#အိမ္ကေလး ( ၁၂ )
#ေနဝင္းျမင့္
ဓာတ္ၾက္ီးေလးပါးတြင္ အာေပါဓာတ္နွင့္ ပထဝီဓာတ္ကို ‘ ဂရုရူပ’ ဟု ေခၚၾကသည္။ေလးလံထိုင္းမိႈင္းေသာ ရုပ္ဆိုသည့္ သေဘာျဖစ္သည္။သည္အိမ္ကိုလည္း ‘ ဂရုရူပ’ ဟု ေခၚနိုင္မည္ထင္သည္။အိမ္သည္ပင္ ေလးလံထိုင္းမိႈင္းေသာရုပ္ ေပါက္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အိမ္ကတစ္ထပ္ေျမစုိက္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဣရိယာပုတ္ေလးပါးတို႕၌ အလမၸာယ္ဆရာ၏ လက္သို႕ ေရာက္ရသည့္ ေျမြကဲ့သို႕ ငုတ္တုတ္ေငါင္စင္း ၊ အင္း အဲ မလႈပ္ ရွိေနပံု ျဖစ္၏.။အိမ္က ေတာင္လွည့္ျဖစ္ေသာ္လည္း တံစက္ျမိတ္စြန္း နွစ္ဖက္မွာ အဟန္႕ေကာင္းလွေသာ သြပ္ေရတံေလွ်ာက္က အေရွ႕ဘက္ျခမ္းမွာ တပ္ထားသည္။သည္တံျမိတ္စြန္းမွာ တပ္ထားသည့္ ေရတံေလွ်ာက္ကလည္း တစ္ဖက္ျခံကို ေျမက မက်ဴးဘဲ ေလက်ဴးက်ဴးေနသည္။
သည္အိ္မ္ကို စတင္ေဆာက္သည္ဆိုကတည္းက အေရွ႕ဘက္ျခမ္းကို ကပ္နိုင္သမွ် အရကပ္ကာ ေဆာက္ထားခဲ့ရေလရကား တစ္ဖက္ေသာ အေနာက္ဘက္ျခမ္းမွာ အတန္ငယ္က်ယ္ေသာ ေျမကြက္ကေလး က်န္ေလသည္။ထိုေျမကြက္လပ္၏ ေထာင့္စြန္းမွာ ေရေပးေရး ေရဟု သမုတ္ၾကေသာ အခ်ိန္နွင့္ေပးေဝသည့္ စည္ပင္သာယာေရး ေရ ေရာက္ရာ အရပ္ျဖစ္သည္။
ပိုက္ငုတ္ကေလးမွာ ပလတ္စတစ္ပိုက္ေဟာင္းတစ္ေခ်ာင္း အျမဲတပ္ထားျပီး ေရညွိအထပ္ထပ္ ကြန္ကရစ္ေခြကန္အတြင္း ထာဝရထိုးထားျခင္းအားျဖင့္ လူ႕လံု႕လ မပါဘဲ ေရက သူ႕အလုပ္သူ လုပ္သြားေနက်ျဖစ္၏။ေရလာခ်ိန္မွာ ေရက်မည္။ေရျပတ္ခ်ိန္မွာ ေရမက်။နုိ႕ ေရလာခ်ိ်န္မွာ လူမရွိေတာ့ ေရေတြလွ်ံက် မကုန္နိုင္ပါလား ေမးစရာရွိလိမ့္မည္။မစိုးရိမ္ပါနွင့္ ။သည္ျခံတြင္းက သံုးစုေသာ အိမ္ေထာင္စုတြင္းက တစ္စု သို႕မဟုတ္ နွစ္စု ၊ သို႕မဟုတ္ သံုးစုစလံုးက ေရက်လာခ်ိန္ကို မီးေရာင္ကို ဖ်တ္ခနဲျမင္လိုက္ရေသာ ပင္လယ္တြင္း ေမ်ာပါေနသူပမာ အျမဲအကဲခတ္ေနၾကသူေတြခ်ည္း ျဖစ္သည္။
သည့္ေနာက္မွာေတာ့ ပလတ္စတစ္ ပံုးၾကီး ပံုးငယ္ ၊ သေဘၤာေဆးပံုး ၊ နံရံသုတ္ပတ္တီးပံုး ၊ ဘာလီသံပံုးစေသာ ေရတို႕တည္ရာ ပံုးေပါင္းမ်ိဳးစံုတို႕ ေရာက္လာၾကမည္သာ ျဖစ္၏။သည့္အတြက္ ေရတို႕ အလဟႆ ျဖစ္ရသည္ မရွိ။
သည္ျခံတြင္းမွာ ေနထိုင္ၾကသည့္ အိမ္ေထာင္စု သံုးစုသည္ အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ၾကေသာ သမဂၢသေဘာ မရွိၾကေသာ္လည္း သည္ေရတိုင္ကိုေတာ့ ဘံုဝါဒစနစ္ ထြန္းကားရာ ေနရာအျဖစ္ သေဘာထားၾကျခင္းမွာေတာ့ တူညီၾကသည္ျဖစ္ရာ သည္အိမ္ေထာင္စု သံုးစုမွ လာေရာက္စုပံုၾကကုန္ေသာ ပုဆိုးေဟာင္း ၊ ထဘီေဟာင္း ၊ စြပ္က်ယ္ေဟာင္း ၊ လက္နွီးစုတ္ေဟာင္းမ်ားကအစ စားျပီးလက္စ မေဆးမေၾကာရေသးသည့္ အိုးေဟာင္း ၊ ပန္းကန္ေဟာင္း ၊ ဒယ္ေဟာင္း ၊ ေယာက္မေဟာင္း အလယ္၊ ထမင္းက်န္ ၊ ထမင္းသိုး ၊ဟင္းက်န္ ဟင္းသိုးတို႕ အဆံုး ယင္ရိုင္းအုန္းအုန္း ၾကြက္ရုန္းရုန္းနွင့္ ရွိေနၾကသည္ကိုလည္း အခ်င္းခ်င္း သပၸာယ မွ်ၾကတာေတာ့ ရွိေလသည္။
အိမ္ေထာင္စု သံုးစုဆိုေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သည့္ ‘ ဂရုရူပ’ အိမ္ကေတာ့ ပင္မ အိမ္မၾကီးျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ အသေရမဲ့ေသာ ၊ ကာဠကဏၰီနတ္သမီး မီးေလာင္ငုတ္တိုေပၚ ထိုင္ေနဘိသကဲ့သို႕ လမ္းဘက္ကို မ်က္နွာျပဳရင္း အိမ္ရွင္ျပန္အလာကို ေမွ်ာ္လင့္ေနပံုျဖင့္ ရွိေလသည္။တစ္ဖက္ေသာ ျခံနွင့္ကပ္ေနသည့္ဘက္မွာ တံစက္ျမိတ္နွင့္ေရတံေလွ်ာက္ကခ်ည္း ေလက်ဴးက်ဴးေနသည္ မဟုတ္ဘဲ တစ္ထပ္လည္ေပၚကေလးပါသည့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိန္းဝပ္ရာ ဘုရားေဆာင္ေငါေငါသည္လည္း တစ္ဖက္ျခံက ဝါးထရံကိုပင္ ထိလုထိခင္ က်ဴးခ်င္ခ်င္ ျဖစ္ေနသည္။
တံစက္ျမိတ္အစြန္းမွာ သြပ္ေရတံေလွ်ာက္ၾကီး အလ်ားလိုက္ တပ္ဆင္ထားျခငး္အားျဖင့္ မိမိအိမ္ေပၚက်သည့္ မိိုးေရတို႕ သူတစ္ပါးအိမ္ကို လံုးလံုးၾကီးမထိခိုက္ေစရဆိုသည့္ က်င့္ဝတ္သီလကို ေဆာင္ထားေသာ္လည္း တကယ္တမ္း မိုးရြာျပီ ဆိုသည့္အခါမွာေတာ့ တစ္ဖက္ျခံအတြင္းသို႕ ေရလံုးၾကီး ထိုးဆင္းသည္သာ ျဖစ္သည္။သြပ္ျပားေရတံေလွ်ာက္၏ ေရေျပးရာ အေျခတစ္ေလွ်ာက္လံုး သံေခ်းအလိမ္းလိိမ္း စားနွင့္ျပီးျဖစ္ရာ ေရတံေလွ်ာက္ဟူေသာ ဟန္ဓာတ္ကလြဲလွ်င္ အသံုးမတည့္သလို ျဖစ္ေနသည္ဆိုပါစိုု႕။
အိမ္ေဘးပတ္လည္မွာေတာ့ ေျခာက္ငါးမႈး ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ား အနားခ်င္းထပ္ေအာင္ ရုိက္ထားသည့္အတြက္ အၾကိဳအၾကား၌ စိမ့္တတ္ေသာ ေလေသာ္မွ ဝင္နိုင္စရာ အၾကားမျမင္။အိမ္ေရွ႕ ( ေတာင္ဘက္) မွာေတာ့ အထပ္နွစ္ထပ္ ဆင့္ထားသည့္ ဖိနပ္ခၽြတ္လိုလို ၊ ေလွကားနိမ့္လိုလို အဂၤေတ အုတ္ခံုကေလး ရွိေနကာ စက္ဝုိင္းျခမ္းပံု ရစ္ဝိုက္ထားေလသည္။သည္ စက္ဝိုင္းျခမ္းက ဘာဂ်ာတံခါးလို႕ ေခၚၾကသည့္ တစ္ဖက္လွ်င္ တံခါးရြက္ နွစ္ခ်ပ္ျဖင့္ နွစ္ဖက္ တံခါးရြက္ေလးခ်ပ္ ထိပ္မွာရွိ၏.။တံခါးရြက္ေတြက ဂိတ္ထူသံျပားကို ဇလီပတ္လည္ အနားပတ္လ်က္ ၾကံ့ၾကံ့ၾကီး ပိတ္ထားသည္ျဖစ္ရာ အရက္ကိုးေမာင္းတိုက္ထားသည့္ နာဠာဂီရိ ဆင္ေသာ္မွ တိုးနုိင္စရာ မရွိ။ဟိတ္အၾကီးဆံုးကေတာ့ ေမ်ာက္ျမီးကြင္းမွာ က်က်နနၾကီး ခတ္ထားသည့္ အာမခံ ေသာ့ခေလာက္ၾကိီး ျဖစ္ေလသည္။
“ သည္အိမ္မယ္ လွ်ပ္စစ္မီတာ ရွိပါလ်က္ကယ္နွင့္ က်ဴပ္တို႕မယ္ မီး မသံုးရေပါင္ဗ်ာ ၊ ပိုင္ရွင္က မီတာပံုးကို အတြင္းထဲထည့္ျပီး ေသာ့ခတ္ထားေတာ့ ခက္ကေရာ။ေတြ႕ဖူးလား ၊ ေဟာဟိုမွာ မီးသီး ၊ အခု က်ဴပ္တို႕မယ္ ငါးဆယ္မီးနဲ႕ ေနရတယ္”
သည္အိမ္ၾကီးကို သံုးခ်ိဳးတစ္ခ်ိဳး ငွားေနသည့္ အခ်ဥ္ေပါင္းသည္ ကိုေမာင္ေမာင္သယ္က ကၽြန္ေတာ့္ကို တိုင္တည္ျခင္း ျဖစ္သည္။သူ႕အမည္က ကိုျမစံျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်ဥ္ေပါင္းသည္တို႕ သံုးေလ့ရွိေသာ ေမာင္းသံကို အစဲြျပဳ၍ ရပ္ကြက္က သူ႕ကို ေမာင္ေမာင္သယ္ ဟု ေခၚၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ကိုျမစံ ေျပာလည္း ေျပာစရာ။ပင္မမီးၾကိဳးၾကီးကတစ္ဆင့္ လမ္းေထာင့္မွာ ဘံုစိုက္ထားေသာ ေမ်ာတိုင္ေကြးေကြးၾကိီးမွာ တစ္ေထာက္နားသည့္ မီးၾကိဳးၾကီးက သည္အိမ္ျမင္းမိုရ္ပိတ္ေပၚက အတြင္းထဲအထို တိုးဝင္သြားတာကို ျမင္ေနရသည္။အိမ္ေဘးပတ္လည္မွာလည္း မီးသီးကၽြမ္းေတြ တပ္လ်က္ရိွသည္။သည္ျခံထဲက အိမ္ေထာင္စု သံုးစုစလံုးသည္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္မီးကို ျမင္ေနရေသာ္ျငား လူ႕ျပည္ဟူေသာ ျပည့္စံုေသာ ကတိ၌ျဖစ္ျခင္း ၊ ျပည့္စံုေသာ ခႏၶာကိုယ္ရွိျခင္း ၊ ျပည့္စံုေသာ ကတိ၌ျဖစ္ျခင္း ၊ ျပည့္စံုေသာ လံုလဥႆဟရွိျခင္း စေသာ သမၸတၱိေလးပါး စံုသည္ ျဖစ္ပါလ်က္ မသံုးမစဲြ မကိုင္မတြယ္ရသလို ျဖစ္ေနသည္။
“ ေနပါဦးဗ် ၊ ကိုျမစံရဲ႕ ၊ အခုေကာ ေနရတာ အဆင္ေျပရဲ႕လား”
“ ဟာ ့ ့့့ ့ဘယ့္နွယ္ေျပာရမွာတုံး စာေရးဆရာၾကီးရဲ႕ ၊ ဝါးလံုးေခါင္းထဲ ဆင္ေအာင္းသလို ေနရတာေပါ့ ၊ ဒါေပမယ့္ အိမ္လခက သည္ကာလၾကီးမယ္ ေလးေထာင္ဆိုေတာ့ မဆိုးဘူးေလဗ်ာ ၊ ေရလည္းသံုးရတယ္”
“ ဒါျဖင့္ အိမ္ရွင္က ဘယ္သူတံုး ၊ ဘယ္ကတံုး”
“ ဒါေတာ့ ဘုရားမွ သိေတာ္မႈမွာပဲ ဆရာၾကီးရ”
ဘုရားရွင္မွ သိေတာ္မႈမည့္ အိမ္ရွင္ဆီက ကိုျမစံ ဘယ္လိုမ်ား အိမ္ငွားပါလိမ့္။
သည္ေနရာမွာေတာာ့ သည္ျခံထဲက အိမ္ေထာင္စု သံုးစုအေၾကာင္းကိုု ေျပာထားရမည္ ထင္ပါသည္။ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သည့္ ေလးလံထိုင္းမိႈင္းေသာ အိမ္မွာ ၾကီးမားလွသည့္ ေသာ့ခေလာက္ၾကီး ခတ္ထားခဲ့ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သည္။
သို႕ေသာ္ သည္အိ္မ္၏ သံုးပံုတစ္ပံု အက်ယ္အဝန္းရွိေသာ သံုးစိပ္တစ္စိတ္စာကိုေတာ့ အိမ္ငွားတင္ထားေၾကာင္း ေျပာမွ ျပည့္စံုမည္။သည္အိမ္ငွားက ကိုျမစံမိသားစု ျဖစ္၏။မႈလအိမ္ရွင္က သည္အိမ္ကို နွစ္ပံုစာေလာက္ ကန္႕ထားကာ အေသပိတ္ထားျခင္းသာ ျဖစ္၍ က်န္တစ္ပံုက ပစၥည္းပစၥယ တိုလီမုတ္စေတြ မရွိဘဲ လြတ္သလို ျဖစ္ေနသည္။သည္အကန္႕အလြတ္ကို အိမ္ငွားတင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ငွားသူဘက္ကလည္း သြပ္မိုးျပင္ကာ သမံတလင္းခင္းအိမ္ဆိုေေတာ့ မိသားစု အေနက်ပ္သည့္တိုင္ အျပားလုိက္ေက်ာခင္းနိုင္ၾကလ်င္ အဆင္ေျပသည္။သည္ေတာ့ အခ်ဥ္ေပါင္းသည္ ကိုျမစံက သည္အခြင့္ေရးကို လက္လြတ္မခံဘဲ တစ္လေလးေထာင္ဘက္ခနဲျမည္ေအာင္ ေပးေခ်ကာ တစ္လတစ္ခါေပး စနစ္ျဖင့္ ေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။
ကိုျမစံ မိသားစုက ေျခာက္ေယာက္ အိမ္ေထာင္စုျဖစ္သည္။အၾကီးနွစ္ေယာက္က သားေတြ။အငယ္နွစ္ေယာက္က သမီးေတြ ၊ အရြယ္ေရာက္လွျပီ။အၾကီးေကာင္သည္ပင္ ၾကီးလွေပါ့။ကိုျမစံကေတာ္ မကုလားမသည္လည္း လင့္လုပ္စာ ထုိင္စားတာေတာ့ မဟုတ္။လမ္းထိပ္မွာ မုန္႕ပ်ားသလက္ခင္းေရာင္းသည္။အနားက ေက်ာင္းကေလးကိုမီွကာ ေရာင္းရျခင္း ျဖစ္သည္။ေဂြးသီး အစရွိေသာ အခ်ဥ္ေပါင္းနွင့္ မုန္႕ပ်ားသလက္သည္မွာ အေျဖာင့္ဓာတ္ျပန္႕နွစ္ပါးမွာ အေျဖာင့္ၾကီးက်လို႕သာ ေတာ္ေတာ့သည္။
တစ္ေနကုန္ လွည္းတစ္စီး ေမာင္းတစ္လံုးရင္းကာ လွည့္ရေသာ လင္နွင့္ အထိုင္ခ်ေရာင္းရေသာ မယားတို႕၏ ဝင္ေငြက မေလာက္။ျခိဳးျခံေတာ့ ေနလို႕ရသည္။စားရတာ မပန္း၊ ေနရတာသာ ပန္းသည္။ဖေအနွင့္သားမ်ားက အေရွ႕ဖ်ား ၊ မေအနွင့္ သမိီးမ်ားက အေနာက္ဖ်ားဆိုသလို အျပားလိုက္ေနၾကရသည္။သစ္သားကြပ္ပ်စ္ၾကီး အလ်ားလိုက္ရိုက္ျပီး ေနၾကရေလရာ ထမင္းစားေတာ့လည္း သည္ကြပ္ပ်စ္ ။ အခ်ဥ္သီးေတြ လွီးေတာ့လည္း သည္ကြပ္ပ်စ္၊ ဧည့္သည္လာေတာ့လည္း သည္ကြပ္ပ်စ္။ဗာဟီရ ေဝယာဝစၥမွန္သမွ် သည္ကြပ္ပ်စ္ဆိုေတာ့ ကြပ္ပ်စ္နွင့္ပင္ မတူေတာ့ဘဲ ေရွးက ကုန္ကူးၾကေသာ ‘ ဂၽြတ္’ ေလွနွင့္ပင္ တူေတာ့သည္။
“ ဆရာၾကီးေရ ၊ ကေလးေတြက ဝမ္းမီးေကာင္းတဲ့ အရြယ္ေတြဆိုေတာ့ ေျပာင္းခင္းထဲ ဆင္က်သလို ဂ်ိဳးဂ်ိဳးဂၽြမ္းဂၽြမ္းျမည္ေအာင္ စားၾကတာကိုခင္ဗ်ရဲ႕၊ သားသမီးမ်ား စားတာဆိုေတာ့လည္း သဒၶါလိုက္တာခင္ဗ်ာ”
ေျပာမည့္ေျပာရေသာ္လည္း ကိုျမစံက ေဂြးသီးပိန္ပံု ေပါက္ေနကာ မကုလားမက မုန္႕ပ်ားသလက္ပံု ေပါက္ေနၾကသည္။ဒါက ပထမ အိမ္ေထာင္စု စီဗီ အက်ဥ္းျဖစ္သည္။
ဒုတ္ိယ အိမ္ေထာင္စုကေတာ့ ေသာ့ျပင္ဆရာ ကိုဘေသာင္း လင္မယားျဖစ္သည္။သည္အိမ္မၾကီး၏ အေနာက္ေထာင့္မွာ နဂိုက ဘာအတြက္ေဆာက္ထားမွန္း မသိရသည့္ အေဆာင္ကေလး တစ္ေဆာင္ရွိသည္။မ်က္နွာစာ တစ္ဖက္ဖြြင့္ထားသည္။သံုးဖက္ပိတ္ရံုကေလး ျဖစ္၏။လူေနသည့္အခါ အပိတ္နွစ္ဖက္မွာ ျပတင္းေဖာက္ကာ ကဲလားေထာက္လိုက္ေတာ့ အဆင္ေျပေလသည္။ဖြင့္ထားသည့္ မ်က္နွာစာကို ညအခါ ပိတ္ရန္ ဆို႕ရန္ ဝါးဖ်ာနွစ္ခ်ပ္ကို သံုးလိုက္ရံုျဖင့္ တံခါးျဖစ္သည္။ကိစၥမရွိ။ပိတ္ဆို႕န္ိုင္ျခင္းဟူေသာ တံခါး၏ အလုပ္ကို လုပ္နိုင္လွ်င္ ျပည့္စံုျပီ။ေသာ့ျပင္ဆရာ ဆိုေသာ္လည္း ခတ္စရာ ေသာ့မလိုသည့္ အိမ္ကေလးမွာ သူတုိ႕ စိတ္ခ်မ္းသာပံု ေပၚသည္။ကိုဘေသာင္း၏ မယား မစံေမကေတာ့ စီးပြားဖက္နိုင္သူ မဟုတ္ေတာ့ ထမင္းခ်က္ ၊ ပုဆိုးခ်ဴပ္ ၊ ကေလးနွစ္ေယာက္ ရွိေသာ္လည္း ငယ္ၾကေသးသည္။အၾကီးေကာင္က ဥမမယ္။အငယ္မက စာမေျမာက္။သူတို႕မိသားစုကလည္း ကၽြန္ေတာ္နွင့္ ခင္မင္ၾကသည္။တစ္ခါတစ္ခါ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီး အလုပ္မ်ားလွ်င္ မစံေမ ကူးလာတတ္သည္။ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးနွင့္ မစံေမ အင္တာဗ်ဴး။
“ ကိုဘေသာင္း ေသာ့ျပင္တာ အဆင္ေျပရဲ႕ မဟုတ္လား”
“ မဆိုးပါဘူး အစ္မရယ္ ၊ စားဖို႕ေတာ့ ရပါတယ္”
“ ရသမွ် စားမပစ္ၾကနဲ႕ဦး ၊ ကေလးေတြက ရွိေသးတယ္”
“ ေလာက္ငွရံု ရွိတာပါ ၊ အိမ္လခက ေတာင္းေတာ့ မဟန္ဘူး ၊ မကုလားမတို႕က ေလးေထာင္တန္တာေပါ့ ၊ ကၽြန္မတို႕ အိမ္ကုပ္ကေလးက်ေတာ့ သံုးေထာင္ဆိုေတာ့ လြန္တာေပ့ါ”
“ ေနပါဦး သည္သံုးေထာင္က ဘယ္သူေပးရတာလဲ”
“ မေျပာပါနဲ႕ အစ္မရယ္ ဇာတ္ထုပ္က ရႈပ္ရႈပ္ပါ”
သည္အင္တာဗ်ဴးကို နားေထာင္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေရးလက္စ စာမႈကို ပစ္ထားကာ စဥ္းစားရေတာ့သည္။ကိုျမစံကိုေမးေတာ့ ဘုရားမွသိမွာပါဟု ဆိုသကဲ့သို႕ အခု မစံေမကလည္း ဇာတ္ထုပ္က ရႈ႔ပ္ရႈပ္ပါ ဆိုျပန္ပါသေကာ။ဘာသေဘာမ်ားပါလိမ့္။ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္ေနၾကတာပါလိမ့္။အိမ္ရွင္နွင့္ အိမ္ငွား ဆန္းျပားသည့္ ကိစၥမဟုတ္။ငွားရမ္းခြင့္ရွိသူ ပိုင္ရွင္နွင့္ ေနထိုင္ခြင့္ ရွိသူ အိမ္ငွားတို႕ အဆင္ေျပၾကသည္ ဆိုကတည္းက နွစ္ဥိးနွစ္ဖက္ ေက်နပ္သည့္ သေဘာ သက္ေရာက္သည္ မဟုတ္ေလာ။
ကၽြန္ေတာ္တို႕အိမ္နွင့္ မလွမ္းလွေသာ အိမ္ဆိုေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ကလည္း သည္ရပ္ကြက္ကို ေရာက္တာ ၾကာလွေသးတာ မဟုတ္။အေရွ႕ခုနွစ္အိမ္ ၊ အေနာက္ခုနွစ္အိမ္ အသိေသး။ေၾကာင္မစားမႈ ၾကြက္မစားတန္ရာ ဆိုသကဲ့သို႕ အိမ္လခကို လစဥ္ရယူေနသူေတာာ့ ရွိရလိမ့္မည္။အခုေတာ့ တစ္ဦးက မသိသလိုဆို၍ တစ္ဦးက သိေသာ္လည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မဟုတ္ျပန္ဟု ဆိုေသာအခါ နားမလည္နိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရေလသည္။
သည္ျခံထဲက တတိယအိမ္ေထာင္စုမွာ အနိွပ္သည္ ကိုသံေခ်ာင္း လင္မယားျဖစ္သည္။အနိွပ္သည္ နာမည္က ကိုသံေခ်ာင္း ဆိုိမွေတာ့ အနိွပ္ခံၾကသူတို႕အဖို႕ မထိမွာ ပူစရာမလို။ကၽြန္ေတာ္သည္ပင္လွ်င္ တခါတေလ ကိုသံေခ်ာင္းကို ေခၚနိွပ္ရတာမ်ိဳး ရွိဖူူးသည္။အနိွပ္သည္္ပီပီ စကားမ်ားမ်ား ၊ ကိုယ္ရည္ေသြးမ်ားမ်ား ။သူတစ္ေယာက္သာ တတ္ကၽြမ္းသည့္သေဘာေရာက္ေအာင္ ေျပာေနတတ္သည္။မ်ားေသာအားျဖင့္ ထီးတစ္လက္ ပခံုးခ်ိတ္ကာ မနက္ရွစ္္နာရီေလာက္ ထြက္သြားတတ္သည္။အနိွပ္သည္ ထြက္သြ ားသည္နွင့္ အနိွပ္သည္ ကေတာ္ကလည္း တစ္ဖက္ရပ္ကြက္က သူ႕ေဆြမ်ိဳးမ်ား ရွိရာကို ကူးေလေတာ့သည္။သနပ္ခါး ပိန္းက်ားရိုက္ ၊ ဘီးကို ကန္႕လန္႕ထိုးကာ ခင္ယုေမပံု လည္ေထာင္အိက်ီ ၤ ဝိုင္းစကေလးဝတ္ျပီး ထြက္သြားတတ္သူ ျဖစ္သည္။
ကိုသံေခ်ာင္းတို႕ ေနထိုင္ရာ ဘံုရိပ္သာက အိမ္မၾကီးနွင့္ ကပ္လ်ပ္အေနာက္မွာ အေၾကာ္တဲကေလးလို ထိုးကာ အကာကာထားသည့္ တင္းကုတ္ကေလး ျဖစ္သည္။မီးဖိုေခ်ာင္ရယ္လို႕ မရွိေတာ့ ဥတုသံုးပါးစလံုး အျပင္မွာ ခ်က္ရသည္။ေညွာ္နံ႕ေတြက မနက္ေစာေစာ လင္သား အနိွပ္မထြက္ခင္ အူလိႈက္ေနတတ္သည္။စင္စစ္ ဆီနံ႕ ၾကက္သြန္နံ႕ေၾကာင့္ ေညွာ္နံ ျခင္း မဟုတ္ဘဲ အိုးဆိီတက္ေနသည့္ ဒယ္အိုးက နံျခင္း ျဖစ္ေလရာ မခံနိုင္ၾကသူူေတြက ေအာ္ၾက ဟစ္ၾက ဆဲၾက ဆိုၾက သည္လည္း ရိွ၏။
“ ေညွာ္လို႕ အေၾကာတက္ေတာ့လည္း ငါ့လင္ နိွပ္ေပးလိမ့္ မေဟ့၊ ေျမြပျခဳပ္ေလာက္ရွိတဲ့ ဝက္စားက်င္းကေလးထဲ ဘယ့္နွယ္လုပ္ မီးဖိုထားလို႕ရမွာတုံး အရပ္ကတို႕ရဲ႕ ၊ ဒါေတာင္ အိမ္လခက သံုးေထာင္ေတာ္ေရ႕”
သည္လို ျပန္ပက္သံထဲမွာ အဓိပၸာယ္ သံုးမ်ိဳးပါသည္။ေညွာ္နံ႕ မခံနိုင္သူတို႕ သူ႕လင္၏ အနိွပ္ခံရံုသာ ရွိသည္ဆိုျပီး ေငါ့သည့္ သေဘာပါသည္။’ ေျမြပျခဳပ္ေလာက္’ ဆိုတာက အိမ္ကေလးက ငယ္လြန္းသည္ ဆိုသည့္သေဘာျဖစ္ကာ ‘ သံုးေထာင္ေတာ္ေရ႕’ ဆိုတာက ပိုက္ဆံက်ေတာ့ အနားက မစံေမနွင့္ မထူးပါဟု ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။သည္ေတာ့ မစံေမကလည္း သည္းမခံေပ။ဘယ့္နွယ္ ေညွာ္ကိစၥ အိမ္လခဘက္ ေရာက္လာရပါသနည္း။
“ အိမ္ေကာင္းေကာင္းလိုခ်င္ရင္ ေစာေစာၾကြေတာ္မႈခဲ့ၾကပါလား အိမ္ၾကီးရွင္ေရ ၊ ေနာက္က်ေတာ့ သလဲနဲ႕ ခဲ ေတာ္ေရ႕”
“ နူတ္ခမ္းပဲ့ခ်င္း မီးလာမမႈတ္နဲ႕ ၊ ဂြမ္းတစ္လွည္းစာဖုတ္လို႕ ျပာတစ္ဆုပ္ ရတာမဟုတ္ဘူး”
ဂြမ္းတစ္လွည္းစာ မီးဖုတ္ေသာ္လည္း ျပာတစ္ဆုပ္မရဆိုသည့္ စကားက က်ဴပ္အိမ္လခကေတာ့ အိမ္ကေလးထက္ ၾကီးသည္ မွန္၏။အိမ္မၾကီးကို တစ္ဖဲ့ငွားေနရသူ မကုလားမနွင့္ နိုူင္းယွဥ္ျပန္ေတာ့ သူလည္း မထူးပါဘူးဆိုသည့္ သေဘာေရာက္သည္။သည္ေတာ့ မကုလားမကလည္း ခံုမင္းၾကားမွာေတာ့ အျခားသက္ေသမလို။
“ အလိုေတာ္ ဘယ့္နွယ္ ဇရာေထာင္းမွ တရားေကာင္းရွာေနၾကသတုံး ၊ သည္မွာလည္း ေနရတာ ၾကည့္ၾကဦးဗ်ိဳ႕ ၊ ပီေလာပင္ ပက္က်ိတက္ေနတာ ၊ အမ်ိဳးက မေခဘူး ေတာ္ေရ ့ ့့ ့။ထီးတင္ပဲြ မမီလို႕ ကၽြဲလွည္းနဲ႕ ျပန္ရတယ္မွတ္ပါ ၊ မိဘလက္ထက္က အိမ္ေရွ႕နဲ႕ ေနာက္ေဖး ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ ေလွ်ာက္ရတဲ့ အိမ္မွာ ေနခဲ့တာဟဲ့”
ဤသို႕ျဖင့္ အိမ္ေထာင္စု သံုးစုသည္ အရိုးေၾကေၾက အေရၾကြင္းၾကြင္း စိတ္ဓာက္ကို တင္းမာေစလ်က္ မနိုင္ေသာ္ လူလံုးခ်င္း တိုက္ေတာ့မည္ကဲ့သို႕ ရွိၾကျမဲ ျဖစ္သည္။အခ်ိန္တန္ေတာာ့ ေလကုန္ၾကေတာ့လည္း ျပီးၾကရတာပါပဲ။သည္ဝိုင္း သည္ေျမထဲမွာ ဘဝက ေရစက္ပါလို႕ ေနရသူခ်င္း ျဖစ္ျခင္းသည္လည္း ခဏ ၊ ပ်က္ျခင္းသည္လည္း တဒဂၤဆိုသလို ေရရွည္တိုက္ပဲြရယ္လို႕ေတာ့ မရွိ။အခ်င္းခ်င္း ေျပာလိုက္ဆိုလိုက္ရလွ်င္ ဝမ္းတြင္းေအးၾကသူေတြ ျဖစ္သည္။
ေယာက်္ားသားေတြကေတာ့ ကိုယ့္ကိစၥနွင့္ကိုယ္ဆိုေတာ့ ပဋိပကၡ မရွိ။မနက္မိုးလင္းသည္နွင့္ ခ်ဥ္သီးေပါင္းလွည္းဆရာကလည္း အိမ္ကထြက္သည္။အနိွပ္ဆရာကလည္း အိမ္ကထြက္သည္။ေသာ့ျပင္ဆရာကလည္း အိမ္ကထြက္သည္။တစ္ေန႕ခင္းလံုး မိုင္ခ်ီကာ လမ္းေလွ်ာက္ၾကရသူေတြဆိုေတာ့ ညဘက္ျပန္ေရာက္ေတာ့ တံုးခနဲေနေအာင္ အိပ္ၾကသူေတြ ျဖစ္သည္။သည္ေယာက်္ားသား သံုးေယာက္ထဲမွ အနိွပ္ဆရာက လူရည္လည္သူ ျဖစ္သည္။
“ စာေရးဆရာနွယ္ က်ဴပ္တို႕အနိွပ္ပညာဆိုတာက လက္ေရာက္တာနဲ႕ ေပ်ာက္တဲ့ပညာဆိုေတာ့ ပညာၾကီးေခၚတာပဲ ၊ ကိုးဆယ္ေျခာက္ပါးေရာဂါမ်ားကို လက္ဖ်ားထိေရာက္ ၊ ကင္းကြာေပ်ာက္လိမ့္ ၊ မွတ္ေလာက္စရာ ၊ ေရွးဆရာတို႕ ၊ စဥ္လာဥပေဒ ၊ ထားခဲ့ေပသား ဆိုတာကိုး”
“ လူေတြက အျမဲေညာင္းညာေနၾကတာပဲလား ကိုသံေခ်ာင္းရဲ႕”
“ ဆရာ့နွယ္ လူေတြက အနိွပ္ဆရာကို ေညာင္းမွေခၚေထာင္းခိုင္းရတဲ့လူ မွတ္ေနတာကိုက လြဲေနတာဗ် ၊ ေခါင္းခဲတာကအစ နိွပ္လို႕ေပ်ာက္တယ္ ၊ ဒူးဖ်ားအထက္ ၊ ေလးသစ္တက္၌ ၊ နွိပ္ခ်က္တစ္ဖံု ၊ ဆိုကုန္မပ်က္ ၊ ပံုအတြက္နွင့္ ၊ နားရြက္ေအာက္ပါး ၊ ဝဲယာျခား၍ ၊ ေမးဖ်ားနားထင္ ၊ မ်က္ေမွာက္ျပင္၌ ၊ လက္ျပင္ညြန္႕ဖု ၊ ခုလုလုကို ၊ လက္နုေခ်ာေမြ႕ ၊ တည့္တည့္ေတ့၍ ၊ ေစ့ေစ့နိွပ္က ၊ ေပ်ာက္ေနက်သည္ ၊ ပဲြရအဟုတ္ ၊ စာပင္ခ်ဴပ္ေလာ့ ၊ ယူနူတ္အျမစ္ ၊ တူး၍ပစ္သို႕ ၊ စင္စစ္ေခါင္းခဲ ၊ ေပ်ာက္စျမဲတည္းတဲ့။ေဟာသည့္ လက္ျပင္ဖုကေလးကို ေျပာတာ”
ကိုသံေခ်ာင္းက လက္ေတြ႕ လုပ္ျပေနသျဖင့္ ေတာင္းပန္ရေသးသည္။တခါတခါေတာ့ ဘယ္ေရာဂါကို သူနွိပ္လိုက္ေတာ့ အနွစ္နွစ္ဆယ္ အိပ္ယာထဲ ပက္လက္လဲေနသူပင္ ေငါက္ခနဲ ထထိုင္ေၾကာင္း ၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ၾကီးက ပင့္ထားသျဖင့္ ဘယ္ေန႕အေရာက္ ရန္ကုန္ဆင္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ တစ္ခါက လူနာရွင္က ေငြငါးေထာင္ ထုပ္က် ကန္ေတာ့ေသာ္လည္း သူက ကိုးနဝင္းေက် ရွစ္ဆယ့္တစ္က်ပ္သာ ယူခဲ့ေၾကာင္းေတြလည္း ပါ၏။
“ ဒါနဲ႕ေတာင္ ကိုသံေခ်ာင္းရယ္ ၊ ခင္ဗ်ား သည္လိုေနရာ ေနရသလား ၊ ခင္ဗ်ား ပညာၾကီးနဲ႕ ့ ့ ့”
“ အထက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ခ်ေပးတဲ့ေနရာ ေနရတာလို႕ပဲ ေျပာပါရေစေတာ့ ၊ စာေရးဆရာ မသိတာေတြ ေလာကမယ္ မ်ားသားပဲ”
ထိုိေန႕က ကိုသံေခ်ာင္းနွင့္ စကားေတြ ေျပာျဖစ္သည္။အထက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ခ်ေပးသည့္ေနရာကို တစ္လသံုးေထာင္ေပးေနရသည့္ ကိုသံေခ်ာင္းဆီက အင္ေဖာ္ေမးရွင္း အသစ္ေတြလည္း ရသည္။ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သည့္ ေလးလံထိုင္းမိႈင္းသည္ဆိုေသာ ‘ဂရုရူပ’ အိမ္ကို ပုိင္ဆိုင္သူကိုု အခ်ဥ္ေပါင္းဆရာ ကိုျမစံ မိသားစုသည္လည္းေကာင္း ၊ ေသာ့ျပင္ဆရာ ကိုဘေသာင္းမိသားစုသည္လည္းေကာင္း ၊ အနိွပ္ဆရာ ကိုသံေခ်ာင္းမိသားစုသည္လည္းေကာင္း တစ္ခါဖူးေသာ္မွ မျမင္ဖူးၾကဟု ဆိုေလသည္။သူတို႕ သိထားၾကသေလာက္ အိမ္ပိုင္ရွင္မွာ အက်င္းဆိုသူျဖစ္၍ တရုတ္စပ္သည္ကိုသာ ၾကားဖူးေၾကာင္း ဆို၏။
ျမိဳ႕သစ္ေျမေနရာေတြ ခ်ေပးသည့္အခါ ေနခြင့္ရသူထံမွ လက္လႊဲဝယ္ယူခဲ့ျပီး အိမ္ကိုေဆာက္သည္။မူလက ကိုဘေသာင္းတို႕ ေနထိုင္သည့္ ရံုကေလးက ျဗဴတ္စဗ်င္းေတာင္း အတိုအစေတြ ထားဖို႕ေဆာက္ထားသည့္ မီးေသြးအိတ္ ရံုကေလးျဖစ္သည္ ဆို၏။အိမ္ေဆာက္ျပီးသည္နွင့္ ကိုအက်င္း ခရီးထြက္သြားလိုက္တာ ဆယ္နွစ္ရွိျပီဆိုေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ေခါက္ပင္ ေပၚမလာခဲ့။အိမ္ပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း ထိုစဥ္က လူသူေလးပါး မ်ားမ်ားစားစား မေရာက္ၾကေသးသည့္ အတြက္ ရွိေနသည့္ မိသားစု နွစ္ဦးသံုးဦးကို နူတ္အားျဖင့္ အပ္ခဲ့သည္။တပ္ဆင္ခြင့္ ရထားသည့္ မီတာပံုးနွင့္ ၊ ပရိေဘာဂ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေတြကို အိမ္အတြင္း သြင္းခဲ့ကာ အျပင္က ေသာ့ၾကီးတစ္ေခ်ာင္း ခတ္သြားတာ ေနာက္ဆံုးျမင္ၾကရသည္ဟုု ဆို၏။
“ အခု က်ဴပ္ေျပာေနတာ က်ဴပ္ျမင္ဖူးလိုက္လို႕ ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး စာေရးဆရာရဲ႕ ၊ က်ုဳပ္တို႕ သံုးအိမ္ေထာင္က မေန႕တစ္ေန႕ကမွ ေရာက္လာတာ ဘယ္ျမင္ဖူးၾကလိမ့္မလဲ ၊ လမ္းထဲ ေနာက္ပိုင္းေျပာင္းလာတဲ့လူေတြကလည္း မေတြ႕ဖူးလိုက္ၾကဘူး ၊ ျမင္ဖူးလိုက္သူက အဲ့သည္အခ်ိ်န္က ေရာက္ေနၾကတဲ့ အဖြားၾကီး သံုးေယာက္ပဲ ရွိတယ္ ၊ ေဒၚဗံုတိုရယ္ ့ ့၊ ေဒၚျမဲရယ္ ၊ ေဒၚအမီနာရယ္ ျဖစ္ပံုက သည္လို”
ကိုသံေခ်ာင္းေျပာမွ ဇာတ္ကြက္လည္ေလသည္။ျမိဳ႕သစ္တည္ကာစ အိမ္ကြက္ေတြ ခ်ထားျပီးသည့္တိုင္ အေျခတက် ေနၾကသူေတြ မရွိေသးသည့္ အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ေျမကြက္ေတြသာ မ်ား၍ လူသူေလးပါး နည္းေသးသည္။သည္ေတာ့ ရွိသည့္ေလးငါးအိမ္က ခရီးညဥ့္အိပ္ညဥ့္ေနသြားလွ်င္ အခ်င္းခ်င္း အပ္ျပီး သြားၾကရသည္။ကိုအက်င္း ေျပာင္းလာျပီး အိမ္ေဆာက္ျပီးသည္အထိလည္း လူခ်င္းသာ ခင္လိုက္ရသည္။သူ႕ဇစ္ျမစ္ကို မသိလိုက္ၾကရ။မိန္းမရွိသလား ၊မရွိသလား မသိ။ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း ရွိသလား ၊ မရွိသလား ဆိုတာလညး္ မသိၾကရ ၊ ဘယ္ျမိဳ႕ ဘယ္ရြာက ေျပာင္းလာလို႕ ဘာလုပ္ကိုင္ စားေသာက္သည္ ဆိုတာလည္း မသိ ၊ ရုတ္တရက္ ေရာက္လာျပီး အိမ္ကို ျဖဳန္းျဖဳန္းဗ်င္းဗ်င္း ေဆာက္ေနတာပဲ သိၾကသည္။
အိမ္ျပီးလို႕ မီးဆင္ ၊ ေရတိုင္စိုက္ ၊ အားလံုးျပီးေတာ့ သိမ္းသင့္တာ မွန္သမွ် အိမ္မၾကီးထဲသြင္းျပီး ေသာ့ခတ္လိုက္တာက လြဲလွ်င္ ကိုအက်င္းဆိုသည့္ အမည္ကိုပင္ မနည္းသိလိုက္ၾကရသည္ ဆို၏။တစ္ရက္ေတာ့့ ကိုအက်င္း အထုပ္အပိုး ျပင္သည္။ထု္ိအခ်ိန္မွာ ေနပူဆာလံႈေနၾကသည့္ အမယ္ၾကီး သံုးေယာက္ကို ‘ ၾကီးေတာ္တိုု႕ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္နဲ႕ ျခံေလး ၾကည့္လိုက္ၾကပါဦး ၊ သရက္ပင္ကေလးလည္း ၾကည့္လိုက္ၾကပါဗ်ာ ၊ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းေတာ့ ၾကာမယ္’ ဆိုတာေလာက္သာ မွာခဲ့သည္။အေမၾကီးတစ္ဦးကို ေငြငါးရာစီ ေပးခဲ့သည္ဟုလည္း ဆိုသည္။
ကိုအက်င္း ေျပာခဲ့သည့္ နည္းနည္းေတာ့ ၾကာမယ္ဆိုသည္မွာပင္ ေပၚမလာတာ ဆယ္နွစ္ရွိျပီ။သရက္ပင္ကလည္း နွစ္စဥ္သီးေနျပီ။ကိုအက်င္း ထြက္သြားလို႕ သံုးနွစ္ေလာက္ေနေတာ့ အမယ္ၾကီးသံုးေယာက္ စိတ္ကူး ရခဲ့ၾကသည္။အက်င္းမရွိခိုက္ အိမ္ကို ငွားစားမည္ ။ရသမွ် သံုးဦးေဝယူမည္။အက်င္း ျပန္ေရာက္လာေတာ့လည္း ရွင္းရလြတ္ေအာင္ တစ္လတစ္ခါေပး အိမ္ငွားမ်ိဳးသာ ထားမည္။ကိုအက်င္းက ျပႆနာလုပ္လာလွ်င္လည္း ညစဥ္ မေစာင့္ေရွာက္နိုင္လို႕ အေစာင့္ထားရေၾကာင္း ေျပာမည္ဟု အၾကမ္းလ်ာထားၾကသည္။သည္အစည္းေဝးျပီးသည္နွင့္ အိမ္မၾကီးမွာ ပထမဆံုး လူငွား စတင္သည္။အိမ္ငွားကိုလည္း စိတ္ခ်လက္ခ်ရွိဖုိ႕ တာဝန္ယူသည္။
“ ခက္သားပဲကြယ္ ၊ ေမာင္အက်င္းက အပ္ခဲ့ေပမယ့္ အသက္ရယ္လို႕ ေသသလား ရွင္သလား မသိရ ၊ က်န္းမာေရးပဲ မေကာင္းေရာ့သလား ၊ ေထာင္တန္းပဲ က်ေနသလား ဆိုတာကိုလည္း မသိရေတာ့ ဘယ့္နွယ္ လုပ္ၾကမတုံး ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းရယ္လို႕ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြရယ္လို႕ မလာေတာ့ ဘယ္ကို ဘယ္လို ေျပာရမွန္းလည္း မသိဘူး ၊ သည္ေတာ့ အရပ္စာခ်ဴပ္ စတိသေဘာေပါ့ကြာ ၊ မင္းတို႕ကလည္း အိမ္လခကို တစ္လတစ္ခါ ေပးၾက။ဒါမွ ကာယကံရွင္လာေတာ့လည္း ခ်က္ခ်င္း ဖယ္နိုင္တာေပါ့ ၊ သည္ေတာ့ ျဖစ္လာရင္ ေမာင္အက်င္းကိုလည္း တို႕က တာဝန္ယူမကြာ ၊ မင္းတို႕ကလည္း ခ်က္ခ်င္းဖယ္နိုင္ရမကြာ ၊ ဒါဆို ျပီးတာပဲ”
အိမ္တစ္ျခမ္းကို တာဝန္ယူ ဖြင့္ေပးၾကသူ ၾကီးေတာ္သံုးဦးအနက္ အသက္အၾကီးဆံုးၾကီးေတာ္ ေဒၚဗံုတုိက အိမ္ငွားသူကို အာမခံသည္နွင့္ ပထမတစ္လစာ စတင္ရေလသည္။ယံုမွတ္အပ္နွံျခင္း ခံရသူ က်န္ၾကီးေတာ္နွစ္ဦးကလည္း ကန္႕ကြက္မဲမရွိ ေထာက္ခံၾကေလသည္။ေနာက္လမ်ားမွာေတာ့ ၾကီးေတာ္တို႕ သကၠာရဒိဌိၾကီးၾကေလျပီ။အိမ္မၾကီး၏ သံုးခ်ိုဳးတစ္ခ်ိဳး အခန္းလြတ္ကို လူငွားခ်သကဲ့သို႕ အေနာက္ဘက္က မီးေသြးရံုကိုလည္း လူငွားခ်ထားေလသည္။ေနာက္လမွာ အိမ္မၾကီးအေနာက္ ကပ္လ်က္ကို တဲကေလးထိုးကာ လူငွားထပ္ခ်ၾကျပန္သည္။
အိမ္ငွားေနသူေပါင္းမ်ားစြာတို႕သည္ ေနရာသံုးခုမွာ ဝင္လာလိုက္ၾက ၊ ထြက္သြားလိုက္ၾက မနည္းေတာ့ျပီ။စငွားကာစက အိမ္မၾကီးေထာင့္ငါးရာ ၊ မီးေသြးရံု တစ္ေထာင္ ၊ တဲကေလး ခုနွစ္ရာ ။အျပင္အိမ္ငွားေစ်းေတြ တရိပ္ရိပ္တက္လာေတာ့ ၾကီးေတာ္တို႕ကလည္း လိုက္တက္သည္။တက္ရတာလည္း လြယ္ပါသည္။အိမ္လခ တစ္လတစ္ခါ ရွင္းကိုး ။တစ္လရသမွ် ဝင္ေငြကို ၾကီးေတာ္သံုးဦး ေဝယူၾကသည္။တခ်ိဳ႕က မခံခ်င္ၾက။နူတ္ျဖင့္ အပ္ထားရံုျဖင့္ ငွားစားၾကတာကို ေဝဖန္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
သည္ေတာ့ ေဒၚအမီနာက ပက္ခနဲ ရန္ေတြ႕သည္။’ ဟဲ့ ေမာင္အက်င္းက ငါ့တူအရင္း ေခါက္ေခါက္ဟဲ့’ ဟူ၏။အိမ္ငွားတို႕ တစ္လလံုး သံုးၾကသမွ် ေရခြန္ကို အိမ္ငွားသူေတြကပဲ ရွင္းၾကရသည္။သီးေနသည့္ သရက္သီးေတြကို မထိရ။အေနာက္ေဆာင္ေတြက အမိုးအကာကို အိမ္ငွားေနသူကပဲ တာဝန္ယူ ျပင္ၾကရမည္။အိမ္လခကို လစဥ္လကုန္ရက္တြင္ မပ်က္မကြက္ ေပးေဆာင္ေစ။
“ အခု လက္ရွိကေတာ့ က်ဳပ္တို႕သံုးဥိီးေပါ့ စာေရးဆရာရဲ႕ ၊ အခုက တစ္မ်ိဳးလုပ္ျပန္ျပီ ၊ ေျခာက္လတြက္ ၾကိဳေပးမွ ငွားေတာ့မယ္တဲ့ဗ် ၊ ပိုက္ဆံေကာက္ရတာ အလုပ္ရႈပ္တယ္ ေျပာေနပါပေကာ။ငွားခကလည္း တက္ေတာ့မယ္ ၊ မင္းတို႕လည္း စဥ္းစားၾကလို႕ မေန႕က ေခၚေျပာတယ္၊ ဘယ့္နွယ္ လုပ္ရမွန္းေတာင္ မသိပါဘူးဗ်ာ”
သည္အခ်ိန္မွာပဲ ေရေပးေရး ေရငုတ္က ‘ ပလုတ္ပလုတ္’ ေရက်သံၾကားရေလရာ ကိုသံေခ်ာင္းလည္း ခ်က္ခ်င္း ထေျပးေလ၏။ ‘ တုန္၍ဖ်ားေသာ္ ၊ ေျခဖဝါးလယ္ ၊ ဖေနာင့္စြယ္ကို ၊ နယ္ကာနွိပ္မႈ ၊ ေပ်ာက္ျမဲယူသင့္ ၊ ေျခမႈခ်ည့္နဲ႕ ၊ ျဖစ္တံုခဲ့ေသာ္ ၊ တည့္တည့္ဒူးဖ်ား ၊ နွိပ္ခ်က္ထား၏’ ဆိုသည့္ ရြတ္ျပေနၾက စာကိုပင္ ရြတ္မျပနိုင္ခဲ့ေလ။
-----------
ေနဝင္းျမင့္
၇.ဂ်ဴလိႈင္ .၂၀၁၉
#Typing_credit_သာထက္ေဇာ္
No comments:
Post a Comment