Monday, 4 February 2019

#ခံပြင့္ #ခင္ႏွင္းယု

#ခံပြင့္


#ခင္ႏွင္းယု 


“နန္းအလယ္၊

ပန္းစံပယ္ မေပၚခုိက္ဟာမုိ႔

အလုိက္ ေတာ္တန္သင့္ေအာင္လုိ႔၊

ခံပြင့္ကုိကုံး။

နန္းရေဝ၊

မန္းေျမမွာ စံပယ္လႈိင္ေတာ့

ခံပန္းခိုင္ ယာယီ ေရြ႕တယ္

ေတာေလ့ရြာသုံး။။”


* * *


ယုံရမွာ ခက္ေသာ အေၾကာင္းတုိ႔တြင္ ဦးသာေက်ာ္ ကၽြန္မကုိ ေျပာေသာပုံသည္ သာ၍ ယုံၾကည္ရန္ ခဲယဥ္းလွေပသည္။ သူကေတာ့ သူေျပာေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ပုံမဟုတ္ဟူ၍ ဆုိ၏။


“တကယ္ ျဖစ္တာဗ်ာ၊ မခင္ေလးဟာလဲ တကယ္ ရွိေနပါတယ္၊ က်ဳပ္တုိ႔ ယာေတာမွာကုိ ရွိေနပါတယ္” ဟူ၍ ဆုိ၏။ သူေျပာေသာပုံမွာ ႐ုိး၍ လွပသည္။ တေပါင္းလႏွင့္လည္း ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ လွေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ ရြာ၏ အမည္ကုိမူ မေဖာ္ေပ။


ေနျခည္ ေပ်ာက္ခ်ိန္တြင္ ယာေတာေပၚသုိ႔ ျမဴမႈန္ေလးမ်ား သမ္းလာပုံကုိ ေျပာေျပေသာေနရာတြင္ လြမ္းဆြတ္ဖြယ္ ေကာင္း၍ ပန္းခ်ီဆန္လွ ေပသည္။


* * *


ကဗ်ာဆရာတုိ႔က လေရာင္ျခည္ကုိ ေငြေရာင္ျခည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း ယာေတာသူတုိ႔၏ မ်က္လုံးတြင္ ေရႊေရာင္လုိ ဝါေျပေျပသာ ျမင္ေတြ႕၍ ေနရေပသည္။ အေရွ႕မွ လထြက္လာလွ်င္ လအိမ္ေစာင့္ နတ္သမီး၏ ဆံပင္မ်ား ေျပ၍ ေလ်ာက်လာသလုိ လေရာင္ျခည္သည္ ညြတ္ေပ်ာ့၍ ေျမသုိ႔ က်လာသည္။ လေရာင္ျခည္ႏွင့္ သိမ္းၿပီးစ ယာခင္းျပင္တုိ႔ ေတြ႕ထိသလုိ ဤလယ္ယာခင္းျပင္တုိ႔တြင္ ဦးသာေက်ာ္တုိ႔ ယာသမားတစ္စုႏွင့္ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်တုိ႔ ေတြ႕ၾကသည္ဟု ဆုိ၏။


ရြာထဲမွာမူ အိမ္ေရွ႕တုိင္းလုိလုိ ဘူးစင္ရွိ၏။ ဘူးစင္မ်ား ၾကားသုိ႔ လေရာင္သည္ လူးလြန္႔၍ ဝင္ေရာက္လာတတ္၏။ ရြာပ်ိဳေခ်ာတုိ႔ကုိ လေရာင္သည္ တုိးဝင္၍ ရွာေဖြေနဟန္ ရွိေပသည္။ ဤရြာရွိ အပ်ိဳေခ်ာတုိ႔ ဘူးစင္ေအာက္မွာညဥ့္တုိင္း ထုိင္ေနတတ္သည္ ဆုိ၏။  ေရွးတုန္းကမူ ဤဘူးစင္ေအာက္တြင္ ဗုိင္းငင္ၾကသည္ ဆုိေသာ္လည္း ယခုေတာ့ ဤရြာတြင္ ဗုိင္းငင္သည္ကုိ မေတြ႕ရသည္မွာ ၾကာလွေပၿပီ။


ဤဘူးစင္ ေအာက္တြင္ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်ႏွင့္ မခင္ေလးတုိ႔ ေတြ႕ၾကသည္ဟု ဆုိျပန္သည္။ သူသည္ လေရာင္ျခည္လုိပင္ ဤယာေတာသုိ႔ တုိးေဝွ႔ဝင္လာရင္း မခင္ေလးကုိ ေတြ႕ရေပသည္။


ခင္ေလး မိဘမ်ားသည္ ယာခင္းရွင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ခင္ေလးသည္ ယာေတာတြင္ ၾကာၾကာ မေနတတ္ေပ။ ၿမိဳ႕မွာ ေက်ာင္းေနသည္က မ်ား၏။ သုိ႔ေသာ္ အိမ္ကုိ ျပန္ေရာက္တုိင္း အေမက ယာေတာသူလုိ ေနရမည္ဟု ေျပာ၏။ 


ႏွင္းမႈန္သိပ္ေသာ နံနက္တြင္ အေစာႀကီးထ၍ ဆြမ္းခ်က္ရ၏။ ယာခင္းသုိ႔ အလုပ္ဆင္းမည့္ သူတုိ႔အတြက္ အေမႏွင့္ ထမင္းအတူ ခ်က္ေပးရသည္။


ညဥ့္တြင္လည္း လေရာင္ေအာက္တြင္ ေျမပဲသီးမ်ားကုိ အခြံခၽြတ္၍ ေပးရ၏။ ေျမပဲခြံ ခၽြတ္ေနစဥ္တြင္ အေမသည္ သူ႔ယာေတာ အေၾကာင္းကုိ ခဏ ခဏ ေျပာျပ၏။


“ဘယ္ကုိပဲ ေရာက္ေနေန အေမတုိ႔ဆီေတာ့ ျပန္လာပါ သမီးရယ္”


အေမသည္ စကားေျပာတုိင္း မယုံမရဲ ရွိတတ္သည္။ အမွန္လည္း သူသည္ ခင္ေလးကုိ မယုံ။ ခင္ေလးသည္ တစ္ေန႔ေသာအခါ ဤယာေတာကုိ စြန္႔ပစ္၍ ၿမိဳ႕သုိ႔ ဝင္သြားမည္ဟု အေမက ထင္၏။


ထင္လည္း ထင္စရာေပပဲ။ လူတုိင္းလုိလုိက ခင္ေလးသည္ လွပသည္ဟု ဆုိ၏။ ဤအလွသည္ ယာေတာႏွင့္ မတန္ဟုလည္း ဆုိၾကသည္။ အေမကေတာ့ ထုိစကားမ်ားကုိ ၾကားတုိင္း ေခါင္းတြင္တြင္ ခါ၏။


“ခက္ပဲ ခက္ရခ်ည့္ရဲ႕။ ယာေတာက ထြက္တဲ့ အလွဟာ ယာေတာနဲ႔ ဘာလုိ႔ မတန္ရမွာလဲ။ မိန္းကေလး မၾကားပါေစနဲ႔။ မိန္းကေလး ကုိယ္ဟာ ယာေတာအန႔ံ နံေနတယ္” ဟု အေမက ေျပာတတ္သည္။


ခင္ေလးက ဆရာမ ျဖစ္ခ်င္သည္ ဆုိ၍သာ အေမက ေက်ာင္းထားေပးရသည္။ ျမန္မာလုိ အလယ္တန္းျပ ဆရာျဖစ္ ေျဖေနဆဲတြင္ ခင္ေလးသည္ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်ႏွင့္ သိလာသည္။ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်သည္ သူတုိ႔ရြာသုိ႔ လာေနက် ျဖစ္သည္မွာ ၾကာေပၿပီ။ ခင္ေလးႏွင့္ေတာ့ ယခုမွပင္ ေတြ႕ဆုံၾကေပသည္။


ခင္ေလးတုိ႔ရြာမွ ယာသမားမ်ားကုိ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်က လာ၍ စည္း႐ုံးရသည္ဟု ဆုိသည္။ ယာသမားတုိင္း လုိလုိက သခင္ေက်ာ္ေဇယ်ကုိ သိသည္။


ထုိစဥ္က သခင္ေက်ာ္ေဇယ်သည္ ေျမပဲေၾကာ္ႏွင့္ ေရေႏြးၾကမ္းကုိသာ ႏွစ္သက္ခဲ့ေပသည္။ ယာခင္းျပင္ကုိ ေက်ာ္ျဖတ္လာေသာ ယာေတာ၏ ေလေအးကုိ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ရွဴ႐ႈိက္ခဲ့ရ၏။ ခ်ိဳေအးေသာ ေတာပန္းရနံ႔ ႐ုိး႐ုိးကုိသာ သူႏွစ္သက္ပါသည္ဟု ဆုိသည္။


အမွန္မွာမူ ဘူးစင္ေအာက္သည္ ယာေတာကုိ စာဖြဲ႕ရာေနရာ ျဖစ္ေပသည္။ ဤဘူးစင္ေအာက္တြင္ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်ႏွင့္ ခင္ေလး ေတြ႕ဆုံျခင္းကုိ အေမကေတာ့ မႏွစ္သက္ေပ။


သုိ႔ေသာ္ ဦးသာေက်ာ္ ကုိယ္တုိင္က “ေကာင္းေသာေတြ႕ျခင္း” ဟု ဆုိသည့္အတြက္ အေမက မျငင္းဆန္ေပ။ ပင္နီဖ်င္ၾကမ္း အက်ႌႏွင့္ ပခုကၠဴ လုံခ်ည္တုိ႔မွာ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်သည္ ဤယာေတာတုိ႔ႏွင့္ မကင္းကြာလွေၾကာင္းကုိ ျပေန၍ အေမက ေက်နပ္ရေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ အေမက စိတ္ထဲမွာ ထင့္ေန၏။


“ဘာကုိမ်ား အေမစိတ္ထင့္ရပါလိမ့္”


အေမတုိ႔ ရြာမွ ထြက္ေသာ္ လမ္းေဘး တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ႏွင္းဆီ႐ုိင္းပင္မ်ား အေလ့က်ေပါက္၍ ေနသည္။ ဤလမ္းေလးမွပင္ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်သည္ ခင္ေလးကုိ လွည္းႏွင့္ ေခၚေဆာင္၍ လာသည္။ နံနက္အေစာႀကီး ထလာရ၍ ႏွင္းမ်ားမွာ လမ္းကုိ မျမင္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ပိတ္ဆုိ႔၍ ေနသည္။ အညာေဆာင္း၏ နံနက္ခင္းေလသည္ ေအးစက္၍ သြက္လက္လွသည္။ ခင္ေလးက သခင္ေက်ာ္ေဇယ် ေဘးတြင္ ကပ္၍ ေကြးေကြးေလး ထုိင္ကာ လုိက္ပါလာသည္။ ေတာပန္းရနံ႔ ခ်ိဳခ်ိဳေလးမ်ားသည္ ခင္ေလးကုိ ႏႈတ္ဆက္ၾက၏။ သူသည္ အေမ့အိမ္ကေလးကုိ ျမင္ရနုိးႏွင့္ လည္ဆန္႔၍ ၾကည့္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ႏွင္းမ်ား ပိတ္ေန၍ အေမ့အိမ္ကုိ မျမင္ရသည့္ အခါဝယ္ သခင္ေက်ာ္ေဇယ် ေဘးတြင္ ပု၍ ၿငိမ္ေနလုိက္သည္။ မ်က္လုံးထဲတြင္မူ မ်က္ရည္မ်ားက ဝုိင္း၍ ေနေပေသးသည္။


အေမကေတာ့ ဘုရားပင္ ေျဖာင့္ေအာင္ ရွိမခုိးႏုိင္ေပ။ လွည္းသံ ေပ်ာက္သည္အထိ ႏွင္းထုထဲသုိ႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္၏။


“အေမေတာ့ ရြာအျပင္ ထြက္တဲ့လမ္းကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မေရာက္ဖူးဘူး” ဟု အေမသည္ မိန္းမေဖာ္ေလးကုိ ေျပာျပေနသည္။ ယခုမူ ဤလမ္းေဘးမွ သမီး ထြက္သြား၍ အေမသည္ ထုိေတာလမ္း ရွိရာသုိ႔ ေျခဦးမွ်ပင္ မလွည့္ေတာ့ေပ။


ဦးသာေက်ာ္သည္ သူ႔ပုံျပင္ကုိ ခင္ေလးလုိက္သည့္ အခန္းတြင္ ခဏ ရပ္၍ ထားသည္။ သူ႔မ်က္လုံးထဲတြင္ ႏွင္းမႈန္မ်ား ဖုံးအုပ္ေနေသာ ယာေတာ၏ နံနက္ခင္းကုိပင္ ျမင္၍ ေနေလသလား။ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ရပ္ေနသည္ကိုေတာ့ ဖြင့္ဟ မေျပာေပ။ ေနာက္တစ္ခန္းဆက္တြင္မူ တေပါင္း၏ ပန္းခ်ီႏွင့္ ထုိပန္းခ်ီကားေအာက္တြင္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား အေၾကာင္းကုိ ဆက္၍ ေျပာျပန္သည္။


တေပါင္းသည္ ေဟာင္း၍ သစ္ေသာလ ျဖစ္၏ဟု သူ ႐ုိး႐ုိးပင္ ဆုိပါသည္။ အုိမင္းရင့္ေရာ္ေသာ ရြက္ေဟာင္းတုိ႔သည္ မၾကာခင္ကပင္ ေျမသုိ႔ ေလ်ာက် သက္ဆင္း၍ လာၾကသည္။ ရြက္အုိတုိ႔သည္ တစ္ခါကမူ အကိုင္းမ်ားထက္တြင္ သူတုိ႔၏ လွပတင့္တယ္ ပ်ိဳမ်စ္ျခင္းမ်ားကုိ ေလာကသားတုိ႔အား ျပခဲ့ေလသည္။ ေကာင္းကင္ေလသည္ သာလွ်င္ သူတုိ႔၏ ရွဴ႐ႈိက္ရာ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။


“ယခုေတာ့လဲ အုိမင္းရင့္ေရာ္လာၿပီ ဆုိေတာ့ ဆုိးလုိက္သည့္ ကံၾကမၼာေပပဲ။ ေျမတြင္ ခဏရပ္နား၍ အဘုိးအုိသည္ တရားရိပ္တြင္ ခုိေအာင္းသလုိ ခဏတာေတာ့ မေသခင္ နားလုိက္ခ်င္ပါရဲ႕”။ သုိ႔ေသာ္ ပူျပင္း၍ သြက္လက္ေသာ ေလက ရြက္အုိရြက္ေဟာင္းမ်ားကုိ ေမာင္း၍ ထုတ္၏။ ပင္ေအာက္တြင္ အနားမရဘဲ ေလေမာင္းႏွင္ရာသုိ႔ ေျပးၾကရျပန္သည္။ 


ရြက္ေဟာင္းမ်ားသည္ ေျမတြင္ ျပန္႔က်ဲ၍ ဖ႐ုိဖရဲ ေျပးလႊားၾကရင္း သစ္ပင္မ်ားထက္သုိ႔ ေမာ္၍ ၾကည့္၏။ အကိုင္းမ်ား ေပၚတြင္ သစ္လြင္ေသာ ရြက္ႏုမ်ားသည္ ဝတ္လႊာ အစိမ္းႏုမ်ားကုိ လႊမ္းျခံဳ၍ ေနေရာင္ျခည္တြင္ လွပေလစြ။ ေတာတန္းဆီမွ တေပါင္းေလ႐ူးသည္ ေတာပန္းတုိ႔၏ ရနံ႔တုိ႔ကုိ စုေပါင္း သယ္ယူလာ၏။ ရြက္ေဟာင္းႀကီးမ်ားသည္ ငယ္စဥ္က သူတုိ႔ဘဝကုိ ျပန္လည္ ေအာက္ေမ့မိသည္။ လူသားသာ ဆုိလွ်င္လည္း မ်က္ရည္ ေတာက္ေတာက္ယုိ လုိက္ပါ၏။ သူတုိ႔ ေလာကကုိ ထြက္ျပဴစတုန္းကလည္း သည္လုိပင္ တေပါင္းလ မဟုတ္ပါေလာ။ ပ်ိဳမ်စ္သစ္လြင္ေသာ အရြယ္တြင္ ေနေရာင္ျခည္ကုိ လႈံ၍ ေတာပန္းရနံ႔တုိ႔ ႁပြမ္းေသာ ေကာင္းကင္ေလကုိ ရွဴ႐ႈိက္ရသည္မွာ ဘဝနိဗၺာန္ ေပတည္း။ ယခုေတာ့ ေလတုိက္လုိက္တုိင္း ေျပးရလႊားရသည္မွာ ေမာလွပါတကား။


ဤသုိ႔ အေဟာင္းမ်ား ေႂကြေလ်ာ၍ အသစ္တုိ႔ ျပန္လည္ ေမြးဖြားလာခ်ိန္ဝယ္ ဦးသာေက်ာ္တုိ႔ ရြာတြင္ ေတာ္လွန္ေရးသည္လည္း ေပါက္ဖြားလာခဲ့သည္ဟု ဆုိ၏။ ေတာတန္းႏွင့္ မေဝးေသာ ဤရြာျပင္လမ္း အနီးတြင္ ဂ်ပန္ကုိ တုိက္ရင္း က်ဆုံးသြားေသာ ရဲေဘာ္ ရြာသားမ်ား၏ ေသြးကြက္မ်ားလည္း ရွိသည္ဟူ၍ ဦးသာေက်ာ္က ဆုိျပန္သည္။


“သခင့္မိန္းမ ဘဝတုန္းက သူ႕ေယာက်္ား နုိင္ငံေရးကုိ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ခင္ေလးဟာ ေက်ာင္းဆရာမေလး လုပ္ရတယ္။ အေမရြာကုိေတာင္ ျပန္မလာႏုိင္ဘူး။ ခုေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ သူ႔ေယာက်္ားကုိ ကူညီဖုိ႔ ရြာကုိ ခင္ေလး ျပန္လာခဲ့ပါတယ္”


ဤေနရာတြင္လည္း ဦးသာေက်ာ္သည္ သူ၏ ပုံျပင္ကုိ ခပ္ဆန္းဆန္း ေျပာ၍ ျပျပန္သည္။


ရြာအျပန္လမ္း ေဘးရွိ လက္ပံပင္ႀကီး ေအာက္မွာ ထမင္းေတာင္းကုိ ရြက္ကာ ခင္ေလးသည္ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်ႏွင့္ သူတုိ႔ရွိရာ ေတာအုပ္ငယ္ အတြင္းသုိ႔ လာရသည္ဟု ဆုိ၏။ 


“တစ္ခါ တစ္ခါေတာ့လည္း တျခားရြာသားေတြကုိ ပုိ႔ခုိင္းတယ္”


လက္ပံပင္ႀကီး ေအာက္တြင္ ခင္ေလး ေျခရာမ်ားသည္ ေခ်ာင္းျဖစ္လုေအာင္ ေခါက္တုံ႔လူးလာ ခဲ့ေပသည္။။ ရြက္ဝါေႂကြမ်ားသည္လည္း ေနေရာင္ေၾကာင့္ ေသြ႕ေျခာက္ရသည့္ အထဲတြင္ ခင္ေလး၏ ေျခေထာက္ေအာက္တြင္ ေၾကမြပ်က္စီးလာရ ျပန္သည္။


“သခင္ေက်ာ္ေဇယ်ကုိ ခင္ေလး ဘယ္လုိ ကူညီခဲ့တယ္ ဆုိတာ အမွန္အတုိင္း သိခ်င္ရင္ အဲဒီ လက္ပံပင္ႀကီးနဲ႔ ေျမႀကီးကုိ ေမးၾကည့္ပါလား”


အလုိ ကၽြန္မသည္ ဦးသာေက်ာ္ စကားကုိ အံ့ဩရ ျပန္သည္။ 


“လက္ပံပင္ႀကီးႏွင့္ ေျမႀကီးကုိ”

“ဟုတ္ပါတယ္။ လူဆုိတာေတြက အမွန္ကုိ ေျပာခဲပါတယ္။ ေျမႀကီးကေတာ့ မလိမ္ပါဘူး။ သခၤါရေတြနဲ႔ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲ ေနတဲ့ အေၾကာင္းေတြကုိ အစဥ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ မဟုတ္လား”


ကၽြန္မသည္ ဦးသာေက်ာ္၏ မ်က္လုံးမ်ားကုိ စုိက္၍ ၾကည့္မိျပန္သည္။ သူ႔မ်က္လုံးမ်ားသည္ ေကာင္းမြန္စြာ ေတာက္ပေန၍ သူ႔စကားကုိ သံသယကင္းရွင္းစြာ ဆက္၍ နားေထာင္ေနလုိက္သည္။


လူသားမ်ား၏ ေဖာက္ျပန္ ေျပာင္းလဲမႈကုိ လည္းေကာင္း၊ အျဖစ္မွန္ စိတ္ရင္းကုိ လည္းေကာင္း ေျမႀကီးသာလွ်င္ အသိဆုံး ဆုိ၏။ ရြက္ေဟာင္းမ်ားကုိ တေပါင္း၏ ေလပူသည္ ေမာင္းႏွင္ရွင္းလင္း ပစ္သလုိ ေတာ္လွန္ေရးသည္ ဖက္ဆစ္၏ ေဟာင္းႏြမ္း ဆုိးယုတ္မႈမ်ားကုိ အျပင္းအထန္ တုိက္ထုတ္၍ ပစ္ေလသည္။ 


ထုိေသာအခါ ဖက္ဆစ္ေသြးသည္လည္း ေျမသုိ႔က်၏။ ေတာ္လွန္ေရး၏ သားမ်ား ေသြးသည္လည္း ေျမသုိ႔ က်၏။ သုိ႔ေသာ္ ဘယ္ေသြးစက္မ်ားသည္ ဖက္ဆစ္၏ ေသြး၊ ဘယ္ေသြးကြက္မ်ားသည္ ေတာ္လွန္သူတုိ႔၏ ေသြးဟူ၍ ေျမႀကီးသည္သာလွ်င္ ပုိ၍ သိပါ၏ဟု ဆုိေလသည္။


ေတာ္လွန္သူတုိ႔သည္ ေျပးကာလႊားကာ တုိက္ခုိက္ရင္း သူတုိ႔ေျခရာမ်ား သည္လည္း ေျမေပၚတြင္ နစ္၍ နစ္၍ က်န္ရစ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ပမာဒေလခ ခၽြတ္ယြင္း၍ မွတ္တမ္းတင္သူတုိ႔က ေတာ္လွန္သူအစစ္ အခ်ိဳ႕တုိ႔အား မွတ္တမ္းတြင္ မတင္ရစ္မိေသာ္လည္း ေျမႀကီးကမူ ဘယ္သူသည္ ေတာ္လွန္သူအစစ္ ဆုိသည္ကုိ သိသည္ဟု ဆုိပါသည္။


ေတာ္လွန္ေရးၿပီး၍ ေအးခ်မ္းေသာ အခ်ိန္တြင္ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ပါဝင္သူတုိ႔အား အခြင့္အေရး ေပးခဲ့၏။ ဤအခ်ိန္တြင္လည္း ေရာင္ေတာ္ျပန္တုိ႔က “သူတုိ႔သည္ ဖက္ဆစ္ကုိ ေတာ္လွန္ခဲ့ပါသည္” ဟု လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းကာ အခြင့္အေရး ဆုိၾကေလသည္။ ထုိေသာအခါ ေျမႀကီးသည္ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္၏။ ေျမသားသည္ ပုထုဇဥ္မွ်သာတည္း။


* * * 


မုိးရာသီ စ၍ လာလွ်င္ ေလသည္ ေလပူ ေလရမ္းမ်ား မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ေတာင္ဘက္မွသာ တစ္သမတ္တည္း တုိက္ခတ္၍ လာေလသည္။


အက္ကြဲ၍ မာေက်ာေသာ ေျမတုိ႔သည္လည္း စုိထုိင္း၍ ညိဳလာ၏။ ေရတြင္လည္း မုိးသက္ႏွင့္ ေရေငြ႕တုိ႔ ပါ၍ လာေလသည္။


ပန္းပြင့္တုိ႔သည္လည္း အိပ္ရာမွ နုိးၾကကုန္၏။ သစ္ပင္ အားလုံးသည္ မုိးစက္ေအာက္တြင္ စိမ္းလန္းလာၾက ေလသည္။ တေပါင္း၏ ပူျပင္းျခင္းႏွင့္ ျပင္းထန္စြာ ေျပာင္းလဲျခင္း၏ ေနာက္ပုိင္းတြင္ မုိးဦးကဲ့သုိ႔ သိပ္သည္း၍ ေအးခ်မ္းေသာ ဥတု လာရသည္မွာ ဓမၼတာေပတည္း။ 


ဤသုိ႔ မုိး၏အစတြင္ ခင္ေလးသည္ ဒုတိယအႀကိမ္ သခင္ေက်ာ္ေဇယ် ထံသုိ႔ လုိက္ဖုိ႔ ျပင္ရျပန္သည္။


ယခုတစ္ခါ သြားရသည္မွာ ရန္ကုန္သုိ႔ ေရာက္မည္ျဖစ္၍ အေမ့ကုိ ေခၚေသာ္လည္း အေမက မလုိက္ေပ။


မုိးဦးက်စ ျဖစ္၍ ရြာလမ္းသည္ ဖုန္မထူေတာ့ေပ။ လွည္းဘီးမ်ားသည္ ေျမအိအိေပၚတြင္ နစ္၍ နစ္၍ သြား၏။ အေမသည္ အိမ္ဝမွပင္ မ်က္စိတစ္ဆုံး ေမွ်ာ္၍ ၾကည့္၏။ လွည္းလမ္းေၾကာင္း ႏွစ္ခုသည္ အေမ့ေရွ႕မွ ရွည္၍ ရွည္၍ ထြက္သြားၾကသည္။ 


ဦးသာေက်ာ္တုိ႔ လူစုကေတာ့ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်တုိ႔အား ရြာသားတုိ႔ က်ဆုံးေသာ ေတာတန္းေလးနား အထိ လုိက္၍ ပုိ႔၏။ 


ပထမတစ္ခါ ထြက္ခြါစက ႏွင္းဖုံးေန၍ ရြာကုိ မျမင္ရေပ။ ယခုတစ္ခါမူ မ်က္ရည္ဖုံးေန၍ ခင္ေလးသည္ ရြာကုိ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေသာ္လည္း မျမင္ရေပ။ ေတာတန္းမွာေတာ့ မုိးေရေၾကာင့္ သစ္ရြက္မ်ား စိမ္းလန္းလာၾက၏။ 


ခ်ိဳေသာ ပိေတာက္၏ ရနံ႔တုိ႔သည္လည္း ေတာတန္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ လႈိင္ေနေပသည္။ အားလုံးေသာ သဘာဝသည္ မုိးတစ္ၿဖိဳက္ ရြာအၿပီးတြင္ ျပန္လည္ သစ္ဆန္း လာသလုိ ရႊင္လန္း၍ ေနေပသည္။


“အားလုံးကေတာ့ သစ္ေနသလုိပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ေလက စုိထုိင္းထုိင္းႀကီး အစ္ကုိရယ္” ဟု ခင္ေလးက ေျပာလုိက္သည္။


“ေအးေပါ့၊ ဘယ္ အားလုံးေတာ့ ေျပာင္းလဲမလဲကြယ္။ တစ္ခုခုေတာ့ စုိထုိင္းထုိင္း ျဖစ္ေနဦးမွာေပါ့”


အားလုံးေသာ သစ္ပင္ေလးမ်ားက ထုိးထုိးေထာင္ေထာင္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားႏွင့္ သူ႔ကုိ ႏႈတ္ဆက္၏။ မိေက်ာင္းႏြယ္ပန္းမ်ား ကလည္း ေဖြး၍ ေနေပသည္။ သူသည္ လက္ကုိ ေဝွ႔ယမ္းကာ ပန္းကေလးမ်ားကုိ ႏႈတ္ဆက္လုိက္ေလသည္။ ယခုလုိ အသိုင္းအဝုိင္းမ်ားမွ ခြဲထြက္ သြားရေတာ့လည္း ဝမ္းနည္းသလုိလုိ ျဖစ္လုိက္မိသည္။ ျမင့္ေသာ လက္ပံပင္ႀကီးကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ အသြားတြင္မူ သူသည္ ေမာ့၍ မၾကည့္ေတာ့ေပ။


* * *


ခင္ေလး ထြက္ခြာသြားၿပီးမွ သူ႔ကုိယ္စား အေမ့ထံသုိ႔ စာမ်ား လာခဲ့ေလသည္။ ဦးသာေက်ာ္က ခင္ေလးထံမွ စာလာတုိင္း အေမ့ကုိ ဖတ္ျပရ၏။ စာမ်ား လာသည္မွာ တစ္ေစာင္ႏွင့္ တစ္ေစာင္ ေဝးကြာလြန္း၍ အေမသည္ သူ႔ကုိမ်ား သမီးေလးက ေမ့သြားၿပီလားဟု ထင္သည္။


စာတစ္ေစာင္တြင္မူ သူ႔ဘဝကုိ ခင္ေလးက ေဖာ္ျပလုိက္၏။


"အေမရယ္ ... 


ဟုိတုန္းကေတာ့လဲ သူ ႏုိင္ငံေရး လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ လုပ္ႏုိင္ေအာင္လုိ႔ ဆရာမ လုပ္ေနရတာနဲ႔ မအားရဘူး။ အခုေတာ့ အေမ့သမီးဟာ သခင့္မိန္းမ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အစ္ကုိတစ္ေယာက္ ပါလီမန္အတြင္းဝန္ ျဖစ္သြားၿပီ။ ဒါေပမယ့္လည္း မီးဖုိေခ်ာင္ထဲက မထြက္ရလုိ႔ အေမ့ဆီ စာမေရးႏုိင္ဘူး အေမရယ္။ 


ဒီစာ ေရးေနတုန္းေလ အစ္ကုိ တင္းနစ္႐ုိက္က ျပန္လာလုိ႔ သမီး လိေမၼာ္ရည္ ေဖ်ာ္ေပးရဦးမယ္။ အစ္ကုိေလ အခု က်န္းမာေရးအတြက္ ေန႔တုိင္း ေန႔တုိင္း တင္းနစ္႐ိုက္တယ္။ 


ေျပာင္းလဲတာေတြကုိ အေမ့ကုိ ေျပာရဦးမယ္။ အခု အစ္ကုိ တင္းနစ္သြား႐ုိက္တဲ့ အိမ္ဟာေလ ပဂၢီတုိ႔အိမ္ အေမရဲ႕။ အစ္ကုိက ေျပာတယ္။ ပဂၢီတုိ႔ဟာ အစ္ကုိနဲ႔ တစ္ၿမိဳ႕ထဲ သူငယ္ခ်င္းတဲ့။ ဒါေပမယ့္ အစ္ကုိ သခင္ေက်ာ္ေဇယ် ဘဝတုန္းက ဆုိရင္ လွည့္လုိ႔ေတာင္ မၾကည့္ဘူးတဲ့။ အစ္ကုိတုိ႔ဟာ လူ႐ႈပ္ေတြ၊ သခင္ဆင္းရဲေတြ ဆုိၿပီး အစ္ကုိတုိ႔ကုိ အဖက္မလုပ္ဘူးတဲ့။ အခုေတာ့ အစ္ကုိတုိ႔ကုိ သူတုိ႔အားလုံး ခင္မင္ၾကပါတယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ သမီးလည္း ဝမ္းသာပါတယ္ အေမရယ္"


ဦးသာေက်ာ္သည္ စာကုိ ခဏရပ္နား၍ အေမ့ကုိ လွည့္ၾကည့္ လုိက္၏။ အေမ့မ်က္လုံးတြင္ တစ္စုံတစ္ခု နားမလည္သလုိဟန္ ေပါက္ေနသည္။


ဦးသာေက်ာ္ စာဖတ္စဥ္ အေမက “တင္းနစ္” ႏွင့္ “ပဂၢီ” ဆုိသည္မွာ ဘယ္လုိ အဓိပၸါယ္ ရွိသည့္အေၾကာင္းကုိ ဦးသာေက်ာ္ကုိ ေမး၍ ၾကည့္ရ၏။ စာကုိ ဆက္ဖတ္ျပန္သည္။


“ေန႔လယ္ဆုိလည္း အေမရယ္ ေပါင္မုန္႔ ေထာပတ္သုတ္နဲ႔ ကာဖီကုိ အစ္ကုိ႔ဆီ ပုိ႔ရေတာ့ ေန႔ခင္းမွာလည္း မအားႏုိင္ဘူး၊ အေမ့ဆီကုိ လာလည္း လာခ်င္တယ္။ ေငြလည္း ပုိ႔ခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သခင္က ျဖစ္လာတဲ့ အတြင္းဝန္ဆုိေတာ့ ေကၽြးရ၊ ေမြးရတာနဲ႔ မနားရဘူး အေမ။ ေငြကလည္း ပုိလွတယ္ မရွိဘူး”


အေမက စာဖတ္ရင္း ျပံဳး၏။ သမီးသည္ သူ႔ကုိ ဒါေလာက္ သတိရလွ်င္ပဲ ေက်နပ္ပါၿပီ။


ဦးသာေက်ာ္ကေတာ့ သခင္ေက်ာ္ေဇယ် သူတုိ႔ဆီ တစ္ေခါက္တစ္ေလ လာေစခ်င္သည့္ အေၾကာင္း ေျပာ၍ေနသည္။ သခင္ေက်ာ္ေဇယ် မလာသည္မွာ သြားကတည္းက ယခုအထိဆုိလွ်င္ (၄) ႏွစ္တိတိ ရွိသြားေပၿပီ။ ေနာက္လမ်ားတြင္ ခင္ေလးထံမွ စာမ်ား ခဏ ခဏ ေရာက္သည္။


“အေမရယ္ ခုတစ္ေလာေတာ့ အလုပ္အားတာနဲ႔ စာ ခဏ ခဏ ေရးႏုိင္တယ္။ အစ္ကုိက အိမ္မွာ သိပ္မရွိေတာ့ အလုပ္အားတာေပါ့ အေမရဲ႕။ ည ဆယ္နာရီ ဆယ့္တစ္နာရီ ေလာက္မွပဲ အိမ္ကုိ ျပန္လာတယ္”


အေမသည္ ယခုတေလာ သမီးထံမွ စာ ခဏ ခဏ လာ၍ ေပ်ာ္၏။ သမီးေလးမ်ား ကုိယ္တုိင္လာလွ်င္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေပ်ာ္လုိက္မည္နည္း။ ေနာက္တစ္ခါ ေရာက္လာေသာ စာကုိ အေမက ဘယ္လုိ အဓိပၸါယ္ ေကာက္ရမွန္း မသိေပ။ ဦးသာေက်ာ္ကေတာ့ အသံတုန္ေနသည္။ ခင္ေလးက စာေရးတုိင္း အစခ်ီပုံကုိက “အေမရယ္” ဟူ၍ တုိင္တည္သံလုိလုိ ၊ အားကုိးသံလုိလုိ စ၍ စ၍ ေရးတတ္သည္။ ယခုစာကလည္း အေမ့ကုိ တုိင္တည္သံေပလား။


"အေမရယ္ 


သမီး ႐ုိေသစြာ စာေရးလုိက္ပါတယ္။ တေပါင္းလဆန္းရင္ အေမ့ဆီကုိ သမီး ျပန္လာခဲ့ပါမယ္။ အေမနဲ႔ ဦးသာေက်ာ္ ရြာျပင္လမ္းကုိ လာၿပီး ႀကိဳေနပါ"


“ဟယ္ အမေလး သမီးေလး ျပန္လာမယ္”


အေမက ထုိစာပုိဒ္ကုိ ၾကားရခ်ိန္တြင္ ေပ်ာ္လြန္း၍ အသားမ်ား ဆတ္ဆတ္တုန္ ေနသည္။ 


"သမီးေလ ဒီတစ္ခါ အေမနဲဲ႔အတူ ေနသြားေတာ့မယ္။ အေမ့ကုိေရာ ယာေတာကုိေရာ သမီး ဘယ္ေတာ့မွ မခြဲဘူး၊ သမီးျပန္လာမယ့္ အေၾကာင္းကုိ ဘယ္သူ႔ကုိမွ မေျပာနဲ႔ေနာ္"


ဦးသာေက်ာ္ကမူ စာကုိ ခဏ ရပ္ထား၏။ ဤစာ၏ အဓိပၸါယ္မွာ ဘယ္လုိမ်ားပါလိမ့္။


“အေမရယ္ ဝမ္းမနည္းနဲ႔ေနာ္။ အေျပာင္းအလဲဆုိတာ ေလာကရဲ႕ ဓမၼတာဆုိတာ အေမ သိၿပီးသားပါပဲ၊ ေျပာင္းလဲတတ္တဲ့ သေဘာကုိ ထာဝရတရားအျဖစ္ ယူဆထားတဲ့ သမီးစိတ္ကသာ မွားတာပါ အေမ”


ဤေနရာတြင္ အေမက ဦးသာေက်ာ္လက္ကုိ ခဏ ဖမ္းကုိင္၍ ထားလုိက္ကာ “သူ ဘာကို ေရးေနတာလဲကြ” ဟု ေမးျပန္သည္။ ဦးသာေက်ာ္သည္ ေခါင္းကုိ ျဖည္းျဖည္း ခါလုိက္ကာ ဆက္၍ ဖတ္ျပန္သည္။


“အစ္ကုိေလ သိလား၊ အစ္ကုိရယ္ ပဂၢီနဲ႔ မနက္ျဖန္ လက္ထပ္ၾကေတာ့မယ္။ သမီး ဒီမွာ ဘယ္လုိေနလုိ႔ ျဖစ္မလဲ။ သမီးမွာ အျပစ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္လုိ႔ အစ္ကုိက ေျပာတယ္။ ဘယ္လုိ အျပစ္ေတြ ရွိသလဲလုိ႔ သမီး သိခ်င္လုိက္တာ။ အစ္ကုိ႔ကုိ မေမးရဲလုိ႔ မေမးေတာ့ဘူး အေမ။ ကုိယ့္အျပစ္ကုိယ္ မသိတာကုိက သမီးရဲ႕ အျပစ္ပဲ ထင္ပါရဲ႕။ အဲဒီ ပဂၢီ ဆုိတာေလ အေမ မွတ္မိမွာေပါ့။ တစ္ခါက အစ္ကုိေျပာတဲ့ 'တုိ႔မ်ား သခင္ဘဝတုန္းက ဆုိရင္ တုိ႔ကုိ လွည့္မၾကည့္ဘူး။ သခင္စုတ္၊ သခင္ဆင္းရဲေတြ ဆုိၿပီး ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕တယ္' ဆုိတဲ့ မိန္းမေပါ့ အေမ။


သမီးျပန္လာခဲ့မယ္။ ဆက္ဆက္ႀကိဳပါ။ 


က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစ။ 

သမီးခင္ေလး”


ဦးသာေက်ာ္က စာရြက္ကုိကုိင္ကာ ငုိင္ေနသည္။ အေမကေတာ့ ျပံဳး၍ေနသည္။


“သမီး ျပန္လာတာဟာ မွန္တာေပါ့ ေမာင္သာေက်ာ္” ဟု ဆုိ၏။


“မဟုတ္ပါဘူး အေမရယ္။ တစ္ခုခုေတာ့ တစ္ခုခုပဲ၊ သူတုိ႔ အေဟာင္းကုိ အားလုံးမ်ား စြန္႔ပစ္ၾကၿပီလား။ တကယ္ဆုိ ခင္ေလးဟာ သခင္ဘဝတုန္းက ဒုကၡအတူခံၿပီး လုပ္ေကၽြးခဲ့တာေတြ၊ ေတာ္လွန္ေရးတုန္းက ကူညီခဲ့တာေတြကုိေတာ့ ေထာက္ဖုိ႔ ေကာင္းပါေသးတယ္။ သူတုိ႔ဟာ လုပ္ေဖာ္လုပ္ဖက္ေတြကုိ ေမ့ရက္လုိက္တာ”


“အုိ ... ဒါေတြ ဘာမွ မေျပာပါနဲ႔ကြယ္။ သမီးေလးမွာ အျပစ္ရွိတယ္တဲ့။ ဒီအျပစ္ကုိ ေက်းဇူးတင္လုိက္တာ။ သမီးေလး ျပန္လာေတာ့မယ္၊ ေယာက်္ားဆုိတာက သူတုိ႔ ျမတ္ႏုိးလာရင္ အျပစ္ေတာင္လုိ ပုံေနေပမယ့္ မျမင္ဘူးကြဲ႕။ မုန္းလာၿပီဆုိရင္ ျမဴမႈန္ေလာက္ကုိ ျမင္းမုိရ္ေတာင္လုိ အက်ယ္ခ်ဲ႕တာပဲ။ ဘုရားမလုိ႔ သမီးေလး ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ျပန္ေရာက္ပါေစ”


အေမသည္ လက္ႏွစ္ဖက္ ယွက္ကာ ဘုရားကုိလည္း တ၏။ ပါးစပ္မွလည္း ျပံဳးသည္။ မ်က္ရည္မ်ားလည္း လည္၍ ေနသည္။


* * *


ခင္ေလး ျပန္ေရာက္မည့္ ညေနေစာင္းတြင္ အေမႏွင့္ ဦးသာေက်ာ္လည္း ရြာျပင္လမ္းတြင္ ေစာင့္၍ ေနသည္။ ဘယ္တုန္းကမွ် ရြာျပင္လမ္းသုိ႔ မထြက္ေသာ အေမသည္ ယခုတစ္ခါ ပထမဆုံး ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။


ေတာတန္း တစ္ေထာင့္မွ လွည္းရိပ္မည္းမည္း ထြက္လာလွ်င္ အေမ့ ရင္မ်ားသည္ တဆတ္ဆတ္ခုန္၍ လာသည္။ ဤလမ္းမွပင္ သမီးေလး ထြက္သြား၍ ဤလမ္းမွပင္ ျပန္လာခဲ့သည္။ ေနေရာင္သည္ အပူရွိန္ေလ်ာ့၍ ေရႊေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေလးသာ ေတာတန္း သစ္ပင္ထိပ္မ်ားေပၚတြင္ တင္ေနရစ္သည္။ ခ်ံဳတန္းမ်ား၏ ေအာက္ေျခတြင္ေတာ့ ျမဴမ်ား ဆုိင္းစျပဳလာသည္။


“ဒီေနရာမွာေပါ့ အေမ။ ရြာသား သုံးေယာက္ က်တာ” ဟု ဦးသာေက်ာ္က ေျပာ၏။ သူညႊန္ျပေသာ လက္ပံပင္ႀကီး ေအာက္တြင္ေတာ့ ေသြးစက္မ်ား မရွိေတာ့ေပ။ လွည္းသည္ သူတုိ႔အနား ေရာက္လာ၍ လက္ပံပင္ ေအာက္တြင္ ရပ္လုိက္၏။


ခင္ေလးသည္ လွည္းေနာက္ၿမီးမွ ခုန္ဆင္း၍ အေမ့ဆီကုိ ျဖည္းျဖည္း ေလွ်ာက္လာသည္။ အေမ့လက္မ်ားကုိ သူက တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ဆုပ္ထားသည္။ အေမသည္ စကားတစ္လုံးမွ် မေျပာႏုိင္ေပ။


“သမီး ျပန္လာၿပီ အေမ”


တစ္ခါမွ် မေတြ႕ဖူးသည့္ လူတစ္ေယာက္ကုိ ၾကည့္သလုိ အေမသည္ ခင္ေလး၏ ပခုံးကုိကုိင္၍ မ်က္ႏွာကုိ ေစ့ေစ့ၾကည့္၏။


“ေနာက္တစ္ခါ ျပန္မသြားနဲ႔ေနာ္ သမီး”


ခင္ေလးသည္ ေခါင္းကုိ ျဖည္းျဖည္း ညိတ္လုိက္၏။ သူ႔မ်က္လုံးမွ မ်က္ရည္မ်ားသည္ ေျမေပၚသုိ႔ ခုန္၍ က်သြားသည္။ ဤေျမကြက္မွာ ရြာသြားတုိ႔ က်ဆုံးစဥ္က ေသြးစြန္းခဲ့ေသာ ေနရာ ျဖစ္သည္။


ရြာသုိ႔ အဝင္လမ္းအတုိင္း လမ္းေလွ်ာက္၍ လာၾကသည္။


ဤမ်က္ရည္စက္မ်ား က်ေသာေနရာတြင္ ယခုအခါ ခံပန္းပင္ခ်ဳံတုိ႔သည္ အစုလုိက္ ေပါက္ေနသည္ဟု ဆုိ၏။


သုိ႔ေသာ္ ထုိခံပြင့္မ်ားသည္ ခင္ေလး၏ အသည္းႏွလုံးကုိပင္ ကုိယ္စား ျပဳေလသေလာ၊ က်ဆုံးသြားရရွာေသာ ရဲေဘာ္တုိ႔၏ ေသြးစက္ကုိပင္ ကုိယ္စားျပဳေလသေလာ ဆုိသည္ကုိ ဦးသာေက်ာ္က ဖြင့္ဟ၍ ေျပာမသြားေပ။


(ဤဝတၳဳတြင္ ပါရွိေသာ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်မွာ သခင္ေက်ာ္ေဇယ်ႏွင့္ လုံးဝ မပတ္သက္ပါ။)


-----------------


ခင္ႏွင္းယု

ျမဝတီ၊ မတ္လ၊ ၁၉၅၅။


Credit to Myat Htoo Aung


[ ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ား ေပ့ခ်္မွကူးယူပါသည္။ေပ့ခ်္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]



No comments:

Post a Comment