက္တုန္တုန္ ရင္တုန္တုန္ႏွင့္ လွည့္ၾကည့္မိသည္။
'မပုန္းပါဘူး၊ အလုပ္ကေလးေတြ မျပတ္လို႔၊ လုပ္ရင္းစားေနတာ၊ ဘာလဲ ဆရာေခၚခိုင္းလို႔လား'
ခ်စ္စဖြယ္ရယ္၍ ေခါင္းခါျပသည္။ လက္ထဲက ထမင္းဘူးကို ေျမႇာက္ျပ၍
'ဟင္းပိုထည့္လာလို႔ ထမင္းအတူတူစားဖို႔ လာေခၚတာ။ ကဲ...ကြန္ပ်ဴတာပိတ္။ ထမင္းဘူးပိတ္' ဟု ေျပာသည္။
႐ုတ္တရက္ ေပ်ာ္သလိုျဖစ္သြားၿပီးမွ တစ္စံုတစ္ခုကို သတိရမိၿပီး မင္းလြင္မိုး မ်က္ႏွာညႇိဳးသြားသည္။
'ႏြယ္တို႔ပဲ စားလိုက္ပါကြာ၊ တို႔က ဒီမွာ ကုန္ေနၿပီ'
'မရဘူးကြာ၊ မရဘူး၊ ကုန္ေနလည္း လိုက္ခဲ့ရမွာပဲ၊ ေႂကြးေတာင္းစရာရွိတယ္'
ေႂကြး...ဟုတ္လား...ဟု တအံ့တၾသ ျပန္ေမးမိသည္။ ဟုတ္တယ္ဟု ေျဖ၍ သူ႔ေဘးတြင္ ခံုကေလးတစ္လံုး ဆြဲ၍ ဝင္ထိုင္သည္။
'ဘာေႂကြးလဲ'
'နာရီ တစ္လံုး'
ဟင္ခနဲ အာေမဋိတ္ျပဳမိသည္။ 'သူ ဘယ္လိုလုပ္ သိသြားတာလဲ' ဟု ႐ုတ္တရက္ အံ့ၾသမိၿပီးမွ အစ္မႀကီး လက္ခ်က္ေပပဲဟု ရိပ္မိလိုက္သည္။
'ဘယ္လိုလဲ...ကိုမိုးရဲ႕၊ လက္ေဆာင္ဆိုတာ လာေတာင္းရတယ္ဆိုရင္ပဲ လြန္လွၿပီ၊ အခုေတာင္းတာေတာင္ ဘာလို႔ ထုတ္မေပးေသးလဲ'
ရင္က အလန္႔တၾကား ခုန္ေနရာက တည္ၿငိမ္ ေႏြးေထြးစြာ ခုန္သည့္ အသြင္သို႔ ကူးေျပာင္းလာသည္။ ရင္ေရာ၊ မ်က္ႏွာေရာ ေျခဖ်ား လက္ဖ်ားေတြပါ ေႏြး၍ ထံုလာသျဖင့္ ဘာေတြ စဥ္းစားမိမွန္းလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္မသိ။ အံဆြဲေသာ့ကို ဘယ္လို ဖြင့္ၿပီး နာရီဘူးကေလးကို ဘယ္လို ထုတ္မိမွန္းလည္း မသိ။
'ျမက ပတ္မွာမို႔လား'
ျမေသြးရည္၏ ဘယ္ဘက္လက္တြင္ ဟိုတစ္ခါ ျမင္လိုက္ရေသာ တန္ဖိုးႀကီးနာရီကေလးလည္း မရွိေတာ့။ ဘာနာရီမွလည္း ပတ္မထား။ ျဖဴဝင္းသည့္ လက္ဖ်ံကေလးေပၚတြင္ ေမြးညင္းႏုကေလးမ်ားသာ စိမ္းလဲ့၍ေနသည္။
ထိုလက္ဖ်ံကေလးကို ျမေသြးရည္က ဆန္႔ထုတ္ေပးသည္။
'ျမက ပတ္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ လက္ေဆာင္ေပးဖို႔ေတာင္ သတၱိမရွိတဲ့လူကို ပတ္ေပးခိုင္းမွာ ရွင္းၿပီလား'
(၇)
ညိဳ႕မည္းလာေသာ မိုးတိမ္တို႔က ၿပိဳဆင္းလာျပန္သည္
မိုးစက္မိုးေပါက္တို႔ေၾကာင့္ ျမသားကမၺလာျမက္ခင္းျပင္က စိုစြတ္ေတာက္ပစြာ လွ၍ ေနသည္။
#လကၤာရည္ေက်ာ္
~ကလ်ာမဂၢဇင္း
(ဆရာ လကၤာရည္ေက်ာ္၏ 'သိဂၤါရအလွည့္ ဝတၳဳတိုမ်ား' စာအုပ္တြင္လည္း ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားပါသည္)
Copy by Phay MoonLay
No comments:
Post a Comment