ေမာင္းပုတီးကေလး
📗📗📗📗📗📗
ေနဝင္းျမင့္
(၁)
သန္းေခါင္ၾကက္ေတြ တြန္ေတာ့လည္း အေမသန္းရင္ မအိပ္ႏိုင္ေသး။ အျပင္မွာ လမင္းႀကီး ထိန္ထိန္လင္းေနသည္။ သက္ကယ္ပ်စ္ က်ိဳးက်ဲၾကားက လေရာင္ေတြ ယိုစီးေနသျဖင့္ အိမ္ကေလးထဲမွာ လင္းလက္ေနသည္။ အေမသန္းရင္က မွိန္းေနရာမွ က်ံဳးထလိုက္သည္။ ေျခသလံုးေတြ ေတာင့္တင္းေနေလသည္။ တစ္ေန႔လံုး ေမာင္းေထာင္းထားရသျဖင့္ ညာဘက္ေျခသလံုးက ထင္းေခ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္းလို တင္းမာေနသည္။ ဆံပင္ၾကမ္းေတြကို ဝါးဘီးကေလးႏွင့္ ပတ္ရစ္လိုက္သည္။ အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္ကေလးဆီ ထသြားလိုက္သည္။ လေရာင္ေအာက္မွာ အရာအားလံုး ၿငိမ္သက္ေနသည္။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ လေရာင္ေအာက္မွာ သည္အခ်ိန္ ဘယ္အိပ္လိမ့္ဦးမလဲ။ အခုေတာ့ ရြာလယ္က ေခြးအူသံ သဲ့သဲ့မွတစ္ပါး ဘာကိုမွမၾကားရ။ ငယ္ငယ္တုန္းက ဘဝေတြကို စိတ္ေရာက္သြားျပန္သည္။ တိုးစိန္၊ သန္းရင္၊ ခင္ေမ၊ သည္သံုးေယာက္ဆိုလွ်င္ ရြာကတစ္တြဲတည္း ျမင္သည္။ ေကာက္စိုက္၊ ပဲႏုတ္၊ ေကာက္သင္းေကာက္၊ ေမာင္းေထာင္း။ တိုးစိန္က စေလကၽြန္းေခ်ာင္းဘက္က လက္သမားတစ္ေယာက္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်သြားကတည္းက ရြာကို ျပန္မလာေတာ့။ ခင္ေမကေတာ့ ရြာထဲမွာရွိသည္။
အခုေတာ့ ေခၚခင္ေမ။ အင္း … လယ္ပိုင္ရွင္ ေဒၚခင္ေမ၊ ေက်ာင္းအစ္မ ေဒၚခင္ေမေပါ့ေလ။ ရြယ္လယ္က ခင္ေမတို႔ တိုက္ခံအိမ္ႀကီးမွာ ပဲစက္ရွိသည္။ ေမာင္းဆံုရွိသည္။ စပါးက်ီ၊ ပဲက်ီေတြရွိသည္။ ခင္ေမ ပဲခင္းေတြ ပဲဆြတ္ခ်ိန္ဆိုလွ်င္ သူတို႔သားအမိ လိုက္ေနက်။ ခင္ေမ လယ္ေတြမွာ ေကာက္သင္းေကာက္ေနက်။ ငယ္ငယ္က ခင္ေမႏွင့္ ေမာင္းေထာင္းဘက္ဆိုေသာ္လည္း အခု အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမား။ ဒါေပမယ့္ ခင္ေမက ဘဝမေမ့ဟု ဆိုရမည္။
သူတို႔သားအမိကို ၾကည့္သည္။ ခိုင္းစရာရွိလွ်င္ သူတို႔၊ ေပးစရာရွိလွ်င္ သူတို႔။ အခုလည္း သူ႔ေမာင္းစင္မွာ သားအမိတစ္ေတြ ေမာင္းေထာင္းေနရသည္။ အိမ္ကကိုရင္ ပိုးထိဆံုးေတာ့ ခင္ေမဆီက ေခ်းရငွားရေသးသည္။ အခုေတာ့ သားအမိသံုးေယာက္ ရရစားစား၊ ဝါးဝါးမ်ိဳမ်ိဳ ေကာက္စိုက္ခ်ိန္စိုက္၊ ထင္းသယ္ခ်ိန္သယ္၊ ေမာင္းေထာင္းခ်ိန္ေထာင္း၊ ႀကိတ္ထိုးခ်ိန္ထိုး။ သူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္ထဲမွာ သူတစ္ေယာက္တည္း ႀကီးေတာင့္ႀကီးမား ေမာင္းေထာင္း ႀကိတ္ထိုးေနရတုန္း ျဖစ္သည္။ ေမာင္းတိုင္က ေမာင္းပုတီးကေလးကို ကိုင္ရတြယ္ရတုန္း၊ ပုတီးပတ္ေတြ မွတ္ရတုန္း။
လေရာင္ၾကည္ၾကည္ထဲမွာ ေရမဲ့ ေရအိုးေဟာင္းသံုးလံုးႏွင့္ မီးကပ္ မီးခ်ိတ္၊ ဝါးလံုးေငါင္းစင္းစင္းကို ေငးၾကည့္ေနမိျပန္သည္။ ေႏြကုန္ေတာ့မည္။ မိုးက်ေတာ့မည္။ သက္ကယ္ မမိုးရေသး။ သည္ႏွစ္ ႀကိတ္ထိုးခထဲက ဖဲ့စုလာတာ နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ ရေနၿပီ။ လိုတာ ခင္ေမ့ဆီ ေခ်းရလိမ့္မည္ထင္သည္။ ခင္ေမ့ေက်းဇူးေတြကို သတိရေနရင္းက ငယ္ဘဝေတြကို စိတ္ေရာက္သြားျပန္သည္။ သည္လို လေရာင္ညေတြမွာ ဖန္ခုန္တမ္း၊ တြတ္ထိုးတမ္း၊ စကားထာဝွက္တမ္း၊ ဘိုင္စကုတ္အေၾကာင္း ေျပာတမ္း။
လေရာင္တလင္း ကြင္းျပင္ထဲမွာ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္တိုင္ေအာင္ သူရယ္၊ တိုးစိန္ရယ္၊ ခင္ေမရယ္။
အဲသည္တုန္းက …
* * *
(၂)
ခါတိုင္း မနက္သံုးနာရီ သန္းရင္ ႏိုးေနက်။ ကေန႔ မိုးလင္းသြားသည္။ သိပ္ေတာ့ ေနာက္မက်ေသး။ လေရာင္ ရွိေနေသးသည္။ ခင္ေမႏွင့္ တိုးစိန္ကို သြားေခၚရဦးမည္။ သူတို႔က လာေခၚရတယ္လို႔ တစ္ခါမွ မရွိခဲ့။ သန္းရင္ တဘက္ၾကမ္းကိုၿခံဳကာ ထြက္လာခဲ့သည္။ တစ္ေယာက္က ေရတြင္းကုန္းမွာ၊ တစ္ေယာက္က အေနာက္ရိသာနားမွာ။ တိုးစိန္တို႔ အိမ္စုကေလးေတြမွာ မီးေရာင္မျမင္ရေသး။
“တိုးစိန္ေရ … တိုးစိန္”
“ဝူး … ”
“ေသတုန္းပဲလား ေကာင္မ၊ မိုးလင္းသြားၿပီဟဲ့”
“ေအး … ေအး … သြားႏွင့္ပါလား သန္းရင္ေရ”
“ဟင့္အင္း … ျမန္ျမန္လုပ္၊ ဒီကပဲေစာင့္မယ္”
လမ္းေပၚမွာ ဘယ္သူမွမရွိေသး။ ေလးနာရီခြဲေလာက္ရွိၿပီ။ ခဏၾကာေတာ့ တိုးစိန္ ထြက္လာသည္။ ခင္ေမကို သြားမေခၚေတာ့ဘဲ ႏွစ္ေယာက္သား ေမာင္းစင္ကို လာခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔ ေမာင္းစင္ရွိရာ အိမ္ႀကီးေရာက္ေတာ့ ၿခံတံခါးကို တြန္းဖြင့္ကာ ဝင္လိုက္သည္။ အိမ္ႀကီးေဘးမွ ပန္းကာ ေနာက္ေဖးကြက္လပ္က်ယ္ကို ဆက္ေလွ်ာက္လာၾကသည္။ အိမ္ႀကီးရွင္ေတြ မႏိုးၾကေသး။ ေမာင္းစင္ထားရာ တမာရိပ္မွာ ေမွာင္မည္းေနသည္။ တိုးစိန္က ေရနံဆီမီးတိုင္ကို မီးတို႔လိုက္သည္။ ထိုစဥ္မွာပင္ သူတို႔ကိုယ္ေပၚသို႔ ေက်ာက္စရစ္ခဲေတြ ေဖ်ာခနဲ က်လာသည္။
“အေမ့ … ”
“ဟား … ဟား … ဟား … ဟား … ”
ခင္ေမ … ။ လေရာင္ရိပ္မက်သည့္ ပန္းခ်ံဳထဲက သရဲေျခာက္ျပေနျခင္း ျဖစ္သည္။
“ညည္း မေၾကာက္ဘူးလား ခင္ေမရယ္”
“ေၾကာက္ေပါင္”
မီးတိုင္ခြက္အလင္းေရာင္ႏွင့္ စပါးအိတ္ေတြကို သြားမသည္။ တိုးစိန္က ေမာင္းစင္ေဘးမွာ ဂုန္နီအိတ္ေတြ စီခင္းလိုက္သည္။ လံုးတီး၊ ဖြဲၾကမ္း၊ ဆန္ကြဲ၊ စပါးခြံေတြ သပ္သပ္စီခုတ္ခ်ဖို႔ ေနရာခြဲထားလိုက္သည္။ သန္းရင္က မေန႔က ႀကိတ္ထိုးၿပီးသား လံုးတီးႏွစ္ျပည္သားေလာက္ကို ေမာင္းခြက္ထဲ ခ်င္ထည့္လိုက္သည္။ မီးတိုင္ခြက္ အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ ခင္ေမႏွင့္ တိုးစိန္တို႔ အရိပ္ေတြက ရွည္ေမ်ာေနသည္။ ေမာင္းတံုးေပၚ တင္ထားေသာ ေျခေထာက္ေတြက အသင့္။ တိုးစိန္က ေမာင္းတိုင္စြပ္ထားသည့္ ပုတီးကံုးကေလးကို ခၽြတ္ယူလိုက္သည္။
“ကိုင္း … နင္း”
“ကၽြီ … ”
“ဂ်ံဳး … ”
“ကၽြီ … ”
“ဂ်ံဳး … ”
ေနာင္းနင္းတံုးက ဖိနင္းလိုက္သည့္အခါ ကၽြီခနဲ ကၽြီခနဲ ျမည္သည္။ ေမာင္းတံုးက ေမာင္းခြက္ထဲက်သည့္အခါ ဂ်ံဳးခနဲ ျမည္သည္။ ေမာင္းတံုးက်သည္ႏွင့္ ဆန္မျဖစ္တျဖစ္ လံုးတီးေတြ ဖြားခနဲ ဖြားခနဲ ေမာင္းခြက္ႏႈတ္ခမ္းေပၚကို စင္ထြက္လာတတ္သည္။ ထိုအခါ သန္းရင္က ယက္ခ်ရသည္။ ေမာင္းအႂကြမွာ ယက္ခ်၊ ေမာင္းက်လွ်င္ ဖယ္၊ နရီကိုက္ စည္းကိုက္၊ မွားလို႔မရ။ ငိုင္ေနလို႔မရ။
“ေကာင္မ ေျခာက္ပတ္ေနာ္”
ပုတီးေျခာက္ပတ္ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ေမာင္းက်ည္ေပြ႔က ေမာင္းခြက္ထဲ ဂ်ံဳးခနဲ တစ္ခ်က္က်လွ်င္ ေမာင္းနင္းသူက ပုတီးတစ္လံုးကို ဆြဲခ်ရသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေမာင္းနင္းရင္းက ပုတီးစိပ္ေနရသည္။ ပုတီး (၁၀၈)လံုးျပည့္လွ်င္ တစ္ပတ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ (၁၀၈)ခါ နင္းၿပီးၿပီဆိုသည့္ သေဘာျဖစ္သည္။ ေမာင္းတံုးႏွင့္ ဆန္ေစ့ တစ္ရာ့ရွစ္ခါ ထိေတြ႔ၿပီးၿပီဆိုသည့္ သေဘာျဖစ္သည္။
ဤသို႔လွ်င္ ပုတီးငါးပတ္ျပည့္လွ်င္ ဆန္ျဖဴသည့္ေမာင္း၊ ပုတီးဆယ္ပတ္မွ ဆန္ျဖဴသည့္ေမာင္းရယ္လို႔ ရွိလာသည္။ အခု သူတို႔ေမာင္းက မလွအုန္းေမာင္း။ ေျခာက္ပတ္ေမာင္း။ သူတို႔မွာ နာရီမရွိ။ ေမွာင္ထဲတြင္ ဆန္ျဖဴ မျဖဴ ေသေသခ်ာခ်ာ သိႏိုင္သည္မဟုတ္။ သည္ေတာ့ ပုတီးပတ္ႏွင့္ ေမာင္းေထာင္းရသည္။ ပုတီးပတ္ႏွင့္ ဆန္ျဖဴခ်ိန္ကို ကြက္တိခ်ိန္ၿပီးသား ျဖစ္သည္။
တခ်ိဳ႕ ပုတီးပတ္မ်ားသည္ ေမာင္းေတြကို နင္းသားေတြ မသြားခ်င္။ ပုတီးပတ္နည္းသည့္ ေမာင္းမွာေတာ့ ‘နင္းသား’ ေတြ စိတ္ခ်မ္းသာသည္။ သတ္မွတ္သည့္ ပုတီးပတ္ျပည့္လွ်င္ ဆန္ေခ်ာၿပီ။ ထိုအခါ ျပာရ ခပ္ရ တီးရသည္။ ဆန္ျဖဴသပ္သပ္၊ ဖြဲသပ္သပ္၊ စပါးခြံသပ္သပ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုအရပ္က ေမာင္းစင္ေတြမွာ ေမာင္းပုတီးကေလးေတြ ခ်ိတ္ထားေလ့ရွိသည္။
“ကၽြီ … ”
“ဂ်ံဳး … ”
“ကၽြီ … ”
“ဂ်ံဳး … ”
ေရာင္နီကေလး ေသြးလာေတာ့မွ မီးတိုင္ခြက္ကို မႈတ္လိုက္သည္။ မနက္ခင္းကေလးမွာေပမယ့္ ေခၽြးဥေလးေတြ သီးထေနေလသည္။
“ေကာင္မ မငိုင္နဲ႔ေနာ္၊ လက္ပါသြားလို႔ လင္မရဘဲေနဦးမယ္”
“လင္မရေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ေအ”
“ဘယ္ေကာင္းပါ့မလဲေအရဲ႕ … ဟီး … ဟီး … ”
“ေကာင္မေနာ္ အပ်ိဳးပါးစပ္”
ႏွစ္တင္းက်သြားၿပီ။ ႀကိတ္ထိုးၿပီး ျပာၿပီး တီးၿပီး ဆန္ျဖဴတစ္တင္းက်ကို ႏွစ္က်ပ္ ရသည္။ တစ္ေနကုန္ဆိုလွ်င္ ဆယ္တင္းေလာက္ ၿပီးတတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ေမာင္းပ်က္လွ်င္ေတာ့ သံုးေလးတင္း။ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု ႀကိတ္ပ်က္လွ်င္၊ ေမာင္းပ်က္လွ်င္ သူတို႔ျပင္တတ္ေနၿပီ။ ထစ္ခနဲဆို ေမာင္းရွင္ကို သြားေျပာလို႔ကမျဖစ္။ ျပင္တတ္မွ။ ခုနစ္ႏွစ္သမီး၊ ရွစ္ႏွစ္သမီးက ေထာင္းတဲ့ေမာင္း၊ ထိုးတဲ့ႀကိတ္။ သူတို႔ နားလည္ေနၾကၿပီ။ ေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္လို က်င္လည္ေနၾကၿပီ။
“လင္ဆိုလို႔ ညည္း ဟိုေကာင္နဲ႔ ေတြ႔သလား၊ ေတာင္ဖ်ားက ေကာင္ေလ”
“ေတြ႔သားပဲ ေစ်းထဲမွာ၊ ငါေလ အူေတြယားတာ အရမ္းပဲ”
“ဟင္း … ဟင္း … မႀကိဳက္တဲ့လူကိုးေအ့၊ အူယားမွာေပါ့”
“ႀကိဳက္တဲ့လူဆို တို႔ေတာင္ သိရမွာမဟုတ္ဘူး”
“ဒါေပါ့၊ ညည္းလိုေပါ့”
“ညည္းအေကာင္ကေကာ ပြဲေတာ္ရက္က ညည္းနဲ႔ေတြ႔တာေလ”
အဲဒါေပါ့၊ အေဖနဲ႔မိလို႔ အ႐ိုက္ခံရေသးတယ္”
“ေကာင္းတယ္၊ ညည္းအေကာင္က ခပ္ရဲရဲထဲကပါေအ”
“ရဲတာေတာ့ မေျပာနဲ႔”
“ေျပာပါဦးဟယ္၊ ဘာေတြလုပ္တုန္း”
“အို … ညည္းကလည္း”
“ဟြန္း … ညည္းက ေကာင္းခန္းဆိုျဖတ္ၿပီ၊ ပြဲေတာ္ကြင္းထဲတုန္းက ျပတဲ့ ဘိုင္စကုတ္က်ေနတာပဲ”
“ညည္း ရည္းစားထားၾကည့္ေပါ့ဟဲ့”
“ေျပာပါဟယ္”
မိုးလင္းၿပီ။ ေရာင္နီႏွင့္အတူ ထင္းလွည္းအီသံေတြ လမ္းေပၚမွာ ဆူညံေနေလသည္။ သေဘၤာမန္က်ည္းသီး နီေကြးေကြးေတြက ညက မွက္စားထားသျဖင့္ ေျမမွာ ျပန္႔က်ဲေနေလသည္။ တိုးစိန္တို႔ စကားေကာင္းေနဆဲ။ တစ္ရြာလံုးက သတင္းေတြ၊ ဇာတ္ပြဲေတြ၊ ဘိုင္စကုတ္ေတြ … ။
“တိုးစိန္ ပုတီးဘယ္ႏွစ္ပတ္ရွိပတံုး”
“ေဟာေတာ့ … ပုတီးပတ္ေတြ ေမ့ကုန္ၿပီ”
“ညည္းက လုပ္ၿပီဟယ္၊ ပုတီးကိုင္ထားၿပီး စကားမ်ားေနတာကိုး”
“ေနဦး၊ သံုးပတ္လား၊ ေလးပတ္လား အဲ … ”
သန္းရင္က ဆန္ေတြကို ဆုပ္ယူလိုက္ကာ ၾကည့္သည္။
“ျဖဴၿပီဟဲ့၊ ေျခာက္ပတ္ေတာင္ ေက်ာ္ၿပီေပါ့၊ ညည္းႏွယ္ေအ … ”
တိုးစိန္က သူ႔လက္ထဲက စိပ္ပုတီးကို ကိုင္ရင္းကရယ္သည္။
“တစ္ခါတေလလည္း မွားမွာေပါ့ဟယ္၊ စိပ္ပုတီးေပမယ့္ ေမာင္းစင္ေရာက္ေတာ့ ေမာင္းပုတီး ျဖစ္ေနတာကိုးေအရဲ႕၊ အင္းေလ … တို႔က ပုတီးကိုင္ထားေပမယ့္ ေျပာၾကတာက ေပါက္ကရကိုး … ေနာ့ … ။
* * *
(၃)
“အေမ … အေမ ထေတာ့၊ သြားရေအာင္”
ညက လသာထဲမွာ ငယ္ဘဝေတြကို စဥ္းစားရင္း ညဥ့္ေတာ္ေတာ္နက္တဲ့အထိ ထိုင္ေနမိသျဖင့္ မ်က္လံုးေတြ ဖန္စပ္ေနသည္။ မထခ်င္ေသး။ ထင္းေခ်ာင္းေတြလို မာေက်ာတင္းေတာင့္ေနေသာ ေျခေထာက္ေတြက မလႈပ္ခ်င္ေသး။ ဒါေပမယ့္ ညတုန္းက တတမ္းတတ သတိရေနမိခဲ့ေသာ ငယ္ဘဝေတြမွ မဟုတ္ေတာ့ဘဲေလ။ သူေတာင္ အပ်ိဳးႀကီးဖားဖား သမီးႏွစ္ေယာက္ရဲ႕အေမ ျဖစ္ေနမွပဲ။
တိုးစိန္ကလည္း ရွိေသးရင္ ဘြားတိုးစိန္ ျဖစ္ေနေရာေပါ့။ ခင္ေမကလည္း ေဒၚခင္ေမျဖစ္ေနၿပီ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငယ္ဘဝေတြက က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီ။ မထခ်င္လို႔မရေတာ့။ မ်က္လံုးေတြ ဇြတ္ကိုဖြင့္ကာ ေရကျပင္မွာ မ်က္ႏွာဆင္းသစ္သည္။ ေျပာင္းဖူးဖက္ ႏွစ္လိပ္ႏွင့္ မီးခြက္ကိုကိုင္ရင္း သမီးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္အတူ ထြက္လာခဲ့သည္။ မိုးကလင္းဖို႔ ေတာ္ေတာ္လိုေသးသည္။ ဝါၾကန္႔ၾကန္႔ လေရာင္ၾကည္ၾကည္ကေလး ရွိေနေသးသည္။ သူငယ္ခ်င္း မခင္ေမတို႔ တိုက္ခံအိမ္ႀကီး ရြာလယ္မွာဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္သြားရသည္။ ၿခံဝင္းႀကီးက က်ုယ္သည္။ ပဲဂိုေဒါင္၊ ပဲစက္၊ စပါးက်ီ၊ ေကာက္႐ိုးစင္ေတြကို ျဖတ္ေလွ်ာက္ကာ ေမာင္းစင္ရွိရာ ၿခံေနာက္ဘက္ကို ဝင္လာေတာ့ မခင္ေမတို႔ပင္ မႏိုးၾကေသး။
မေန႔က သားအမိေတြ ထားခဲ့ေသာ ႀကိတ္ထိုးၿပီးသား လံုးတီးေတြကို ေမာင္းခြက္ထဲထည့္သည္။ သမီးငယ္က ဂုန္နီအိတ္ေတြ ျဖန္႔ခင္းသည္။ အႀကီးမက မီးတိုင္ခြက္ကေလးကို ထြန္းသည္။ အငယ္မႏွင့္ အေမသန္းရင္က ေမာင္းတံုးေပၚ ေျခတင္လိုက္သည္။ ေမာင္းစင္လက္ကိုင္တန္းမွာ ခ်ိတ္ထားေသာ ေမာင္းပုတီးကို အေမသန္းရင္ လွမ္းျဖဳတ္သည္။
“ေပးပါ အေမရယ္၊ အေမ ပုတီးပတ္မွားကမွားနဲ႔”
အေမသန္းရင္က သမီးငယ္စကားေၾကာင့္ ရင္ေတြ သိမ့္ခနဲ ခုန္သြားသည္။ သူကလည္း သူပါပဲေလ။ ပုတီးပတ္ေတြ မၾကာခဏ မွားတတ္သည္။ ပုတီးပတ္ေတြမွားၿပီး ေက်ာ္သြားရင္ ဆန္လည္းနာတယ္။ အခ်ိန္လည္းကုန္တယ္။ လူလည္း ပင္ပန္းတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ သတိထားေနရင္းက ပုတီးပတ္ေတြမွားသည္။ စိတ္ေတြက ပ်ံ႕လြင့္ေနတတ္သည္ကိုး။ ညတုန္းကေတာင္ သူတို႔အပ်ိဳတုန္းက ေမာင္းေထာင္းရင္း ပုတီးပတ္ေတြမွားတာ သတိရေနခဲ့ေသးသည္ပဲ။
“မမွားေအာင္စိပ္ပါ့မယ္ သမီးရယ္”
အေမသန္းရင္က ပထမဆံုးပုတီးလံုးကို လက္မႏွင့္ပြတ္ရင္း နင္းရမည့္ အခ်ိန္ကေလးကို အသက္ေအာင့္ရင္း ေစာင့္ေနလိုက္သည္။
“နင္းေတာ့”
“ကၽြီ … ”
“ဂ်ံဳး … ”
“ကၽြီ … ”
“ဂ်ံဳး … ”
ေမာင္းခြက္ထဲ ေမာင္းတံုးက်တိုင္း ပုတီးလံုးကေလးေတြ စိပ္စိပ္ခ်သည္။ အေမသန္းရင္က မ်က္လံုးေတြကို မွိတ္ထားလိုက္သည္။ ပုတီးလံုးကေလးေတြကို စိတ္ခ်တိုင္း အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱလို႔ ႏႈတ္ခမ္းေတြ လႈပ္လႈပ္ေနေအာင္ရြတ္ရင္း လကၡဏာေရးသံုးပါးကို ႐ႈမွတ္သည္။ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ။ ေမာင္းခြက္ထဲ ေမာင္းတံုးက်သံကို သူ မၾကားရေတာ့။ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱလို႔ပဲ သူၾကားေနသည္။
သူ႔ဘဝမွာ ဂုဏ္ေတာ္ပုတီးစိပ္ဖို႔ အခ်ိန္မရခဲ့။ တစ္ခါတစ္ရံ ႀကံဳႀကိဳက္လို႔ တရားေလးနာရ၊ ဆြမ္းကေလး ေလာင္းရတာကလြဲလွ်င္ ဘဝကူးေကာင္းဖို႔ ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ခဲ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဂုဏ္ေတာ္ပုတီး မဟုတ္သည့္တိုင္ ရသမွ်အခ်ိန္ကေလးမွာ လက္မႏွင့္ လက္ညႇိဳးၾကားမွာ ပုတီးလံုးကေလးေတြ ရွိေနတုန္းမွာ သူ႔စိတ္ေတြ ရွင္သန္ေနဖို႔ပဲလိုသည္။ လကၡဏာေရးသံုးပါးကို ႐ႈမွတ္ေနဖို႔ပဲလိုသည္။ သူ႔နားထဲမွာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱေတြပဲ လႈိင္းထေနသည္။ စိတ္ကို သည္အေပၚမွာပဲ တည့္တည့္ကေလး တည္ေနေအာင္ ခ်ဳပ္ဖမ္းထားဖို႔ ႀကိဳးစားသည္။
“အေမ ပိုက္ဆံရွင္းရင္ ေဒၚပုႀကီးကို ဆန္ဖိုးေပးဦးမွ အေမေရ၊ မေန႔က ေတာင္းတယ္ေတာ့”
ပိတ္ထားေသာ မ်က္လံုးေတြ ပြင့္သြားရျပန္သည္။ စိတ္ေတြ ကေသာင္းကနင္း လြင့္စင္သြားျပန္သည္။ မပုႀကီးကို ေပးစရာရွိသည္ပဲ။ ကေန႔ မခင္ေမဆီက ပိုက္ဆံနည္းနည္းေတာ့ ေတာင္းရလိမ့္ဦးမည္။
ထိုစဥ္မွာပင္ ေဒၚခင္ေမတို႔ တိုက္ခံအိမ္ႀကီးေပၚက ေၾကးစည္႐ိုက္သံ လြင္လြင္ကေလးကို ၾကားရသည္။ ဖြင့္ထားေသာ ဘုရားခန္းျပတင္းဝဆီက အေမႊးတိုင္ရနံ႔က နံနက္ခင္း ေလျပည္ထဲမွာ ေဝ့ဝဲေနသည္။ အေမသန္းရင္က ျပတင္းဝကို လွမ္းၾကည့္သည္။ နံနက္အ႐ုဏ္မွာ ဂုဏ္ေတာ္ပုတီးကို ကိုင္ရင္း သူတို႔သားအမိကို ငံု႔ၾကည့္ေနေသာ သူ႔သူငယ္ခ်င္း မခင္ေမကို အေမသန္းရင္ လွမ္းျမင္ေနရသည္။
“မခင္ေမ ေက်းဇူးရွင္ႀကီး က်န္းမာလို႔ ခ်မ္းသာပါေစေတာ္”
အေမသန္းရင္က ႏႈတ္မွ တတြတ္တြတ္ရြတ္ရင္း ေမတၱာပို႔သည္။ အငယ္မက သူ႔ကို မ်က္ေစာင္းထိုးရင္း သူ႔လက္ထဲက ေမာင္းပုတီးကေလးကို ဖ်တ္ခနဲ ဆြဲလုတာကို ခံရေတာ့မွ အေမသန္းရင္ အေယာင္ေယာင္အမွားမွား ေမာင္းနင္းတံုးကို ရပ္ထားလိုက္သည္။
“ဒါ ဂုဏ္ေတာ္ပုတီး မဟုတ္ဘူး အေမရဲ႕၊ ေမာင္းပုတီး၊ ေမတၱာေတြခ်ည္း ပို႔မေနနဲ႔ဦး၊ ပုတီးပတ္ေတြ မွားကုန္ၿပီ၊ အေမကေလ … ”
မ်က္ေတာင္ေမြးေတြ ကၽြတ္ေနသည့္ အေမသန္းရင္ မ်က္ခမ္းစပ္ မ်က္လံုးအိမ္ကေလးထဲက မ်က္ရည္ေပါက္ေတြ က်ေနဆဲမွာပင္ ေၾကးစည္႐ိုက္သံတစ္ခ်က္ လြင့္ေမ်ာ ေရာက္ရွိလာျပန္သည္။
(အေကာက္ခြန္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္း၊ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ)
* * * * *
credit to mmcyber (ေငြဇင္ေယာ္)
{ အေဝးေရာက္ၿမိဳ႕သာသား ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }
No comments:
Post a Comment