#သူ႔ပင္စည္ႏွင့္သူ႔အပြင့္
#လယ္တြင္းသားေစာခ်စ္
ဒီေန႔ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔။
အိမ္မွာ သားသမီး သုံးေယာက္နဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ဇနီး ခင္ပြန္းေတြ၊ သားသမီးေတြ အစုံအလင္ ေရာက္ေန ၾကတယ္။ ပင္စင္စား ေနရၿပီ ျဖစ္တဲ့ ဖိုးဖိုးနဲ႔ ဖြားဖြား (ဘိုးဘိုးနဲ႔ ဘြားဘြား) က်ဳပ္တို႔ လင္မယားကို ကန္ေတာ့ၾက မလို႔ေပါ့။ သား အႀကီးဆုံးက ေမြးတဲ့ ေျမးႀကီး ကိုေထြး တစ္ေယာက္သာ က်န္ေန ေလရဲ႕။ ဆြမ္းသိမ္းပြဲ ျမသပိတ္ လွည့္ရာမွာ ပါသြားလို႔တဲ့။ ေကာင္းပါ့။
က်ဳပ္ဇနီး အဘြားႀကီး ကေတာ့ သမီး ႏွစ္ေယာက္၊ ေခၽြးမ တစ္ေယာက္နဲ႔ အတူ အားလုံး စားဖို႔ နန္းႀကီးသုပ္ လုပ္ေနေလရဲ႕။ သူ႔ ေျမးမေတြက ဝင္ကူရင္း ေျခ႐ႈပ္ ေနၾကလို႔ ေအာ္ထုတ္ လိုက္ၾက၊ ထြက္ေျပးၾက။ ျပန္႐ႈပ္လိုက္ၾက ေအာ္လိုက္ၾကနဲ႔ ေပ်ာ္စရာႀကီး။
သားႀကီးနဲ႔ သမက္ ႏွစ္ေယာက္ေတာ့ ဧည့္ခန္းမွာ ထိုင္ၿပီး သူ႔အလုပ္ အေၾကာင္း ကိုယ့္အလုပ္ အေၾကာင္း၊ ဟိုအေၾကာင္း သည္အေၾကာင္း ေသာင္းေျပာင္း ေျပာေန လိုက္ၾကတာ။ ညီအစ္ကိုေတြလို ခင္ခင္မင္မင္မို႔ ျမင္ရတာ ရင္ေအးစရာ။
က်ဳပ္ကေတာ့ ဒီလိုရက္မွာ ေျမးေတြ ျခံရံၿပီး အိမ္ အလယ္ခန္းက ၾကမ္းျပင္မွာ ထိုင္ရတာ သိပ္ေပ်ာ္တာပဲ။ သူတို႔ ေျပာတာ နားေထာင္ၿပီး ကိုယ္က ရယ္လိုက္။ ကိုယ္ေျပာတာ နားေထာင္ၿပီး သူတို႔က ရယ္လိုက္။
က်ဳပ္တို႔ ဝိုင္းက ရယ္သံေတြ သိပ္ညံရင္ အဘြားႀကီးက မ်က္ေစာင္း ထိုးတယ္။ အဘိုးႀကီး ေျမးေတြ ၾကားမွာ သူငယ္ျပန္ ေနၿပီေပါ့။ က်ဳပ္ ျမင္သားပဲ မၾကား တၾကား ေျပာတာလဲ ၾကားသားပဲ။ က်ဳပ္ ေနရာ ေရြးထားတာကိုက ေနာက္ဘက္က ခ်က္ျပဳတ္တဲ့ လူေတြကိုလဲ ျမင္ရတဲ့ ေနရာ။ ဧည့္ခန္းက သားနဲ႔ သမက္ေတြကိုလဲ ျမင္ရတဲ့ ေနရာ။
“ေဟာ ... နားေထာင္စမ္း ...”
က်ဳပ္က ေျပာလိုက္လို႔ ဆူညံေနတဲ့ ေျမးေတြ ၿငိမ္သြားတယ္။
ေလယံမွာ လြင့္ပ်ံလာတဲ့ ေအာ္ဂင္သံ။
“ေက်းသံ ငွက္သံေႏွာ ေျပာ ေျပာၾကရွာ ေဩာင္း ဥံဳသံေတြ ျပင္း ဂ်ီမင္း ေဖဝိဇၨာ”
“ေသခ်ာတယ္ကြ ကိုေထြးတို႔ လာၿပီ ...”
က်ဳပ္စကား ဆုံးတာနဲ႔ ကေလး အားလုံး ထိုင္ရာက ထၿပီး ဆူဆူညံညံ ျဖစ္ကုန္တယ္။
“ကိုကိုႀကီးတို႔ လာၿပီေဟ့ ...”
“ကိုေထြးတို႔ ဆြမ္းသိမ္းအဖြဲ႕ လာၿပီေဟ့ ...”
“သြားၾကည့္မယ္ေဟ့ ... လာၾကေဟ့ ...”
ခုန္ၾက ေပါက္ၾက၊ ေခၚၾက ေအာ္ၾကနဲ႔ ျခံေရွ႕က လမ္းမႀကီး ဆီကို ေျပးထြက္ သြားၾကတယ္။
“ဖြားဖြား (ဘြားဘြား) ေရ ... လာေဟ့၊ ေျမးႀကီး ကိုေထြးတို႔ အဖြဲ႕ကို အားေပး ရေအာင္ ...”
က်ဳပ္က အဘြားႀကီးကို ေျမးေတြ ေခၚသလို ေခၚလိုက္တယ္။
“လာမယ္ ... လာမယ္ ဖိုးဖိုး (ဘိုးဘိုး) ေရ၊ ဟဲ့ ... သမီးတို႔လဲ လာၾကေလ၊ အုပ္သင့္တာေတြ အုပ္ထားခဲ့၊ လာၾက၊ ဟဲ့ သစ္သီးပြဲနဲ႔ ဆြမ္းဆန္ပြဲ ယူခဲ့ၾကဦး ...”
“သြားၾက ... သြားၾက ေမေမတို႔ သြားႏွင့္ၾက၊ မမတို႔လဲ လိုက္ သြား၊ ၾကက္သြန္ေၾကာ္အိုး ခ်ၿပီး ႏွင္း လိုက္ခဲ့မယ္ ...”
အတူေန သမီးငယ္က ဆီခ်က္အိုးႏွင့္ ခဏ က်န္ရစ္သည္။
ဧည့္ခန္းက သားႀကီးနဲ႔ သမက္ ႏွစ္ေယာက္လဲ ထ,လာၾကၿပီ။
“လာ ... လာ ... ေမေမ သား တြဲမယ္ ...”
သားႀကီး ကိုဦးက အုတ္ခုံေလးက ဆင္းေနတဲ့ သူ႔အေမကို လက္ကမ္း လိုက္တယ္။
“ေနပါ ... သားရယ္ ရပါတယ္။ ေမေမက တြဲဖို႔ မလိုပါဘူး၊ မင္း ေဖေဖ အဘိုးႀကီးကိုသာ သြားတြဲ ...”
“ဟား ... ဟား ... က်ဳပ္တို႔က ေျမးေတြနဲ႔ေတာင္ ၿပိဳင္ေျပး ႏုိင္ပါ့ဗ်ာ၊ မင္းကို ေစာင့္ေနရလို႔ပါ”
က်ဳပ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ၿပီး လူငယ္ေတြ ရယ္ၾကတယ္။
ျခံေရွ႕က လမ္းေပၚ ေရာက္ေတာ့ က်ဳပ္ကို ႏွစ္ေယာက္က ေပါက္ဖြားၿပီး သားသမီး သုံးေယာက္က ျပန႔္ပြါးလိုက္တဲ့ ေျမးေတြ။ တစ္ေပါင္း တစ္စုတည္း ဆိုေတာ့ အားရစရာ။
“ဖိုးဖိုး (ဘိုးဘိုး) ခ်ီပါ ...”
“ဖြားဖြား (ဘြားဘြား) ခ်ီပါ ...”
ေျမအငယ္ဆုံး ႏွစ္ေယာက္က သူတို႔ အေဖေတြ အေမေတြ ရွိလ်က္နဲ႔ က်ဳပ္တို႔ အဘိုးႀကီး အဘြားႀကီးကို အခ်ီခိုင္း ေနၾကလို႔ တစ္ေယာက္စီ ေကာက္ခ်ီ လိုက္ၾကရတယ္။
ဆြမ္းသိမ္းအဖြဲ႕ ေရာက္လာၾကၿပီ။
ေရွ႕ဆုံးက ခ႐ုသင္း မႈတ္သူ၊ ေၾကးစည္ တီးသူမ်ား။ ေနာက္မွာ အစဥ္အတိုင္း ထီးကိုင္ က်ိဳင္းကိုင္၊ သိုင္းကိုင္သူမ်ား။ မွန္စီေရႊခ် ဆြမ္းေတာ္ႀကီးအုပ္ ထမ္းသူမ်ား အားလုံး ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္ ဝတ္လ်က္။
သစ္သီးဆြမ္းမ်ားကို ဆြမ္းေတာ္ႀကီး အုပ္မွာ ေလာင္းလွဴ ၾကေတာ့ ေျမး အႀကီးမမ်ားက ပါဝင္ေနၾက ျပန္တယ္။
ဘုရား တင္ထားတဲ့ ကားေပၚမွ အလွဴခံ ဖလား၊ ျမသပိတ္ တင္ထားတဲ့ ကားမွ အလွဴခံ ဖလားမ်ားမွာ အားလုံး အလွဴေငြ ထည့္ၾကသည္။
က်ဳပ္က အသင့္ ေဆာင္ထားတဲ့ ငါးက်ပ္တန္ အသစ္ကေလး တစ္ရြက္။ အဘြားႀကီး ကလည္း သူ႔အိတ္ထဲမွာ အသင့္ ထည့္ထားတဲ့ က်ပ္တန္ အသစ္ကေလး ငါးရြက္။
ေျမးေတြကလည္း တစ္မတ္၊ ငါးမူး၊ ဆယ္ျပား သူတို႔ တတ္အားသမွ် မုန္႔ဖိုး ေငြေလးေတြ လွဴၾကတယ္။
ျမသပိတ္ တင္တဲ့ ကားေနာက္မွာ ပန္းစည္းမ်ား ကိုင္ထားတဲ့ မိန္းကေလးမ်ား။ ေယာဂီလုံခ်ည္ ေယာဂီတဘက္ ကေလးေတြနဲ႔ ဣေႁႏၵ ရွိပါ၊ လွပါ့။
ေနာက္ဆုံးမွာမွ ကိုေထြးတို႔ တီးဝိုင္းအဖြဲ႕။
တီးဝိုင္းသံ ၾကားတာနဲ႔ ကေလးေတြ အူျမဴး ေနၾကၿပီ။
“သင္းတပ်ံ႕ပ်ံ႕ ႏွင္းရနံ႔ငယ္ ႀကိဳင္စြာ လႈိင္စြာ ေဂၚဖီ ပင္မင္း အင္ၾကင္း ေရႊဝါ ယင္းမာ ခတၱာ ႀကိဳင္လႈိင္ ၿမိဳင္လုံးရယ္ ...”
ေအာ္ဂင္သံက ၾကည္လင္တယ္။ သာယာတယ္။ ၾကားရသူကို ျမဴးေစတယ္။ ေခၚဒိုး လိုက္ဒိုးသံမ်ားနဲ႔ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ရွိလွတယ္။
ကေလးေတြသာ မက က်ဳပ္တို႔ အဘိုးႀကီး အဘြားႀကီးေတြနဲ႔ မ်က္ႏွာေတြပါ ရႊင္လို႔ လန္းလို႔။
က်ဳပ္ ကိုယ္တိုင္လဲ ေျမးႀကီးကိုေထြး အရြယ္တုန္းက အဖိတ္ေန႔ ဆြမ္းေတာ္ႀကီး ခံတိုင္းမွာ ဒိုးတီးသူ အျဖစ္ အျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့တယ္ ဆြမ္းသိမ္းပြဲေန႔ ျမသပိတ္ လွည့္ရာမွာ ၿမိဳင္ထ, သီခ်င္းကို မယ္ဒလင္ တီးခဲ့ရတယ္။
ေျမးႀကီးကိုေထြး အခု ေအာ္ဂင္နဲ႔ တီးေနတဲ့ ၿမိဳင္ထ, သီခ်င္းဟာ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ သင္ေပး ထားတာေပါ့။
“ဖိုးဖိုး (ဘိုးဘိုး)”
“ေဟ ...”
“ဖြားဖြား (ဘြားဘြား)”
“ေဟ ... ငါ့ေျမး ...”
ကိုေထြးက အဘိုးနဲ႔ အဘြားကို အရင္ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးမွ သူ႔ေဖေဖ ေမေမနဲ႔ ညီ၊ ညီမေတြ ႏႈတ္ဆက္ ေနတယ္။
ေျမးေတြ အကုန္လုံး ကလည္း သူတို႔ အစ္ကိုႀကီးကို ေအာ္ဟစ္ႏႈတ္ဆက္ ေနလိုက္ၾကတာ ဆူလို႔ ညံလို႔။
“ေျမးေရ ... ဒီနားမွာ တစ္ပုဒ္ေလာက္ တီးပါဦးကြယ္ ... မင္း ညီေတြ ႏွမေတြ နားေထာင္ရေအာင္”
က်ဳပ္ဇနီးက ေတာင္းဆို လိုက္တယ္။
“ဟား ... ဟား ... အဘြားႀကီးက ကိုယ္နားေထာင္ ခ်င္တာမ်ား ...”
က်ဳပ္ စကားေၾကာင့္ တီးဝိုင္း အဖြဲ႕သားေတြ ရယ္ၾကတယ္။
ကိုေထြးက သူ႔ အဖြဲ႕သားေတြကို မ်က္ႏွာ အမူအရာနဲ႔ ျပလိုက္ၿပီး ၿမိဳင္ထ, သီခ်င္းကိုပဲ ေအာ္ဂင္နဲ႔ တီးလိုက္တယ္။
“ၿမိဳင္ေဟဝန္ ၿမိဳင္ေဟဝန္ ၿမိဳင္ေဟဝန္ ေရတံခြန္ စိမ့္စမ္း လြမ္းဖြယ္ျဖာ ေမႊးရနံ႔ ထုံလွပါ ...”
အဆိုသမားက ထက္ၾကပ္ပါ သြားတယ္။ မင္းသားနဲ႔ မင္းသမီး ကလည္း အခ်ိဳးက်က် ကေနၿပီ။
ဪ အဖိုး (အဘိုး) တုန္းက မယ္ဒလင္နဲ႔ တီးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းကို ေျမးက ေအာ္ဂင္နဲ႔ တီးေနၿပီ။
ေခတ္ကို လိုက္ၿပီး တူရိယာ ေျပာင္းတာ အေၾကာင္း မဟုတ္။ ဝါတြင္း ကာလမွာ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာအတိုင္း ဆြမ္းေတာ္ႀကီးခံ အစဥ္အလာေလး မပ်က္ဖို႔က အေရး ႀကီးတယ္။
ဘင္ဂ်ိနဲ႔ တီးတီး၊ ႏွဲနဲ႔ မႈတ္မႈတ္၊ ေအာ္ဂင္နဲ႔ လာလာ ဆြမ္းေတာ္ႀကီး အဖြဲ႕ေတြ လာေနရင္ က်ဳပ္ (ခံရာ?) သေဘာက်တယ္။
“ရနံ႔ ခ်ိဳစြာ ငယ္ေလ တသန္႔ ဟိုမွာ တစ္ခြင္လုံးမွာ ေတာင္ဝနံ႔ ေဗြ တစ္ခြင္မွာ ေမာင္လွေဖ ျမင္႐ုံနဲ႔ ေမာ”
ကိုေထြးတို႔ အဖြဲ႕ ေပ်ာ္ေနၾကၿပီကို ဆိုပုံ ကပုံ ျမဴးႂကြပုံက ေဖာ္ျပ ေနတယ္။
သူတို႔ကို ၾကည့္ေနရင္း က်ဳပ္စိတ္ထဲမွာ ငယ္ဘဝကို ျပန္ သတိ ရလာတယ္။
က်ဳပ္တို႔ ၿမိဳ႕က ေဈးနား နီးနီး၊ ပ်ဥ္ေထာင္ အိမ္ႀကီးရဲ႕ေရွ႕။ ျမဴးခဲ့ ႂကြခဲ့ ဖူးတာကို ျပန္ၿပီး ျမင္ေယာင္ လာမိတယ္။
ဆံေတာက္ႀကီး ဖားဖားနဲ႔ မိန္းမေခ်ာေလး တစ္ေယာက္ရဲ႕ မ်က္ႏွာ ႏုႏုေလး။
ဝါတြင္း သုံးလလုံး အဖိတ္ေန႔တိုင္း ဆုံခဲ့ရလို႔ မ်က္လုံးခ်င္း ရင္းႏွီး ေနၿပီေလ။
သူ႔အေဖက လယ္ဝန္ႀကီး က်ဳပ္တို႔ၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းလာတာ တစ္ႏွစ္ေတာင္ မျပည့္ေသးပါဘူး။
က်ဳပ္တို႔ ဆြမ္းႀကီးခံအဖြဲ႕ သူတို႔အိမ္ေရွ႕ ေရာက္တိုင္း လယ္ဝန္ ကေတာ္နဲ႔ သူ႔သမီးေလးက သစ္သီးဆြမ္း တစ္ပြဲနဲ႔ ေငြငါးမူး ေလာင္းလွဴ စျမဲ။
သိပ္လွၿပီး သိပ္ေအးခ်မ္းတဲ့ မ်က္ႏွာေလး။ အသားေလး ကလဲ ျဖဴေဖြးလို႔။ သူ႔ကို ျမင္ရတိုင္း က်ဳပ္ ရင္ေတြ ခုန္တယ္။ အရင္က ဘယ္ မိန္းကေလးနဲ႔မွ မျဖစ္ဖူးတဲ့ ေဝဒနာ တစ္မ်ိဳးဟာ သူ႔ေၾကာင့္ ရလာတယ္။
သူတို႔ သားအမိက ဆြမ္းေလာင္းၿပီးရင္ က်ဳပ္တို႔ တီးဝိုင္းကို ခဏ ၾကည့္တယ္။ အဲဒီအခါက်ရင္ ဒိုးပတ္တီးတဲ့ က်ဳပ္ လက္သံေတြဟာ ပိုျမည္ၿပီး ပိုျမဴးႂကြ လာတယ္။
ေနာက္ေတာ့ က်ဳပ္ အဖြဲ႕သား ေတြက သိလာတယ္။ ဒီ အိမ္ေရွ႕က်ရင္ ဒီေကာင့္ လက္သံေတြ ပိုေျပာင္ေတာ့မယ္ေပါ့။
သိပါေစ။ က်ဳပ္ မရွက္ပါဘူး။ မိန္းကေလးနဲ႔ မ်က္လုံးခ်င္း မဆုံရ ေသးတာပဲ ခက္ေနတာ။ သူက ေကြးေနေအာင္ ကတဲ့ မိန္းမရွာ ျမေသာင္းကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး သေဘာက် ေနတယ္ေလ။
အတီးသမား က်ဳပ္တို႔ ေယာက္်ားေလးေတြ ဘက္ကို တစ္ခ်က္ လွည့္မၾကည့္ဘူး။ က်ဳပ္မွာ အၾကံရ က်ပ္လိုက္တာေလ။
တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ က်ဳပ္ အၾကံရတယ္။ အဲဒီ အိမ္ေရွ႕မွာ တီးလို႔ ကလို႔ ၿပီးေတာ့ က်ဳပ္ကိုယ္မွာလည္း ေခၽြးေတြက ရႊဲလို႔။
“ကၽြန္ေတာ့္ကို ေရ တစ္ခြက္ေလာက္ ေပးပါ ခင္ဗ်ာ”
လယ္ဝန္ ကေတာ္ႀကီးကို အရဲစြန႔္ ေတာင္းလိုက္တယ္။
“ရပါတယ္ကြယ္၊ သမီးေလး ေရတစ္ခြက္ ခပ္ေပး လိုက္ပါတဲ့(ဟဲ့?) ...”
က်ဳပ္ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အတိုင္းပဲ၊
ဆံေတာက္ကေလးက က်ဳပ္ကို တစ္ခ်က္ၾကည့္ၿပီး ေရ တစ္ခြက္ သြားခပ္တယ္။
ေရေပးေတာ့ မ်က္လုံးခ်င္း တစ္ခါဆုံတယ္။ ေရေသာက္ၿပီး ခြက္ ျပန္ေပးေတာ့ “ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ ...” လို႔ ေျပာရင္း မ်က္လုံးခ်င္း တစ္ခါ ဆုံတယ္။
ေပ်ာ္လိုက္တာ၊ အဲဒီေန႔ ညက ေကာင္းေကာင္းေတာင္ အိပ္လို႔ မရဘူး။ မ်က္စိ ပိတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ဖြင့္သည္ ျဖစ္ေစ၊ သူ႔မ်က္လုံး လွလွေလးေတြ ကိုခ်ည္း ျမင္ေန ရတယ္။
သူငယ္ခ်င္းေတြ ကေတာ့ “ေက်ာ္ျမ ဆိုတဲ့ေကာင္ ဉာဏ္ခ်ည္းပဲကြာ” လို႔ ေျပာတယ္။ ေျပာပါေစ။ ေက်နပ္တယ္။ ရင္ထဲက ဆႏၵသာ ျပင္းရင္ အၾကံဉာဏ္ ဆိုတာ ထြက္လာစျမဲ မဟုတ္လား။
ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ အဖိတ္ေတြမွာ ဆြမ္းႀကီးခံ သြားတိုင္း အဲဒီအိမ္ေရွ႕ ေရာက္ရင္ အဲဒီ ဆံေတာက္ကေလးနဲ႔ မ်က္လုံးခ်င္း ဆုံရတာေတြ မ်ားလာတယ္။ သူကလဲ က်ဳပ္ကို သူ ေရေပးရဖူးသူ အျဖစ္နဲ႔ သိေနၿပီေလ။
က်ဳပ္က အရင္ကတည္းက ဝါတြင္း ကာလမွာ အဖိတ္ေန႔တိုင္း ဆြမ္းေတာ္ႀကီးခံ လိုက္ရတာကို သိပ္ေပ်ာ္တဲ့လူ။ ခုဆိုေတာ့ ပိုေပ်ာ္တာေပါ့။ ဆံေတာက္ကေလးနဲ႔ မ်က္လုံးခ်င္း ဆုံဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကေလးနဲ႔ မ်က္လုံးခ်င္း တစ္ခါ ဆုံရင္လည္း ခုန္လိုက္ရတဲ့ ရင္၊ တစ္ပတ္စာ ဖူလုံ သြားတာပဲ။
ဆံေတာက္ကေလးနဲ႔ က်ဳပ္နဲ႔ တက္ရတဲ့ ေက်ာင္း တူပါတယ္။ က်ဳပ္တို႔ၿမိဳ႕မွာ အထက္တန္းေက်ာင္း ကလည္း တစ္ေက်ာင္းတည္း ရွိတာကိုး။
ဒါေပမယ့္ အတန္းခ်င္းေတာ့ မတူဘူး။ သူက ကိုးတန္း က်ဳပ္က ဆယ္တန္း။ ၿပီးေတာ့ သူ႔မိဘေတြက စည္းကမ္းႀကီးတယ္။ ေက်ာင္း တက္ခါနီးမွ ကားနဲ႔ ပို႔တယ္။ ေက်ာင္းဆင္းတာနဲ႔ ကားနဲ႔ လာေခၚတယ္။
ေက်ာင္းမွာ မ်က္လုံးခ်င္း ဆုံဖို႔ မေျပာနဲ႔ ျမင္လိုက္ရ႐ုံေလးမွ အႏုိင္ႏုိင္။
ဒီလိုနဲ႔ ဝါလ ကင္းလြတ္တဲ့ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔ ေရာက္လာတယ္။
အဲဒီႏွစ္က ဦးေဆာင္တဲ့ လူေတြ ေကာင္းလို႔ ဆြမ္းသိမ္းပြဲကို ခါတိုင္းထက္ ပိုၿပီး စည္စည္ကားကား က်င္းပျဖစ္တယ္။ ဆြမ္းသိမ္းပြဲမွာ က်ဳပ္က ဒိုးပတ္ မတီးရဘူး။ မယ္ဒလင္ တီးရတယ္။
က်ဳပ္တို႔ အဖြဲ႕ကို ကားႀကီး တစ္စီးေပၚမွာ တင္လို႔။ ကားႀကီးကိုလဲ အေပၚက ပ်ဥ္ေတြ ခင္းထားေတာ့ ဇာတ္ခုံလိုပဲ ညီလို႔။ ေကာ္ေဇာေတြ ဘာေတြနဲ႔ အက်အန။
က်ဳပ္ မယ္ဒလင္ ကလည္း ထြင္းအိုးမို႔ ေကာင္းလိုက္တာ ေစာင္းသံလို သာယာတယ္။
က်ဳပ္ အေဖက ေဈးထဲမွာ ပြဲ႐ုံ ေထာင္ထားတဲ့ ပြဲစား။ တတ္ႏုိင္တယ္။ က်ဳပ္ လိုခ်င္တယ္ ဆိုလို႔ ေအာ္ဒါ မွာေပးတဲ့ မယ္ဒလင္။
တီးရတဲ့ သီခ်င္းက ၿမိဳင္ထ။ ျမဴးလို႔ ႂကြလို႔။ ဆိုတာကလဲ ကိုေအာင္ၿမိဳင္နဲ႔ မခင္ဝင္း၊ အသံေကာင္း အဆိုေကာင္းေတြ။
က်ဳပ္တို႔အဖြဲ႕ လယ္ဝန္ အိမ္ေရွ႕ ေရာက္ေတာ့ က်ဳပ္ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အတိုင္းပဲ ဝတ္ေကာင္းစားလွ ဝတ္ၿပီး ထြက္ၾကည့္ေနတဲ့ ဆံေတာက္ကေလး။ အဲဒီေန႔က ခါတိုင္းထက္ ပိုလွတယ္။
က်ဳပ္ကိုလည္း ဒိုးပတ္သမားက မယ္ဒလင္ တီးေနတာ ျမင္ရေတာ့ သူ အံ့ဩသြားပုံ ရတယ္။ က်ဳပ္ လက္ေတြကလည္း ထုံးစံအတိုင္း ပါပဲဗ်ာ။ အဲဒီအိမ္ေရွ႕ ေရာက္မွ ပိုသြက္ၿပီး ပိုျမဴးေနတယ္။
က်ဳပ္က ျမဴးေတာ့ အဆို အကေတြလည္း ျမဴကုန္တာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ပရိသတ္က က်ဳပ္တို႔ကား ထြက္မယ္လုပ္တိုင္း တစ္ပိုဒ္ေလာက္ တီးပါဦး၊ တစ္ပိုဒ္ေလာက္ ကပါဦးနဲ႔ ေတာင္းဆိုၾကတယ္။
ေကာင္းတာေပါ့ က်ဳပ္ကေတာ့ ဒီေနရာမွာ ၾကာေလ ႀကိဳက္ေလ။
ဆံေတာက္ကေလး နဲ႔လဲ မ်က္လုံးခ်င္း ခဏခဏ ဆုံေနၾကၿပီ။ သူ႔မ်က္လုံးေလးေတြ ၾကည္လို႔ ရီလို႔။ က်ဳပ္ သိတယ္။ က်ဳပ္ မ်က္လုံးေတြကို သူ နားလည္ေနၿပီ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း။ သူ႔ မ်က္လုံးေလးေတြ ကလဲ က်ဳပ္ကို အသိအမွတ္ ျပဳေနၾကပါၿပီ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း။
သူ႔ နာမည္ေလးက မခင္ေအး တဲ့။ အဲဒီေန႔က က်ဳပ္ နည္းနည္း လြန္သြားတယ္။ က်ဳပ္ မ်က္လုံးေတြက မခင္ေအး ဆီမွာခ်ည္း အေရာက္မ်ားၿပီး တစ္စုံ တစ္ေယာက္ကို မ်က္စိေနာက္ေအာင္ အေႏွာင့္အယွက္ ျပဳသလို ျဖစ္သြားတယ္။
ေနာက္ တစ္ေန႔က်ေတာ့ ေဈးေထာင့္က ေခါက္ဆြဲဆိုင္မွာ ဒစ္ကီနဲ႔ ဆုံမိတယ္။ ဒစ္ကီ ဆိုတာက ဆံေတာက္ကေလး မခင္ေအးရဲ႕ အစ္ကို။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ရြယ္တူ။ သူလဲ ဆယ္တန္းပဲ။
ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္တို႔ၿမိဳ႕က ေက်ာင္းမွာ မေနဘူး။ မႏၲေလးၿမိဳ႕က ဘိုေက်ာင္းမွာ ေနတယ္။ ေဘာင္းဘီတို ေဘာင္းဘီရွည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဝတ္ေပမယ့္ ျမန္မာလုံခ်ည္ ကိုေတာ့ ေယာင္မွားလို႔ေတာင္ မဝတ္တဲ့ေကာင္။
သီတင္းကၽြတ္ ေက်ာင္းပိတ္လို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ ေနဟန္ တူပါတယ္။
“ေဟ့ေကာင္ ... မေန႔က မယ္ဒလင္ တီးရင္း ငါ့ႏွမကိုခ်ည္း တစ္ခ်ိန္လုံး ၾကည့္ေနတာ၊ ငါ အိမ္ေပၚကေန ျမင္တယ္၊ အရွက္ မရွိတဲ့ေကာင္”
သူက ေျဗာင္ လာၿပီး ရန္လုပ္ေတာ့ က်ဳပ္က ဘယ္ခံမလဲ။
“ဘာလို႔ ရွက္ရမွာလဲ၊ ကိုယ္ သေဘာက်ရင္ ကိုယ့္မ်က္စိနဲ႔ကိုယ္
ၾကည့္ခ်င္ ၾကည့္မွာေပါ့”
“ကဲ ... ၾကည့္ဦး ”
“ခြပ္ ...”
က်ဳပ္ မေရွာင္လိုက္ရင္ မ်က္လုံးတည့္တည့္ ထိုးမိမွာ။ ေရွာင္လိုက္လို႔ နည္းနည္း လြဲၿပီး မ်က္ခုံး ကြဲသြားတယ္။ က်ဳပ္ ျပန္ထိုးေပမယ့္ သူ႔ကို တစ္ခ်က္မွ မထိဘူး။
သူ ထိုးတာက က်ဳပ္မ်က္ႏွာကို ထိၿပီး ႏႈတ္ခမ္း ေပါက္သြား ျပန္တယ္။
တတိယ အခ်က္က်ေတာ့ က်ဳပ္ နားထင္ကို ထိုးမိၿပီး ေခါင္းေတြ မူးေနာက္ သြားတယ္။
အဲဒီ အခ်ိန္မွာ လူေတြ ဝိုင္းၿပီး ဆြဲၾကလို႔ က်ဳပ္ သက္သာ သြားတယ္။ မဟုတ္ရင္ ေတာ္ေတာ္ ခံရမွာ။ ေနာက္ သိရတာက ဒီေကာင္က သူတို႔ ဘိုေက်ာင္းမွာ လက္ေဝွ႔ သင္ေပးလို႔ အငယ္တန္းနဲ႔ အလတ္တန္းမွာ ဆု ရထားတဲ့ ေကာင္။ အဲဒီႏွစ္က အႀကီးတန္း ၿပိဳင္ဖို႔ ေလ့က်င့္ေနတာ။
က်ဳပ္ မိဘေတြက သိပ္ စိတ္ဆိုးေတာ့ လယ္ဝန္ကို သြားၿပီး တိုင္ၾက ေတာၾက လုပ္ေသးတယ္။ လယ္ဝန္ႀကီးက လူႀကီးဆိုေတာ့ ေျပရာ ေျပေၾကာင္း ေတာင္းပန္ လိုက္တာနဲ႔ပဲ ေျပၾကရတာေပါ့။
ဒါေပမယ့္ မခင္ေအးနဲ႔ က်ဳပ္နဲ႔ ဆက္သြယ္ေရး ကေတာ့ လုံးဝ အလွမ္းေဝး သြားရတယ္။ မ်က္ခုံး ကြဲတာထက္ ပိုနာတယ္။
က်ဳပ္ ရင္ထဲမွာေတာ့ မခင္ေအးကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး။ မခင္ေအးရဲ႕ ဆံေတာက္ ဖားဖားႀကီးနဲ႔ မ်က္လုံး လွလွေလးေတြ ကိုလဲ က်ဳပ္ ႏွလုံးသားထဲမွာ အျမက္တႏုိး သိမ္းထားလ်က္ ပါပဲ။
ေမတၱာ ခိုင္မာလို႔သာ သစၥာ မပ်က္ရင္ အခြင့္အလမ္း ဆိုတာ ေပၚလာႏုိင္တယ္ ဆိုတာ က်ဳပ္ ယုံတယ္။
က်ဳပ္ ဆယ္တန္း ေအာင္ၿပီးလို႔ မႏၲေလး တကၠသိုလ္ ဆက္တက္မွ မခင္ေအးနဲ႔ ျပန္ဆုံရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆံေတာက္နဲ႔ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဘီးဆံထုံး လွလွေလးနဲ႔။
သူ႔အစ္ကို ဒစ္ကီ ကေတာ့ က်ဳပ္နဲ႔ တစ္ႏွစ္တည္း ေအာင္ေပမယ့္ မႏၲေလး တကၠသိုလ္မွာ ဆက္မတက္ဘူး။ သူ႔ ဝမ္းကြဲ အစ္ကိုေတြနဲ႔ အတူ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မွာ တက္တယ္။
မခင္ေအးနဲ႔ က်ဳပ္ကေတာ့ အစ ကတည္းက မ်က္လုံးမ်ားက တစ္ဆင့္ ႏွလုံးသားခ်င္း နားလည္ ထားတာမို႔ မႏၲေလး တကၠသိုလ္မွာ ျပန္ဆုံၿပီး မၾကာခင္မွာ ခ်စ္သူေတြ ျဖစ္သြားၾကတယ္။
က်ဳပ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ေပ်ာ္လိုက္ရ ၾကည္ႏူး လိုက္ရတာ မိုးမျမင္ ေလမျမင္။
တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္လဲ ခ်စ္လိုက္ ၾကရတာ။ ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး အတန္းမွန္မွန္ တက္ၿပီး စာမွန္မွန္ က်က္ပါတယ္။ အဲဒီ စည္းကမ္းကိုေတာ့ မခင္ေအးက သူ႔ကိုယ္သူ ထိန္းသလို က်ဳပ္ကိုလဲ ထိန္းေပးတယ္။
က်ဳပ္က အရင္ ဘြဲ႕ရၿပီး တကၠသိုလ္မွာ ဆရာ ျဖစ္တယ္။
မခင္ေအး ေနာက္ဆုံးႏွစ္မွာ သူ႔အစ္ကို ဒစ္ကီရဲ႕ ပေယာဂေၾကာင့္ မခင္ေအးကို ခ႐ုိင္ဝန္ တစ္ေယာက္နဲ႔ ေပးစားဖို႔ စီစဥ္ၾကတယ္။ အဲဒီလူက ဒစ္ကီရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း။ ဒစ္ကီလိုပဲ ဘို႐ူး။
“ဪ ... ဒစ္ကီ၊ က်ဳပ္ကို ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡေပးတဲ့လူ၊ အခု မရွိေတာ့ပါဘူး ႏုိင္ငံျခားကို အထင္ႀကီး လြန္းလို႔ ဘြဲ႕ရၿပီး ႏုိင္ငံျခားမွာ သြား အလုပ္လုပ္ရင္း ႏုိင္ငံျခားသူနဲ႔ အိမ္ေထာင္က် ...
“အသက္ႀကီးေတာ့ ဇနီးကလဲ မရွိ၊ သားသမီးေတြ ကလဲ ျမန္မာလို မဆက္ဆံ၊ ဘိုလို ဆက္ဆံ ၾကတာမို႔ ေနမေကာင္းတဲ့ အခါ အနားမွာ ေနၿပီး ေမတၱာနဲ႔ ျပဳစုၾကတာ တစ္ေယာက္မွ မရွိ ...
“ေဆး႐ုံမွာပဲ အထီးက်န္ ဘဝနဲ႔ ဇာတ္သိမ္း သြားရတဲ့ လူ”
အခုေတာ့ သူ႔အတြက္ စိတ္မေကာင္း ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဟိုတုန္းကေတာ့ က်ဳပ္ကို မခင္ေအးနဲ႔ မကြဲကြဲေအာင္ ခြဲတဲ့လူ။ သူ႔ႏွမကို က်ဳပ္နဲ႔ ျပန္ေတြ႕မွာ စိုးလို႔ တကၠသိုလ္ ကိုေတာင္ ျပန္မလႊတ္ခဲ့ဘူး။
သူ႔ေၾကာင့္ က်ဳပ္မွာ ႐ူးမတတ္ ခံစားခဲ့ရတယ္။
ေနာက္ဆုံးမွ မခင္ေအးက အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတာင္းပန္လို႔ စာေမးပြဲ ေျဖခြင့္ ေပးၾကတယ္။ ဒါေတာင္ အေစာင့္အၾကပ္ ေတြနဲ႔။
ဒီၾကားထဲ ကပဲ က်ဳပ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ရေအာင္ လစ္ထြက္ၿပီး ႐ုံးတက္ လက္မွတ္ထိုး လိုက္ၾကတယ္။ မွတ္ကေရာ။
က်ဳပ္ ဇာတ္ေၾကာင္း ျပန္လို႔ ေကာင္းေနတုန္းမွာပဲ ကိုေထြးတို႔ အဖြဲ႕ တီးလို႔ ကလို႔ ၿပီးသြားတာနဲ႔ပဲ က်ဳပ္ ေျမးေတြက လက္ခုပ္ဩဘာ ေပးၾကတာနဲ႔ က်ဳပ္လဲ အေတြးက လန္႔ႏုိးသြားတယ္။
ကိုေထြး တီးဝိုင္းအဖြဲ႕ ထဲက ထြက္လာၿပီး သူ႔အဘြား ေရွ႕မွာ ရပ္လိုက္တယ္။
“ကၽြန္ေတာ့္ကို ေရေလး တစ္ခြက္ေလာက္ ေပးပါ ခင္ဗ်ာ”
အတည္ေပါက္နဲ႔ ေနာက္ရင္း သူ႔စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ မရဘူး ထင္ပါရဲ႕ မ်က္ႏွာႀကီး ျပံဳးၿဖီးၿဖီး ျဖစ္လာတယ္။
“ဟယ္ ... ဒီေကာင္ေလး”
သူ႔အဘြားက ကိုေထြး လက္ကို ႐ိုက္လိုက္တာနဲ႔ က်ဳပ္ သား သမီး သားမက္ ေခၽြးမ အားလုံး ရယ္ၾကတယ္။
က်ဳပ္တို႔ ဇာတ္လမ္းကို သူတို႔ အားလုံး သိေနၾကတယ္ေလ။
ဒါေၾကာင့္ ေျမးႀကီး ကိုေထြးက ဒီဇာတ္လမ္းကို ျပန္ၿပီး ေနာက္လိုက္တာကို သူတို႔ အားလုံး ရယ္ၾကတာေပါ့။
က်ဳပ္က ေရာေယာင္ျပံဳးရင္း မခင္ေအးကို လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ ဆံေတာက္ႀကီး ဖားဖား ေနရာမွာ အျဖဴ ေရာစြက္ေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ ဆံပင္မ်ား။
ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္ဇနီးရဲ႕ မ်က္လုံးေတြ ကေတာ့ က်ဳပ္ မ်က္စိထဲမွာ လွေနဆဲ။
လင္နဲ႔တကြ သား၊ ေခၽြးမ၊ သမီး၊ သမက္၊ ေျမး ျမစ္တို႔ကုိ ခ်စ္တတ္တဲ့ ေမတၱာမ်ားနဲ႔ အေရာင္ ေတာက္ေနဆဲ။
-------------------------
လယ္တြင္းသားေစာခ်စ္
ေရႊသမင္ မဂၢဇင္း၊ ေအာက္တုိဘာ၊ ၁၉၉၀။
(စာမ်က္ႏွာ ၈၃-၈၈)
[ ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ားေပ့ခ်္မွကူးယူပါသည္။ေပ့ခ်္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]

No comments:
Post a Comment