Sunday, 3 February 2019

အလုပ္လက္မဲ့ #သိပၸံေမာင္၀

#အလုပ္လက္မဲ့ 


#သိပၸံေမာင္၀


ဤေခတ္သည္ အလုပ္လက္မဲ့ေပါေသာေခတ္ႀကီးပါ တကား။ အစိုးရအမႈထမ္းမ်ား အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ၾက၊ သူေဌးတိုက္ႀကီးတို႔တြင္ စာေရးလုပ္ေနသူမ်ား အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ၾက၊ ကူလီမ်ား အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ၾကႏွင့္ ခြအက်ႀကီး က်ေနၾကေလၿပီ။ အလုပ္အကိုင္ရၿပီးသူတို႔ပင္ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ၾကရလၽွင္ အလုပ္မရေသးေသာသူတို႔ အလုပ္ရရန္ကား မည္မၽွခဲယဥ္းေပမည္နည္း။ ဝိဇၨာဘြဲ႕ရသူေတြ၊ သိပၸံဘြဲ႕ရသူေတြ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီ။ ဥပစာတန္း စာေမးပြဲေအာင္သူေတြ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီ။ ၁၀တန္းစာေမးပြဲေအာင္သူေတြ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီ။ ခုနစ္တန္းေအာင္ျမင္သူတို႔အဖို႔ကား အသို႔ ဆိုဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။ ျမန္မာျပည္ရွိ ေက်ာင္းေပါင္းမ်ားစြာတို႔တြင္ ပညာသင္ၾကားလ်က္ေနၾကသည့္ ေသာင္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ေက်ာင္းသားတို႔အဖို႔ အလုပ္ကား စဥ္းစား၍ပင္မေပၚၿပီ။ ဤအလုပ္လက္မဲ့တည္းဟူေသာပင္လယ္ေၾကာတြင္ ေမ်ာပါ၍ေနၾကကုန္ေသာသူတို႔အား အဘယ္ေမခလာသည္ လာ၍ ကယ္တင္ပါအံ့နည္း။ အလုပ္ရွာရင္းပင္ ပ်က္စီး နစ္မြန္း ၾကရေတာ့မည္ေလာ။


ေမာင္လူေအးကား မိမိတြင္ အလုပ္လက္ကိုင္ရွိေသာ္လည္း အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ေနၾကေသာ မိတ္ေဆြမ်ား၊ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္သူမ်ား အတြက္ ေတြးေတာပူပန္မိေလသည္။ ယေန႔ညေန ကုကၠိဳ၀႐ြာမွ မဲဇလီ႐ြာသို႔သြားရန္ အလို႔ငွာ ရန္ကုန္မွလာေသာ ဧရာ၀တီမီးသေဘၤာကို ေမာင္လူေအး ေစာင့္စား၍ ေန၏။ ေလးနာရီထိုးလၽွင္ ေပါက္၍ လာေလသည္။ သေဘၤာဆိုက္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ပစၥည္းမ်ားကို တင္ၿပီးလၽွင္ သေဘၤာအထက္ထပ္ ပထမခန္းထဲတြင္ ဝင္၍ထိုင္၏။ ထိုအခန္းထဲတြင္ အသက္ ၂၀ ခန္႔ သနားကမားလုလင္ပ်ိဳတစ္ေယာက္ ပါလာေလသည္။ ဝတၳဳစာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဖတ္၍ ေန၏။ ကုကၠိဳ၀႐ြာမွ သေဘၤာထြက္လာ၍ အတန္ၾကာလၽွင္ ထိုလုလင္ပ်ိဳႏွင့္ ေမာင္လူေအးတို႔ စကားေျပာစ ျပဳၾကေလသည္။ ထို႔ထက္ အတန္ကေလး ပို၍ ၾကာျပန္လၽွင္ စကားလက္ဆုံ က်ေနၾကေလေတာ့သတည္း။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေျပာၾကားၾကေသာ စကားမ်ားကို နားေထာင္ၾကည့္ၾကစမ္းပါ။ အလုပ္လက္မဲ့အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။

“ေမာင္ ဘယ္က လိုက္လာသလဲ”

“ရန္ကုန္က လိုက္လာပါတယ္”

“ဪ ေက်ာင္းကိစၥ ထင္ပါရဲ႕”

“မဟုတ္ပါဘူး၊ အလုပ္သြားရွာတာပါပဲ”

“ရခဲ့ရဲ႕လား”

“ဘယ္ရမလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္က ၁၀တန္းေအာင္တာ ေလးႏွစ္ ရွိပါၿပီ။ အခုေတာင္ အလုပ္ရွာလို႔ မရေသးဘူး။ အလုပ္ရွာရတဲ့စရိတ္လဲ ေတာ္ေတာ္ကုန္ပါၿပီ။ အိမ္က မိဘမ်ားလည္း သိပ္ညည္းတာပဲ”

“ေမာင္ လိုခ်င္တာက ဘာအလုပ္မ်ိဳးလဲ”

“ဘာအလုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊  အလုပ္ဆိုရင္ၿပီးတာပဲ၊ အခုေတာ့ ၁၀-တန္းေအာင္ၿပီး အလုပ္မရွိ၊ မိဘေတြရဲ႕ ပစၥည္းေတြကို ထိုင္စားေနတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာၿပီ။ အားလည္းနာစရာပဲ”

“လခဘယ္ေလာက္ရမွ လုပ္မယ္လို႔ စိတ္ကူးထားသလဲ”

“လခဘယ္ေလာက္ရရ လုပ္မယ္ခင္ဗ်၊ ကုန္ကုန္ေျပာလိုက္မယ္၊ လခမရေတာင္ အကူစာေရးကေလးပဲ လုပ္ရလုပ္ရ ကိစၥမရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္မိဘရဲ႕ပိုက္ဆံနဲ႔ စားၿပီး လုပ္မယ္၊ အလုပ္ရွိတယ္ဆိုရင္ ေတာ္ပါၿပီ။ ဂ်ပိုးလို႔ သူတကာကဆိုတာ အခံရဆိုးလြန္းလို႔”

“ေမာင္ရင္ အလုပ္သြားရွာတာ ရန္ကုန္အျပင္ ဘယ္မွာမ်ား သြားရွာေသးသလဲ”

“ရန္ကုန္အျပင္ ဘယ္မွာအလုပ္ရႏိုင္ပါ့မလဲ၊ ရန္ကုန္မွာေတာင္ အလုပ္ရွာလို႔မရမွျဖင့္ တျခားမွာေတာ့ ေဝးပါေရာ”

“ေတာ႐ြာမ်ားမွာေကာ အလုပ္သြားရွာေသးသလား”

“ဟာ မဟုတ္တာ ၊ ေတာ႐ြာမွာ အလုပ္သြားရွာလို႔ ဘယ္ရမလဲ”

“ေမာင္ရင္တို႔လို အဂၤလိပ္စာတတ္၊ ျမန္မာစာတတ္ကေလးေတြ အတြက္ က်ဳပ္အလုပ္ရွာေပးမယ္၊ လုပ္မလား”

“ေအာင္မယ္ လုပ္ခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ ၊ လခ ဘယ္ေလာက္ရရ လုပ္ပါ့မယ္ ၊ ေက်းဇူးကိုလည္း မေမ့ပါဘူး”

“လက္ဦးေတာ့ျဖင့္ လခအစိတ္ေလာက္ပဲ ရမယ္။ ေနာင္ေတာ့ တစ္စတစ္စ ေနရာက်မွာပဲ”

“အခုလိုေတြ႕ရတာ ကၽြန္ေတာ့္ကို နတ္သိၾကား မ တာပဲလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဘာအလုပ္ပါလဲ ခင္ဗ်ာ”

“က်ဳပ္ေျပာတဲ့ အလုပ္က ပင္လည္းမပင္ပန္းဘူး ၊ ဘယ္သူ႕ကိုမွလည္း မေၾကာက္ရဘူး ၊ ကုသိုလ္လည္းရတယ္၊ သို႔ေပမယ့္ လုပ္ခ်င္တဲ့လူေတြက ရွားတယ္”

“ေအာင္မယ္ ၊ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ ၊ အဲသည္ အလုပ္ကိုသာ ေပးပါ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပင္ပန္းေတာ့ လုပ္ပါ့မယ္၊ အလုပ္ကိုသာ ရပါေစ”

“ေကာင္းၿပီ၊ အလုပ္ရၿပီလို႔သာ မွတ္လိုက္ေပေတာ့”

“အဲသည္အလုပ္ဟာ ဘာအလုပ္ဆိုတာ မသိရဖူးလား ခင္ဗ်ာ”

“ဆရာအလုပ္ ေမာင္ရင္ရဲ႕ ၊ ဘယ့္ကေလာက္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္လဲ”

“ကၽြန္ေတာ္လည္း လုပ္ခ်င္ပါတယ္၊ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမွာလား ၊ အစိုးရေက်ာင္းမွာလား”

“အဲသည္ေက်ာင္းေတြက အလုပ္ဟာ တယ္မလြတ္လပ္လွဘူး၊ လုပ္ခ်င္သည့္တိုင္ေအာင္လည္း ေနရာလပ္ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး”

“ဒါျဖင့္ ဘယ္မွာ ဆရာလုပ္ရမွာလဲ”

“အင္းမဆိုတဲ့႐ြာကို သိသလား”

“သိပါတယ္”

“အဲသည္႐ြာမွာ အိမ္ေျခ ၃၀၀ ေလာက္ ရွိတယ္၊ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွ မရွိဘူး ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတာ့ျဖင့္ တစ္ေက်ာင္းရွိရဲ႕၊ သို႔ေပမယ့္ အဲသည္ေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြကို စာမသင္ဘူးတဲ့၊ သည္႐ြာမွာရွိၾကတဲ့ ကေလးေတြဟာ ကႀကီး၊ ခေခြးကို ပုတ္ႀကီးေလာက္ေရးျပတာေတာင္ မသိဘူးတဲ့၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ႐ြာကလူႀကီးေတြ ညည္းေနၾကတယ္။ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြ စုၿပီး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းေထာင္ခ်င္လို႔တဲ့၊ ေမာင္ရင္နဲ႔ အခန္႔သင့္တာပဲ”

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၁၀ တန္းပညာ သင္ထားတာ သည္လို အလုပ္မ်ိဳးနဲ႔ ကိုက္ပါ့မလား၊ မႏုံဘူးလား”

“ဘာျဖစ္လို႔ ႏုံရမွာတုန္း၊ စာေရးလုပ္တာထက္ေတာ့ ေကာင္းေသးတယ္၊ ေမာင္ရင္က ဘာအလုပ္မ်ိဳးမဆို လုပ္မယ္လို႔ ခုပဲေျပာတာ ေမ့သြားၿပီလား”

“ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ႕၊ ကၽြန္ေတာ္က လခစားအလုပ္ကိုဆိုတာ ၊ အခုေျပာတဲ့ ႏုံခ်ာခ်ာ အလုပ္မ်ိဳးကို ဆိုတာမဟုတ္ဘူး”

“ေအာင္မေလးဟဲ့လူ ၊ သည္အလုပ္မ်ိဳးကို ႏုံခ်ာတယ္လို႔ထင္ရင္ ဘယ္အလုပ္ကို လုပ္ေတာ့မလဲ၊ ေက်ာင္းသား အနည္းဆုံး ၅၀ ေလာက္ရမယ္၊ တစ္ေယာက္အတြက္ တစ္လ ငါးမူးေပးမတဲ့၊ တစ္လအစိတ္ဆိုတာ ေသခ်ာေပါက္ေပါ့။ စပါးေပၚတဲ့အခါ ငါးေျခာက္ ငါးပိေပၚတဲ့အခါ လာပို႔ၾကဦးမယ္။ ဝါဝင္ဝါထြက္ဆိုရင္လည္း လာကန္ေတာ့ၾကဦးမယ္။ ပုဝါစ၊ လုံကြင္းစ ေတာ့ ရမွာပဲ။ တစ္႐ြာလုံးမွာလည္း ေမာင္ရင္တစ္ေယာက္ပဲ အဂၤလိပ္စာတတ္ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာမဆို ေမာင္ရင့္ကို လာတိုင္ပင္ၾကရမယ္၊ အေရးအေၾကာင္းရွိရင္ ေမာင္ရင့္ကိုပဲ ေလၽွာက္လႊာတို႔ ဘာတို႔ကို လာအေရးခိုင္းရမယ္ မဟုတ္လား။ အမႈအခင္းျဖစ္လာလို႔ ရွိရင္လည္း ေမာင္ရင့္ဆီလာၿပီး ႏွီးေႏွာၾကရမယ္၊ ေမာင္ရင့္လို အဂၤလိပ္စာတတ္တစ္ေယာက္ ေရာက္သြားမယ္ ဆိုရင္ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြမွာလည္း မ်က္စိ၊ နား ပြင့္လင္းလာၾကမယ္ မဟုတ္လား။ ေမာင္ရင့္ဩဇာ ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္ဆိုတာကို စဥ္းစားၾကည့္စမ္း၊ ေမာင္ရင္ေျပာသမၽွ ႐ြာသားေတြ လိုက္နာၾကရမယ္၊ တစ္လေငြ ၅၀ က်ပ္ဆိုတာ အနည္းကေလးေပါ့။ ေနရာတကာမွာ ေမာင္ရင္မပါရင္ ၿပီးမလား။ သည္႐ြာမွာေနလို႔ အေနအထားက်သြားရင္ အနီးအနား႐ြာမ်ားက ေမာင္ရင့္ထံမွာ အႀကံဥာဏ္လာေတာင္းၾကရမယ္။ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခေတြလည္းရမယ္ မဟုတ္လား၊ ႐ြာသားေတြအေပၚမွာ ဩဇာရွိလာတယ္ဆိုရင္ ေမာင္ရင္စားဖို႔ ေသာက္ဖို႔ဆိုတာ ဘယ္ကုန္ေတာ့မွာလဲ၊ ႐ြာမွာေနတယ္ဆိုေတာ့ သုံးဖို႔၊ စြဲဖို႔ဆိုတာလည္း ဘာမွ ကုန္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ဝတ္ဖို႔စားဖို႔ဆိုတာလည္း မကုန္ဘူး။ ရတဲ့ပိုက္ဆံကို စုမိဦးမယ္။ အဲသည္ စုမိတဲ့ေငြႏွင့္ လယ္ကေလးဝယ္ ၊ ဥယ်ာဥ္ကေလးဝယ္နဲ႔ ေလးငါးႏွစ္အတြင္းမွာ ေျမပိုင္ရွင္ေတာင္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဘယ့္ကေလာက္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္လဲ၊ ရန္ကုန္မွာ စာေရးသြားလုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ လူတစ္လုံး သူတစ္လုံးျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေမာင္ရင္တို႔တစ္ေတြဟာ အမွားကို အမွန္ထင္ေနလို႔ အလုပ္သြားရွာလို႔ ဘယ္ေတာ့ရမွာတုန္း၊ အလုပ္ရွိမယ့္ေနရာမွာေတာ့ မရွာခ်င္ၾကဘူး”

“အခုေျပာျပတာ ဝမ္းသာစရာပါပဲ၊ သေဘာေပါက္စရာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သင္ထားတဲ့ ပညာနဲ႔ေတာ့ မကိုက္လွဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း ေတာ႐ြာမွာေနလို႔ မျဖစ္ဘူးထင္တယ္”

“ ဒါကေတာ့ ေမာင္ရင့္သေဘာေပါ့။ ေမာင္ရင္က ၿမိဳ႕မွာေနၿပီး အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ေနတာကိုႀကိဳက္ရင္လည္း အခုေျပာတဲ့အလုပ္ကို မလုပ္နဲ႔၊ က်က်နန အလုပ္နဲ႔အကိုင္နဲ႔ေနခ်င္လို႔ ရွိရင္ေတာ့ အခုေျပာတဲ့အလုပ္ဟာ အေကာင္းဆုံးပဲ ေမာင္ရင္၊ အခုေခတ္မွာ အလုပ္ရွာေနၾကတဲ့ လူေတြဟာ စႏၵဂုတ္စစ္တိုက္တာလို  ၿမိဳ႕ႀကီးကိုသာ အရင္ဝင္ၿပီး စီးၾကတယ္။ ႐ြာသိမ္႐ြာငယ္မ်ားကိုေတာ့ ေမ့ေနၾကတာပဲ၊ ႏိုင္ငံျခားကလာတဲ့ တ႐ုတ္၊ ကုလားေတြကေတာ့ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားကို လက္လႊတ္ၿပီး ႐ြာသိမ္႐ြာငယ္မ်ားကို ဝင္ၿပီးစီးၾကတယ္။ ႐ြာသိမ္႐ြာငယ္ေတြက စုေဆာင္းလို႔ ေငြေတာ္ေတာ္ကေလး ေတာင့္လာေတာ့မွ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာတက္ၿပီး ကုန္ဆိုင္ႀကီးေတြကို ဖြင့္ၾကတာ ေမာင္ရင္လည္း အသိပါပဲ”

“အခုေျပာတာေတြကေတာ့ အဟုတ္အမွန္ခ်ည္းပါပဲ၊ သို႔ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဂၤလိပ္စာသင္ထားတာ မခက္ေနေပဘူးလား၊ ဘာမဟုတ္တဲ့ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ကေလးကို သြားလုပ္မယ္ဆိုရင္ ရွက္စရာ မေကာင္းဘူးလား”

“လာပဲလာေသးရဲ႕၊ ဘာလို႔ရွက္ရမွာလဲ၊ ဒါျဖင့္ အဂၤလိပ္စာသင္ရင္ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ရေတာ့မယ္ဆိုသလို က်ေနၿပီ၊ ဆရာအလုပ္ထက္ ဘာအလုပ္က ျမတ္ေသးလို႔လဲ”

“ေနပါဦးခင္ဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခု ေမးပါရေစ”

“ေမးပါ ေမးပါ”

“အဲသည္ ေက်ာင္းကို အစိုးရက အသိအမွတ္ျပဳမတဲ့လား၊ ဒိစႀတိတ္ေကာင္စီကေကာ အေထာက္အပံ့ေပးမတဲ့လား”

“အစိုးရအသိအမွတ္ျပဳခ်င္ျပဳ၊ မျပဳခ်င္ေန၊ စႀတိတ္ေကာင္စီက ေထာက္ပံ့ခ်င္ပံ့ မပံ့ခ်င္ေန၊ ကိုယ့္အလုပ္ရတာသာ  လိုရင္းမဟုတ္ဘူးလား၊ ကိုယ္လစဥ္ေက်ာင္းလခရတာသာ လိုရင္းမဟုတ္လား။ သူတို႔က အသိအမွတ္ျပဳရင္ေတာင္ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ထိခိုက္ဦးမယ္။ ဘယ္သူမွ ဝင္မ႐ႈပ္ပဲ ကိုယ္ထင္တာကို သင္ၾကားရရင္ ကိုယ္ထင္သလိုေနရရင္ အေကာင္းဆုံးပဲ မဟုတ္လား။ ေမာင္ရင္တို႔ စိတ္က တယ္ခက္တာကိုး”

“ခက္တာမဟုတ္ဘူး ခင္ဗ်၊ အစိုးရက အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ေက်ာင္းမွာ မ်က္ႏွာရွိတယ္၊ ဒိစႀတိတ္ေကာင္စီက ေထာက္ပံ့တဲ့ေက်ာင္းမွ လူ႐ိုေသတယ္”

“ေမာင္ရင္တစ္ေယာက္လည္း ခက္ေတာ့တာပဲ၊ မ်က္ႏွာရွိတာေတြကိုသာ လိုက္ေနတာကိုး၊ အက်ိဳးရွိမယ္ မရွိဘူးဆိုတာကိုေတာ့ မၾကည့္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္လည္း အဂၤလိပ္စာတတ္ အလုပ္လက္မဲ့ေတြ ျမန္မာျပည္မွာ မ်ားေနတာ ထင္ပါရဲ႕၊ ဒီလိုျဖင့္ အဂၤလိပ္စာ မတတ္တာပဲ ခပ္ေကာင္းေကာင္း၊ အဂၤလိပ္စာတတ္တာ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ေအာင္လုပ္တာနဲ႔ အတူတူပဲ”

“မွန္ပါတယ္”


ဤသို႔ စကားေကာင္းလာရင္း သေဘၤာသည္ မဲဇလီ႐ြာ၌ ဆိုက္ကပ္ေလ၏။ ေမာင္လူေအးတို႔လည္း ႏႈတ္ဆက္ၾကၿပီးလၽွင္ အသီးသီးဆင္းသြားၾကေလသတည္း။


--------------


သိပၸံေမာင္၀


{ Burmese Collection ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }




.

No comments:

Post a Comment