#ခေလာက္ေႁမြ
#ခင္ခင္ထူး
သူ ႔နာမည္က သံေခ်ာင္းတဲ့။ မိဘေတြက ကိုယ့္သားကေလး သံေခ်ာင္းလို မာေအာင္ ခ်ာေအာင္ မွည့္ခဲ့ပံုရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သံေခ်ာင္းက ပညတ္သြားရာ ဓာတ္သက္ မပါေလေတာ့ နာမည္ကသာ သံေခ်ာင္း။ လူကေတာ့ ေပ်ာ့လိုက္တာမွ ငွက္ေပ်ာရြက္ ေနေလာင္းထားတ့ဲ အတုိင္းပါပဲ။ ဘာတစ္ခုမွ လက္ေၾကာတင္းတင္း မလုပ္ခ်င္တဲ့အျပင္ သူ႔ကိုယ္သူလည္း ညႇာသလား မေမးနဲ႔။ အသက္ေတာင္ ျပင္းျပင္းမ႐ွဴဘူး။ ေမာမွာစိုးလို႔ ဆိုတဲ့ လူစားမ်ိဳး။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကို အျပစ္ေျပာဖို႔ရာကလည္း ခက္တယ္။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ သူက ေမြးရာပါ မ်က္စိမျမင္ရွာတ့ ဲသူကုိး။ မ်က္စိႏွစ္လံုးက မ်က္ခြံထဲ ကပ္ေနၿပီး မ်က္လံုးေတာင္ မဖြင့္ႏုိင္ရွာတဲ့သူပါ။ သည္ေတာ့လည္း သူဘာအလုပ္မွ မလုပ္တာ အျပစ္ေတာ့လည္း မဟုတ္ဘူး။ သံေခ်ာင္းကိုမ်ား ဘာအလုပ္မွ မလုပ္တဲ့ ငပ်င္းလုိ႔ ေျပာရင္ သူက-
“က်ဳပ္က မပ်င္းပါဘူးဗ်ာ၊ အလုပ္ပဲ လုပ္ခ်င္တာေပါ့၊ ဒါေပသိ က်ဳပ္လို မ်က္မျမင္ကို ဘယ္သူကမ်ား ဘာအလုပ္ ခုိင္းမွာတံုး”တဲ့။
သံေခ်ာင္းမွာ မိဘႏွစ္ပါး မရွိေတာ့ပါဘူး။ သူ႔ကို ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်းကတည္းက ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္က ေကၽြးေမြးထားတာပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံေတာ္မူေတာ့လည္း သံေခ်ာင္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဘဝနဲ႔ သည္ေက်ာင္းမွာ ၿမဲက်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဆိုေတာ့လည္း ဆြမ္းက်န္ ကြမ္းက်န္ကေလးေတြက ေပါတယ္မဟုတ္လား။ သံေခ်ာင္း ဘာမွ မလုပ္လည္း မနက္ထမင္း ညထမင္းေတာ့ လက္ရွိ ဆရာေတာ္ကလည္း ေကၽြးတာပါပဲ။ ဟိုတုန္းက သံေခ်ာင္းကို ဆရာေတာ္က ကိုရင္ႀကီး ဝတ္ေပးဖူးေသးတယ္။ ညည ထမင္းခိုးစားတာန႔ပဲ ငရဲငအံုႀကီးမွာစိုးတာနဲ႔ လူဝတ္ျပန္လဲေပးလိုက္ရတယ္။ သံေခ်ာင္းကလည္း သံေခ်ာင္းပါပဲ။ တျခား အျပင္အလုပ္ မလုပ္တာထားဦး။ ေက်ာင္းထဲမွာ ရွိတဲ့ သူ ႏုိင္သမွ် ေဝယ်ာဝစၥကေလးေတာင္ လုပ္ခ်င္တဲ့ေကာင္ မဟုတ္ဘူး။ တံျမက္စည္းကေလး လွည္းက်င္းေပးတာမ်ိဳး၊ ေရကေလး ျဖည့္ေပးတာမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ပန္းပင္ကေလးေတြ ေရေလာင္းတာမ်ိဳး ဆိုတာေလာက္ေတာင္ လုပ္ႏုိင္ရက္သားနဲ႔ လုပ္ခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာေတာ္က တံျမက္စည္း လွည္းခုိင္းရင္ တမင္ ဟိုတစ္ကြက္၊ ဒီတစ္ကြက္ အမိႈက္ေတြ ခ်န္ခဲ့တာတို႔၊ ေရျဖည့္ခုိင္းရင္ တမင္ေဘးကို သြန္ေလာင္းပစ္တာတို႔၊ ဆရာေတာ္က ဝတ္ျဖည့္ခုိင္းရင္ တံေတာင္နဲ႔ မနာ နာေအာင္ ဖိႀကိတ္ပစ္လိုက္တာတို႔ လုပ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ကသူ႔ကို စိတ္မခ်ေတာ့ မခုိင္းေတာ့ဘူး။ ဆရာေတာ္ကလည္း ခပ္ေအးေအး ေနတတ္သူပါ။ သည္ေတာ့ သံေခ်ာင္းက အေနေခ်ာင္တာေပါ့။ တစ္ခါတေလ ဆရာေတာ္က-
“သံေခ်ာင္း… နင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ေနၿပီး သူမ်ားက လွဴလိုက္တန္းလိုက္တဲ့ ဆြမ္းကို သာမေဏမဟုတ္ဘဲ မစားေကာင္းဘူးဟဲ့၊ ဆြမ္းထမင္း၊ ဆြမ္းဟင္းကို လူစားရင္ ငရဲႀကီးမွာေပါ့။ တံျမက္ တလင္းေလး လွည္းလို႔၊ ေရကေလး ခပ္လို႔၊ ထင္းကေလး ခြဲလို႔ ေက်ာင္းေဝယ်ာဝစၥကေလးလုပ္ၿပီး စားမွ အာပူမေလာင္ေတာ့မေပါ့၊ နင္ ငရဲႀကီးမွာ မေၾကာက္ဘူးလား”
လို႔ဆိုလုိက္ရင္ သံေခ်ာင္းက…
“တပည့္ေတာ္ ငရဲႀကီးမွာ ေၾကာက္ပါတယ္ဘုရား၊ ေက်ာင္းေဝယ်ာဝစၥ တပည့္ေတာ္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ လုပ္ပါ့မယ္ ဘုရား”
ဆရာေတာ္ သနားလာေအာင္ ေလွ်ာက္တယ္။ ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ေလာက္ ဟုတ္တိပတ္တိ လုပ္ေနေသးတာပဲ။ ေနာက္ေတာ့ ဒံုရင္း ဒံုရင္း ျပန္ေရာက္သြားတာပါပဲ။ တလြဲတေခ်ာ္ေတြ လုပ္လို႔ ေရအိုး က်ကဲြတာမ်ိဳး၊ လက္ကို ဓားထိတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာေတာ့ ဆရာေတာ္က သ႔ကုိမခုိင္းရက္ေတာ့ပါဘူး။ သံေခ်ာင္းက တမင္လုပ္တာမွန္း သိေပမဲ့ သူက မ်က္မျမင္ကိုး။ စာမတတ္ ေပမတတ္နဲ႔ အသိဉာဏ္ကလည္းနည္း၊ မိဘႏွစ္ပါး မရွိရွာရတဲ့အထဲ သူ႔ခမ်ာ အျမင္အာ႐ံု ခ်ိဳ႕တဲ့ရွာသူပဲလို႔ ဆရာေတာ္ကေတာ့ သူ႔ကို ခြင့္လႊတ္ထားလိုက္တာပါပဲ။
သံေခ်ာင္းကလည္းမ်က္စိသာ မျမင္တာ၊ အကင္းပါးသလားေတာ့ မေမးနဲ႔။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အညႇာကို သူ သိေနတာသာ ၾကည့္။ ဒါေပမဲ့ သံေခ်ာင္းက တစ္ခုေတာ့ အားကိုးရရဲ႕။ အေၾကာင္းႀကီးငယ္ ကိစၥရွိလို႔ သူ႔ကို ရြာထဲရပ္ထဲ လႊတ္လုိ႔ကေတာ့ ဒုန္းေျပးတယ္ ဆိုတဲ့ အထဲကပါ။
“ဟဲ့… သံေခ်ာင္း ကုိဘတုတ္အိမ္ သြားစမ္း၊ မနက္ျဖန္ ငါ ေတာင္ရြာက အလွဴႂကြမွာမို႔လို႔ ေက်ာင္းေစာင့္ေပးပါဦးလို႔ ေျပာေခ်စမ္း”
လို႔မ်ား ခုိင္းလုိက္ရင္ သံေခ်ာင္းက ဦးဘတုတ္အိမ္ တန္းေနေအာင္ သြားေတာ့တာပါ။သူက မ်က္စိသာ မျမင္တာကိုး။ ေမြးကတည္းက သည္ရပ္ သည္ရြာမွာ ေနလာတာဆိုေတာ့ ရြာထဲ ရပ္ထဲက လူေတြ၊ လမ္းေတြ၊ အိမ္ေတြကို သူ အကုန္ အလြတ္ရတယ္။ ဘယ္သူ႔အိမ္ကို ဘယ္လမ္းက သြားရမယ္၊ ဘယ္လုိ ခ်ိဳးရမယ္၊ ဘယ္လို ေကြ႔ရမယ္ သူ အကုန္သိတယ္။
ဘယ္သူ႔အိမ္ေထာင့္မွာ မန္က်ည္းပင္ႀကီးရွိတယ္၊ ဘယ္လမ္းမွာ ေခ်ာက္။ ဘယ္ေကြ႔မွာ က်င္း၊ ဘယ္ဝုိင္းကေက်ာ္ရင္ ကမူ၊ သူ အကုန္သိတယ္။ အဲသလိုမ်ား ဆရာေတာ္ ခုိင္းလိုက္ရင္ သံေခ်ာင္းက စူဠလိပ္ ေရထဲ လႊတ္တဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ေငါက္ခနဲ ထသြားလိုက္တာပါ။
ရြာထဲ ရပ္ထဲေရာက္လို႔ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ေက်ာင္းျပန္မေရာက္ေတာ့ဘူးသာမွတ္။ ေရာက္ရာ အိမ္မွာ ေတြ႔ကရာ လူနဲ႔ ေလကန္ေနေတာ့တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သြားခ်င္ေနတာ။ တစ္ခါတေလ ဆရာေတာ္က လူအေခၚခုိင္းလို႔ အဲသည္လူက ေက်ာင္းကေန တစ္ေခါက္ ျပန္လာတဲ့ေနာက္ေတာင္ သံေခ်ာင္းက ေက်ာင္းျပန္မေရာက္တတ္ေသးဘူး။ ဆရာေတာ္က အေခၚခုိင္းတဲ့လူကိုပဲ သံေခ်ာင္း ျပန္လာဖို႔ ျပန္မွာယူရတတ္တယ္။ သူ ျပန္လာလို႔ကေတာ့ ရြာထဲရပ္ထဲ ရွိသမွ်သတင္း ဆရာေတာ္အကုန္ျပန္ၾကားရတာပဲ။
သံေခ်ာင္းက ကိုယ့္ရြာထဲ မေျပာန႔ဲ တျခားရြာကို လႊတ္လည္း သြားတာပ။ဲ ဘုန္းႀကီးပင့္ စာပို႔ခုိင္းတာတို႔၊ ကိုယ့္ေက်ာင္းက သစ္သီးသစ္ဖုကေလး တျခားရြာက ေက်ာင္းကို လွဴခုိင္းတာတို႔၊ ဆရာေတာ္အခ်င္းခ်င္း တရားဓမၼ ေဆြးေႏြးေမးျမန္း စာလႊာ အျပန္အလွန္ ေပးၾကကမ္းၾကတာတို႔ဆိုရင္လည္း သံေခ်ာင္းက အဲသည္ရြာက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို တန္းေနေအာင္ သာြ းတတ္တယ္။ သြားရင္းလာရင္းန႔ဲ အဲသည္ရြာက လူေတြန႔ဲ ခင္မင္ေနလိုက္တာ သံေခ်ာင္းတ့ ဲ ဆိုရင္ တစ္နယ္လံုးက သိေနေတာ့တာပါ။
သူ႔မွာ ေန႔ရယ္ ညရယ္ကလည္း မရွိေတာ့၊ ညေရးညတာ အေရးတႀကီး လႊတ္လည္း သူကေတာ့ သြားတာပဲ။ လူဆိုတာ မေျပာနဲ႔၊ ဘာတေစၧ ဘာသရဲမွလည္း သူ မေၾကာက္တတ္ဘူး။ သည္ေတာ့လည္း ဆရာေတာ္မွာ သံေခ်ာင္း မရွိလို႔ မျဖစ္ျပန္ဘူးေလ။ သည္ေတာ့ သံေခ်ာင္းအလုပ္ လုပ္လုပ္၊ မလုပ္လုပ္ ဆရာေတာ္ကေတာ့ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ထားရတာပါပဲ။ ေက်ာင္းမွာေတာ့ သူက ဆက္သားကိုး။ စာပို႔သမားကိုး။
ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ဘူးဆိုေပမဲ့ သံေခ်ာင္းက သူ အသံုးလိုတဲ့အခါမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ရြာထဲရပ္ထဲကို အႏွိပ္အနင္းကေလး လုိက္တတ္တယ္။ ဒါကလည္း အၿမဲတမ္း မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ႀကံဳတဲ့ သူတုိင္းကို နင္းႏွိပ္ေပးတာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူ အသံုးလိုတဲ့အခါရယ္၊ ပိုက္ဆံတတ္ႏုိင္တဲ့သူရယ္ အဲသလိုဆံုက်မွ သူက နင္းတာ၊ ႏွိပ္တာ။ ပိုက္ဆံ ဘယ္ေလာက္ေပးေပး သူအသံုးမလိုရင္ လွည့္ေတာင္မၾကည့္ဘူး။ သူ အသံုး ဘယ္ေလာက္လုိလို ပုိက္ဆံမတတ္ႏုိင္လို႔ တစ္မူးတစ္ပဲနဲ႔ေတာ့ သူက မလုိက္ဘူး။ အနည္းဆံုး သူလိုေနတဲ့ ေငြကေလး ရပါမွ။ သူအသံုးလုိတယ္ ဆိုတာကလည္း ဘုရားပြဲ ေက်ာင္းပြဲကေလး ရွိရင္ သံုးခ်င္ စားခ်င္တာရယ္၊ ပုဆုိးကေလး စြပ္က်ယ္ကေလး ဝယ္ခ်င္တာရယ္၊ ဗီဒီယို႐ံု သြားခ်င္တာရယ္ သည္ေလာက္ပါပဲ။ ဗီဒီယိုဆိုလို႔ သံေခ်ာင္းက မ်က္စိေတာ့ ျမင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမ့ဲ အသံၾကားနဲ႔ေဘးက လူကို ဇာတ္လမ္း ေမးေမးၿပီး သူက ဗီဒီယိုၾကည့္တာပါ။ တစ္ခါတေလ ရြာထဲမွာ စကားလက္ဆံုက်ရင္ သံေခ်ာင္းက သူ ၾကည့္လာတဲ့ ဇာတ္ကားအေၾကာင္း ေျပာျပေနတတ္တယ္။
“ဇာတ္ကားနာမည္ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူးဗ်ာ၊ မင္းသမီးက ဘယ္သူဆုိလားပဲ၊ မင္းသားကေတာ့ ေနထက္လင္းဗ်၊ ေနထက္လင္းက ဖိုးသာဓုတဲ့ ျမင္းလွည္းေမာင္းတာ၊ မင္းသမီးက သူတို႔ၿမိဳ႕လာလည္ရင္း ေတ႔ြၾကတာ၊ မင္းသမီးက သူႀကိဳက္ေနတ့ ဲ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးကိုးဗ်၊ ဇာတ္လမ္းက သည္လို…”
ဆိုတဲ့ၿပီး နားေထာင္ေနတဲ့သူေတြ ေငးယူရေလာက္ေအာင္ လက္ေတြေရာ၊ ေျခေတြေရာ စံုလို႔။ သံေခ်ာင္းက မ်က္စိသာ မျမင္တာ။ သူ လုပ္ျပတဲ့ အမူအရာေတြက အဟုတ္ဆိုေတာ့ လူေတြက သေဘာက်ၾကတာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သူ ၾကားလာခဲ့တဲ့ စကားလံုးကိုလည္း မွတ္မွတ္ရရျပန္ေျပာတတ္တယ္။
“မင္းသမီးက ေျပာတာ ဘာတဲ့ဗ်ာ၊ အဲ… ပပတို႔လို ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး ဆိုတာ ဖိုးသာဓုတို႔လို ျမင္းလွည္းသမားေလာက္ေတာင္မွ ေလာကမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ႀကီး ေပ်ာ္ရႊင္စရာ မေကာင္းပါဘူးတ့ဲဗ်၊ ဟိုေနရာ သြားလည္း လူေတြန႔ဲတိုး၊ သည္ေနရာ သြားလည္း လူေတနဲ႔
ေရွာင္မရနဲ႔တဲ့၊ နာမည္ေက်ာ္ ျဖစ္ရတာ မေကာင္းပါဘူးတဲ့ဗ်၊ အင္း… သူေျပာတာလည္း ဟုတ္မွာပဲ၊ ထက္ထက္မုိးဦးတို႔ နႏၵလိႈင္တို႔ က်ဳပ္တို႔ရြာ လာၾကည့္ပါလား၊ က်ဳပ္က ေရွ႕ဆံုးက ေျပးၾကည့္မွာပဲ”
“နင္က ဘယ္မ်က္လံုးနဲ႔ ၾကည့္မွာတံုး သံေခ်ာင္းရဲ႕”
“ေဟာသည္ မ်က္လံုးနဲ႔ ဗီဒီယို ၾကည့္သလုိ ၾကည့္မွာေပါ့ဗ်”တဲ့။
အဲသလို စကားေျပာေနရင္း သူ႔ေဘးမွာ ေကာင္မေလးေတြကို ဝုိင္းလို႔။ မ်က္စိ မျမင္ေပမယ့္ သူ႔ေဘးမွာ ေကာင္မေလးေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ သံေခ်ာင္းက သိတယ္။ ဟိုေကာင္မေလးေတြက သူ႔ကို တစ္ေမးတည္း ေမးေနၾကတာကိုး။ ဒါကိုပဲ သံေခ်ာင္းက အသားယူၿပီး ဗီဒီယိုထဲက ေနထက္လင္းတို႔၊ ေဝဠဳေက်ာ္တို႔ ေလသံနဲ႔ ဟန္ပန္လုပ္ၿပီး သူ႔ကိုယ္သူ ဇာတ္လုိက္ ထင္ေနတဲ့ ေကာင္ပါ။ တစ္ခါတေလ တကယ္မဟုတ္ဘဲ ဇာတ္လမ္းဆင္ၿပီး တေစၧ သရဲေတြနဲ႔ သူ ေတြ႔တဲ့အေၾကာင္း ေျပာခ်င္ ေျပာေနတတ္ျပန္ေရာ။
“မေန႔ညက ဘုန္းႀကီးမသိေအာင္ ဗီဒီယို သြားၾကည့္တာေလ၊ ညဥ့္နက္ေရာဗ်၊ ဒါန႔ ဲေက်ာင္းျပန္ေတာ့ အေရွ႕ေပါက္က ဝင္ရင္ ဘုန္းႀကီး သိမွာစိုးတာနဲ႔ ေတာလမ္းက ပတ္ၿပီး ေနာက္ေပါက္က ခုိးဝင္ရတာေပါ့၊ ေတာလမ္းဆိုေတာ့ စိတ္ထဲ ခပ္ေၾကာက္ေၾကာက္ေပါ့ဗ်ာ။
တစ္လမ္းလံုး ကိုယ္က သတိထားလာသမွ် ေက်ာင္းစည္း႐ုိး ေရာက္ေတာ့မွ ေနာက္ကေန ဝုန္း…ဆို”
“အံမယ္ေလး…”
ေကာင္မေလးေတြက လန္႔ဖ်ပ္ ေအာ္ေတာ့ သူက ေက်နပ္သြားတယ္။ အဲသလို လန္႔သြားေအာင္လို႔ သူက တမင္ျဖည္းျဖည္းကေလး ဆြဲေျပာေနရာက ဝုန္းဆိုၿပီး အသံျမႇင့္ပစ္လိုက္တာပါ။
“ဝုန္းဆို ေျခေထာက္ကို ဆဲြပါေလေရာဗ်၊ ဆဲြေတာ့ လက္က ၾကမ္းၾကမ္းႀကီး၊ စူးလိုက္တ့ ဲ လက္သည္းေတြ ဆိုတာမ်ား ေျခသလံုးထဲ နစ္ဝင္သြားမလား ေအာက္ေမ့ရတယ္၊ ဒါနဲ႔ က်ဳပ္က သိလိုက္ၿပီ၊ ဒါ သရဲပဲ ဆိုတာ၊ ေအာ္လုိက္လို႔ ဘုန္းႀကီး ႏုိးသြားရင္ က်ဳပ္ အေဆာ္ခံရမယ္၊သရဲကလည္း အတင္းဆုပ္ထားတာ ႐ုန္းမရဘူး၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ဆုိၿပီး ခါးၾကား လိုရမည္ရ ထုိးထားတဲ့ ဓားမနဲ႔ ပုိင္းခ်လိုက္ေရာ… ပုိင္းခ်လိုက္ေတာ့ လက္ႀကီးက က်ဳပ္ ေျခသလုံးမွာ ျပတ္က်န္ရစ္ခ့ဲတယ္၊ သရဲကေတာ့ ေျပးၿပီ၊ က်ဳပ္ကလည္း ကဲေလ... ငါ တရားန႔ပဲ အႏုိင္ယူပါေတာ့မယ္ ဆုိၿပီး ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ ကို သံုးႀကိမ္သံုးခါရြတ္ၿပီး လက္ျပတ္ႀကီး သပ္ခ်ပစ္လုိက္ရတယ္”
သံေခ်ာင္းက သည္လို မဟုတ္ကဟုတ္ကေတြလည္း ေျပာတတ္သူပါ။ ဒါေပမ့ဲ ရြာထဲက သူမို႔လာရင္ အပ်င္းေျပတယ္ ဆိုၿပီး သူ႔ကို စကားလက္ခံ ေျပာၾကတာပါပဲ။ သံေခ်ာင္းကလည္း သူ သည္လုိ ေျပာတာဆိုတာကို လူေတြ သေဘာက်ၾကတယ္လို႔ သိတာပါပဲ။ တစ္ခါတေလသံေခ်ာင္းက သည္နားက စကားကို ဟိုေျပာ၊ ဟုိနားက စကားကို သည္ျပန္ေျပာနဲ႔ စကားေရာင္း စကားဝယ္ လုပ္တတ္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူေတြက သူ ကုန္းေခ်ာသြားတာကို မသိလိုက္ၾကရပါဘူး။
“ေျပာရဦးမယ္၊ အင္း… ေျပာေတာ့ မေျပာခ်င္ပါဘူးဗ်ာ၊ အဟင္း ဟင္း… မေန႔တုန္းက က်ဳပ္ ခင္ဗ်ားတို႔အိမ္မွာ ဆန္မႈန္႔ ကူေထာင္းေပးခဲ့တာေလ၊ က်ဳပ္ကေတာ့ ေစတနာနဲ႔ပါ၊ ဪ… သူတုိ႔ ပဲရိတ္တဲ့သူေတြ မုန္႔ကၽြဲသည္းလုပ္ေကၽြးမွာ ငါ ကုသိုလ္ရတာေပါ့ဆိုၿပီး ေမာင္းကေလးကူနင္းေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါ ေဒၚေအးမက ျမင္သြားပံုရပါတယ္၊ မေန႔တုန္းက ခင္ဗ်ားတို႔ အိမ္ကအျပန္ သူ႔ အိမ္ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ သံေခ်ာင္းတဲ့ဗ်၊ ခဏလာပါဦးတဲ့၊ ဒါနဲ႔ က်ဳပ္က သြားေတာ့ နင္ မိထိုက္တုိ႔အိမ္ကို ေမာင္းကူေထာင္းေပးေနတာ ငါ ျမင္ခဲ့ပါတယ္တဲ့၊ အဲသည္ ေကာင္မကသိပ္ၫြန္႔တာတဲ့၊ နင့္ကို မ်က္စိမျမင္တဲ့သူ ဆိုၿပီး အႏုိင္က်င့္ခုိင္းတာတဲ့ဗ်၊ က်ဳပ္စိတ္ထဲ မေကာင္းခ်က္ေတာ့”နဲ႔ လုပ္လိုက္ေတာ့ မမိထိုက္က ဆတ္ဆတ္ထိမခံဘဲ ေဒၚေအးမကို ခ်က္ခ်င္း သြားရန္ေတြ႔ေတာ့တာပဲ။
“ေတာ္က က်ဳပ္ကို ၫြန္႔တယ္ ေျပာရေအာင္က ေတာ့္ဆီက ဆန္တစ္လမယ္ က်ဳပ္ ေခ်းဖူးသလား”
“ငါ့ဆီကသာ မေခ်းဖူးတာပါေအ၊ မဖြားမိ ျမင္းၿခံေဈး သြားလို႔ ပိုက္ဆံ မေပးဘဲ ေဈးဖိုးမွာတာ ညည္း ၫြန္႔တာမဟုတ္လို႔ ဘာတံုးေအ့”
“ေတာ္ကေရာ…ဟင္… မိေသးကေလး ေကာက္သင္းေကာက္လာတဲ့ ပဲေတာင္းထဲကပဲကို ျပည္ခုိးျခင္ၿပီး ဝယ္တာေလ”
“ငါ ျပည္ခုိးျခင္တာ ထားပါဦး၊ ညည္းက ကိုသာအိ အခင္းထဲက မတ္ပဲေတြ ခုိးရိတ္တာက်ေတာ့ေရာ”
လက္ခုပ္ တဖ်န္းဖ်န္း ႐ိုက္႐ုိက္ၿပီး ရန္ျဖစ္လုိက္ၾကတာ ေျဗာင္းဆန္လို႔၊ ရွိသမွ် ငယ္က်ိဳးငယ္နာေတြကလည္း ရြာလူႀကီး စစ္တုန္းက မေပၚဘူး။ အခုမွ ေပၚကုန္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ ေဒၚေအးမနဲ႔ မမိထိုက္တို႔ ပြက္ပြက္႐ုိက္ေနတုန္း သံေခ်ာင္းကေတာ့ မေန႔တုန္းက ေမာင္းကူေထာင္းထားလို႔ မမိထုိက္ ေကၽြးထားတဲ့ မုန္႔ကၽြဲသည္း တစ္ပန္းကန္ကို စားလို႔ေျပာင္ၿပီ။ ဒါက သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ကုန္ၾကတဲ့ သေဘာပါ။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ သံေခ်ာင္းပါဝင္ၿပီး သကၤာရွင္းရတဲ့အခါလည္း ရွိေသးတယ္။ အဲသည္ အခါက်ရင္ သံေခ်ာင္းက-
“က်ဳပ္ ေျပာတာ အဲသည္သေဘာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ခင္ဗ်ားက အေကာက္လြဲလို႔ပါ၊ က်ဳပ္ ေျပာတာက သည္လို…” နဲ႔ ေဒါသျဖစ္ေနတဲ့ သူကို ေခ်ာ့ကာေမာ့ကာ လုပ္ၿပီး သူက ေရွာင္ထြက္တတ္တယ္။ တစ္ခါတေလ သူ႔အေပၚ ေဒါသပံုက်လာရင္လည္း သံေခ်ာင္းက-
“လုပ္ပါဗ်ာ… ခင္ဗ်ားတို႔လုပ္လည္း ခံ႐ုံပါပဲ၊ က်ဳပ္က မ်က္စိမျမင္တ့ဲ သူဆိုေတာ့ အၾကားန႔ ဲ ေျပာရတာကို ေဗြယူခ်င္တယ္ဆုိလည္း ယူၾကပါဗ်ာ”
ဆိုေတာ့ လူေတြမွာ အခက္ေလ။ သံေခ်ာင္းက မ်က္စိမွ မျမင္တာကိုး။ စာေပမွ မတတ္ရွာတာကိုး။ ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ပါ့မတံုး။
သံေခ်ာင္းက ရြာထဲ ရပ္ထဲ သြားရင္းလာရင္းနဲ႔ ၾကားလာသမွ် သတင္းေတြကို ဆရာေတာ္ကို ေဖာက္သည္ခ်ေလ့ရိွေပမ့ဲ သံေခ်ာင္း မေျပာဘဲ ထိန္ခ်န္ထားတ့ ဲ သတင္းတစ္ခုရွိတယ္။ ဒါကို ဆရာေတာ္လည္း မသိဘူး။ ရြာထဲက ဘယ္သူမွလည္း မသိပါဘူး။ သည္အေၾကာင္း သိသူက သံေခ်ာင္းႏွင့္ ကိုဝါသီး ႏွစ္ေယာက္တည္းရယ္။
ကိုဝါသီးဆိုတာက သံေခ်ာင္းတို႔ရြာက အမဲေပၚ ဝက္ေပၚ လိုက္တဲ့သူပါ။ သူကသာ အမဲေပၚ ဝက္ေပၚလိုက္ရတာ၊ မိန္းမကေတာ့ ေရႊေတြကို ၫႊတ္လို႔၊ ၫႊတ္ဆို ကိုဝါသီးရဲ႕ အရွိန္အဝါကလည္း ေသးမွ မေသးဘဲကိုး။ ရြာတစ္ရြာမွာ လူမုိက္ တစ္ေယာက္ေလာက္ေတာ့ ရွိတတ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ဟိုတုန္းကေတာ့ စုန္းရွိမွ ရြာတည္ရသတဲ့။ သံေခ်ာင္းတို႔ရြာကေတာ့ လူမိုက္ရွိမွ ရြာတည္ရသလို ျဖစ္ေနၿပီ။ ကိုယ့္ရြာမွာ လူမိုက္ မရွိရင္ တစ္ရြာက လာေစာ္ကားမွာ လန္႔ေနရေသးတာကိုး။ ကိုဝါသီးကေတာ့ ႏြားသတ္ ဝက္သတ္ေနတဲ့သူဆိုေတာ့ လက္က ယဥ္ၿပီးသားေနမွာေပါ့။ သည္နယ္က ဘာပဲလုပ္လုပ္ အမဲေပၚခ်င္ ဝက္ေပၚခ်င္လို႔ကေတာ့ ကိုဝါသီးကို လွမ္းမွာလိုက္႐ံုပဲ။ ကိုဝါသီးကလည္း ဘယ္ရြာက ေခၚေခၚ လိုက္တာပဲ။ ဒါက သူ႔အလုပ္ကိုး။ ရြာစဥ္ကိုးေပါက္ ေရာက္ေနတဲ့သူဆိုေတာ့ ရြာတကာမွာ လူမိုက္မွန္သမွ် သူ႔မိတ္ေဆြခ်ည္းပဲ။ သည္ေတာ့လည္း ဝါသီးတဲ့ေဟ့ဆိုရင္ ရြာက မီးေသၿပီးသားပါ။ ကိုဝါသီးကလည္း ရြာကို ေစာင့္ေရွာက္ပါတယ္။ သူ ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ရြာမွာ ႏြားခုိးမႈ မရွိဘူး။ လူသတ္မႈ မရွိဘူး။ မုဒိမ္းမႈ မရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ကိုဝါသီးရဲ႕ အရွိန္အဝါက မေသးဘူး။
အဲသည္ ကိုဝါသီးကုိေတာ့ သံေခ်ာင္းက ေၾကာက္တယ္။ ေၾကာက္တယ္ဆုိတာ သူက ဘာမွ လုပ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အလုိလို လန္႔တာမ်ိဳးေပါ့။ ကုိဝါသီးကမ်ား နင္းဖို႔ ႏွိပ္ဖို႔ ေခၚရင္ သံေခ်ာင္း အေရာက္ေျပးရတယ္။ ကိုဝါသီးကို ေၾကာက္တာကလည္း တစ္ေၾကာင္း၊ နင္းႏွိပ္ခကို ၿမိဳးၿမိဳးျမက္ျမက္ကေလး ေပးတတ္တာကလည္း တစ္ေၾကာင္းေပါ့။
အဲသည္ေန႔က ကိုဝါသီးက သံေခ်ာင္းကို နင္းေပးဖို႔ လူေခၚလႊတ္လိုက္တယ္။ သံေခ်ာင္းလည္း ထမင္းစား ေရမိုးခ်ိဳးၿပီး ရြာထဲ ထြက္ခဲ့တယ္။ ကိုဝါသီး အိမ္က ေက်ာင္းနဲ႔ လွမ္းေပမဲ့ သံေခ်ာင္းကေတာ့ အေရာက္ သြားတတ္ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ရြာေျမာက္ဖ်ားမွာ၊ ကိုဝါသီးအိမ္က ရြာေတာင္ဖ်ားမွာ။ ေတာင္ဖ်ားမွာေတာင္ ကိုဝါသီးအိမ္က ေခ်ာင္းေခ်ာက္ႀကီးကုိ ျဖတ္ရေသးတာ။ ဒါေပမဲ့ သံေခ်ာင္းက အဲသည္ ေခ်ာင္းေခ်ာက္ႀကီးထဲက သဲေလာက္ေတာ့ ထည့္မတြက္ပါဘူး။ ေန႔လယ္ေနပူႀကီးက်က္က်က္ ေရာက္လာတဲ့ သံေခ်ာင္းကို ကိုဝါသီးက ဆီးၿပီး မခုိင္းေသးဘူး။ ေရေႏြးကေလး၊ အျမည္းကေလးနဲ႔ ဧည့္ခံပါေသးတယ္။ တစ္ေအာင့္ေလာက္ေနေတာ့ သူ႔မိန္းမ မျမေဒါကို…
“ျမေဒါ… နင့္အေမအိမ္ သြားခ်င္လို႔ဆုိ၊ သြားေလ၊ ငါ အိမ္ေစာင့္ေနလိုက္မယ္၊ သံေခ်ာင္း အနင္းလည္း ခံခ်င္လို႔”
ကိုဝါသီးက ေျပာေတာ့ မျမေဒါလည္း ဝမ္းသာအားရနဲ႔ သုတ္ခနဲ ရြာဘက္ ထြက္သြားေတာ့တာပဲ။ အဲသည္ေန႔က ကိုဝါသီးဟာ သံေခ်ာင္းကို ခါတုိင္းလို၊ စဟယ္ ေနာက္ဟယ္ မလုပ္ဘဲ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ပဲ စကားေျပာတယ္။ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ေကၽြးတယ္။ သံေခ်ာင္း
စိတ္ထဲ နည္းနည္းေတာ့ ထူးျခားေနတာေပါ့။ ပက္လက္ေရာ၊ ေမွာက္ရက္ေရာ နင္းၿပီးေတာ့ အပူထုတ္ေပးေနတုန္း ကိုဝါသီးက သံေခ်ာင္းကို ေျပာတယ္။
“သံေခ်ာင္း… မင္း ေျမာက္ရြာက ကိုဒင္ႀကီးကို သိလား” ဆုိေတာ့ သံေခ်ာင္းက-
“လူမိုက္ဒင္ႀကီးလား”တဲ့။
“ရွီးတဲ့မွ… သူ႔သြားၿပီး လူမိုက္ဒင္ႀကီးေခၚေန၊ မင္း ဇက္ျပဳတ္သြားခ်င္လို႔လား”
န႔ဲလုပ္လိုက္ေတာ့ သံေခ်ာင္းက ေၾကာက္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပလိုက္တယ္။ သံေခ်ာင္းကို ေျပာတ့ ဲကိုဝါသီးေလသံကေတာင္ ဒင္ႀကီးကို ေၾကာက္ေနတဲ့ ပံုမ်ိဳးေပါ့။
“သူ႔အိမ္ကို မင္းသိလား”
“အိမ္ေတာ့ က်ဳပ္ ဘယ္သိပါ့မလဲ”
“ေအး… အိမ္မသိရင္လည္း ရတယ္၊ မင္း ငါခုိင္းတာ လုပ္ေပးမလား၊ မင္းကို မုန္႔ဖုိး ၅၀၀ ေပးမယ္”
ကိုဝါသီးက ၅၀၀ ေပးမယ္ဆိုေတာ့ သံေခ်ာင္း အံ့ဩသြားတယ္။ ခါတုိင္း အနင္းခံရင္ ၁၀၀ ေငြဆုိတာ ကိုဝါသီးမို႔ ေပးႏုိင္တာ မႈတ္လား၊ အခု ၅၀၀ ေပးမယ္ဆိုေတာ့ တစ္ခုခုေတာ့ ထူးျခားေနၿပီေလ။
“က်ဳပ္ လုပ္ႏုိင္တာဆို လုပ္ေပးမွာေပါ့ဗ်”
“မင္း ဘာမွ လုပ္စရာမလိုဘူး၊ ငါ ေပးလိုက္တဲ့ စာကို ဘယ္သူမွ မသိေအာင္ ပုဆိုးၾကားထဲ လိပ္ထည့္သြား႐ံုပဲ၊ ရြာသာေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ေကာ မင္း သြားတတ္လား”
“သခ်ႋဳင္းေျမာက္ဘက္က ရြာသာေညာင္ပင္လား”
“ေအး…”
“အေပ်ာ့ေပါ့ဗ်ာ”
“ေအး… အဲသည္အပင္ေအာက္မွာ ဒင္ႀကီးရဲ႕ သားေလးရွိတယ္၊ ႏြားေက်ာင္းေနတာေလ၊ သူ႔ကို မင္း စာေပးခဲ့႐ံုပဲ၊ ဘယ့္ႏွယ့္လဲ… လုပ္ေပးမလား”
သည္စာကေလး ေပး႐ံုနဲ႔ ၅၀၀ ေပးမယ္ ဆိုတာကေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကို မတန္တာပါ။ တစ္ေနကုန္ ေျခပန္းလက္ပန္းက်ေအာင္ နင္းမွ ၁၀၀ ရတဲ့ သံေခ်ာင္းက ရြာသာေညာင္ပင္ဆီ သြားၿပီး စာကေလး ေပး႐ံုနဲ႔ ၅၀၀ ဆုိေတာ့…
“စာေပး႐ံုပဲဗ်ာ၊ လုပ္တာေပါ့”
“စာေပး႐ံုတင္မကဘူး၊ သည္စာကို ဘယ္သူမွ မျမင္ေအာင္ ဝွက္ယူသြားရမယ္၊ ဒင္ႀကီး သားလက္ထဲ ေရာက္ေအာင္ ထည့္ရမယ္၊ ၾကားမွာ တစ္ခုခု ျဖစ္ရင္ေတာ့ မင္း မေခ်ာင္ဘူးမွတ္”
“ရပါတယ္ဗ်ာ၊ က်ဳပ္ခါးက ပုဆုိးလည္း ဘယ္သူမွ ဆြဲမခၽြတ္ပါဘူး”
“ေအး… သည္စာ ေပးတဲ့အေၾကာင္းကိုလည္း မင္း ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေျပာရဘူး၊ ေျပာရင္ မင္းအသတ္ ဖက္နဲ႔ထုပ္ေပေတာ့”
သည္သေဘာတူညီခ်က္နဲ႔ပဲ သံေခ်ာင္းက ကိုဝါသီးစာကို ယူသြားေတာ့တာပါ။ သည္သတင္းက လွ်ိဳ႕ဝွက္ရမယ့္ သတင္းဆိုတာကို သံေခ်ာင္း သိေနသလို ကိုဝါသီးကိုလည္း ေၾကာက္ရတယ္ မဟုတ္လား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သံေခ်ာင္းကေတာ့ ေငြ ၅၀၀ နဲ႔ ရြာက ေဈးသည္ ေဒၚဖြားမိကို ပုဆုိးကေလးတစ္ထည္နဲ႔ စြပ္က်ယ္ကေလး တစ္ထည္ မွာၿပီးၿပီ။ တန္ေဆာင္မုန္းလ ဘုရားပြဲ မတုိင္မီကေလးမွာပဲ အေရွ႕ေတာရြာ ဓားျပတုိက္မႈ ျဖစ္တယ္။ အမႈလိုက္ၾကေတာ့ ဒင္ႀကီးရဲ႕ လက္ခ်က္ဆိုၿပီး ဒင္ႀကီး အဖမ္းခံရတယ္။ အဲသည္ညက ကုိဝါသီးကေတာ့ ရြာမွာ ရွိေနခဲ့တယ္။ ဒင္ႀကီးတို႔ အဖမ္းခံရတဲ့သတင္း ၾကားေတာ့ ကိုဝါသီးက သံေခ်ာင္းဆီ ေျပးလာတယ္။
“သံေခ်ာင္း… ဟိုစာကိစၥ ဘယ္သူ႔မွ မေျပာနဲ႔ေနာ္”
သံေခ်ာင္းက မ်က္စိမျမင္ရဘဲနဲ႔ ကိုဝါသီးကို ၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးလုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေခါင္းကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ညိတ္ျပလိုက္ရင္း…
“ကိုဝါသီး… က်ဳပ္ကို ဘုရားပြဲသံုးဖို႔ မုန္႔ဖုိး ေပးဦး”တဲ့။
ကိုဝါသီးကလည္း “ေအးပါကြာ” ဆုိတဲ့ၿပီး သံေခ်ာင္းကို ေငြ ၅၀၀ ထပ္ေပးလိုက္တယ္။ အဲသည္ေနာက္ပုိင္းေတာ့ သံေခ်ာင္းက အနင္းအႏွိပ္ လိုက္မစားေတာ့ပါဘူး။ ဘုရားပြဲ ေက်ာင္းပြဲရွိလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဗီဒီယိုေလး ၾကည့္ခ်င္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ သူမို႔ အသံုးလိုလာရင္ ကိုဝါသီးဆီသြားၿပီး လက္ျဖန္႔ခံလိုက္႐ံုပဲ။ တစ္ခါတေလလည္း ကိုဝါသီးက သူ ေတာင္းသေလာက္ ေပးတယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့ သံေခ်ာင္းကို ႀကိမ္းေမာင္းၿပီး သင့္သေလာက္ပဲ ေပးတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ သံေခ်ာင္းကေတာ့ ကိုဝါသီးအေၾကာင္းကို ရြာထဲ ေလွ်ာက္ မေျပာပါဘူး။
မေန႔ တစ္ေန႔ကေတာ့ ကိုဝါသီး ဆံုးသြားရွာတယ္။ ညႀကီးအခ်ိန္မေတာ္ အိမ္ျပန္လာတုန္း ေခ်ာင္းေခ်ာက္ႀကီးထဲက ေႁမြကိုက္လိုက္လို႔တဲ့။ ကိုဝါသီး ဆံုးသြားတယ္ ဆုိေတာ့ ရြာက ဟင္ခနဲေတာင္ ျဖစ္သြားၾကေသးတယ္။ ကိုဝါသီး ရွိေနတုန္းက သူတို႔ရြာမွာ ဘယ္သူ႔ရန္မွ မေၾကာက္ရဘူး မဟုတ္လား။ လူမိုက္ဆိုေပမဲ့ ရြာအေပၚ ေစာင့္ေရွာက္ေဖာ္ရေတာ့ အားကုိးၾကရတာေပါ့။ ရန္ကို လံုလို႔ပါ။ အခုလို ကိုဝါသီး ျဗဳန္းခနဲ ဆံုးသြားတယ္ဆိုေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အားေတာ့ ငယ္သြားၾကတာေပါ့ေလ။
အားငယ္သြားၾကတဲ့အထဲမွာ သံေခ်ာင္းလည္း ပါတယ္။ ကိုဝါသီး မရွိေတာ့ သူ႔ကို မုန႔္ဖိုးပဲဖိုးေလး အေခ်ာင္ေပးမယ့္ သူက မရိွေတာ့ဘူးေလ။ သည္ေတာ့ ေငြအသုံးလိုလာရင္း အနင္းအႏိွပ္ကေလး လိုက္ရေတာ့တာပဲ။ ဒါေပမ့ဲ သံေခ်ာင္းမွာ ကိုဝါသီး သိမသြာ းတ့ ဲ အခ်က္တစ္ခ်က္ ရွိေသးတယ္။ ကိုဝါသီး ေသေတာ့ သံေခ်ာင္းက သူ႔ထင္း႐ွဴးေသတၱာကေလးထဲမွာ ေသာ့ခတ္သိမ္းထားတဲ့ စာရြက္ကေလးကို ထုတ္ယူလုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူမွ မသိေအာင္ ပုဆုိးၾကားထဲ လိပ္ထည့္လာၿပီး ေက်ာင္းေအာက္က မီးဖိုကေလးထဲ ပစ္ထည့္လုိက္တယ္။စာရြက္ေခါက္ကေလး မီးေလာင္ မေလာင္ သူက စမ္းၾကည့္လုိက္ေသးတယ္။ စာရြက္ကေလး တစ္စမက်န္ ေလာင္သြားေတာ့မွ သံေခ်ာင္းတစ္ေယာက္ စိတ္ေအးလက္ေအး ရြာထဲ ထြက္ခဲ့တယ္။
“လာေဟ့… သံေခ်ာင္း”
အရီးတင့္က လွမ္းေခၚေတာ့ သံေခ်ာင္းက-
“ဘာေကၽြးမွာလဲဗ်”တဲ့။
ခါတုိင္းလို ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေအးေအးေဆးေဆးပါပဲ။ အရီးတင့္တို႔ အိမ္မွာ သည္ကေန႔ ေျမပဲ ဆြတ္ေနၾကတာ ဆိုေတာ့ အပ်ိဳေတြကလည္း အံုးအံုးထလို႔ေပါ့။ သည္သတင္းကို မနက္ကတည္းက သံေခ်ာင္း ရၿပီးသားပါ။ မနက္တုန္းက ဆရာေတာ္ကို သာကူယုိလာလွဴေတာ့ သံေခ်ာင္းကေမးလုိက္ၿပီးသားေလ။
“ညည္းတို႔ ေမွ်ာ္ေနတဲ့ သံေခ်ာင္း လာပါၿပီေတာ္၊ ကဲ… သာကူယို အရင္ ေသာက္လုိက္ဦး”
အရီးတင့္က အပ်ိဳေတြဘက္ လွည့္ေျပာရင္း သံေခ်ာင္းကို သာကူယို တိုက္တယ္။ သာကူယုိက ပူေနလို႔ သံေခ်ာင္းမွာ တစ္ဇြန္းခ်င္း ေလမႈတ္ၿပီး ေသာက္ေနရတယ္။
“သံေခ်ာင္း… မေန႔ညက ဘာဇာတ္ကား ၾကည့္ခဲ့ရတံုး၊ ေျပာျပဦး” ဆိုေတာ့ သံေခ်ာင္းက
“က်ဳပ္ ဗီဒီယို မၾကည့္တာ ၾကာၿပီ”တဲ့။
“ဘာျဖစ္လုိ႔တံုး သံေခ်ာင္းရဲ႕၊ ကိုဝါသီးကို ေၾကာက္လို႔လား” လို႔ မေသးတာက ေမးေတာ့ မမိဆြဲက ၾကားဝင္တဲ့ၿပီး…
“ကိုဝါသီးဆိုလို႔ ေျပာရဦးမယ္၊ ကိုဝါသီးကို ကုိက္တဲ့ေႁမြက ခေလာက္ေႁမြတဲ့ေတာ့္”
“ခေလာက္ေႁမြ…”
သံေခ်ာင္းက သူ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးတဲ့ နာမည္မို႔ ေခါင္းေထာင္ၿပီး နားစြင့္လုိက္တယ္။
“ခေလာက္ေႁမြဆုိတာ ေႁမြက ခေလာက္ဆြဲထားသလို ျမည္လို႔လို႔ အဘက ေျပာတာပဲ၊ တို႔နယ္ဘက္မွာေတာ့ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးပါဘူး၊ အံမယ္ေလး… ကိုက္လိုက္ရင္ေတာ့ ေဆးမမီဘူးတ့ ဲ ေတာ္ေရ႕…”
“သူ႔မိန္းမ မျမေဒါက ေျပာေတာ့ အဲသည္ေႁမြကို မမိလိုက္ဘူးတဲ့၊ ကိုဝါသီးေအာ္သံ ၾကားလို႔ သူတို႔ ေျပးသြားၾကေတာ့ ေႁမြက မရွိေတာ့ဘူးတဲ့၊ ကိုဝါသီး ဆိုတာမ်ား ႏႈတ္ခမ္းေတြ ျပာႏွမ္းလာေတာ့တာတဲ့။ အဆိပ္ျပင္းခ်က္ကေတာ့…”
“အဲသည္ေႁမြ မမိလိုက္သာ ဆုိးသာပဲ၊ ေတာ္ၾကာ ရြာထဲ ခုိကပ္ေနၿပီး လူေတြကို အႏၲရာယ္ျပဳမွျဖင့္…”
“နတ္ကေတာ္ မသန္းစိန္က ေျပာေတာ့ ဘာေႁမြမွ မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ တုိက္ေႁမြတဲ့ေအ့၊ ကိုဝါသီးက ႏြားသတ္ ဝက္သတ္နဲ႔မို႔ နတ္က မႀကိဳက္လို႔ တိုက္တာလို႔ ေျပာသာပဲ”
“ဘာေႁမြပဲျဖစ္ျဖစ္ေအ… ညဘက္ အျပင္မထြက္ၾကနဲ႔ေပါ့ေအ့”
မိန္းမေတြ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေျပာေနၾကတာကို သာကူယို ေသာက္ရင္း ၾကားေနရတဲ့ သံေခ်ာင္းမွာေတာ့ လက္ဖ်ားေျခဖ်ားေတြ ေအးစက္လို႔။
“သံေခ်ာင္း… ရြာေတာင္ဖ်ားက ကိုလွေဘာ္ကို သြားေခၚစမ္း၊ မနက္ျဖန္ သူ ၿမိဳ႕သြားမယ္ ေျပာတယ္၊ ငါ ဘုရားပံုေတာ္ကေလးအတြက္ မွန္ေပါင္ မွာလိုက္ခ်င္လို႔”
ဆရာေတာ္က ခုိင္းတာကို သံေခ်ာင္းက ေပကပ္ကပ္လုပ္ေနတယ္။ ခါတုိင္း ရြာထဲရပ္ထဲ လႊတ္ရင္ အူျမဴးေနတတ္တဲ့ သံေခ်ာင္းက သည္တစ္ခါ ဖင္ေလးေနေတာ့ ဆရာေတာ္က…
“ဟဲ့… သံေခ်ာင္း… ဘာျဖစ္ေနတာတံုး”
“တ.. တပည့္ေတာ္… ညဘက္ မသြားရဲဘူး ဘုရား”
“အမယ္… နင့္မွာ ေန႔ရယ္.. ညရယ္ ရွိေသးသလား သံေခ်ာင္းရဲ႕”
“ရွိတာေပါ့ ဘုရား၊ ေန႔က်လင္းေတာ့ ရြာလမ္းေတြမွာ လူသူေလးပါး ရွိတာေပါ့ ဘုရား၊ ညက် လူသြားလူလာမွ မရွိတာ ဘုရား”
သံေခ်ာင္း ေၾကးမ်ားေနပံုကို ဆရာေတာ္က ၿပံဳးတယ္။
“ဘာလဲ… နင္က ဝါသီး ေျခာက္မွာ ေၾကာက္ေနတာလား၊ နာနာဘာဝက ရြာထဲ မေနႏုိင္ပါဘူး သံေခ်ာင္းရဲ႕”
“တင္… တင္ပါ့ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ သရဲ မေၾကာက္တတ္ပါဘူး ဘုရား”
“ဒါျဖင့္ နင္က ဘာေၾကာက္ေနတာတံုး”
ဆရာေတာ္က ေလသံမာမာနဲ႔ ေမးေတာ့ သံေခ်ာင္း လန္႔ဖ်ပ္သြားတယ္။
“တ… တပည့္ေတာ္ေၾကာက္တာ ခေလာက္ေႁမြပါ ဘုရား”
ကိုဝါသီးလက္ထဲက စာကို ဒင္ႀကီးဆီ ေရာက္ေအာင္ မေပးဘဲ ေနဝံ့တဲ့ သံေခ်ာင္းက သူတစ္ခါမွ မျမင္ဖူး၊ မၾကားဖူးတဲ့ ခေလာက္ေႁမြကိုေတာ့ ေၾကာက္သတဲ့ေလ။ စာေပး စာယူ လုပ္ၾကကတည္းက သည္လူႏွစ္ေယာက္ မေတြ႔ဝံ့ၾကလို႔ပဲ ဆုိတာ သံေခ်ာင္းက တြက္ၿပီးသားကို။ေနရဲတာေပါ့။ ခေလာက္ေႁမြ ဆိုတာမ်ိဳးက်ေတာ့ သူ တြက္လို႔မွ မရတာ။ ေၾကာက္မယ္ဆုိရင္လည္း ေၾကာက္မွာေပါ့ေလ၊ ဆရာေတာ္က…
“နင့္လို လူကမ်ား… ခေလာက္ေႁမြ ေၾကာက္ရေသးသလား သံေခ်ာင္းရဲ႕” ဆိုေတာ့သံေခ်ာင္းက-
“တင္ပါ့ဘုရား၊ သူက အဆိပ္ျပင္းသတဲ့ဘုရား”တဲ့။
အဲသည္ေနာက္ေတာ့ ညဘက္ဆို သံေခ်ာင္းကို ဘယ္မွ လႊတ္လို႔မရေတာ့ဘူး။ ဗီဒီယို႐ံုလည္း မသြားေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေန႔လယ္ေန႔ခင္းေတာ့ ခါတိုင္းလို ရြာထဲရပ္ထဲ ေလွ်ာက္သြားတုန္း၊ မဟုတ္ကဟုတ္က ဇာတ္လမ္းေတြ ဆင္ေျပာတုန္း။ လူေတြကလည္း
သံေခ်ာင္းေျပာတာကို နားေထာင္ေနၾကတုန္း။
----------
ခင္ခင္ထူး
ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း
၂၀၀၁၊ ဒီဇင္ဘာလ။
October, 21,2017
[ စာၾကည့္တိုက္အြန္လိုင္းဘေလာ့ဂ္မွကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္ဂါအားေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment