လေရာင္လင္းပါေစ ႏွင္းဆီသင္းပါေစ
📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔
(ဇာတ္သိမ္းပိုင္း)
စမ္းစမ္းႏြဲ႔ (သာယာဝတီ)
“ႏိုး… ႏုိး… ျမကို တရားေဟာဖို႔ မႀကဳိးစားနဲ႔ေနာ္၊ ျမ ကိုလြင္ဦးဆီက ေလးစားမႈကို မေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ပါဘူး၊ ဘယ္သူ႔ဆီက ေလးစားမႈ၊ နားလည္မႈကိုမွလည္း ႀကဳိးစားမယူခ်င္ဘူး၊ တစ္ခုေျပာႏုိင္တာက ျမ မလိမ္ တတ္ဘူး၊ စိတ္ထဲရွိသလို ေနတယ္၊ ဟန္ပန္မူရာေတြကို မုန္းတယ္၊ စိတ္ထဲရွိသလို မေနရဲတဲ့၊ ဟန္ပန္ မူရာေတြ မ်ားတတ္တဲ့၊ လူအထင္ႀကီးခံခ်င္ၾကတဲ့ မိန္းကေလးဆုိတဲ့ အမ်ဳိးအစားကိုလည္း မုန္းတယ္၊ တကယ္… ကိုလြင္ဦးရဲ႕၊ မိန္းမျဖစ္ရတာ ျမကိုယ္ျမ သိပ္မုန္းတာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ မိန္းမဆန္မိမွာ ျမ သိပ္စိုး ရိမ္တာပဲ”
“ျမက မိန္းကေလးျဖစ္ၿပီး မိန္းမခ်င္းအေပၚ သိပ္ေလွ်ာ့တြက္ေနၿပီ ထင္တယ္၊ ေကာင္းတယ္၊ ဆိုးတယ္၊ ယုတ္တယ္၊ ျမတ္တယ္ဆိုတာ မိန္းမပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေယာက်္ားပဲျဖစ္ျဖစ္ ရိွခ်င္သလို ရွိၾကာတာပဲ ျမရဲ႕၊ ကိုယ္ သတိေပးခ်င္တာက ေယာက်္ားဆိုတုိင္းလည္း အထင္မႀကီးဖုိ႔ပါ”
“အို…ျမကလည္း လူေတြကို သိပ္အထင္မႀကီးွလွပါဘူး၊ အထင္ႀကီးစရာရယ္လို႔လည္း သိပ္မရွိလွပါဘူး”
ခင္ႀကီးတေစၦပဲဟု ကိုလြင္ဦးက မွတ္ခ်က္ခ်မိသည္။ လူေတြကို အထင္မႀကီးခ်င္လွေသာ ျမကို ကိုလြင္ဦး တစ္ေယာက္ ကိုေတာ့ အထိုက္အေလ်ာက္ လုိက္လုိက္ေလ်ာေလ်ာရွိေပသည္။ ျမရဲ႕စံရိပ္ၿငိမ္ ေဘာ္ဒါ ဧည့္ခန္းေဆာင္မွာ ၀င္ခြင့္ထြက္ခြင့္ျပဳသည္အထိ ကိုလြင္ဦးကို ေနရာေပးလာသည္။
အရင္က ျမႏွင္းဆီနံေဘးမွာ အုပ္သင္းဖြဲ႕ေနတတ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ေလးေတြလည္း အလုိလုိရွဲမွန္းမသိ ရွဲကုန္ကာ ကိုလြင္ဦးကို က႐ုဏာသက္ေသာ မ်က္လံုးေတြႏွင့္ သမင္လည္ျပန္ၾကည့္ၾကသည္။
ကဗ်ာဆရာ ေ၀လု တစ္ေယာက္ကေတာ့ ပြင့္လင္းေလသည္။
“ျမႏွင္းဆီက လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ အတူထုိင္ၿပီး ေဆြးေႏြးျငင္းခံုဖို႔ေကာင္းတဲ့ စကားေျပာဖက္သာ ျဖစ္ တယ္ဗ်၊ သူ႔အေဆာင္ဧည့္ခန္းအထိ လုိက္လည္ၿပီး ရည္းစားစကားေျပာဖုိ႔ ႀကံစည္အပ္တဲ့ မိန္းကေလး မ်ဳိးမဟုတ္ဘူး၊ ဘယ္… မိန္းကေလးနဲ႔မွ မတူဘဲဗ်ာ၊ သူကေကာ လင္ယူသားေမြးကိစၥကို အလြယ္တကူ စဥး္စားမယ္ လို႔ ခင္ဗ်ား ထင္သလား”
ကိုလြင္ဦးက ပင္ကို ေအးေဆးေသာ အမူအရာျဖင့္ ရဲရင့္စြာၿပံဳးသည္။
“ဒါက သူ႔ကိစၥပဲေလ”
“အင္း… ခင္ဗ်ားကိစၥကေတာ့ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ဆက္လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုပါေတာ့၊ ဒီမွာ ကိုလြင္ဦး၊ ခင္ဗ်ား ျမႏွင္းဆီကို လက္ထပ္ဖို႔အထို ဆံုးျဖတ္ရဲၿပီဆုိရင္ ခင္ဗ်ား ႐ူးလို႔ပဲဗ်ာ၊ ဒါမွမဟုတ္ လူစြမ္းေကာင္းပဲ”
ေ၀လု ေျပာသလို လူစြမ္းေကာင္းႀကီးမဟုတ္သည့္တုိင္ မ႐ူးတာေတာ့ ေသခ်ာသည္ထင္၏။ ျမႏွင္းဆီလုိ အကိုင္အတြယ္ ခက္လွသည့္ ဆတ္ေတာက္ေတာက္ မိန္းကေလးမ်ဳိးကို ခ်စ္ႏွစ္လိုမိတာပဲ သူ သိသည္။ ၿပီးေတာ့ သေဘာထားခ်င္း မတုိက္ဆုိင္သည့္တုိင္ ျမႏွင္းဆီႏွင့္ စကားေျပာလုိ႔ ေကာင္းလွသည္။ အေၾကာင္းအရာမ်ားစြာကို တန္းတူရည္တူ ေဆြးေႏြးႏုိင္သည့္ မိန္းကေလး။
တစ္ေန႔ေတာ့ စကားေျပာရင္း ျမရဲ႕ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကေလးေတြဆီ ေရာက္သြားသည္။ သည္ေတာ့မွ ျမႏွင္းဆီကို တစ္ခုိင္လံုးေရႊ ႐ုပ္ရ်င္ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ ဦးျမေမာင္၏သမီးမွန္း တအံ့တၾသ သိလုိက္ရေလ သည္။
“ျမ မာမီဆံုးေတာ့ ျမ ဆယ္ႏွစ္သမီးေလ၊ ျမ ၁၅ ႏွစ္ ဆယ္တန္းေျဖတဲ့ႏွစ္မွာ ဒက္ဒီ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ျပဳတယ္၊ ျမ မိေထြးက ျမထက္ သံုးႏွစ္ပဲႀကီးတယ္ ကိုလြင္ဦးရဲ႕၊ ဆိုးေတာ့မဆိုးပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ျမနဲ႔ မတိမ္း မယိမ္းရွိတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ဖေအနဲ႔တန္းတူထားၿပီး ဘယ္လိုဆက္ဆံလုိ႔ရပါ့မလဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ျမ အိမ္မျပန္ဘဲေနတာ၊ ေက်ာင္းၿပီးတဲ့အထိ စာေမးပြဲကို အခ်ိန္ဆြဲႏုိင္သေလာက္ ဆြဲၿပီးေျဖေနရမွာပဲ၊ အိမ္ မျပန္ရ ၿပီးေရာ”
ဒါေၾကာင့္ ေလာကကို ေဒါင္လိုက္ ျမင္ေနတာကိုးဟု သေဘာေပါက္စျပဳသည္။ အရာရာကို ထီမထင္ စိတ္ကေလး ဖြံ႕ၿဖဳိးလာရျခင္း၏နိဒါန္းအစ။
“ဟိုတစ္ေလာက ခေရဦးမဂၢဇင္းတုိက္မွာ လက္ေထာက္အယ္ဒီတာ ၀င္လုပ္မလားလုိ႔ စဥ္းစားေသး တယ္၊ ဒါေပမဲ့ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ လူနဲ႔ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာဆိုတဲ့ လူက ျမ ေလးစားလုိ႔မရတဲ့လူေတြ ျဖစ္ေနတယ္၊ အခြံမွန္း၊ ဖြဲမွန္းသိလ်က္နဲ႔ေတာ့ အေက်ာမခံႏုိင္ဘူးေလ”
အယ္ဒီတာ ကိုလြင္ဦး သည္ ေက်ာထဲစိမ့္တိမ့္တိမ့္ပင္ ျဖစ္မိ၏။ “အထင္မႀကီးပါဘူး”ဆိုေသာ ျမ လက္သံုးစကား ေတြ သိပ္အသံုးမ်ားလြန္းေနသလားဟု စဥ္းစားရင္း ခ်က္ခ်င္း ခြင့္လႊတ္ပစ္လုိက္သည္။
“ျမ အိမ္မျပန္ခ်င္ရင္ ခုလို အေဆာင္မွာ ေတေပေနမယ့္အစား ကုိယ့္အိုးကုိယ့္အိမ္ကေလးနဲ႔ ေနၾကည့္ပါ လား၊ ကိုယ္လည္း အဲသလိုပဲ ေနခ်စ္ိတ္ေပါက္ေနၿပီ၊ တကယ္ပဲ ျမရယ္၊ ျမကို တစ္ေယာက္တည္း လႊတ္ မထားခ်င္ ေတာ့ဘူး၊ ကုိယ့္မ်က္စိေအာက္မွာထားၿပီး အၿမဲတမ္း ျမင္ခ်င္၊ ၾကားခ်င္ေနတယ္”
ဒါေလာက္ ရင္းႏွီးမႈရွိေနမွေတာ့ ရည္းစားစကားေျပာဖို႔ သိပ္မခက္လွေတာ့ပါ။ စကားလံုး အသံုးအႏႈန္း အနည္းငယ္ကြဲလြဲတာသာ ရွိမည္။ ကိုလြင္ဦးသည္ စိတ္လုိက္မာန္ပါ ေျပာရင္း ပိုမိုရဲတင္းလာကာ ေလသံ အနည္းငယ္ႏွိမ့္၍ သံုးခြန္းေသာ အစဥ္အလာစကားကို တစ္ဆက္တည္း ေျပာခ်လုိက္သည္။
“ခ်စ္တယ္ ျမ”
အမ်ားမိန္းကေလးတကာကိုပင္ ပါးျပင္ေတြ ႏွင္းဆီဖူးလာသည္ကို ခ်စ္စႏိုးဖြယ္ ျမင္ရ၏။ သို႔ေသာ္ ျမက ပြင့္လင္းစြာ ရယ္ႏိုင္သည္။
“အဲဒါ ျမ သိပါတယ္”ဟု တိုးညႇင္းစြာဆုိသည္။
အတူေနဖို႔၊ လက္ထပ္ဖုိ႔ကို အေၾကာင္းျပခ်က္မဲ့စြာ ျမက ျငင္းဆန္ၿမဲ ရွိေလသည္။
“ေမာင့္ကို ျမ ခ်စ္ပါတယ္၊ ဒါဆိုရင္ လံုေလာက္ေရာေပါ့ကြယ္”
ျမကို နားလည္တစ္ခ်က္ နားမလည္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ရသည္။ ကိုလြင္ဦးတစ္ကိုယ္တည္း ငွားေနေသာ ဂြတၱလစ္ မင္းလမ္း ထဲက အိမ္ခန္းက်ဥ္းကေလးမွာ ေနကုန္ေနခန္း လာေရာက္လည္ပတ္ေလ့ရွိေသာ ျမကို ဇြတ္တရြတ္ အၾကပ္ကိုင္ရမည္လားဟု မိစာၦစိတ္၀င္ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ ျမ၏စင္ၾကယ္ပြင့္လင္းဟန္ ကေလး က ႏွလံုးသားမွာ ခိုက္ေနကာ ျမေရွ႕ေမွာက္ ေရာက္လွ်င္ စိတ္႐ိုင္းေတြ လြင့္ေပ်ာက္ရၿမဲ။
တစ္ခါေတာ့ ေတာမွာ က်န္ရစ္သည့္ ကိုလြင္ဦး၏အေမ နာေရးကိစၥေၾကာင့္ တစ္ပတ္ေက်ာ္မွ် ျမႏွင့္ ခြဲခြာလုိက္ရသည္။
ရန္ကုန္ျပန္လာေတာ့ ျမကို မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တစ္ဆုိင္မွာ ေက်ာ္ခုိင္ႏွင့္ စကားလက္ဆံု က်လ်က္သား ေတြ႕ရေလသည္။ ေပါက္ကြဲလုဆဲဆဲစိတ္ကို ဘရိတ္ထိန္းရင္း ျမနံေဘးမွာ မ်က္ႏွာမပ်က္ ၀င္ထုိင္လုိက္ရသည္။ ေက်ာ္ခုိင္ကသာ အလုိက္သိစြာ စကားျဖတ္ၿပီး ႏႈတ္ဆက္မထေသးဘူးဆိုလွ်င္ ျမ ကို သူေအာ္ဟစ္လိမ့္မည္။ ျမကေတာ့ သေဘာေပါက္လြယ္သည္။
“ေမာင္ ကၽြဲၿမီးတုိလာသလား”
“မဟုတ္ပါဘူး၊ ျမ ေနပံု ထုိင္ပံုကေတာ့ ေက်နပ္ဖုိ႔ေကာင္းလုိ႔လား”
ျမက ၿပံဳးၿမဲၿပံဳးလည္း မ်က္ေတာင္ေတြ စြတ္စိုစျပဳသည္။
“အဲဒါေၾကာင့္ ေမာင့္ကို ျမ ခ်စ္႐ုံပဲ ခ်စ္၀့ံတာ၊ လက္မထပ္၀ံ့တာပဲ ေမာင္”
ကိုလြင္ဦး ေခါင္းခါပစ္လုိက္သည္။
“ေမာင္တစ္ေယာက္ ေက်နပ္ေအာင္ ေနဖို႔ ျမႏွင္းဆီ ျဖစ္လာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေမာင္၊ အဲဒါအတြက္ ေတာ့ ခြင့္လႊတ္ပါ ျမကို”
ကိုလြင္ဦးသည္ အားေလ်ာ့႐ံုမက စိတ္အပ်က္ႀကီးပ်က္လာ၏။
“ကိုယ္ကခ်ည္း ေက်နပ္ခ်င္ေနတာ မဟုတ္ဘူး ျမရယ္၊ မင္းအတြက္ၾကည့္ၿပီး ေျပာေနရတာ၊ မင္း လူေတြ အေၾကာင္းလည္း မသိဘူး”
“ျမကိုယ္ျမ သိပါတယ္၊ ျမအတြက္ လံုေလာက္ေနတာပဲ”
ထံုေပေပ ေအးစက္စက္ အမူအရာကို သည္တစ္ခါေတာ့ ကိုလြင္ဦး ေထာင္းခနဲ ေဒါပြသြားသည္။
“ျမကိုယ္ျမ သိ႐ံုနဲ႔ ဘယ္လံုေလာက္မလဲ၊ လူေတြအေၾကာင္း မင္း သိဖုိ႔လိုတာေပါ့၊ မင္းကိုလည္း လူေတြ က နားလည္ဖုိ႔လိုတာေပါ့၊ ခုေတာ့ ငါေတာင္ မင္းကို နားမလည္ႏုိင္ေသးဘူး ျမ သိလား၊ မင္းဟာ သိပ္ အသိရခက္တဲ့ မိန္းကေလး”
“ဒါေတာ့ ျမ မတတ္ႏုိင္ဘူး၊ ဒါေတြဟာ ျမကိစၥ လံုး၀မဟုတ္ဘူး ေမာင္၊ ေမာင္သာ အသိရခက္တဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို ဘာေၾကာင့္ခ်စ္ခဲ့သလဲ၊ အဲဒါ ျပန္စဥ္းစား၊ အဲဒါသာ ေမာင့္ကိစၥ”
ကိုလြင္ဦး ဗီဇက မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ အေခ်အတင္ အျငင္းပြားရမည္ကို ၀န္ေလးလွသည္။ ေအာက္တန္း က်သည္ ထင္၏။ သည္မွာေတာ့ ကိုယ့္ခ်စ္သူမုိ႔၊ ျမမို႔ ပိုၿပီး ရန္မျဖစ္ခ်င္။
“ေမာင့္ ကို ျမ လက္မထပ္ႏုိင္ဘူး ဆိုတာ ေသခ်ာသေလာက္ရွိၿပီ ေမာင္၊ ဒါေပမယ့္ ေမာင့္ကို ျမ ခ်စ္ပါ တယ္”
ကိုလြင္ဦး၏ႏွလံုးေသြးမ်ား ငယ္ထိပ္ တက္ေဆာင့္သည္။
“ဘာစကားလဲ ျမ၊ ကိုယ့္ကို ႀကဳိးရွည္ရွည္နဲ႔ လွန္တာလား”
ျမက အသံထြက္ေအာင္ ရယ္သည္။
“ဒီေလာက္ ေဟာင္းျမင္းေဆြးျမည့္ေနတဲ့ စကားႀကီးသံုးေနရေသးလား ေမာင္ရာ၊ အယ္ဒီတာတစ္ ေယာက္ လုပ္ေနၿပီး”
ကိုလြင္ဦး ပိုၿပီး ႐ွဴး႐ွဴးရွားရွား ျဖစ္လာသည္။
“ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ လုပ္မပစ္နဲ႔ ျမ၊ ကုိယ့္ကို ျပတ္ျပတ္သားသား အဆံုးအျဖတ္ေပးစမ္းပါ”
“ေျပာေနၿပီပဲေမာင္၊ ေမာင့္ကို ျမလက္ထပ္ႏိုင္ဖို႔ ခဲယဥ္းသြားၿပီ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ရဲ႕လက္ေမာင္း ကို မွီႏြဲ႕လုိ႔ခ်ည္း ျမ မေနႏုိင္ဘူး၊ ေလာကအလံုးမွာ ျမ သြားခ်င္ရာ သြားၿပီး ေနခ်င္သလို ေနမွာ၊ လမ္းႀကဳိလမ္းၾကား ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ႐ုပ္ရွင္႐ံုထဲက ႏွစ္က်ပ္ ခြဲတန္း ထုိင္ခံုေပၚ ေရာက္ခ်င္ေရာက္မယ္၊ စိတ္ထဲရွိသလို ေနမယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေမာင့္ကို ျမ ခ်စ္ပါတယ္”
“ေတာ္ေတာ့ ျမရယ္”
“ဒီထက္လည္း ပိုၿပီး ေျပာစရာ မရွိေတာ့ပါဘူး ေမာင္”
“အလကား ဟစ္ပီပဲ”ဟု ေဒါပြပြႏွင့္ ေရရြတ္မိသည္ကို ျမက ၾကားမိေအာင္ ၾကားလုိက္သည္။
“ဒါေတာ့ ေမာင္ ျမကိုဆဲတာပဲ၊ တစ္သက္နဲ႔တစ္ကုိယ္ ပထမဆံုး သည္းခံလိုက္မယ္ ေမာင္၊ ခ်စ္တဲ့စိတ္ နဲ႔ သည္းခံလုိက္ပါ့မယ္”
ကခ်င္လြယ္အိတ္ကို ထံုးစံအတိုင္း စလြယ္သုိင္းလြယ္ကာ ရွပ္အက်ႌကို တင္ပါးေပၚမွာ ဆြဲဆန္႔ခ်ရင္း ထုိင္ရာမွ ထသည္။ ကိုလြင္ဦးက မခ်ိတရိ ၿပံဳးရင္း-
“သြားေတာ့မယ္လား၊ ေကာင္းပါတယ္၊ ဒါနဲ႔မ်ား ခ်စ္တယ္ဆိုတဲ့စကား ေျပာတတ္တယ္ေနာ္ မင္း”
“ေမာင့္ကို ျမ ခ်စ္တယ္ဆုိတာ ေမာင္က မေမးဘဲေတာင္ ျမဘာသာ ျမ ေျပာပိုင္ခြင့္ရွိတာပဲ၊ ဒါကို ယံုပါလို႔ အသနားမခံပါဘူး ေမာင္”
ေလတုိင္သလို ေပါ့ပါးသြက္လက္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ေလး လြင့္ေပ်ာက္သြားသည္အထိ ေငးငုိင္က်န္ရစ္သည္။
ႏွေျမာနမဲႏွင့္ လမ္းခြဲခဲ့ရေသာ ခ်စ္သူ။
တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာခ်င္းမဆုိင္မိေအာင္ ေနရာက ေ၀းသည္ထက္ ေ၀းသြားၾကသည္။ ျမကို အရင္ကလို ဟိုေတြ႕သည္ေတြ႕ ေတြ႕လည္း ေခါင္းထဲက အျမန္ဆံုးရွင္းထုတ္ပစ္ဖုိ႔ ႀကဳိးစားရေလ သည္။
မိမိကုိယ္ကိုယ္ ေဆာက္တည္ဖုိ႔ႀကဳိးစားရင္း အေမ သေဘာတူသည့္ ေအးမူႏွင့္ျဗဳန္းစားႀကီး လက္ထပ္ ပစ္လုိက္ သည္။ ေလထဲမွာ တုိက္ေဆာက္ခ်င္မိေသာ ကိုလြင္ဦးသည္ ဘ၀ကိုေျခလွမ္းမွန္မွန္ ခရီးစျဖစ္ခဲ့ ၏။
ရပ္ကြက္မူလတန္းေက်ာင္းမွာ ဆရာမိဘအသင္း ေထာက္ပံ့ေၾကးရ လုပ္အားေပးဆရာမကေလး လုပ္ ေနေသာ ေအးမူသည္ သားဦး ကိုယ္၀န္ရစမွာ အလုပ္မွထြက္ၿပီး သူ႔ေရႊဆြဲႀကဳိးကေလး ေရာင္းကာ က်ဴး ေက်ာ္ေျမကြက္ထဲ တဲတစ္လံုးေဆာက္သည္။ ဦးသူ ယူ အစဥ္အလာအတုိင္း ေျမကြက္က်ယ္က်ယ္ ၿခံ ခတ္ကာ ပန္းစိုက္စ ျပဳသည္။ အိမ္မွာ ေတာက္တုိမယ္ရ အိမ္ဆုိင္ကေလး တည္သည္။
ေရာက္လာမည့္ သားသမီးရတနာအတြက္ ႀကဳိတင္ျပင္ဆင္သည့္သေဘာ။ ေရွ႕ေရး လာဘ္ျမင္ေသာ ေအးမူေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ဦးစီး ကိုလြင္ဦးမွာ တာ၀န္သိပ္မႀကီးေလးလွျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
သားတစ္ေယာက္၊ သမီးတစ္ေယာက္ ႏွစ္ႏွစ္စီျခား၍ ပံုမွန္ဖြားျမင္ၿပီး ကတည္းက ေအးမူမွာ ထူးထူးျခား ျခား “အႁမႊာ”စိတၱဇ စြဲကပ္လာသည္ ထင္၏။
“ေနာက္ထပ္ သားတစ္ေယာက္၊ သမီးတစ္ေယာက္ လုိခ်င္ေသးတယ္ အစ္ကိုရယ္၊ ဒါမွ ကေလးေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အေဖာ္သဟဲရမွာ၊ တစ္ဖက္ကလည္း ေအးမူ အလုပ္ပ်က္မခံႏုိင္ေသးေတာ့ တစ္ႀကိမ္တည္း အႁမႊာေမြးပစ္လုိက္ခ်င္တယ္။ သားတစ္ေယာက္ သမီးတစ္ေယာက္ အႁမႊာေမြးၿပီးရင္ လံုေလာက္ ၿပီ၊ ေတာ္ၿပီ”
ဇမၼဴဒီပါ လက္ယာေတာင္ကၽြန္းမို႔ နိမိတ္ထြန္းသည္ပဲလား၊ စိတ္စြဲကပ္လြန္း၍ပဲလား၊ တုိက္ဆုိင္သြား၍ ေပပဲလားမဆိုႏိုင္။ ေအးမူ၏ ယခု တတိယကိုယ္၀န္ကို သားဖြားမီးယပ္ပါရဂူ ဆရာ၀န္မႀကီးက အႁမႊာဟု အတိအက် ဆိုေခ်ၿပီ။ ႏွလံုးခုန္သံ ႏွစ္ခုၾကားရသည္တဲ့၊ ေဆးပညာ ထက္ အေလာင္းအစားဘက္တြင္ ပိုမုိေမြ႕ေလ်ာ္ေနသည့္ ဆရာ၀န္ေပါက္စန ေရးေဖာ္တစ္ဦးက မယံုရင္ ဓာတ္မွန္႐ုိက္ၾကည့္ခ်င္သလားဟု အပိုင္ စိန္ေခၚသည္ကို ကိုလြင္ဦး ေခါင္းခါျငင္းရသည္။ သိပၸံေဆာင္းပါးတိုထြာေတြ ဖတ္ဖူးထားသူပီပီ သေႏၶသား ကို ဓာတ္မွန္ေရာင္ျခည္ မထိေစခ်င္။
ေအးမူကိုေတာ့ ေၾကာက္ရွာမည္စိုး၍ မယုတ္မလြန္ ေျပားထားၾကသည္။ ဆရာ၀န္မႀကီးက-
“ႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ မစိုးရိမ္နဲ႔ေနာ္ သမီး၊ ဗိုက္ခြဲေမြးရင္လည္း စိတ္ခ်ရတာပါပဲ၊ တခ်ဳိ႕မိန္းမေတြမ်ား ႐ိုး႐ိုးေမြးရတာ ေခတ္ေနာက္က်တယ္ထင္ၿပီး ဗုိက္ခြဲေမြးႏုိင္မွ ဂုဏ္ရွိတယ္ ထင္ေန ၾကတယ္”
အမွန္ေတာ့ ေအးမူ အင္မတန္ သတိၱေကာင္းသည္။ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို ရင္ဆုိင္ဖုိ႔ အၿမဲအဆင္သင့္ ရွိသလို ႀကဳိတင္ေျမာ္ျမင္ ျပင္ဆင္တတ္သူလည္း ျဖစ္သည္။ ယခုလည္း သူ႔ကုိယ္သူ အႁမႊာေမြးမည္ရယ္ လုိ႔ တပ္အပ္ဆိုကာ ဗုိက္ခြဲဖုိ႔ ခ်ဳပ္ႀကဳိးကအစ စုေဆာင္းျပင္ဆင္ေနေပၿပီ။
သို႔ေသာ္ သည္ေန႔ေတာ့ ေအးမူ မွာတာေတြ ကိုလြင္ဦး မ၀ယ္ျဖစ္။ ေအးမူ စုဘူးဖြင့္ၿပီး ထည့္ေပးလုိက္ သည့္ ေငြ ၁၅၀ အနက္ ၅၀ က စာမူခ ေပးသည့္အထဲ စိုက္လုိက္ရသည္။ မနက္က စာေရးဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္စြာ ၀တၳဳတို စာမူခလာထုတ္သည္။ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ထံမွ က်လာေသာ စာမူခမွာ က်ပ္ ၁၀၀ တိတိ။
ဒါကို ၾကားက ကိုလြင္ဦး မေပး၀ံ့၀ံ့ျဖစ္ေနသည္။ ယေန႔ ၀တၳဳတုိစာမူခကို တန္းခြဲလုိက္လွ်င္ က်ပ္ ၁၀၀ ဆိုသည္ မွာ ဒုတိယ အလယ္အလတ္တန္း။
ဆရာဦးေက်ာ္စြာ၏ စာေပအစဥ္အလာအရ ၁၅၀ တန္းေတာ့ ေပးသင့္သည္ဟု ကိုလြင္ဦး နားလည္ သည္။ သို႔ေသာ္ ပို္င္ရွင္အယ္ဒီတာခ်ဳပ္၏အဆံုးအျဖတ္မုိ႔ ေစာဒကတက္၍လည္း မသင့္ေလေတာ့ ရံဖန္ ရံခါသာ ၀တၳဳတိုကေလး ေရးပို႔ႏုိင္၍ ဆယ္ခါတစ္ခါသာ မဂၢဇင္းမွာ သံုးေပးေလ့ရွိေသာ ဆရာဦးေက်ာ္စြာ ၏စာမူအတြက္ တစ္ခါတစ္ရံ သေဘာပိုက္ၿပီး အိတ္ထဲက ၅၀ စုိက္ေပးလုိက္မိေလသည္။ ေခတ္လူငယ္ မ်ား မသိေတာ့ေသာ၊ ကုလားထုိင္လည္း မရွိေတာ့ေသာ ကေလာင္အိုတစ္ေခ်ာင္းေပမည့္ အႏုပညာ ဂါရ၀အရ ဒါေလာက္ေတာ့ ေနရာထားသင့္သည္ထင္၏။
အိတ္ကပ္ထဲ က်န္သည့္ ေငြ ၁၀၀ ႏွင့္ ဘာေတြ ဦးစားေပး၀ယ္ရမည္လဲဟု တြက္ဆစဥ္းစားဆဲ ျမထံက ဖုန္းလာသည္။ ေတြ႕ခ်င္သည္တဲ့၊ စကားေျပာခ်င္သည္တဲ့။
သို႔ျဖင့္ အိမ္က မိန္းမအတြက္ ေစ်း၀ယ္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ကိုဖ်က္ကာ “ေနျခည္ရက္စ္ေတာရင့္”သုိ႔ ေရာက္ လာရျခင္းျဖစ္သည္။
ခုေတာ့ ငါးမုန္႔ေၾကာ္ ၀ါး၍ ဘီယာခါးခါးကို ၿမံဳ႕ရင္း ကိုလြင္ဦး စိတ္ေတြ တည္ၿငိမ္စျပဳေပၿပီ။
လိေမၼာ္ေရာ္တိမ္မွ်င္ေလး လြင္လာသည္လားဟု ၀ိုးတ၀ါး ျမင္သည္။ လႊာဖိနပ္သံ တဖ်ပ္ဖ်ပ္သည္ ဒစၥကို စည္းခ်က္ကို ျမန္ဆန္စြာ နီးကပ္လာ၏။
လိေမၼာ္ေရာ္ေတြထဲမွာ ၀ါေရာ္ေဖ်ာ့ေတာ့ေနေသာ အၿပံဳးကို မနည္းရွာၾကည့္ရသည္။
“ေမာင္…”
ေနာက္ဆံုးေပၚ လည္ကတံုး ရွပ္ပံုစံဆန္ဆန္ ဘေလာက္စ္ပြပြႀကီး ၀တ္ထား၍လားမသိ၊ ျမ၏ မ်က္ႏွာ ကေလးမွာ ေခ်ာင္ေနသည္ဟု ထင္ရေလသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္တုန္းကလိုပါကလား ျမရယ္။ စလင္းဘက္ အျဖဴကို ပခံုးသုိင္းလြယ္လ်က္ ရွည္ သြယ္ေသးမွ်င္ေသာ သိုင္းႀကဳိးကို ညာလက္ညႇဳိးကေလးႏွင့္ ခ်ိတ္ရင္း ေဆာ့ကစားလာသည္။ ျမဟာ မႀကီးရင့္ႏုိင္ေတာ့ၿပီလား။ ခုေလာက္ဆို ျမ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ေရာေပါ့၊ သို႔ေသာ္ “ေမာင္” ဟူ၍ ပင္ ပိုင္ပိုင္ႀကီး ေခၚဆဲျဖစ္သည္။
“ေမာင္ ေရာက္ေနတာ ၾကာၿပီလား၊ ျမ လာတာ ေနာက္မက်ပါဘူးေနာ္၊ ေမာင္ ခ်ိန္းတဲ့အခ်ိန္ပဲ”
“တစ္မိနစ္ မစြန္းေသးပါဘူး ျမရယ္၊ ကဲ… ထုိင္စမ္းပါ၊ ေျပာစရာရွိတာ မေျပာခင္ ဘာစားမလဲ မွာစမ္းပါ ဦး၊ ၿပီးေတာ့ ျမ တစ္ခုခုေသာက္ေလ၊ စပါကလင္လား၊ လိေမၼာ္ရည္လား၊ အစားအေသာက္မွာထားတုန္း ေစာင့္ရင္း ဘာေသာက္မလဲ”
ဘီယာတစ္လံုးပင္ မကုန္ခ်င္ေသးဘဲ ကိုလြင္ဦး လွ်ာ္ေတြ သြက္ေနသည္။ ျမက ကိုလြင္ဦးႏွင့္ မ်က္ႏွာ ခ်င္းဆုိင္ ကုလားထုိင္မွာ ၿငိမ့္ခနဲ ထုိင္ခ်လုိက္ၿပီး မီးႏူးကတ္ကို ေကာက္ယူကာ…
“အမွန္ေတာ့ ျမ ဘီယာေသာက္ခ်င္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေမာင့္အတြက္ မေတာ္ပါဘူးေလ၊ စိတ္ထဲရွိသလို မေနျဖစ္ေအာင္ ႀကဳိးစားပါ့မယ္၊ စပါကလင္ တစ္လံုးပဲ မွာပါ”
“အမယ္ေလး၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ျမရာ”ဟု ကိုလြင္ဦးစိတ္ထဲ တကယ္ပဲ သိမွတ္ေနသည္။ ျမ အေတာ္ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာၿပီပဲ၊ ျမဴစြမ္ေၾကာ္၊ ၾကက္ႂကြပ္ေၾကာ္ႏွင့္ ယုိးဒယားဟင္းခ်ဳိမွာသည္။ ၿပီးေတာ့ နံရံကပ္ မွန္ဗီ႐ိုထဲက တုိင္းတစ္ပါးလုပ္ စည္သြတ္ဘူးမ်ားကို တစ္ခ်က္ကဲၾကည့္ကာ-
“ေျပာင္းဖူးရွိတယ္ မဟုတ္လား၊ ေျပာင္းဖူးေၾကာ္ တစ္ပြဲေပးပါ”
စည္သြတ္ဘူးေတြ ေစ်းႀကီးလွ၍ ပိုက္ဆံမေလာက္တာေတာ့ ေသခ်ာေလၿပီ။ အေႂကြးမွတ္ရေတာ့မွာပဲ။ ျမက အသားစံုေၾကာ္တစ္ပြဲ ထပ္မွာၿပီးမွ မီႏူးကတ္ကို ခ်ထားလုိက္သည္။
“ေမာင့္ကို ျမ ႏႈတ္ဆက္ခ်င္လို႔ပါ၊ ျမ လက္ထပ္ေတာ့မလုိ႔”
ေခါင္းထဲ ရီတီတီ အရသာေလး ေပ်ာက္သြားကာ ျမကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ျဖစ္သည္။
“ေကာင္းပါတယ္၊ ဒီလို ျဖစ္သင့္တာ ၾကာၿပီပဲ၊ ခုမွပဲ ခ်စ္သူေတြ ဘာေတြ ေတြ႕ေတာ့တယ္လား”
“ေမာင့္ကိုပဲ ျမ ခ်စ္တယ္ဆိုတာ မယံုေသးဘူးလား ေမာင္၊ ခုဟာက လက္ထပ္ခ်င္စိတ္ေပၚလို႔ပါ”
ျမသည္ ခုအထိ စိတ္ကူးဆန္းၾကယ္ဆဲ ရွိေသး၏။
“ဒါလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲေလ၊ သတုိ႔သားက ကုိယ္တို႔အသိအကၽြမ္းထဲက မ်ားလား”
“ဟင့္အင္း ေမာင္၊ ဟင္း ဟင္း… တတိယတန္း ဖတ္စာသစ္ထဲက စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ေျပာရရင္ တုိင္းတစ္ပါးသားဆိုပါေတာ့၊ ျမန္မာျပည္ေပါက္ တုိင္းတစ္ပါးသားေလ၊ ေရွ႕အပတ္ထဲမွာ ဧည့္ခံပြဲလုပ္ မယ္၊ ၿပီးရင္ ငပလီ တစ္လွည့္၊ ကေလာ တစ္လွည့္ ေလွ်ာက္လည္ေနမွာပဲ၊ အခြင့္သင့္ရင္ တုိင္းတစ္ပါး ေတာင္ ေရာက္ခ်င္ ေရာက္သြားမွာ၊ ဒါေပမဲ့ အေရွ႕ေတာင္ အာရွထဲလည္ေနမွာ ေမာင္ရဲ႕၊ ျမက ၾသစေၾတးလ်တို႔၊ ဥေရာပတို႔ လြင့္ခ်င္တာ”
လြင့္ခ်င္တာ ဆိုေသာ အသံုးအႏႈန္းကို နားခါးလွေသာ္လည္း ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္ေတာ့ပါလားဟု သတိထား လုိက္ရသည္။ တစ္ပြဲၿပီးတစ္ပြဲ လာခ်ေသာ အေငြ႕တလူလူ အစားအေသာက္ေတြကို ျမည္းရင္း သူ ေျပာ သမွ် နားေထာင္ေနလုိက္၏။
“ခ်စ္တာနဲ႔ လက္ထပ္တာကေတာ့ အေရွ႕နဲ႔အေနာက္ပဲ ေမာင္၊ ဘာမွမဆိုင္ဘူး၊ သတ္သတ္စီ၊ ၿပီးေတာ့ ျမက အခ်စ္ကို ေနေရာင္ေအာက္မွာ ရွာခဲ့တာ၊ မထင္ရွားတဲ့ ကဗ်ာဆရာမတစ္ေယာက္ ေရးဖူးတဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ ျမ ရင္ထဲ ထြင္းထည့္ထားတယ္၊
ပန္းခ်ဳံရိပ္မွာ၊ လသာသာတြင္
ကိုယ္က မေတြ႕ခ်င္ဘူး ေမာင္။
ေခၽြးၿပဳိက္ၿပဳိက္ဆူ၊ ေနပူပူမွာ
အတူလက္တြဲ ေလွ်ာက္ရေအာင္တဲ့”
“ဟား ဟား… အဲဒါ စိတ္ကူးယဥ္တာေခၚတယ္ ျမရဲ႕၊ အဲဒီကဗ်ာဆရာမ ခုေလာက္ဆိုရင္ ငါ ငယ္ငယ္က အေတာ္ေၾကာင္ပါလား ဆုိၿပီး ရွက္ေနေလာက္ေရာေပါ့၊ ဘယ့္ႏွယ္ ေနပူထဲ လက္တဲြေလွ်ာက္လုိ႔ခ်ည္း ေနရင္ ေမာမွာေပါ့၊ ဘ၀အေမာေတြ နားေျဖရေအာင္ လသာသာ ပန္းခ်ံဳရိပ္ လိုအပ္တာေပါ့ ျမရဲ႕၊ ၿပီး ေတာ့ အိမ္ေထာင္ေရးတစ္ခုကို လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ ေဆြးေႏြးျငင္းခံုရင္း တည္ေဆာက္လုိ႔ရပါ့မလား”
“ျမက အခ်စ္ကို ေျပာတာပါ၊ အိမ္ေထာင္ေရးကို ျမ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ မတည္ေဆာက္ပါဘူး၊ အင္းလ်ားလိတ္ မွာ တည္ေဆာက္မယ္ေလ၊ ဒါေပမယ့္ အခ်စ္မပါဘူး၊ ခု ျမမွာ ပရက္(က္)ရွိေနၿပီ၊ မလုိ ခ်င္ပါဘူး၊ ယူလည္း မယူခ်င္ဘူး၊ ရွင္းပစ္လုိက္မယ္”
နားထင္ေတြ ႂကြတက္သြားသည္ဟု ထင္ရ၏။ နားႏွင့္ဆတ္ဆတ္ ၾကားလုိက္၍သာ ယံုရသည္။ မဂၤလာ ဧည့္ခံပြဲမက်င္းပမီ ကိုယ္၀န္ရွိသည္ဆုိေတာ့ အ႐ုပ္ဆိုးလွေပမဲ့ ျဖစ္တန္ရာသည္။
“ေတြ႕ရာေတြ မေျပာနဲ႔ ျမရယ္၊ မျဖစ္ႏုိင္တာေတြ”
ျမက ၾကက္ေၾကာ္ကို တႂကြပ္ႂကြပ္ ၀ါးရင္း ပလံုးပေထြး ရယ္ေနေသး၏။
“မျဖစ္ႏုိင္တာရယ္လို႔ မရွိလွပါဘူး ေမာင္၊ ေမာင္နဲ႔ေ၀းရတာ တစ္ခုက လြဲရင္ ျမ ျဖစ္ခ်င္သလို အားလံုး ျဖစ္ရတာခ်ည္းပဲ၊ ျဖစ္ေအာင္လည္း လုပ္မွာပဲ၊ တစိမ္းေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ျမ မလို ခ်င္ဘူး”
သည္အေၾကာင္းေတြ ရပ္သင့္ၿပီဟု နားလည္လိုက္သည္။ သူ႔၀န္ သူထမ္း၊ သူ႕လမ္း သူသြားတာမွန္ေပမဲ့ ထို ထင္ရာစုိင္း၀ါဒသည္ ပတ္၀န္းက်င္ကို တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္း အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစပါ ကလား။
ေျပာင္းဖူးေၾကာ္ေတြ အေငြ႕တေ၀ေ၀ႏွင့္ ေရာက္လာ၏။ လက္ညႇဳိးလက္သန္းေလာက္ရွိေသာ စည္သြပ္ ေျပာင္းဖူးကေလးေတြကို ဟင္းသီးဟင္းရြက္ အနည္းငယ္ႏွင့္ ေၾကာ္ခ်က္သေဘာမ်ဳိးလုပ္ထားေသာ ဟင္းပြဲ ျဖစ္သည္။ မစားစဖူးမို႔ အရင္ဆံုး ခက္ရင္းႏွင့္ထိုးၿပီး ကိုက္ျမည္းၾကည့္လုိက္သည္။ ခ်ဳိေတာ့ ခ်ဳိ သားပဲ။ အဂၤါစံုေသာ္လည္း ေျပာင္းေစ့ကေလးေတြက မေအာင္၊ မမာ။ ေမြးကတည္းက ေျပာင္းဖူးဖြံ႕ဖြံ႕ နုထြားႀကီးေတြကို အရသာခံလာေသာ ကိုလြင္ဦးလွ်ာေပၚမွာ “အလားမေျမာက္သည့္ ေျပာင္းဖူး”ကို သိပ္ခံတြင္း မေတြ႕ခ်င္ေတာ့။ ဘူးသြင္းပစၥည္းမုိ႔ ေစ်းႀကီးတာ၊ ရွားပါးတာ မွန္လည္း အင္းစိန္မီးခြက္ေစ်း က “ပုတီးကုန္းေျပာင္း”ကို စားရတာေလာက္ ဘယ္မွာ အရသာ ေလးပင္ႏုိင္ပါ့မလဲ။
“ျမက ေဟာဒီ ေျပာင္းဖူးေလးလိုပါပဲ”
“ဟင္”ဟု ျမက နားမလည္စြာ ေမာ့ၾကည့္သည္။
“ေၾသာ္ ခုထိ အရြယ္မေရာက္ႏုိင္ေသးလုိ႔ပါ၊ ေခါင္းေအးေအးထား၊ စဥ္းစဥ္းစားစားလုပ္၊ စိတ္ထဲရွိသလို မေနခ်င္ပါနဲ႔ေတာ့ ျမ၊ အဲ… ျမႏွင္းဆီရယ္”
“ႏွင္းဆီႀကီး ထည့္ေခၚျပန္ၿပီလား ေမာင္”
“ဘာျဖစ္လဲ၊ ျမနာမည္ ျမႏွင္းဆီပဲ၊ ႏွင္းဆီဆိုတာ ေမာင္ေတာ့ သေဘာက်တယ္၊ လွတယ္၊ လန္းတယ္၊ သင္းပ်ံ႕တယ္၊ သူ႔အတြက္ အရံအတား ဆူးကေလးေတြ ၀န္းရံလို႔ေနတယ္၊ ျမကို ႏွင္းဆီလို လွေစ၊ လန္းေစ၊ သင္းပ်ံ႕ေစခ်င္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ အရံအတား စည္းကေလးေတြ ရွိထားေစခ်င္တယ္၊ ကုိယ့္ရဲ႕ ႏႈတ္ဆက္စကားလုိ႔ မွတ္ခ်င္လည္း မွတ္သြားပါ ျမ”
နားမလည္ႏုိင္ေသာ အၿပံဳးတစ္မ်ဳိးကို သူ ၿပံဳးရင္း ၿငိမ္သက္စြာ စားေသာက္ေနသည္။ ႏွစ္ေယာက္ၾကား မွာ တိတ္ဆိတ္ျခင္းက ေႏွာင့္ယွက္လာေတာ့သည္။ မခံႏုိင္သူ ကိုလြင္ဦးကပဲ စကားစ ရွာရျပန္၏။
“ကိုုယ့္မိန္းမကေတာ့ ႏွင္းဆီဆို သိပ္ႀကဳိက္တာပဲ၊ ႏွင္းဆီခင္းကေလးေတြ စိုက္ထားတယ္ေလ၊ အဲဒီ ေတာ့ ႏွင္းဆီ လႈိင္လႈိင္ ပြင့္ပါေစပဲ ဆုေတာင္းေနတယ္၊ ဒါမွ ပိုက္ဆံရမွာ မဟုတ္လား၊ ပိုက္ဆံကလည္း ရွာရၿပီ ျမရဲ႕၊ ကုိယ္တုိ႔မွာ ကေလးႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္၊ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ေယာက္လည္း ရဦးမယ္၊ ခု ကိုယ့္ မိန္းမ ပရက္(က္) က အႁမႊာတဲ့၊ ေန႔လား ညလားပဲ”
“ဟုတ္လား”ဟု ေသြ႕ေျခာက္စြာ ေမးသည္။ ျမဴစြမ္ေတြကို ခက္ရင္းႏွင့္ အၾကာႀကီး ထိုးဆြေမႊေနၿပီးမွ-
“ကေလး ေလးေယာက္ဆို မ်ားလွၿပီေနာ္၊ ၿပီးေတာ့ အမႊာေမြးတယ္ဆိုရင္ သိပ္ဒုကၡေရာက္မွာ”
အႁမႊာေမာင္ႏွမ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ဖ်ပ္ဖ်ပ္လူးမတတ္ ထက္သန္ေနေတာ့ ေအးမူအၾကာင္းေတြေျပာမည္ ႀကံၿပီးမွ မေျပာျဖစ္ေတာ့ေခ်။ ဒါက ကိုယ့္ကိစၥသာျဖစ္သည္။ ေအးမူကို ေက်းဇူးတင္စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚလာၿပီး ကိုယ့္မိန္းမႏွင့္ ကုိယ္ ခုမွ ပိုၿပီးနီးစပ္လာသလို ခံစားရ၏။
ပါရမီရိပ္သာ လမ္းမတစ္ေနရာမွာ ျမ တကၠစီေပၚက ဆင္းသည္။
“ဒီအထိ လိုက္လာတာ ေက်းဇူးပဲ ေမာင္၊ ဂြတ္(ဒ္)ႏုိက္”
“ျမအိမ္က ဘယ္မွာလဲ”
“ေ၀းေသးတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ျမ လမ္းေလွ်ာက္ခ်င္လို႔ပါ၊ တစ္ေယာက္တည္း ေလွ်ာက္သြားခ်င္တယ္၊ သြားမယ္ ေမာင္”
လုိက္ပို႔မယ္ ဟု ေျပာအံ့ဆဲဆဲ ႐ုတ္ျခည္း ႏႈတ္ဆြံ႕သြားသည္။ ျမက လမ္းသြယ္တစ္ခုထဲသို႔ ခ်ဳိး၀င္သြား ေလၿပီ။
ကားဘီးလိမ့္စမွာ ျမ ခ်ဳိးဝင္သြားရာ လမ္းသြယ္ထဲသို႔ တစ္ဆံုးၾကည့္မိသည္။ လမ္းမီးတုိင္ အလ်ဥ္းမရွိ။ အလင္းေရာင္ ဆို၍ ပ်ပ်ပင္ မျမင္ရ။ သစ္ရိပ္စည္း႐ိုးၾကားမွာ ပိန္းပိတ္ေအာင္ ေမွာင္ေနသည္။ လသာ လွ်င္ ေကာင္းမည္။
ျမႏွင္းဆီတစ္ေယာက္ ခလုပ္မထိ ဆူးမၿငိပါေစႏွင့္။
စမ္းစမ္းႏဲြ႕(သာယာဝတီ)
ဝတၳဳေရးသူေျပာသည့္ သူ႔ဝတၳဳအေၾကာင္း
နက္႐ိႈ္င္းေသာ ခ်စ္ေမတၱာကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ စိတ္ဝင္စားၿမဲ လူ႔သေဘာ သဘာဝအားျဖင့္ ဤဝတၳဳကို ေရးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ထူးကဲေသာ ပင္ကိုဓေလ့စ႐ုိက္ႏွင့္ စာေပအႏုပညာ အယူအဆတခ်ဳိ႕ ေပါင္းစပ္ဖြံ႕ၿဖဳိးေနေသာ ဝတၳဳ ဇာတ္ေဆာင္ “ျမႏွင္းဆီ”ကို “ဘူးသြင္းပစၥည္း”ပမာ တင္စားမိခဲ့တာလည္း ထင္ရွားပါသည္။
အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ ႏွစ္ဦးစလံုးကို နားလည္ေအာင္ ကာလအတန္ၾကာ ႏွလံုးသြင္းၿပီးမွ ဖန္တီးဖြဲ႕ဆိုရ ေသာ ဝတၳဳလည္းျဖစ္ခဲ့ေပရာ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ျဖတ္သန္းခဲ့သည္ႏွင့္အမွ် “ျမႏွင္းဆီ”၏႐ိုးရွင္းပြင့္လင္းမႈ ကို ခ်စ္စႏိုး သံေယာဇဥ္ျဖစ္ရသလို ဘဝေနထုိင္မႈပံုစံ ရဲရင့္ျပတ္သားပံုကိုလည္း ႀကဳိက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကဳိက္သည္ျဖစ္ေစ မေလးစားဘဲ မေနႏိုင္ေတာ့ပါ။
အမ်ားသံုး ယဥ္ေက်းမႈ ပံုစံခြက္တြင္ ရွတသေလာက္ လွပေနေသာ “ျမႏွင္းဆီမ်ား”အတြက္ “လေရာင္ လင္းပါေစ… ႏွင္းဆီသင္းပါေစ”ဟု စိတ္ရင္းေမတၱာ ပို႔သ႐ံုမွတစ္ပါး…။
စမ္းစမ္းႏြဲ႕(သာယာဝတီ)
.
SHWE ZIN U at 3:29 AM
Thursday, August 18, 2011
{ ေရႊဇင္ဦးဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }
No comments:
Post a Comment