Monday, 11 February 2019

#တံလ်ွပ္ ( ဇာတ္သိမ္းပိုင္း)

#တံလ်ွပ္


( ဇာတ္သိမ္းပိုင္း)


#ခင္ႏွင္းယု 


“ကိုယ့္အလုပ္ကို ကိုယ္လုပ္ႏိုင္တဲ့သူရဲ႕ အစြမ္းကို အစ္ကို ျမတ္ႏိုးပါတယ္၊

ဒီလက္ဖ၀ါးျပင္ ၾကမ္းၾကမ္းကို အစ္ကို နမ္းႏိုင္ ပါတယ္” လို႔ အစ္ကို တယုတယနမ္းျပေတာ့မွ မသႏၱာ အားတက္မိတယ္၊ ေၾသာ္…ဒီလက္ဖ၀ါးၾကမ္းရတာ အလုပ္လုပ္ျခင္းရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ပါလား၊ ဂုဏ္ငယ္စရာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ စိတ္ကိုအားတင္းမိတယ္။


…လူယဥ္ေက်းတို႔ဌာနီမွာ စကားအရာ အဂၤါေလးတန္ ညီေအာင္ စကားဆိုတတ္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵနဲ႔ အစ္ကိုက စာသင္ ေက်ာင္းႀကီးမွာ မသႏၱာကို စာေပ သင္ၾကားေစတယ္။ ေၾသာ္…အေဖ တစ္ခါက ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ဆႏၵနဲ႔ အစ္ကို႔ဆႏၵ တူညီခဲ့ ၾကပါကလား။


…ဒါေပမယ့္ …အစ္ကိုတို႔ ၿမိဳ႕သူေတြရဲ႕ သေဘာဟာ ေခ်ာေခ်ာႀကီး သိႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ကူလွပါကလား…သူတို႔ဟာ တကယ္ လိုလားလို႔ ခ်ီးမြမ္းစကားဆိုေနတာလား၊ ရင္ထဲမွာ မနာလိုစိတ္ကို မ်ဳိသိပ္ၿပီး အျပင္က ခ်ီးမြမ္းသေယာင္နဲ႔ ဟန္ေဆာင္

ခ်ီးေျမွာက္ေနၾကတာလား။ ေၾသာ္…ဘာရယ္လို႔ တိတိက်က် သူတို႔ႏွလံုးသားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မေဖာ္ၾကတဲ့ အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းတဲ့ ၿမိဳ႕သူေလးေတြပဲ။


…ပြဲလမ္းသဘင္မွာ ဆံုၾကရင္…

“ကိုယ့္ေသနတ္ ကိုယ္ထမ္းၿပီး ကိုယ့္အစာ ကိုယ္ရွာစားခဲ့တဲ့ မသႏၱာဆိုတာသူပဲ ” လို႔ မိတ္ဆက္ေပးၾကတယ္။

“ေျပာစမ္းပါဦး၊ ယုန္ကုိ ဘယ္လုိေထာင္ၿပီး သမင္ကို ဘယ္လိုဖမ္းသလဲဟင္၊ အို…ရွင္ကိုယ္တိုင္လုပ္ခဲ့တာ အ့ံၾသစရာပဲ…၊ သူ႔လက္ေတြကို လာၾကည့္ၾကပါဦးေဟ့…” မိန္းမေခ်ာေလးေတြဟာ မသႏၱာကို ခ်ီးမြမ္းေနၾကတာလား၊

သေရာ္ေန ၾကတာလား မေတြးတတ္ေအာင္ပဲ သူတို႔ ႏွဳတ္ခမ္းေတြဟာ မဲ့ရႊဲ႕တာနဲ႔ ၿပံဳးတာကို တၿပိဳက္နက္ လုပ္ျပႏိုင္ၾကတယ္။ အံ့ၾသစရာ အတတ္ပညာတစ္ပါးပါပဲ။


“ေျခသလံုးေတြက ႀကီးလိုက္တာေနာ္…ဟဲ…ဟဲ…၊ ေ၀ဠဳ၀တီရဲ႕ အဆက္အႏြယ္ထင္ပါရဲ႔”

လို႔ တစ္ခါက ထမင္းစားပြဲ တစ္ခုမွာ မသႏၱာကို မင္းႀကီးကေတာ္တစ္ပါးက ေျပာလိုက္တာ မသႏၱာ ခုထိ ၾကားေယာင္ေနတယ္။


…တစ္ခါကေတာ့ မသႏၱာဟာ ဒီကေတာ္ေတြရဲ႔ ခ်ီးမြမ္းေခ်ေၾကာက္ ေျပာတာေတြ နားမခံသာလြန္းလို႔ ျပန္ေျပာမိတယ္။

“ဟုတ္ကဲ့…ကၽြန္မဟာျဖင့္ လင္အေပၚ အလွအပနဲ႔ အခြင့္အေရးယူၿပီး အခြင့္အေရးကိုသာ ေတာင္းဆိုတတ္တဲ့မိန္းမမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။

ကိုယ့္အလုပ္စြမ္းအားကို ျပၿပီး ကိုယ့္တာ၀န္ကုိလည္း ေက်ပြန္စြာ လုပ္တတ္တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ပါ” လို႔ ေျပာလိုက္မိတယ္။


…အဲဒီေန႔က အစ္ကိုက ဆူတယ္ေလ။

“စကားမေျပာဘူး၊ စကား မေျပာဘူးနဲ႔ ေျပာမယ့္ေျပာေတာ့လဲ မိုးႀကိဳးပစ္သလား ေအာက္ေမ့ရတယ္၊ တဲ့တိုးႀကီး၊ စာေတြ ဒီေလာက္သင္ၿပီး စကားကုိ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ မေျပာတတ္ေသးဘူးလား” တဲ့။

“မင္းဟာ ေတာမွာပဲ တဲတစ္လံုးနဲ႔ ေနဖို႔ ေကာင္းသတဲ့”


…မသႏၱာအဲဒီတုန္းကမ်ား မ်က္ရည္ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္က်မိတယ္။ ေၾသာ္…သူတို႔ေတြနဲ႔အတူ ငါ ဘယ္ေတာ့မွ ေျပျပစ္ေအာင္ “ေရာ” ႏိုင္ပါ့မလဲလို႔ အားလည္း ငယ္မိပါရဲ႔။


…ဒါေပမယ့္ေလ…အစ္ကိုတစ္ေယာက္လံုး ရွိေနပါေသးတယ္ဆိုတဲ့စိတ္က မသႏၱာကို အားေပးေနတာပဲ။ စင္စစ္မေတာ့ ဆက္ဆံေရး မေျပျပစ္တဲ့အျဖစ္မွာ မသႏၱာအျပစ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပါတယ္ေလ။


…အစ္ကို…တရားေက်ာင္းကို သြားတဲ့ေန႔က မသႏၱာ မွန္ေ၇ွ႔မွာ ထိုင္ၿပီး ကိုယ့္မ်က္ႏွာကိုယ္ ၾကည့္မိတယ္။ မသႏၱာပါးမွာ ေနေလာင္ထားတဲ့အကြက္ေတြ မရွိေတာ့လို႔ ပါးေလးေတြဟာလည္း တျခားၿမိဳ႕သူေတြလို ႏွင္းဆီေရာင္သမ္း

လာပါေပ့ါလား၊ မသႏၱာဟာ ပါးျပင္ကို လက္ေခ်ာင္းေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ၾကည့္တယ္။ မသႏၱာလက္ေတြကို မွန္ထဲမွာေတြ႔ရတယ္။ အရင္လို လက္ဆစ္ႀကီးေတြက ဖုထစ္မေနေတာ့ဘူး။ အဆစ္ေတြ ေျပျပစ္လို႔ သြယ္သြယ္ေျပာင္းေျပာင္းျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ပါးျပင္မွာ လာေတြ႔တဲ့ မသႏၱာလက္ဖ၀ါးဟာလည္း ေတာတြင္းသူလို အသားမာေတြနဲ႔ လက္ဖ၀ါးၾကမ္းၾကမ္းႀကီး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ပန္းပြင့္ဖတ္လို ႏူးညံ့ေနေတာ့တယ္။


ဒီလိုေျပာင္းလဲလာျခင္းဟာ မသႏၱာဘ၀အတြက္ ေကာင္းဖို႔လား၊ ဆိုးဖို႔လား၊ ထိုင္ေနရင္း စဥ္းစားမိေနေသးတယ္။ ၀မ္းလည္း သာမိပါရဲ႔။ အစ္ကို႔ရဲ႔ ပြဲသဘင္ေတြမွာေလ ေနာင္ခါက်ရင္ မသႏၱာဟာ ၿမိဳ႕ႀကီးသူေတြလို ဟန္ပိုပိုနဲ႔ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြကို ဆန္႔ေျဖၿပီး စကားေျပာရင္ျဖင့္ ပဒုမၼာပြင့္အေသြးလို နီေထြး ေျပျပစ္တဲ့လက္ဖ၀ါးျပင္ကို သူတို႔ျမင္ရေတာ့မယ္။ အစ္ကို႔ေနာက္က အရင္လို ေခါင္းလွ်ဳိလိုက္ဖို႔ မလုိေတာ့ဘူး။ ရင္ခ်ီ လိုက္ရင္ပဲ ပန္းႏုေသြးၾကြတဲ့ မသႏၱာမ်က္ႏွာဟာ အစ္ကို႔ေနာက္ပါးမွာ ပန္းတစ္ပြင့္လို ၾကြၾကြရြရြ လွေနမွာေပါ့။


…အစ္ကို တရားေက်ာင္းက ျပန္လာၿပီး အစ္ကို႔ဖိနပ္ကို သိမ္း၊ တရားစာအုပ္ကို ေနရာတက်ထားနဲ႔ အစ္ကို႔ကို ခရီးဦးႀကိဳမိတယ္။ အစ္ကို႔ကို ထမင္းေကၽြးၿပီးမွ မသႏၱာဟာ ေျပာင္းလဲၿပီး ႏူးညံ့လာတဲ့ မသႏၱာလက္ဖ၀ါးေလးေတြကို

၀မ္းပန္းတစ္သာနဲ႔ အစ္ကို႔ကို ျပမိတယ္။

…အဲဒီေန႔က အစ္ကို႔မ်က္ႏွာသြင္ျပင္ အေနအထားဟာ အံ့တစ္ပါးပါပဲ။


“ခုလို လက္ဖ၀ါးေတြ ႏူးညံ့လာမွ အစ္ကိုေျပာရမယ့္စကားအတြက္ ရင္နာပါဘိ မသႏၱာရယ္…”

…အစ္ကို႔စကားလံုးေတြကို မသႏၱာမေမ့ဘူး။ အလြတ္က်က္မွတ္ထားသလို ဦးေႏွာက္ထဲမွာ စြဲေနတယ္…အစ္ကိုက စကားေရွ႕ဆက္ဖို႔ ခက္သလို တံေတြးေတြ မ်ဳိခ်ၿပီး လည္ပင္းႀကီး တဆန္႔ဆန္႔ လုပ္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ…

“သြားရမယ့္ခရီးဟာတစ္ေယာက္သြားသာရံုလမ္းမို႔လို႔ လက္ဖ၀ါးႏူးညံ့ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ့္အစား မသႏၱာတစ္ေယာက္တည္း ခရီးသြားရဲေအာင္ ႀကိဳးစားစမ္းပါ…” တဲ့။

…ေၾသာ္…ေျပာရက္ေလျခင္း အစ္ကိုရယ္…မသႏၱာတစ္ေယာက္တည္း ေနရဲတဲ့သူပါ။ တစ္ေယာက္သြားသာရံုလမ္းမွာ တစ္ေယာက္တည္း ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့သူပါ။ မသႏၱာအဖို႔ တစ္ေယာက္တည္း ဆိုတဲ့ဘ၀ဟာ အသစ္အဆန္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။


…အစ္ကို႔ဆီက ျပန္လာတဲ့ေန႔ ေတာလမ္းကိုမေရာက္ခင္ လယ္ကြင္းျပင္ကို ျဖတ္လာတယ္။ ေရွ႔တူရူက ၾကြလာတာဟာ မသႏၱာကို ငယ္စဥ္က စာသင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားပါလား…။ ဆရာေတာ္ဘုရား မ်က္ႏွာကေတာ့ အံ့ၾသျခင္း၊ ေတြေ၀ျခင္း

မရွိဘူး။


“ဒကာမေလး တစ္ေယာက္တည္းလား…” တဲ့။

“မွန္လွပါဘုရား”လို႔ ျပန္ေျဖေတာ့ မသႏၱာ အသံေတြ တုန္ေနတယ္။

“ဒီလမ္းကပဲ ဒကာမေလး တစ္ေယာက္တည္း ျပန္လာလိမ့္မယ္လို႔ ထင္သားပဲ” ဆရာေတာ္ဟာ အနာဂတ္ကိုလည္း မွန္းဆ ႏိုင္သူပါလား။

“မိုးလံုးႀကီးေကာဘုရာ့”

“ဒကာမေလးသြားတာ ဆယ့္ငါးႏွစ္ေတာင္ၾကာမွ မိုးလံုးတစ္ေကာင္ မရွိဘူး၊

သူ႔သားေျမးေတြေတာ့ က်န္သေပါ့၊ ေန႔လည္က်မွ ဂူတဲကို ဖိုးက်ား အပို႔လႊတ္လိုုက္မယ္”


…ဆရာေတာ္ဘုရား ဆက္ၾကြသြားေတာ့ မသႏၱာဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ့္ငါးႏွစ္က သူ႔သခင္သြားရာကို လိုက္ခ်င္ေဇာနဲ႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္ က်န္ရစ္ရွာတဲ့ ေက်ာင္းပုရိ၀ုဏ္အ၀က မိုးလံုးႀကီးကို ျပန္သတိရေနမိတယ္။

…ဂူထဲကို ျပန္ေရာက္ရျပန္ၿပီ။ တံခါးကို ဖြင့္လိုက္ရင္ ပိုးစားေနတဲ့ ဓနိလက္ေတြက ပိုးမွဳန္႔ေတြ၊ ဓနိေဆြးေတြဟာ တသဲသဲ ေျမျပင္ေပၚ က်လာခဲ့တယ္။


…အစ္ကို အိပ္သြားတဲ့ အိပ္ရာေနရာ ဂူ၀မွာ ပင့္ကူေျမွးေတြ ယွက္လို႔ပါလား။ နံရံက ေသနတ္ကလည္း သံေခ်းေတြ တက္လို႔။ ျမားတံေတြနဲ႔ ေလးဟာလည္း ဖုန္မွဳန္႔ေတြ လူးလို႔၊ ဒါေတြကို ျပန္ကိုင္ရဦးမွာပါလား အစ္ကိုရယ္။


…မသႏၱာလက္ဖ၀ါးေတြ ႏူးညံ့လာတဲ့ ခုဘ၀က်ကာမွ ဒီေသနတ္က ခလုတ္ကို ဘယ္လိုလုပ္ ျဖဳတ္ရမွာလဲ။ မသႏၱာ ဒီျမားနဲ႔ ေရႊသမင္ အသည္းစိုက္ေအာင္ ပစ္ရက္ဖို႔ မသႏၱာမွာ သတၱိမရွိေတာ့ပါလား။

…မသႏၱာေရကန္ရွိရာကို ေျပးသြားမိတယ္။ ကန္အလယ္ ၾကာႏြယ္ေတြက အရင္လိုပဲ မသႏၱာကို ဆီးႀကိဳလို႔ ၿမိဳ႕က အေၾကာင္းေတြ ေမးေတာ့မယ္ ထင္ပါရဲ႔။


…အစ္ကိုနဲ႔ ပထမဆံုးေတြ႔ခဲ့တဲ့ ေရကန္ေရျပင္ကို မ်က္ႏွာင႔ံုၾကည့္လိုက္ေတာ့…

“တယ္လွတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးသူပါလား…” တဲ့။ ကန္ေရျပင္ကေတာ့ စကားဆိုမေယာင္ပါပဲ။


…ၾကာပြင့္ႀကီးကို လိုခ်င္လိုက္တာ မေျပာပါနဲ႔။ အစ္ကိုသာ အနားမွာ ရွိရင္ေတာ့ ၾကာပြင့္ႀကီးကို ခ်ဳိးယူေပးပါလို႔ ေျပာမိမွာပဲ။

“အံ့ပါရဲ႔ မိန္းကေလးရယ္၊ အရင္ တစ္ေယာက္တည္းေနတုန္းက ဘယ္သူကမ်ားမင္းကို ပန္းခ်ဳိးေပးဖူးသလဲ၊ ကိုယ့္ဘာသာပဲ ေရကန္ထဲ ဆင္းခူးခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား”

မသႏၱာ ၀မ္းထဲစိတ္ကို သိလုိ႔ ၾကာပြင့္ႀကီးကေတာင္ ေျပာေနၿပီ။ ဟုတ္ေပသားပါလား အစ္ကိုရယ္။ ႏွစ္ေယာက္အတူ ေနၿပီးေတာ့မွ ေရထဲဆင္းရဲတဲ့သတၱိ မသႏၱာမွာ မ၇ွိေတာ့ဘူး။


…ေဟာ…ေကာင္းကင္မွာ မိုးေတြ ေမွာင္လို႔။ တိမ္သားေတြ အလိပ္လိပ္ၾကားက လွ်ပ္ပန္းႏြယ္ေတြ တလက္လက္နဲ႔ ေျပးလႊားေနၾကၿပီ။ မသႏၱာဟာ တဲ၇ွိရာကို ေျပးလာမိတယ္။ ေမာလိုက္တာမ်ား မေျပာနဲ႔ေတာ့။ တဲကိုေရာက္ရင္ အစ္ကို

အိပ္ခဲ့တဲ့ ေကာက္ရိုးေမြ႔ရာေပၚ ပစ္လွဲမိတယ္။ မိုးေတြကလည္း ခ်ဳန္း၊ လွ်ပ္စီးေတြကလည္း တဲထဲမွာ ထိန္ထိန္လင္းလို႔။


“မသႏၱာအဖို႔ မိုးထစ္ခ်ဳန္းသံဟာ မိုးနတ္သားရဲ႔ ေတးပါပဲ၊ လွ်ပ္ႏြယ္ေတြဟာ ေကာင္းကင္ရဲ႔ ပန္းမ်ားပါ” တစ္ခါက အစ္ကို႔ကို မသႏၱာေျပာခဲ့တယ္ေလ…ခုေတာ့ ခုေတာ့ မသႏၱာ ေခါင္းမေဖာ္ရဲေတာ့ဘူး။ ဒိုင္းကနဲ မိုးႀကိဳးပစ္လိုက္ရင္

ေၾကာက္လန္႔ တၾကားနဲ႔ ေျပးသြားၿပီး မသႏၱာ ေခါင္းလွ်ဳိရမယ့္ အစ္ကို႔ရင္ခြင္ကို သတိရလိုက္တာ။ ေကာင္းကင္ရဲ႔ပန္းပါလို႔ ဆိုခဲ့တဲ့ လွ်ပ္ႏြယ္ေတြကို မၾကည့္ရဲလို႔ မ်က္ႏွာ၀ွက္ထားခ်င္လို႔ အစ္ကို႔ရင္ခြင္ကို တမ္းတမိရတာအေမာ…။


…သတၱိေတြ ဘယ္မ်ားေရာက္ကုန္ပါလိမ့္…။ “အရင္ကလည္း ငါ့ေသနတ္ ငါထမ္းၿပီး ကိုယ္စားဖို႔အမဲ ကိုယ္ပစ္လာခဲ့တယ္၊ ကိုယ့္စပါး ကိုယ္စိုက္လာခဲ့တဲ့မိန္းမပဲ၊ ခုေကာ တစ္ေယာက္တည္းေနရမွာ ဘာေၾကာက္စရာလဲ” လို႔ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္

တင္းပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ မရပါလား အစ္ကိုရယ္။


…တစ္ေယာက္တည္း မသႏၱာဘာသာ အစကတည္းက ေနခဲ့တာ အေကာင္းသား။ ခုေတာ့ ႏွစ္ေယာက္ေနၿပီးေတာ့မွ ပင္ကိုယ္ရွိတဲ့ သတၱိေတြေတာင္ ေလ်ာ့ပါးကုန္ၾကၿပီ။

…ေၾသာ္… မိန္းမဆိုတာ တကယ္ဆိုေတာ့ လင္သည္နဲ႔ေတြ႔ရင္ ခိုကိုးလိုစိတ္မ်ားၿပီး ရွိရင္းစြဲအစြမ္းကိုေတာင္ ေလွ်ာ့ပစ္ တတ္ၾကတယ္။ အေ၀းမွာ က်ားဟိန္းသံ၊ ဆင္ေအာ္သံေတြ ဆူညံေနေတာ့တယ္။ ပတ္၀န္းက်င္ကို

ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ ေတာ့လည္း တဲအေဖာ္ခ်င္းရယ္လို႔ ေ၀းေ၀းက ေတာစပ္မွာ မီးလက္လက္နဲ႔ ဦးဖိုးဘတဲပဲ ျမင္ရတယ္။


…ရင္ဖိုတဲ့စိတ္၊ ေၾကာက္စိတ္ေတြ မ်ားလြန္းလို႔ ေျခေထာက္ေပၚမွာေတာင္ မတ္မတ္မရပ္ႏိုင္ပဲ ေကာက္ရိုးေမြ႔ရာေပၚ ေခြလဲ လို႔ေနမိတယ္။

“အျဖစ္ႏွယ္ သဲလိုက္ေလျခင္း မိသႏၱာ” ရယ္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခဏခဏ ေျပာမိတယ္။

…အစ္ကိုနဲ႔ မသႏၱာ တစ္ေယာက္သြားသာရံု ခရီးမွာ ေက်ာခ်င္းခိုင္းၿပီး ထြက္ခဲ့ေပမယ့္လို႔ အစ္ကို႔မွာေတာ့ ခုခ်ိန္ခါမွာ စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္းလည္း ရွိမွာမဟုတ္ဘူး၊ ေဘးရန္လည္း ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ တုန္လွဳပ္ျခင္းလည္း

ကင္းေပလိမ့္မယ္။


…မသႏၱာမွာေတာ့ စိုးရိမ္ျခင္း၊ ပူပန္ျခင္း၊ ေၾကာက္ရြ႔ံျခင္းေတြနဲ႔ ေနစရာမရွိေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ပါကလား…။

…ေၾသာ္…အစက တစ္ေယာက္တည္းေနရ အေကာင္းသားလို႔ ေနာင္တတစ္ဖန္ ျဖစ္ခဲ့ရျပန္တယ္။ အစ္ကို႔ကို အျပစ္တင္ လိုေဇာနဲ႔ ရန္ေတြ႔ခ်င္ေပမယ့္လည္း အစ္ကိုက လူယဥ္ေက်းတို႔ဌာေနမွာ သူစိမ္းသူနဲ႔ ေပ်ာ္ေနျခင္းမဟုတ္ေလေတာ့

အျပစ္တင္ရ ခက္ပါဘိ။ အစ္ကိုလည္း မသႏၱာနည္းတူ တစ္ေယာက္တည္းပဲ လမ္းခြဲသြားျခင္းပဲလို႔ သတိအၿမဲရွိပါရဲ႕။


…ဒါေပမယ့္ တစ္ေယာက္တည္း ေနရတာခ်င္းအတူတူ အစ္ကိုက တည္ၿငိမ္တယ္၊ စိုးရိမ္ေၾကာက္လန္႔ျခင္း ကင္းတယ္၊ ေဘးရန္မရွိဘူး၊ မသႏၱာမွာေတာ့ ေၾကာက္လန္႔ရ၊ စိုးရိမ္ရ၊ ထိတ္လန္႔ရပါဘိျခင္း။

“အဲဒါဟာ…ဘာျဖစ္လို႔လဲလို႔” ထပ္ခါထပ္ခါ ေမးခြန္းထုတ္မိတယ္။ စင္စစ္ေတာ့ တစ္ေယာက္သြားသာရံု လမ္းအားျဖင့္ ေတာကို ၀င္ခဲ့ၾကေပမယ့္ စိတ္အခံခ်င္း မတူေလေတာ့ အက်ဳိးသက္ေရာက္ပံုခ်င္းလည္း မတူပါလား။


…မိသႏၱာ အစ္ကို႔လို တရားသေဘာမွာ မရင့္က်က္ေလေသးေတာ့ တစ္ေယာက္တည္းေနလည္း ဘ၀ဟာ ရွဳပ္ေန ေသးပါလား၊ မၿငိမ္းခ်မ္းပါလား။


…ပထမေတာ့ “တစ္” ရဲ႕ သေဘာဟာ အထီးက်န္ျခင္းဆိုေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားကိုးျခင္း၊ သတၱိရွိျခင္းလို႔ မသႏၱာ သေဘာေပါက္တယ္။

…“ႏွစ္” ဆိုတဲ့သေဘာက ခိုကိုးလိုျခင္း၊ အားေပ်ာ့ျခင္းလို႔ မသႏၱာ ယူဆမိျပန္တယ္။

…စင္စစ္ေတာ့လည္း တစ္တို႔၊ ႏွစ္တို႔ ပညတ္သေဘာေတြဟာ အလကားပါပဲေလ။ ေတာတြင္းမွာ တစ္ေယာက္တည္း ေနေပမယ့္ ႀကိဳးရွဳပ္ေအာင္ေနတဲ့သူဟာ ေနတာပဲ။

ႀကိဳးမရွဳပ္ေအာင္ ေနတတ္တဲ့သူအဖို႔ေတာ့လည္း ေအးခ်မ္းပါတယ္။


…အရုဏ္လင္းခါနီးေတာ့ မုန္တိုင္းလည္း ၿငိမ္၊ မိုးသက္လည္း စဲ၊

ေအးစိမ့္လတ္ဆတ္တဲ့ ေလေတြလည္း ဂူထဲကို ညင္သာစြာ ၀င္လာၾကတယ္။

…နီေထြးတဲ့ လင္းေရာင္ျခည္ဟာ ဂူ၀မွာ သန္းလာရင္ပဲ ဆရာေတာ္ဘုရားကို

တဲေရွ႕ျမက္ခင္းျပင္မွာ ေတြ႔ရတယ္။ …သူ႔အပါးမွာ ခ်စ္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ေခြးႀကီးဟာ မားမားရပ္လို႔…။


“ဒကာမေလး…ဒီဖိုးက်ားဟာ မိုးလံုးရဲ႕ေျမးပဲ၊ ဒကာမအတြက္ အေဖာ္အျဖစ္ ထားခဲ့တယ္…”

…ဆရာေတာ္ဘုရားလည္း ဖိုးက်ားကို ထားခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းရွိရာကို ျပန္ၾကြသြားတယ္။ ဖိုးက်ားဟာ မိုးလံုးလိုပဲ မသႏၱာရဲ႔ ေျခဖမိုးကို နမ္းလို႔ အၿမီးတနန္႔နန္႔နဲ႔ ၀မ္းသာအားရ ႏွဳတ္ဆက္ေပတယ္။

…မသႏၱာဟာ ဖုန္လူးေနတဲ့ နံရံက ေသနတ္ကိုယူ၊ ေခြးႀကီးကို ေနာက္က အပါေခၚၿပီး ေတာဘက္ဆီကို ထြက္လာခဲ့ရျပန္ၿပီ အစ္ကို။ စိတ္ေတြကို ျပန္တင္းရဦးမယ္။


…ေလးေတြ၊ ျမားေတြလည္း ျပင္ရဦးမွာပါလား။

…ႏွစ္ေယာက္အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းရာကို ရွာခဲ့ေပမယ့္ အစ္ကိုက အရင္ေတြ႔ေလေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေနၿပီ။

…အစ္ကို႔ရဲ႔ဇနီး မသႏၱာ မိန္းမၾကမ္းႀကီးမွာေတာ့ ဒီခရီးလမ္းမွာ ၀မ္းတစ္ထြာအတြက္နဲ႔ ခရီးဆက္ရဦးမွာပါလား…..။


-----------------


ခင္ႏွင္းယု

၁၉၆၄ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ (ရွုမ၀-၂၀၀-ျပည့္)မွ


[ White Dreams ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ ဘေလာ့ဂ္ဂါအား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]


No comments:

Post a Comment