Wednesday, 27 February 2019

#ေၾသာ္_ဒါနဲ႔စကားမစပ္ #သုေမာင္ 🌿🌿ျမဴေမွာင္ေဝကင္း

#ေၾသာ္_ဒါနဲ႔စကားမစပ္


#သုေမာင္


 🌿🌿ျျမဴေမွာင္ေဝကင္း


(ျမဴေမွာင္ေဝကင္း… ေငြအဆင္းဆႏၵ… ညီေဘာင္…တိုင္းျမန္ျပည္…ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ဆု…သြန္းခါေရ… ေအးေစေၾကာင္း ေလာင္းတဲ့လံုေမ…ထူးထူးကဲကဲ လွၾကပါေစ)၂


   အဆင္ေျပ…ျမင္ရသူၾကည္ႏူးေလာက္ေပ…သံသာ ခ်ိဳျမျမဆိုေတးေလးေတြ…မန္းၿမိဳ႕သူရဲ႕ ဂုဏ္နဲ႔ ညီေပ…ယဥ္ေက်းသူေတြ…မႏွစ္ကလည္း ေလာင္းခဲ့တာေတြ…ေအးေအးျမျမမေမ့ရက္ႏိုင္ေလ… အဆင္ေျပ…ျမင္ရသူၾကည္ႏူးေလာက္ေပ…သံသာ…ခ်ိဳျမျမဆိုေတးေလးေတြ…မန္းၿမိဳ႕သူရဲ႕ဂုဏ္နဲ႔ညီေပ…ယဥ္ေက်းသူေတြ…မႏွစ္ကလည္း ေလာင္းခဲ့တာေတြ…ေအးေအးျမျမ မေမ့ရက္ႏိုင္ေပ…


   သင္းပ်ံ႕ေပ ေရႊပန္းပိေတာက္ေတြ တတြဲတြဲဆင္လို႔ ဆင္ျမန္းျမန္းကာ လွတဲ့ေမ…ေငြငန္းေမာင့္ကို ေလာင္းတဲ့ေရ ေဘးဘယာေ၀းကြာ…ကင္းစင္ပေစ…ဒီေရ ပြဲသႀကၤန္ေရ…


   ေရႊပန္းပိေတာက္ေတြ တတြဲတြဲဆင္လို႔ ဆင္ျမန္းျမန္းကာ လွတဲ့ေမ…ေငြငန္းေမာင့္ကို ေလာင္းတဲ့ေရ ေဘးဘယာေဝးကြာ…ကင္းစင္ပေစ…ဒီေရ ပြဲသႀကၤန္ေရ…


   ေကာင္းပါၿပီ။ အဲဒီလို ေရခင္းသံနဲ႔ ျမဴေမွာင္ေဝကင္းဆိုသြားတဲ့ ေငြငန္းကားႀကီးျဖတ္သြားေတာ့ ေစာေစာက မူးယစ္ေသာင္းက်န္းေနတဲ့ ကေလးေတြက ဘာေအာ္တယ္ထင္ပါသလဲ။ ၿပိဳင္တူေနာ္။ မတိုင္ပင္ဘဲနဲ႔ ေစာေစာက ကေလးေတြက ေအာ္တယ္ဗ်။


   "ၿမိဳ႕မအသင္းႀကီး က်န္းမာပါေစ။ ေငြငန္းယာဥ္ႀကီး က်န္းမာပါေစ။ ေလးေလးသုေမာင္ႀကီး က်န္းမာပါေစ"လို႔ ေအာ္တယ္ဗ်။ ေအာ္လည္းၿပီးေရာ ေငြငန္းႀကီးျဖတ္သြားလို႔ ေငြငန္းႀကီးေနာက္ၿမီးလည္း ဆံုးေရာ ျပန္ၿပီးေတာ့ ဝုန္းဒိုင္းႀကဲေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒါဟာ ရင္ထဲမွာ ယဥ္ေက်းမႈရွိတယ္ဆိုတာကို ျပတယ္။ အေပၚက အကာက အင္တာေနရွင္နယ္ေခၚတဲ့ ဟစ္ပီတိုက္ ဖံုးထားေပမဲ့ အ႐ိုးေပၚအရြက္မဖံုးဘူးဆိုတာ ဒါကိုျပတာ။


   ဒါက ကၽြန္ေတာ္ လူငယ္ေတြကို စည္း႐ံုးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ့္အရွိကို ေျပာတာ။ လူငယ္ေတြကို အရမ္းစည္း႐ံုးလို႔ မရဘူးေနာ္။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္ သိထားတယ္။ အရမ္းစည္း႐ံုးလို႔ မရဘူး။ ေျမႇာက္ေပးတိုင္းလည္း လူငယ္ေတြက လက္မခံဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သိထားတယ္။ ဥပမာတစ္ခု ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပမယ္။ နာဂစ္ျဖစ္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးေရးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္နားက သစ္ပင္ႀကီး လဲက်တယ္။ ဓာတ္တိုင္ေတြလည္း အကုန္ျပဳတ္က်၊ လမ္းေပၚေတြ အကုန္ပိတ္၊ အကုန္ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။


   ကၽြန္ေတာ့္အိမ္နားမွာ တိုက္ခန္းေတြ ရွိတယ္။ လူငယ္ေလးေတြ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မိသားစုမွာက လူငယ္ဆိုလို႔ ဖိုးေသာၾကာ တစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္။ အိမ္ေရွ႕က သစ္ပင္ႀကီးက ၿပိဳက်သြားေတာ့ ကားေတြက ထြက္လို႔မရ၊ ဓာတ္တိုင္ေတြလည္း ျပဳတ္က်၊ အကုန္ဒုကၡေရာက္။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္က မိန္းမေတြခ်ည္းပဲဆိုေတာ့ လမ္းေတြကလည္း ပိတ္ကုန္ၿပီ၊ လုပ္ၾကပါဦး ဘာညာ ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဟိုဘက္တိုက္ခန္းေတြက လူငယ္ေလးေတြ ထြက္လာၿပီး ဝိုင္းဝန္း ျဖတ္ေတာက္ရွင္းလင္းၾကတာေပါ့။


   ကဲ… ၿပီးသြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေဆာင္းပါးေရးတယ္။ ဒါကို လူငယ္ေတြ ေတာ္ေၾကာင္း၊ ညီညြတ္ေၾကာင္း၊ လူမႈေရးအသိစိတ္ဓာတ္ရွိၾကေၾကာင္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးခဲ့ပါတယ္။ လူငယ္ေတြကို ေျမႇာက္ၿပီးေရးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဆာင္းပါးထြက္လာေတာ့ အဲဒီေဆာင္းပါးဖတ္ရေတာ့ လူငယ္ေတြ ေပ်ာ္ၾကတာေပါ့။ ဦးသုေမာင္ႀကီး ေဆာင္းပါးေလး ေကာင္းလိုက္တာ၊ သားတို႔အေၾကာင္း ေရးထားတာ။


   အဲဒီထဲမွာ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာေျပာတယ္။


   "ဦးဗလႀကီးကလည္း ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္"


   "ေဟာဗ်ာ… ငါက အေကာင္းေရးထားတာပဲ။ ဘာလုိ႔ဆိုးရတာလဲ"

   ဆိုေတာ့-


   "ဦးဗလႀကီးကလည္း နာဂစ္ျဖစ္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကူညီတာ မဟုတ္ဘူး။ နာဂစ္မျဖစ္လည္း ဦးဗလႀကီး လိုအပ္ရင္ ကူညီမွာပါပဲ"

   တဲ့။ ေဟာဗ်ာ… ဒီက ေရးရတဲ့ေကာင္ ေသေရာ။ ၾကည့္ေနာ္။ လူငယ္ေတြကို အရမ္းေျမႇာက္ေပးလို႔မရဘူး။ မရဘူးဗ်ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က အရမ္းေျမႇာက္ေပးေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အရွိအရွိအတိုင္း ေျပာေနတာ။


   အဲ… စကားမစပ္ ဗဟုသုတ ထပ္ေျပာရဦးမယ္ဗ်ာ။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ျမဴေမွာင္ေဝကင္းဆိုတာ ေလးေလးရင္ရဲ႕ သီခ်င္းပါ။ တခ်ိဳ႕က ထင္ၾကတယ္။ သီခ်င္းေကာင္းၿပီဆိုတာနဲ႔ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ထင္ၾကတာဗ်။ ျမဴေမွာင္ေဝကင္းက ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေရးတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီျပႆနာေတြက ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္၊ လူေတြကလည္း မႏၲေလးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ေကာင္းၿပီဆိုတာနဲ႔ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းေရးတာပဲ ထင္ေနၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ေပါ့။ ျမနႏၵာမဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို။ 'ျမနႏၵာ… ယိမ္းညိဳ႕ညိဳ႕' အဲဒါ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို။ သီခ်င္းနာမည္က ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ျပႆနာေတြ ထျဖစ္ၾကတယ္။ သူ ေရးတယ္၊ ငါ ေရးတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့။ အမွန္က မန္းေတာင္ရိပ္ခိုသီခ်င္းကို သံုးေယာက္ေပါင္း ေရးတာ။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရယ္၊ ေအဝမ္းဆရာညႇာရယ္၊ မႏၲေလးဦးဘသိန္းရယ္ ေပါင္းၿပီး ေရးၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာက အဲဒီေခတ္က သူငယ္ခ်င္း သံုးေယာက္ေပါင္း တစ္ေယာက္ တစ္ပုိဒ္စီ ေရးၾကထင္ပါရဲ႕။


   အဲဒီျမဴေမွာင္ေဝကင္းသီခ်င္းက ေလးေလးရင္ရဲ႕သီခ်င္းပါ။ ျမဴေမွာင္ေဝကင္း ဆိုတာက အမ်ားေခၚတဲ့နာမည္။ သူ႔နာမည္က 'ေအးတဲ့ရင္'။ အဲဒီေတာ့ ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ ေလးေလးရင္လို႔ ေခၚၾကတာပါ။ အဲဒီသီခ်င္းကလည္း ေကာ္ပီပဲဗ်။ သူ႔ရဲ႕ ေအာ္ရဂ်င္နယ္က စံရာေတာင္ကၽြန္းဆိုတဲ့ ႀကိဳးသီခ်င္းပါ။ ႀကိဳးသီခ်င္းႀကီးရဲ႕အလိုက္ကို ယူထားတာပါ။ အဲဒီဟာကိုပဲထပ္ၿပီး ေကာ္ပီလုပ္ထားတာရွိေသးတယ္။ 'တိမ္ေမွာင္ေဝကင္း' ဆိုၿပီးေတာ့။ အဲဒီ တိမ္းေမွာင္ေဝကင္းကိုေတာ့ ၿမိဳ႕မအသင္းႀကီးက အလွဴေတြ၊ မဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ ဧည့္ခံတဲ့သီခ်င္းပါ။

အရင္တုန္းကေတာ့ အမ်ားဆိုတာေပါ့။ ေနာက္ပိုင္း ၿမိဳ႕မအသင္းႀကီးက တေယာဦးသန္းေမာင္က ဆိုတယ္။ ျမဴေမွာင္ေဝကင္း ဘယ္အခ်ိန္ဆိုသလဲဆိုရင္ ေစာေစာကေျပာတဲ့ သႀကၤန္လွည့္ၿပီး ျပန္ၿပီဆိုရင္ အကုန္လံုးအိပ္ငိုက္၊ အကုန္လံုး လဲကြဲကုန္က်ၿပီ။ အကုန္လံုး ေသာက္စား မူးယစ္ၿပီး မနက္မိုးလင္းျပန္ေတာ့ ဘယ္သူမွ မတီးႏိုင္၊ မမႈတ္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္ က်ေတာ့မွ စႏၵရားေလးတစ္လံုးတည္းနဲ႔ တေယာဦးသန္းေမာင္က ဆိုၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕မအသင္းတိုက္ကို အိပ္ခ်င္မူးတူးနဲ႔ ဝင္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေငြငန္းအထြက္မွာ ဆိုရတာပါ။


   ေနာက္ပုိင္း ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ေနာင္ေတာ္ႀကီး သန္းျမတ္စိုး ဆိုပါတယ္။ သန္းျမတ္စိုးႀကီး ပိုၿပီး အေရာင္ေတာက္သြားတာကေတာ့ သႀကၤန္မိုးမွာ ေနာက္ခံဆိုလိုက္တာ ပိုၿပီး နာမည္ႀကီးသြားပါတယ္။ ျမဴေမွာင္ေဝကင္းလိုပဲ ေနာက္တစ္ပုဒ္ရွိပါတယ္။ ဒါကိုေတာ့ ပရိသတ္ သိပ္မသိဘူး။ ျမဴေမွာင္ေဝကင္းလိုပဲ နာမည္ႀကီးတာက 'ျပည္ေတာ္ဝင္'ဆိုတဲ့ သီခ်င္းပါ။ အဲဒီ ျပည္ေတာ္ဝင္သီခ်င္းကလည္း နည္းနည္းေလး ဝိဝါဒကြဲပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ဒီျပည္ေတာ္ဝင္သီခ်င္းကို သႀကၤန္သီခ်င္းလို႔ သတ္မွတ္တယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း အမ်ိဳးသားေရးသီခ်င္းလို႔ သတ္မွတ္တယ္။


   ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီသီခ်င္းဟာ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး အက်ံဳးဝင္တယ္လုိ႔ စာေပသမားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ယူဆတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သူက သမိုင္းေၾကာင္းေလးရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးမရခင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးကို ဗံုးေတြႀကဲေတာ့ ၿမိဳ႕ပ်က္တာေပါ့။ မႏၲေလးၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြနဲ႔ အတူ ၿမိဳ႕မအသင္းႀကီးလည္း စစ္ကိုင္းဘက္ကို စစ္ေျပးရတာေပါ့။ ၿမိဳ႕မအသင္းႀကီးက စစ္ကိုင္းေတာင္ဘက္မွာ စစ္ခိုေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ မႏၲေလးမွာ တီးမယ့္မႈတ္မယ့္သူေတြ မရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ ဗံုးေတြခ်ေတာ့၊ တိုက္ေတြၿပိဳ ဘာညာပ်က္စီးေပါ့ေနာ္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ပ်က္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စစ္ကိုင္းေခ်ာင္မွာ ဗံုးခိုေနတဲ့ ၿမိဳ႕မအသင္းႀကီးရဲ႕ ေအဝမ္းဆရာညႇာက အလြမ္းေျပ 'ျပည္ေတာ္ဝင္'ဆိုတဲ့ အဲဒီသီခ်င္းကို စပ္တာ။ သူ႔သီခ်င္းရဲ႕အဓိပၸာယ္ေလးက ဘာလဲဆိုေတာ့ စာသားေလးက အဲဒီမွာတစ္ေၾကာင္းပါတယ္။ 'အခါေတာ္ေရာက္ခ်ိန္ နီးလို႔လာေပ' ဆိုတာပါတယ္။


   အခါေတာ္ေရာက္ခ်ိန္ဆိုတာ သူက ဘာကိုေျပာတာလဲဆိုရင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီး ဗံုးဒဏ္ကလြတ္ၿပီး လြတ္လပ္ေရးရၿပီဆိုရင္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်လို႔ရွိရင္ စည္ေတာ္ရြမ္းၿပီး တို႔ျပန္လာမယ္၊ ၿမိဳ႕မအသင္းႀကီးျပန္လာမယ္။ ဒီအဓိပၸာယ္နဲ႔ ဆရာညႇာက စပ္တာ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေသေသခ်ာခ်ာျပန္ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ လြတ္လပ္ေရးက ဘယ္အခ်ိန္မွာ ရတာလဲဆိုေတာ့ ဇန္နဝါရီ ၄ ရက္ေန႔မွာ ရတယ္။ ဇန္နဝါရီဆိုေတာ့၊ ဇန္နဝါရီ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ မတ္၊ ဧၿပီဆိုေတာ့ ၾကားမွာ ႏွစ္လ၊ ဧၿပီမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သႀကၤန္က်တယ္။ ဆိုေတာ့ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးႏွစ္လျခားမွာ သႀကၤန္က်တာဆိုေတာ့ ဒီသီခ်င္းဟာ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔လည္းဆိုင္တယ္။ သႀကၤန္နဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ယူဆတယ္။


   အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ရွာရွာႀကံႀကံ သြားေတြးမိတာ ဘာလဲဆိုေတာ့ အႏုပညာသည္ရဲ႕သဘာဝ၊ ဆရာညႇာဆိုတဲ့ ေအဝမ္းဆရာႀကီးက အႏုအရြကို၊ အခ်စ္ကို အလြန္ႀကိဳက္တယ္။ ဥပမာတစ္ခု ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပမယ္။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို အမ်ားသိထားတဲ့ ျမနႏၵာသီခ်င္းထဲမွာ 'ခ်ိဳၿပံဳးရႊင္ေသာ ႏွမပ်ိဳရယ္…' သံုးေယာက္စပ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကားဖူးတယ္ေနာ္။ အဲဒီအထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ သိထားသေလာက္က 'ခါးေသးႏြဲ႕ မူရာႂကြယ္…လွဂုဏ္ ဝင့္ထည္…ခိုင္ညႇာရယ္ မာလာရယ္…တစ္ေယာက္ဆိုတစ္ေယာက္မို႔…ေအာက္ေမ့တယ္…ခင့္ၿမိဳ႕မလာၿပီကြယ္…ဆီးႀကိဳလို႔ရယ္… ေမာင္ႏွမအရင္းလို ခင္မင္ခ်စ္ေသြး ႂကြမိတယ္'  ဆိုတဲ့ အထဲမွာ ခါးေသးလိ႔မူရာႂကြယ္လို႔၊ ခင္မင္ခ်စ္ေသြးႂကြမိတယ္လို႔ မိန္းကေလးအလွဘြဲ႕ေတြကို ဖြဲ႕တဲ့စာသားေတြက ေအဝမ္းဆရာညႇာလို႔ သိထားတယ္။ အဲသလို မိန္းကေလးအလွကို ဖြဲ႕တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္စာဆိုႀကီးက ၾကည့္စမ္းေနာ္… 'လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈ ေအာင္စည္ရြမ္းတယ္' ဆိုတဲ့ ျပည္ေတာ္ဝင္သီခ်င္းမ်ိဳးကေတာ့ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ အႏုပညာသမား၊ စာေပသမားရဲ႕ႏွလံုးသားဟာ ေပ်ာ့မေနဘဲ တကယ့္ကို မာရင္လည္း ေက်ာက္ခဲလို၊ ေပ်ာ့ရင္လည္း ဂြမ္းလိုပဲဆိုတာ သြားေတြ႕ရပါတယ္။ ကဲ… ျပည္ေတာ္ဝင္သီခ်င္း ကၽြန္ေတာ္ဆိုထားတာ နားဆင္ၾကည့္ၾကပါဦး ခင္ဗ်ာ။


   "ခ်စ္ခင္ၾကတဲ့ အားလံုးမိတ္ေဆြ…ေန႔တိုင္းပဲ သတိရတယ္ေလ…က်ဳပ္တို႔ၿမိဳ႕မအသင္းသားမ်ားေတြ… ေတာင္႐ိုးတန္း စစ္ကိုင္းဘက္မွာေလ…က်န္းမာၾကရဲ႕လားလို႔ ၿမိဳ႕မေမာင္ေတြ…ေရႊမန္းသူေမ ေမးလိုက္ပါေလ…ေၾသာ္…က်န္းမာၾကပါရဲ႕လို႔ ၿမိဳ႕မေမာင္ေတြ…ေရႊမန္းသူေမ ေျပာလိုက္ပါေလ… စစ္ကိုင္းမွာလည္း စိတ္ကစြဲ…မေျပ…တစ္ခါတေလေတာ့…ေမွ်ာ္မွန္းလြမ္းမိတေဝေဝ…ျပန္ခ်င္ေဇာေတြ ေရာက္ခ်င္ေဇာနဲ႔ စိတ္ေစာလုိ႔ကာေန…(အခါေတာ္ေရာက္ခ်ိန္ နီးလို႔လာေပ…ေဒၚေဒၚမမႏွမတို႔ေရ… အသည္းစြဲခ်စ္မိတ္ေဆြ…ေခတၱခြဲလို႔ေန…)၂


   ၿမိဳ႕မႏွင့္အတူတကြ လိုက္ပါႏိုင္ေစ…ေအာင္စည္ရြမ္းသံၾကားၿပီထင့္…ျပည္ေတာ္ဝင္မယ္ေလ…


   မႏၲေလး…ေရႊၿမိဳ႕…တို႔ရတနာပံုေနျပည္…တင့္တယ္သာယာစည္ကား ဟိုတုန္းအခါကေလ…အဲဒါေတြ မေတြးၾကနဲ႔…ေရွ႕ဆက္ကာ စီမံႀကံစို႔ေလ…ေၾသာ္…မႏၲေလးေရႊၿမိဳ႕…တို႔ရတနာပံုေနျပည္… တင့္တယ္သာယာစည္ကား…ဟိုတုန္းအခါကေလ…အဲဒါေတြ မေတြးၾကနဲ႔… ေရွ႕ဆက္ကာ စီမံႀကံစို႔ေလ…


   (ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္…ေအာက္ေမ့ၾကေပ…တိုက္တာအိမ္ေျခ…စည္းစိမ္ရွင္ေတြ…)၂

  

         လူႀကံရင္မခံႏိုင္ဘူး…အထူးပင္မွတ္ေတာ့ေလ…အရင္လိုေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေန… ၿမိဳ႕မအသင္းကေျပာေပ…အရင္လိုေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေန…ၿမိဳ႕မအသင္းကေျပာေပ…ျဖစ္ခ်ိန္ဆိုျဖစ္ရမယ္တဲ့…ေခတ္သစ္လူမ်ား အားအင္ ေတာင့္တင္းေလ…


   (အခါေတာ္ေရာက္ခ်ိန္ နီးလို႔လာေပ…ေဒၚေဒၚမမႏွမတို႔ေရ… အသည္းစြဲခ်စ္မိတ္ေဆြ…ေခတၱခြဲလို႔ေန)၂


   ၿမိဳ႕မႏွင့္အတူတကြ လိုက္ပါႏိုင္ေစ…ေအာင္စည္ရြမ္းသံၾကားၿပီထင့္…ျပည္ေတာ္ဝင္မယ္ေလ…


   (အခါေတာ္ေရာက္ခ်ိန္ နီးလို႔လာေပ…ေဒၚေဒၚမမႏွမတို႔ေရ… အသည္းစြဲခ်စ္မိတ္ေဆြ…ေခတၱခြဲလို႔ေန)၂


   ၿမိဳ႕မႏွင့္အတူတကြ လိုက္ပါႏိုင္ေစ…ေအာင္စည္ရြမ္းသံၾကားၿပီထင့္…ျပည္ေတာ္ဝင္မယ္ေလ…"


   အဲေတာ့ အခု ဒီအပတ္အတြက္ ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာက ေျပာခဲ့တာေတြလည္း ေျပာၿပီးပါၿပီ။ ႏွစ္ထပ္ရွိ မွတ္မိေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္အေတြ႕အႀကံဳေလးနဲ႔ တစ္ခုေျပာခ်င္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို အတုယူၿပီးေတာ့ မမွားသင့္တာလည္း မမွားရေအာင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း မွားခဲ့တာကိုလည္း ေနာက္တတရားေတြနဲ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။


   ကၽြန္ေတာ္ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္အတြက္ အေကာင္းဆံုးမင္းသား အကယ္ဒမီ ရတယ္။ ရခဲ့ေတာ့ ဆုလက္ခံရတာက ၁၉၉၁၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္ေန႔မွာ ဆုရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၁၉၉၂ သႀကၤန္ကို ကၽြန္ေတာ္က ထံုးစံအတုိင္း မႏၲေလးကို သြားမယ္၊ မႏၲေလးသႀကၤန္ဖြင့္ပြဲ သြားမယ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ ၉၂ သႀကၤန္ ရန္ကုန္မွာ ဝန္ႀကီးဌာနတစ္ခုက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေခၚတယ္။ ထံုးစံအတုိင္းေပါ့ဗ်ာ။ အကယ္ဒမီပူပူေႏြးေႏြးမင္းသားဆိုေတာ့ ဟိုက ဆြဲ၊ ဒီက ဆြဲေပါ့ဗ်ာ။ ဟိုမ႑ပ္က လိုခ်င္၊ ဒီမ႑ပ္က လိုခ်င္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မ်က္ႏွာက နာရတယ္ဗ်။ မ႑ပ္အႀကီးႀကီးတစ္ခုက ရန္ကုန္ကေန ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆြဲတယ္။ ဆြဲေတာ့ -


   "ဟာ… မျဖစ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မႏၲေလးအစြဲအလမ္းရွိတယ္။ မႏၲေလးသႀကၤန္ကို ကၽြန္ေတာ္ သြားဖြင့္ရတယ္"


   ဆိုေတာ့ အဲဒီက လူႀကီးေတြက-


   "ဟာ… မဟုတ္ဘူး ကိုသုေမာင္ရယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီမ႑ပ္ဖြင့္ၿပီးရင္ မႏၲေလးကို ညေနေရာက္ေအာင္ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ ပို႔ေပးမယ္"


   "ဟား… ဒါဆိုရင္ေတာ့ ျဖစ္တယ္။ ဆိုေပးမယ္" ေပါ့။


   ရန္ကုန္သႀကၤန္ကို စဖြင့္ေပးမယ္၊ ဆိုေပးမယ္ေပါ့။ ျပႆနာက ဘာလဲဆုိေတာ့ သုေမာင္ ထံုးစံအတိုင္း အရက္ကေလးကလည္း ေသာက္ထားတယ္။ အဲဒီမွာရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ေသာက္ထားၾကတယ္။ စင္ကို ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ့… ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက မေကာင္းတာေနာ္။ အရက္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ မေကာင္းဘူး။ အရက္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အားလံုးသတိထားၾကပါ။ လူငယ္ေတြေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္လည္း လူငယ္လူလတ္ပိုင္း အသက္ ၄၀ ဝန္းက်င္ေပ့ါ။


   အႏုပညာသမားဟာ ေဒါသအေလ်ာက္ မလုပ္သင့္တာေတြ သႀကၤန္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာပါ။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီစင္ေပၚ ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ ဘာသြားေတြ႕သလဲဆိုေတာ့ အဲဒီစင္ေပၚမွာ ကြပ္ကဲႀကီးၾကပ္ေပးေနတဲ့ တီးဝိုင္းေခါင္းေဆာင္ဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အဆင္မေျပဘူး။ အဲဒီတီးဝိုင္းေခါင္းေဆာင္ကို ၾကည့္မရဘူးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ စင္ေပၚလည္းေရာက္ေရာ ကၽြန္ေတာ္က သိပ္မဆိုခ်င္ေတာ့ဘူး။ မဆိုခ်င္ေပမဲ့လို႔ အဲဒီတီးဝိုင္းေခါင္းေဆာင္က အဲဒီစင္ဖြင့္ပြဲ ေၾကညာလိုက္တယ္။


   "ခုခ်ိန္ကစၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မ႑ပ္ဖြင့္ပြဲအျဖစ္ ပူပူေႏြးေႏြး အကယ္ဒမီဆုရွင္ သုေမာင္ကေန ျမနႏၵာသီခ်င္းနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖပါလိမ့္မယ္ ခင္ဗ်ား"


   ဆိုၿပီး ေၾကညာလိုက္တယ္။ ေၾကညာၿပီးေတာ့ ထံုးစံအတုိင္း 'ခ်ိဳၿပံဳးရႊင္ေသာ ႏွမပ်ိဳငယ္'ဆိုၿပီး သူက စတီးတာေပါ့။ မႏၲေလးဒိုးနဲ႔ေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဘာဆိုလိုက္သလဲ ဆိုေတာ့-


   "ရက္ေရြးမေနပါနဲ႔ ပ်ိဳပ်ိဳရယ္…အသက္ကေလးရယ္ ရွည္ေစလိုရင္ျဖင့္ ျမနႏၵာ…ျမနႏၵာ…ေရညိဳသန္းတယ္…မန္း…ေတာင္ရိပ္ခို…"


   ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ တီးတာက မႏၲေလးဒိုးနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္က အလြမ္းႀကီး ေဆာ္ထည့္လိုက္တာ။ လူႀကီးေတြကလည္း အကုန္လံုး မ်က္စိမ်က္ႏွာေတြ ပ်က္တာေပါ့။ တီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကလည္း ကၽြန္ေတာ့္လွည့္ၾကည့္ၿပီး ဆက္တီးရမလား၊ ေအာက္က ကတဲ့ မိန္းကေလးေတြကလည္း ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္ကုန္ေရာ။


   တမင္လုပ္တာ။ သူ႔ၾကည့္မရတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း တမင္ေဆာ္ထည့္လုိက္တာ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကလည္း သူ ေၾကညာလိုက္တဲ့ ျမနႏၵာဆိုတာ မွားေနတယ္ဆိုတာကို ပရိသတ္ေရွ႕မွာ တမင္ အစြယ္ထုတ္ျပလိုက္တာေနာ္။ မေကာင္းဘူး၊ အမွန္က သူ ေၾကညာရမွာက ျမနႏၵာမဟုတ္ဘူး။ သူ တီးလိုက္တဲ့ ခ်ိဳၿပံဳးရႊင္ေသာဆိုတာက ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို၊ ကၽြန္ေတာ္ဆိုတဲ့ 'ရက္ေရြးမေနပါနဲ႔ ပ်ိဳပ်ိဳရယ္' ဆိုတာကမွ တကယ့္ ျမနႏၵာ ဆိုတာကို သိေစခ်င္တာပါ။


   သိေစခ်င္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္ရမလဲ။ စာေရးဆရာပဲဗ်ာ။ သတင္းစာကေန ေရးလိုက္ေပါ့။ ဂ်ာနယ္ကေန ေရးလိုက္ေပါ့။ ဆိုပါစို႔ အခုလို အသံလႊင့္ခြင့္ရွိရင္ လူႀကီးဆန္ဆန္ အဲဒါ ေျပာလိုက္ေပါ့။ ၾကည့္ေနာ္ မာန မာန။ အကယ္ဒမီရခါစ မနႀကီးတာ၊ အရက္ေသာက္ထားတာပါ။ မွားပါတယ္။ ခုမွ ေနာင္တရယ္။ ဘာမဟုတ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို မ်က္မုန္းက်ိဳးတာနဲ႔ ငါကြဆိုၿပီး အရွိန္အဝါရတုန္း ဖိတြယ္တာမေကာင္းဘူး။


   အမွန္က 'ရက္ေရြးမေနပါနဲ႔ ပ်ိဳပ်ိဳရယ္' သည္ ျမနႏၵာအစစ္၊ အဲဒီျမနႏၵာကို နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္ေရးတာလို႔ ၾကားဖူးတယ္။ ဆိုတာက အဆိုေတာ္ႀကီး စိန္ပါတီ၊ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ေအဝမ္းဆရာညႇာရယ္၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရယ္၊ မႏၲေလးဦးဘသိန္းရယ္ ေရးတာက ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခိုပါ။ အဲဒါသည္ 'ခ်ိဳၿပံဳးရႊင္ေသာ ႏွမပ်ိဳငယ္'။


   အဲဒီေတာ့ ဒီအပတ္ ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာက အရက္ေသာက္ၿပီး သီခ်င္းဆိုတာ မေကာင္းဘူး။ အကယ္ဒမီရစ မာနႀကီးတာလည္း မေကာင္းဘူး။ ငါႏိုင္တာပဲဆိုၿပီး ဖိတြယ္တာလည္း မေကာင္းဘူး။ ဒါက ပုဂၢိဳလ္ေရးကိစၥ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အားလံုးသိၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ထပ္သိေအာင္ ျမနႏၵာနဲ႔ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခိုကို မမွားၾကေအာင္ သတိထားပါလို႔၊ ပညာရွင္မ်ားကလည္း လူငယ္ေတြအတြက္ မမွားရေအာင္ ထပ္ခါထပ္ခါ သတိေပးၾကပါလို႔ ေျပာရင္းနဲ႔ ဒီတစ္ပတ္အတြက္ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္။


----------------


သုေမာင္


[ အေဝးေရာက္ၿမိဳ႕သာသား ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ ဘေလာ့ဂ္ဂါအား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]


No comments:

Post a Comment