#စာေရးဆရာမေခမာ
#ခင္ႏွင္းယု
မေခမာသည္ ခုတင္ေပၚတြင္ အိပ္စက္ နားေနရ၏။ သူ႔အိပ္ခန္း မွန္တံခါးမ်ားသည္ ဟင္းလင္းပြင့္လ်က္ ေနေပသည္။ ပါးလႊာေသာ ဇာခန္းဆီးမ်ားကိုေသာ္မွ ေဘးသို႔ ဆြဲကပ္ထားရန္ မေခမာက မွာထား၏။ သူ႔ေရာဂါမွာ အသက္႐ွဴမဝသည့္ ေရာဂါ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မေခမာသည္ အဆုိ႔အပိတ္ အတားအဆီးမ်ားကို မျမင္လိုေပ။
ခပ္လွမ္းလွမ္းရွိ မွန္ျပတင္းနားတြင္ စာေရးစားပြဲ ရွိ၏။ စာေရး စားပြဲေပၚတြင္မူဖန္ျပာအုိးေပၚ၌ နံနက္ကမွ လဲထားေသာ ကရမက္ပန္းတို႔သည္ ေဖြးေဖြးျဖဴ၍ အိအိပံု႔ပံု႔ကေလးျဖစ္ေနသည္။ မေခမာ၏ အိပ္ခန္းသည္ ကရမက္ပန္းရနံ႔ျဖင့္ သင္းပ်ံ႕ေနေပသည္။ျပတင္းေပါက္တုိင္းမွ ေဆာင္းေလတို႔သည္ ျမဴးပ်ံ႕ကာ ဝင္လာသည္။ မေခမာ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ လူးလာလႈပ္ရွားၿပီးမွ ျပတင္းအျပင္သို႔ ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားၾက၏။ အျပင္တြင္ ဝါေရာ္စျပဳလာေသာ သစ္ရြက္တို႔သည္ ေဆာင္းေလ တိုက္ခတ္တုိင္း၊ လြင့္စင္သြားသည္။ျပတင္းျပင္တြင္ ဗာဒံပင္မွာ ေရႊေရာင္ႏွင့္ ျမေရာင္ ေရာစပ္လ်က္ ရွိ၏။
မေခမာ ခုတင္ေဘးတြင္မူ ေလးေထာင့္ခံုေလးေပၚ၌ ဆရာဇီဝက၏ သည္းေျခေဆးပုလင္းႀကီးမွာ အျဖဴေရာင္ စကၠဴပတ္ထားကား မေခမာကို စူးစုိက္ၾကည့္ေနဟန္ ရွိေပသည္။
မေခမာကမူ ပါးစပ္ကို ဟကာ ငါးမ်ား အသက္႐ွဴသလို ႐ွဴေနရ၏။
မေခမာ စာမေရးသည္မွာ ႏွစ္ပုိင္းသို႔ပင္ တုိင္ေတာ့မည္။ မေခမာသည္ အသက္ကို ႀကိဳးစား႐ွဴေနရရင္းမွ ေခါင္းအံုးေအာက္သို႔ လက္ထိုးႏိႈက္လိုက္၏။ သူ႔လက္ထဲတြင္ စာတစ္ေစာင္ ပါလာသည္။ စာရြက္သည္ ခဏခဏ ဖြင့္ဖတ္လြန္း၍ ေပ်ာ့ႏြမ္းႏြမ္း ျဖစ္ေနပံု ရေပသည္။
မေခမာသည္ ထူေသာ မ်က္မွန္ကို တပ္ျပန္ကာ တစ္ခါမွ မျမင္ရ၊ မဖတ္ရေသးေသာ စာတစ္ေစာင္လို ထုိစာကို အိပ္လ်က္ပင္ ထပ္ကာ ဖတ္ျပန္သည္။
ခ်စ္လွစြာေသာ ေခမာ-
ကိုနဲ႔ ေခမာ ေတြ႔ရတဲ့အခ်ိန္ဟာ တိုေတာင္းသလို၊ ေတြ႔ဖို႔ အခြင့္ကလည္း ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲပဲ။ေခမာ့အတြက္ကို စဥ္းစားမိသေရြ႕ေတာ့ ေခမာ စာေရးတာကို ခဏရပ္ထားပါဦး။ အထူးသျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ အေျခအေန ေလ့လာတဲ့ စာေပေတြကို မေရးပါနဲ႔ဦး။ တကယ္လို႔ စာမေရးဘဲကို မေနႏုိင္ဘူးဆိုရင္လည္း ေမာင္သာရံနဲ႔ မႏွင္းဆီတို႔ ဆီးခ်ံဳေလးေအာက္မွာ ေတြ႔ၾကတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလာက္ပဲ ေရးပါေခမာ။
ကို ေတာင္းပန္ခ်င္တာက- ေခမာ လူစြမ္းေကာင္းႀကီး မလုပ္ပါနဲ႔။
ေတာင္က် ေခ်ာင္းေရဟာ က်လာတဲ့အခ်ိန္မွာ လက္နဲ႔ သြားမကာနဲ႔၊ ဆင္ႀကီးေရာ အိမ္ႀကီးပါ ေမ်ာပါေအာင္ အရွိန္နဲ႔စီးတတ္တာမ်ိဳး၊ ဒါေပမဲ့ ေနာက္တစ္ေန႔ အဲဒီေခ်ာင္းကမ္းပါးကို သြားၾကည့္စမ္းပါဦး။ မေန႔က ေခ်ာင္းရည္က်ခဲ့ပါတယ္လို႔ ဘုရားစူးရေစ ဆိုရေလာက္ေအာင္ သဲျပင္ေပၚမွာ ေရပြက္ကေလး တစ္ကြက္ႏွစ္ကြက္ က်န္ရစ္ခဲ့တာကလြဲလို႔ ဘာမွ မေတြ႔ရေတာ့ဘူး။
ေခမာ… လိမ္လိမ္မာမာေန၊ ေခမာ့အတြက္ အေကာင္းဆံုးကို
အႀကံဉာဏ္ေပးခ်င္တာက ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ရင္ တကၠသိုလ္ျပန္တက္ပါ။ ဒီဂရီရဖို႔ဘာမွမလိုေတာ့ဘူး။ ဒါ ေခမာ့အတြက္ ေဆးပဲ။
ကိုနဲ႔ ခြဲခြာေနရခ်ိန္ဟာ ကို႔ရဲ႕စကားကို ေခမာ ပိုၿပီးေလးစားလိမ့္မယ္လို႔ကို ေမွ်ာ္လင့္တယ္။
ေခမာ ခ်မ္းေျမ့ရႊင္လန္းပါေစ။
ကို
ေခမာသည္ မဖတ္ဘဲလည္း မေနႏုိင္။ ထုိစာကို ဖတ္ၿပီးတုိင္း အသက္ဝေအာင္ ပါးစပ္ဟ၍ ႐ွဴရျပန္သည္။ စာရြက္ကို ျပန္ေခါက္သိမ္းကာ ေခါင္းအံုးေအာက္တြင္ သိမ္းထားျပန္သည္။ ထုိစာကိုေတာစခန္း တစ္ေနရာရိွ သူ၏ ခ်စ္လွစြာေသာ ကို႔ထံမွ ေႏြဦးက ရခ့ဲသည္။
ေႏြလြ ုန္၍ မိုးစလာလွ်င္ေခမာသည္ ထီးေကာက္ႀကီးကို လက္ဆဲြကာ လြယ္အိတ္လြယ္၍ ေက်ာင္းခန္းမ်ားထသို႔ ဝင္လာခဲ့ရ၏။ေခမာသည္ စာအုပ္မ်ားကို ထိုခံုတန္းေပၚတြင္ တင္ကာ ပို႔ခ်သင္ၾကားေပးေနေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ မ်က္ႏွာကို ေငးေမာၾကည့္႐ႈေနခဲ့ရ၏။ သူ႔စိတ္ထဲတြင္ ညာဘက္မွ မုိးေရစင္မွာစုိး၍ ပိတ္ထားေသာ မွန္ျပတင္းကို အလကားေနရင္း စိတ္ဆုိးေနသည္။ တအားေဆာင့္၍ တြန္းဖြင့္လိုက္ခ်င္သည္။ စာသင္ခန္းကိုပင္ က်ဥ္းက်ဥ္းေလးထင္ကာ အသက္႐ွဴရက်ပ္ေနသည္။
ထိုေန႔က ဆရာမႀကီးသည္ နီလြင္ပါးလႊာေသာ ပတၱျမားေရာင္ပဝါကို ၿခံဳကာမဟူရာေရာင္ေပၚတြင္ ပတၱျမားႀကိဳးမ်ား သြယ္ယွက္ထားေသာ လံုခ်ည္းကို ဝတ္ဆင္ထား၏။
ဆရာမႀကီးသည္ ဝ,၍ အိ၏။ သူ႔လႈပ္ရွားမႈမွာ ညင္သာလြန္း၍ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ရပ္ေနေသာ အ႐ုပ္ႏွင့္တူ၏။ လက္ထဲတြင္ အဂၤလိပ္ စာဆိုေတာ္ႀကီး ရွိတ္စပီးယား၏ ဂ်ဴလီယက္ဆီဇာျပဇာတ္စာအုပ္ကို ကုိင္ထားသည္။ ဆရာမႀကီးသည္ ႐ုိး႐ုိးႏွင့္ရွင္းရွင္းပင္ ျပဇာတ္အစကို ဖတ္ျပ၏။
အဂၤလိပ္စာေပကို ယူေသာ ေက်ာင္းသားတို႔မွာ ၿငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ေနၾကေပသည္။ေခမာ့မ်က္လံုးထဲတြင္ေတာ့ ဆရာမႀကီးသည္ တျဖည္းျဖည္း မႈန္ဝါးေပ်ာက္ကြယ္သြား၏။
ဆရာမႀကီး၏အသံသည္ တျဖည္းျဖည္း ေဝး၍ ေဝး၍ သြား၏။ ေရွ႕စင္ျမင့္ေပၚတြင္ မတ္အန္တိုနီေပၚလာသည္။ မျမင္ဖူးေသာ မတ္အန္တိုနီ၏ ႐ုပ္သြင္သည္ ေခမာ့မ်က္စိထဲတြင္ေတာ့သနားဖြယ္အသြင္ ေပါက္ေနသည္။ ဆီဇာကို အာဏာရွင္ႀကီး၊ တန္ခုိးအာဏာကို မက္ေမာသူႀကီးဟု ဝုိင္းစြပ္စြဲကာ ဘ႐ူးတတ္၏လူစုက ဝိုင္းလုပ္ႀကံလုိက္သည္။
မတ္အန္တိုနီသည္ ဝုိင္းဝုိင္းလည္ေနေသာ ဘ႐ူးတတ္ႏွင့္ အေပါင္းပါတို႔၏ ဓားသြားကို ေရွာင္ရွားရင္းပင္ ဆီဇာသည္ အာဏာရွင္ႀကီး မဟုတ္ေၾကာင္းကို ပရိသတ္ကို ရွင္းလင္းေျပာျပေနရ၏။ တစ္ဖက္က ရွင္းရင္း တစ္ဖက္ကဘ႐ူးတတ္၏ ဂုဏ္သေရကိုလည္း ခ်ီးက်ဴးရရွာသည္။ မတ္အန္တိုနီ၏ စကားလံုးမ်ားကိုေခမာသည္ အလြတ္က်က္ခ်င္၏။ စကားေျပာလိမၼာပံုကိုလည္း အံ့ဩ၏။ ၿပီးေတာ့ ငိုခ်င္ျပန္သည္။
“လူပံုအလယ္မွာ၊ သံုးႀကိမ္ သံုးခါတုိင္တုိင္ သူတို႔ရဲ႕ အာဏာရွင္ႀကီးအျဖစ္ လုပ္ပါဆိုၿပီး၊ သရဖူကို လူထုက ဆီဇာလက္ထဲ ကမ္းခဲ့ပါတယ္။ ဆီဇာဟာ အဲဒီကတည္းက အခြင့္အေရးရေပမင့္သံုးႀကိမ္ သံုးခါလံုး ဒီသရဖူကို ပယ္ခဲ့တယ္၊ ဒါဟာ အာဏာရွင္ ျဖစ္ခ်င္တဲ့လူရဲ႕ အျပဳအမူလား၊ ဆီဇာဟာ အာဏာရွင္ႀကီးလား”
မတ္အန္တိုနီသည္ နီေသာမ်က္လံုး လႈပ္ရွားေသာ လက္တို႔ျဖင့္ ပရိသတ္ကို ေျပာလိုက္၏။ေခမာ့မ်က္လံုးထဲတြင္ မ်က္ရည္မ်ား ေဝလာသည္။
“ခံရေလျခင္း ဆီဇာရယ္၊ ခံရေလျခင္း၊ အဲဒီတုန္းက ငါသာ မတ္အန္တိုနီ ျဖစ္လုိက္ပါေတာ့၊ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ငါသာ ေရာမမွာ လူျဖစ္ေနရင္ ငါ ေသမွာပဲ၊ အို ငါအၿမဲ မတ္အန္တိုနီ ျဖစ္ပါေစ၊ မတရားသျဖင့္ ဝုိင္းအခ်ခံရတဲ့ လူဘက္က မားမားရပ္ႏုိင္ပါေစ” ေခမာသည္ လက္မ်ား ဆတ္ဆတ္တုန္လာ၍ ဆီဇာ အေလာင္းရွိရာသို႔ ေျပးေပြ႔ခ်င္၏။
“ေဒါင္- ေဒါင္- ေဒါင္”
ေက်ာင္းေခါင္းေလာင္းသံသည္ စာသင္ခန္းထဲ တုိးေဝွ႔ဝင္လာ၏။
သူ႔မ်က္စိေရွ႕တြင္ ဆီဇာေရာ၊ မတ္အန္တိုနီေရာ မရွိၾက၊ ပတၱျမားေရာင္ ဆရာမႀကီးသာ မတ္တတ္ႀကီး ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ဆရာမႀကီးသည္ ပထမအခန္းကိုပင္ သင္ျပ၍ု မကုန္ေသးေခ်။
အခ်ိန္ကုန္၍ စာအုပ္ပိတ္ကာ စာသင္ခန္းထဲမွ ထြက္သြားေတာ့သည္။ ဆရာမႀကီး သင္သမွ်ကိုလည္း ေခမာ ဘာမွ မၾကားလိုက္ေပ။ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း ထသြားၾကသည္။ ေခမာ တစ္ေယာက္သာ ဆီဇာ့အတြက္ ငိုေႂကြးခ်င္ေသာ စိတ္ႏွင့္ ေနာက္ဆံုးမွ ထြက္လာခဲ့၏။
“ဒီလိုျဖစ္ပါသည္ဟု ကို႔ထံသို႔ စာေရးလိုက္လွ်င္ ေခမာတစ္ေယာက္ ႐ူးလြန္းသည္”
ဟု ကို႔ထံမွစာျပန္လာမည္ မလြဲေပ။ စာထဲမွာ စိတ္မဝင္စားသည္ေတာ့မဟုတ္။ ပံုေပၚလြန္း စိတ္ဝင္စားလြန္းျခင္းသာ ျဖစ္၏။ သူသည္ ေအာက္တိုဘာမတုိင္ခင္ ေက်ာင္းရက္မ်ားကို တစ္ရက္မွ မပ်က္ေစရ၊ မွန္မွန္ႀကီးတက္လ်က္ ရွိ၏။ အေရွ႕တုိင္း ရာဇဝင္သင္ေသာ ဆရာမႀကီးသည္လည္း ခန္႔ခန္႔ဝဝပင္ ျဖစ္၏။ သူသည္လည္း အဂၤလိပ္စကားကို လွလွပပ သြက္သြက္လက္လက္ႀကီး ေျပာ၏။ သူသည္ ႏွင္းေရာင္လို ျဖဴဆြတ္ေသာ အက်ႌမ်ား ဝတ္တုိင္း ဖိနပ္ျဖဴေလးကို အၿမဲစီး၏။ သူ အဂၤလိပ္စကားေျပာ ေကာင္းသည္ကိုပဲ ေခမာ ေငးေနမိ၏။
တ႐ုတ္ျပည္ ရွင္ဘုရင္ႀကီးမ်ားမွာေခမာ့မ်က္စိေအာက္တြင္ ေသလိုက္ၾက ေမြးလုိက္ၾကႏွင့္ ငယ္ငယ္တုန္းက ဘြားဘြားေျပာေသာ စူ႔ထက္စူ လူစြမ္းေကာင္းမ်ားအေၾကာင္းကို သတိရေနသည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္ စာေပမ်ားကို ႐ိႈ႕ၿပီးရင္း မီး႐ိႈ႕ေနရရွာေသာ ရွီအန္တီဘုရင္ႀကီး၏ အျဖစ္ကို ေခမာက သနားလာသည္။ သူ႔မ်က္လံုးထဲတြင္ မီးေတာက္မ်ား ျပာစမ်ား ပ်ံဝဲေနသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရွီအန္တီသာ ေသသည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္မေသေပ။ ကြန္ျဖဴးရွပ္စာေပကိုပင္ ေနာက္မင္းအဆက္ဆက္တို႔ လက္ခံကာ၊ တုိင္းျပည္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္သြားၾက၏။ အာဏာႏွင့္ စာေပတို႔အေၾကာင္းကို ေတြးရင္း ေတာရင္း ေခမာ့စိတ္မ်ားသည္ ျပတင္းအျပင္ရွိ ေကာင္းကင္ျပာတြင္ တိမ္မ်ားႏွင့္ ေရာပ်ံသြားေတာ့သည္။
ေနာက္လထဲတြင္မူ ဝန္ဆံရွာအေၾကာင္းကို ဆရာမႀကီးက ေဝဖန္ခုိင္း၏။ ဝန္ဆံရွာ၏ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ ေကာင္းပါလ်က္ႏွင့္ ဘာေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္သနည္း ဆိုေသာ အေၾကာင္း ျဖစ္၏။ ထိုအခ်က္ကိုေတာ့ ေခမာက စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းသည္ဟု ထင္သည္။
ေခတ္အေျခအေန မေပးေသးဘဲ ေရွ႕ေျပးေသာ ဝန္ဆံရွာကို သနားမိ၏။ ရာဇဝင္ဆရာတစ္ေယာက္က ဝန္ဆံရွာသည္ ဆိုရွယ္လစ္တို႔၏ ေရွ႕ေတာ္ေျပးဆို၏။ ဥေရာပရာဇဝင္ သင္ခ်ိန္ ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း ေခမာသည္ စိတ္တို၏။ စိတ္ဆုိး၏။ ဆရာမႀကီးသည္ အိုမင္းၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔မ်က္ႏွာအၿပံဳးက တစ္တန္းလံုး ရႊင္ၿပံဳးေစသည္။
သူ႔ပဝါႏွင့္ ထဘီမ်ားကလည္း ေက်ာက္မ်က္တို႔ႏွင့္ စီထားသလို တလက္လက္ ေတာက္ပ၍ႂကြရြေနေပသည္။ ဝွစ္ပါတီ တန္ခိုးတက္လာပံုကို ဆရာမႀကီးက ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ျပ၏။ ဘုရင့္အာဏာကိုဝွစ္ပါတီ လက္ထဲ ေရာက္လာေအာင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဝါပိုလ္ လုပ္ပံု၊ ဘုရင့္ေပးပုိင္ခြင့္အာဏာကိုသံုး၍သူတို႔ပါတီကို ေထာက္ခံမယ့္သူမ်ားအား ရာထူးႀကီးႀကီး ေပး၍ သိမ္းသြင္းပံု၊ တာဝန္နည္းနည္းေပး၍ လခႀကီးႀကီး ေပးေသာ ရာထူးမ်ားကို အရည္အခ်င္း ရွိရွိ မရွိရွိ မဲလုိခ်င္၍ ခန္႔ထားပံုမ်ား ဆရာမႀကီးက ေျပာျပ၏။ ေခမာသည္ စိတ္႐ႈပ္လာ၏။ ဝါပိုလ္ကို ရာဇဝင္က ဘယ္လုိခ်ီးက်ဴးထားထား ေခမာသည္ ေဒါသျဖစ္လာ၏။
ဂ်က္ကိုဘိုက္ သူပုန္အေၾကာင္း ေရာက္ေတာ့လည္းေခမာေခါင္းထဲတြင္ ေခၚေသာ Killing Ground စကားလံုးဝင္လာ၏။ ထိုစကားလံုးမွာေက်ာင္းစာသင္ခန္းႏွင့္ ဘာမွ မဆုိင္ေပ။ ဒါေပမဲ့ အရမ္းမဲ့ အၾကမ္းဖက္ခ်င္သူတို႔အတြက္‘သတ္ကြင္း’ မွာ အဓိပၸါယ္ အမ်ားႀကီးရွိ၏။ ဂ်က္ကိုဘိုက္သူပုန္မွာ ဝွစ္တို႔၏သတ္ကြင္းတစ္ခုပင္ျဖစ္၏။ အတိုက္အခံေတြ ထလာလွ်င္ ဂ်က္ကိုဘုိက္သူပုန္ႏွင့္ ဆက္သြယ္သည္ဆိုကာ ဒလၾကမ္းႏိွမ္ပစ္လိုက္ေတာ့သည္။ ဂ်က္ကိုဘိုက္သူပုန္ကို အေၾကာင္းျပ၍ ဝွစ္တို႔သည္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ခုနစ္ႏွစ္ ၾကာမွ တစ္ႀကိမ္လုပ္ရန္ ေရႊ႕ဆုိင္းပစ္လိုက္၏။
ေခမာသည္ သက္ျပင္းခ်ကာ သူ႔အေတြးကို ရပ္လိုက္ရ၏။ ဤစာသင္ခန္း၏ နံရံေလးဖက္မွေက်ာ္၍ ဘာကိုမွ ေတြးရန္ မလိုေပ။
သူသည္ အိမ္ေရာက္လွ်င္ ၁၈၃၂ တို႔၊ ေအဒီ ၅၈၃ တို႔ ဂဏန္းမ်ားကို က်က္ေနရသည္ကိုေမာ၏။ ဒါေတြ မက်က္လွ်င္လည္း နည္းျပသင္တန္းေပး ေန႔က်လွ်င္ ဘာမွ ေရးတတ္မည္ မဟုတ္။
ပါလီမန္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပံု ေရာက္ေတာ့လည္း အေၾကာင္းအရာကို သူ မွတ္မိသေလာက္ မဲေပးပုိင္ခြင့္ရွိသူႏွင့္ ပါလီမန္အမတ္ ျဖစ္ထုိက္သူတို႔၏ ပုိင္ဆုိင္ေသာ ပစၥည္း၊ ၾကာလွ်င္ သူ႔ေခါင္းထဲတြင္ ႐ႈပ္လာသည္။
အခြန္ေဆာင္ရေသာ ၁၀ ေပါင္တို႔ ၁၂ ေပါင္တို႔မွာ ခဏခဏ ေရာေနသည္။ တစ္ခါတစ္ရံစာအုပ္ကို လႊင့္ပစ္ခ်င္၏။ ဝတ္ထားေသာ အက်ႌကို ဆုတ္ပစ္ခ်င္၏။ျမန္မာစာ စာစီစာကံုး ေရးခ်ိန္က်ျပန္ေတာ့လည္း သူ စိတ္႐ႈပ္သည္။ ယပင့္မ်ား၊ ရရစ္မ်ား၊ တ္-ပ္-မ်ား ေခါင္းထဲတြင္ ေထြးလာလွ်င္ အေတြးအေခၚတို႔သည္ အားလံုး ေပ်ာက္၏။
ဆရာက မမွားသင့္ေသာ သတ္ပံုအမွာမ်ား ေတြ႔လွ်င္ မင္နီ ဝုိင္းမည္။ အမွတ္ေလွ်ာ့မည္ဟုဆို၏။
‘သံသရာ က်င္လည္ရသည္’မွာ ေခမာသည္ တစ္ခါတစ္ရံ ယပင့္ႏွင့္ က်င္ရေကာင္း၊ ရရစ္ႏွင့္ က်င္ရမလား…၊ င္ ႏွင့္ က်င္ရေလသလား…၊ ဥ္ ႏွင့္ က်င္ေလသလား၊ ထိုဟာမ်ားကို သူစိတ္႐ႈပ္လာသည္။ “တ္ - ပ္ - ေတြၾကားထဲ ငါ ေရးေနရရင္ ငါ ႐ူးမွာပဲ…” ေခမာသည္ ညည္းတြားမိ၏။
ကို႔ထံကလည္း ေခမာ ရရွိေသာ အမွတ္မ်ားကို ပို႔ရမည္ ဆို၏။ေခမာ့ကို ေနာက္ပုိင္း ၾကည့္ရသည္မွာ မႏၲာန္ဆရာလို တတြတ္တြတ္ ရြတ္ေန၏။ “၁၀ေပါင္၊ ၁၂ ေပါင္၊ တ္ - ပ္ - ေသးေသးတင္၊ ေအာက္ျမစ္၊ န္ ေအာက္ျမစ္၊ ဝါက် တစ္ပုိဒ္ဆံုးလွ်င္ ပုဒ္မႏွစ္ေခ်ာင္းခ်”
ေအာက္တုိဘာ ဒီဘက္ေရာက္လာေသာ အခ်ိန္တြင္မူ ေခမာကို အိပ္ရာေပၚတြင္ေတြ႔ရေတာ့ေလသည္။သူသည္ ေမာလ်စြာ အၿမဲလိုလို အသက္႐ွဴေနရ၏။
“စာေပဆုိတာ ပ္၊ တ္၊ တို႔လား….၊သူဆင္း ငါတက္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို လုိက္မွတ္ေနရတာလား”
ေခမာသည္ အသက္႐ွဴက်ပ္လာလွ်င္ ထိုစကားလံုးမ်ားကို ဆရာဇီဝကအား ေမးတတ္၏။ ဆရာဇီဝက ကမူသည္းေျခေဆးကိုသာ တစ္ပုလင္းၿပီး တစ္ပုလင္း တုိက္ေကၽြးေတာ့သည္။ေခမာသည္ ကရက္မက္ပန္းမ်ားကို ေငးေမွ်ာ္ၾကည့္လုိက္၏။ မ်က္လံုးထဲတြင္ ဝ္ - တ္ ေတြ၊ ပုဒ္မေတြ ႐ႈပ္လာျပန္၍ မ်က္စိကို ခဏေမွားထားရျပန္သည္။ ၿပီးမွ အသာ အိပ္ရာမွထကာ စားပဲြရိွရာသ႔ ို သြား၏။ကရမက္ပန္းမ်ားကို ႏြမ္းလ်စြာ ၾကည့္၏။ ေဖာင္တိန္ကို တုန္ရီေသာ လက္မ်ားႏွင့္ ဖြင့္ကိုင္ကာ စာေရးေတာ့သည္။
ကို
ေခမာ့ေရာဂါက သည္းေျခေဆးေသာက္လို႔ ေပ်ာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေခမာဘယ္ေတာ့ စာေရးရမလဲ။ ကို- တစ္ခါ ေျပာဖူးပါတယ္။ စာေပဆိုတာကိုေဘာင္ခတ္တဲ့ လူတို႔၊ ေပတံနဲ႔တုိင္းျပတဲ့ လူတို႔ကို ကို သိပ္မုန္းတာပဲဆို။ေခမာ လူေတြအေၾကာင္း စာမေရးရရင္ ဘာအေၾကာင္း ေရးရမလဲ။ ဘယ္သူ႔ဘက္ ဘယ္ဝါ့ဘက္မွ ဝင္မေရးပါဘူး။ ဘာျဖစ္ေနပါတယ္ ဆုိတာေတာ့ေရးပါရေစ။ အဲဒီအေတြ႔အႀကံဳကိုမွ မေရးရင္ စာေရးဆရာတို႔ စာေပတို႔ဟာ ဘာအဓိပၸါယ္ရွိဦးမွာလဲ။
ေခမာသည္ စာကို ထိုေနရာတြင္ ရပ္လိုက္ကာ၊ စာရြက္ကို ဆုတ္ၿဖဲပစ္လိုက္သည္။ ကေလာင္ကို စားပြဲေပၚ ပစ္ခ်လိုက္၏။ ခုတင္အနီးသို႔ ကမန္းကတန္း ေျပးလာ၏။ ခုတင္နားေရာက္လွ်င္ ေမာေနသည္။ ဆရာဇီဝက၏ သည္းေျခေဆးကို တစ္ပုလင္းလံုး ေမာ့ခ်လုိက္၏။ ၿပီးလွ်င္ အိပ္ရာေပၚ လွဲလိုက္ကာ ပါးစပ္ကိုဟ၍ အသက္ျပင္းျပင္း႐ွဴသည္။ ေဆာင္းေလတို႔သည္ျပတင္းမွ ေျပးခုန္ ဝင္ေရာက္လာျပန္သည္။ သူ႔ကို ေနာက္ေျပာင္ဟန္ ေဝွ႔ယမ္းတုိက္ခတ္ၿပီး ျပတင္းအျပင္သို႔ ထြက္ခြာသြားၾကျပန္သည္။
“လုိက္မယ္၊ ငါလည္း လိုက္မယ္၊ မင္းတို႔လို အစအဆံုးမရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ျပင္ႀကီးမွာ ငါဝဲပ်ံေနပါရေစ၊ အဲဟုိမွာ အသက္ဝဝ႐ွဴရတဲ့ ေနရာ မရွိဘူးလား”
သူသည္ လက္ႏွစ္ဖက္ ဆန္႔တန္းကာ ဟစ္ေအာ္လုိက္၏။ သူ႔အသံေၾကာင့္အိမ္ေဖာ္ေလးသည္ ေျပးဝင္လာေသာအခါ မ်က္ႏွာကို လက္ဝါးအုပ္၍ မေခမာငိုေႂကြးေနသည္ကိုသာ ေတြ႔ရေတာ့သည္။
-----------
ခင္ႏွင္းယု
႐ႈမဝမဂၢဇင္း
၁၉၆၀၊ ဇန္နဝါရီလ။
October 24, 2017
[ စာၾကည့္တိုက္အြန္လိုင္းဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္ဂါအားေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment