ပန္ဒိုရာစိန္၀င္းေမာင္
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
ေမာင္က်ပ္ခိုး
(၁)
ဂရိဒ႑ာရီ အလိုမူကား အခါတစ္ပါး၌ ဖန္ဆင္းရွင္ နတ္ဘုရင္ႀကီး “ဇု” (Zeus) သည္ ဗိသုကာနတ္မင္း “ဟီဖားစတပ္” (Hephaestus) ကို သမီးေတာ္တစ္ပါး ဖန္ဆင္းေပးရန္ ေစခိုင္းေတာ္မူၿပီး၊ ဖြားျမင္ရရွိလာသည့္ သတို႔သမီးငယ္ကို “ပန္ဒုိရာ” ဟု အမည္ေပးကာ သမီးအျဖစ္ ေမြးစားေတာ္မူေလသည္ ဟူသတတ္။ “ပန္ဒိုရာ” သတို႔သမီးငယ္သည္ အလွနတ္ဘုရားမ “အာဖရိုဒိုက္တိ” (Aphrodite) ၏ ေစာင္မမႈေၾကာင့္ အဆင္းလွ၏။ နတ္တမန္ေတာ္ “ဟားမိစ္” (Hermes) ၏ ျပဳစုမႈေၾကာင့္ ႏႈတ္ေရးႏႈတ္ရာ သြက္လက္ ခ်က္ခ်ာ၏။ စစ္မက္ႏွင့္ ဉာဏ္ပညာ နတ္ဘုရားမ “အသီးနာ” (Athena) ၏ ၾကည့္ရႈမႈေၾကာင့္ ညဏ္ပညာႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေလ၏။
တစ္ခါေသာ္ “ပရိုးမီသီးယပ္စ္” (Prometheus) သည္ ေကာင္းကင္ဘံုမွ အဂၢိေတေဇာဓာတ္ကို လူ႔ျပည္သို႔ ခိုးယူသြားေလ၏။ မီးကို ေကာင္းမြန္စြာ အသံုးခ်ႏိုင္သျဖင့္ လူ႔ျပည္ရပ္ရြာ စည္ပင္လာသည္ကို မရႈစိမ့္ေသာ နတ္ဘုရင္ႀကီး “ဇု” သည္ လူသားတို႔ကို ဒဏ္ခတ္ရန္ အလို႔ငွာ “ပန္ဒိုရာ” သတို႔သမီးငယ္အား ပဥၥလက္ တေကာင္း တစ္ခု ေပး၍ လူ႔ျပည္သို႔ ဥပါယ္တံမ်ည္ျဖင့္ ေစလႊတ္ၿပီးလွ်င္ “ပရိုးမီသီးယပ္စ္” ၏ အစ္ကိုေတာ္ “အက္ပီမက္သီးယပ္စ္” (Epimetheus) ႏွင့္ လက္ထပ္ ထိမ္းျမားေစသည္။
ပဥၥလက္ တေကာင္း ေပးစဥ္ အခါက နတ္ဘုရင္ႀကီး “ဇု” သည္ “ပန္ဒိုရာ” သတို႔သမီးငယ္အား “မည့္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မဆို ဤတေကာင္းကို မည္သည့္ အခါတြင္မွ မဖြင့္ေလႏွင့္” ဟု ေသခ်ာစြာ မွာလိုက္ေသးေသာ ဟူ၏။ ထိုသို႔ အတန္တန္ မွာၾကားလင့္ကစား လက္ အၿငိမ္ မေနႏိုင္သည့္ “ပန္ဒိုရာ” သတို႔သမီးငယ္သည္ တစ္ေန႔တြင္ ပဥၥလက္ တေကာင္းကို ကျမင္းေၾကာထၿပီး ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ေလ၏။ ထိုေသာ္ ပဥၥလက္ တေကာင္း အတြင္းမွ ေရာဂါဘယ၊ ဒုကၡဆင္းရဲ အစရွိသည့္ အနိဌ သေဘာတို႔ကို ေစာင့္ၾကပ္ေသာ နတ္ဆိုးတို႔ ရုတ္ျခည္း ထြက္ျပဴလာေလ၏။
“ပန္ဒိုရာ” သတို႔သမီးငယ္သည္ ပဥၥလက္ တေကာင္းကို ပိတ္ရန္ အလ်င္အျမန္ ႀကိဳးစားေသာ္လည္း အခ်ိန္ မမီေတာ့ေခ်။ တေကာင္း အဖံုးကို ပိတ္လိုက္ႏိုင္ခ်ိန္၀ယ္ ခပ္သိမ္းေသာ နတ္ဆိုးတို႔ ထြက္ေျပး လြတ္ေျမာက္သြားၿပီ ျဖစ္ရကား တေကာင္း အတြင္း၌ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းကို ေစာင့္သည့္ နတ္သူငယ္ “အဲလ္သီးစ္” (Elpis) သာ ပိတ္ေလွာင္ၿပီး က်န္ရစ္ေတာ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ လူ႔ျပည္ရပ္ရြာတြင္ နတ္ဘုရင္ႀကီး “ဇု” ၏ ပေယာဂေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေရာဂါဘယ၊ ဒုကၡဆင္းရဲ စသည့္ အနိဌ သေဘာတို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားၿပီးလွ်င္ လူ႔ဘံုႏွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိ၊ လူသားတို႔ မရႏိုင္သည့္ အရာဟူ၍ “ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း” တစ္ခုသာ က်န္ေတာ့သည္ဟု ေရွးေဟာင္း ဂရိလူမ်ိဳးတို႔က ဆိုစမွတ္ ျပဳၾကေလ၏။
ဆိုလတၱံ႔ေသာ ပံု၀တၳဳမွာ ဂႏၳ၀င္က်မ္းလာ ဂရိဒ႑ာရီမ်ားႏွင့္ လားလားမွ် မဆိုင္ေသာ -- ဘိုကေလး ေအာက္ဘက္ရွိ ဖ်ာပံု အပိုင္ အမာဒိုင္နယ္၊ ပုဂံပံုေက်းရြာမွ “စိန္၀င္းေမာင္” ဟု အမည္တြင္သူ -- ဘဲေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္၏ အေၾကာင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ကလို ဆိုလိုက္သျဖင့္ “ေညာင္ဦးကမ္းပါးၿပိဳ စမၸာနဂိုရ္က ႏြားမေပါင္က်ိဳး” ျဖစ္ရပ္ေပေလာဟု ထင္ျမင္စရာ ရွိေကာင္း ရွိေပလိမ့္မည္။ အကယ္၍ မိတ္ေဆြ နားေထာင္လိုပါက ကၽြႏ္ုပ္သည္ ပန္ဒိုရာ တေကာင္း အတြင္း၌ ေနာက္ဆံုး ႂကြင္းက်န္ရစ္သည့္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းႏွင့္ ဘဲေက်ာင္းသား စိန္၀င္းေမာင္တို႔ တစ္နည္းတစ္ဖံု ပတ္သက္ၾကပံု အေၾကာင္းစံုကို အိတ္သြန္ ဖာေမွာက္ ေျပာျပလိုပါသည္။
(၂)
လြန္ခဲ့ေသာ ခုႏွစ္ႏွစ္ ရွစ္ႏွစ္ခန္႔က ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဘိုကေလး ေအာက္ဘက္ရွိ ဖ်ာပံုအပိုင္ အမာဒိုင္နယ္သို႔ အလုပ္တာ၀န္ျဖင့္ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ရေလ၏။ အမာေက်းရြာသည္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ႏွင့္ မနီးမေ၀းတြင္ တည္ရွိၿပီး မႈိင္းညိဳ႕ညိဳ႕ အုန္းေတာႀကီးမ်ား ၀န္းရံ သိုင္းျခံဳထားေသာ ပင္လယ္ရြာႀကီး တစ္ရြာ ျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ျပင္ကို အမွီျပဳ၍ တည္ေနသျဖင့္ ေရလုပ္ငန္း ဖြံ႔ၿဖိဳး၏။ လယ္ယာ ေခ်ာင္းေျမာင္း လုပ္ငန္းလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ရွိသည္။
ေက်းရြာဟု ဆိုလိုက္သျဖင့္ အႏုပ္စုတ္ ဂုတ္စုတ္ ဇနပုဒ္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု မေတြးလင့့္။ အမာေက်းရြာသည္ ရြာသိမ္ရြာမႊား မဟုတ္။ အေႁခြအရံ ရြာေပါင္း (၃၀) ခန္႔ကို ဗဟိုျပဳ၍ စြာက်ယ္စြာက်ယ္ လုပ္တတ္ေသာ တကယ့္ ရြာႀကီး ျဖစ္သတည္း။
အမာေက်းရြာတြင္ လက္ဘက္ရည္ဆုိင္ ရွိသည္။ ရဲစခန္း ရွိသည္။ တယ္လီဖုန္း အိတ္ခ်ိန္ရုံး ရွိသည္။ ေဘာလံုးကြင္း ရွိသည္။ မီးစက္ရွိသည္။ ဆိုင္ႀကီး ကႏၷားႀကီး မ်ားစြာ ရွိသည္။ အမိန္႔ရ အေပါင္ဆိုင္ ရွိသည္။ ဘံုဆိုင္ ရွိသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (၂) ေက်ာင္းရွိသည္။ ထိုမွ်သာမက ငါးပုစြန္ရြဲဒိုင္ လာဖြင့္ေနေသာ “ကိုးကန္႔ရွမ္းတရုတ္” ႏွစ္ေယာက္လည္း ရွိေသးသည္။
ေက်းရြာဘံုဆုိင္တြင္ ၀ီစကီ၊ ရမ္ အစရွိသည့္ ယမကာ စံုလင္စြာ ရႏိုင္သည္။ အျမည္းကလည္း ေပါလိုက္သည့္ ျဖစ္ခ်င္း။ ငါးလင္ပန္း၊ ငါးမုတ္၊ ကင္းမြန္ အစရွိသည့္ တန္ဖိုးႀကီး ပင္လယ္စာမ်ားကို အဖိုးႏႈန္းထား ခ်ိဳသာစြာျဖင့္ ၀ယ္ယူ၍ ပင္လယ္အူနာ ျဖစ္ၿပီး အိပ္ယာထဲ လဲသည္အထိ စိတ္တိုင္းက် သံုးေဆာင္ႏိုင္သည္။
ၿမိဳ႕ႀကီးသားတို႔ အထြဋ္အျမတ္ထား၍ စားသံုးၾကေသာ ဂဏန္း အေရေပ်ာ့ကို ကမ္းနဖူးရွိ ရြဲဒိုင္မ်ားတြင္ အလကား ႏႈိက္ယူႏိုင္ပါ၏။ သားငါးပုစြန္တို႔ လတ္ဆတ္မႈ ရွိေၾကာင္းကို ျမံဳးထဲတြင္ ထည့္ထားသည့္ ဂဏန္းမ်ား၊ အိုးထဲတြင္ ေလွာင္ထားသည့္ ငါးလင္ပန္းမ်ားက ေကာင္းေကာင္းႀကီး သက္ေသခံပါလိမ့္မည္။
အသားစားက်ဴးသူ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အမာသို႔ ေရာက္ရွိၿပီး တစ္လခန္႔ ၾကာေသာ္ ပင္လယ္စာ စားရလြန္း အားႀကီးေသာေၾကာင့္ ငါးပုစြန္ ျမင္လွ်င္ “ေတာက္”သလိုလို ဘာလိုလို ျဖစ္လာသျဖင့္ ပင္လယ္စာႏွင့္ လမ္းခြဲလိုက္ရေလ၏။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ ၀ီစကီကား အလြန္ ဓာတ္တည့္လွ၏။ ၀ီစကီ ေတာက္ျခင္း တစ္ရံတစ္ဆစ္မွ် မျဖစ္ဖူး။ အလြန္ ထူး၏။
ထိုအခိုက္၀ယ္ ထမင္း လေပးစားသည့္ စားေသာက္ဆိုင္မွ ဆိုင္ရွင္ တရုတ္မႀကီး “ရီက်ိ” က “ေမာင္က်ပ္ခိုးရယ္ .. နင့္ႏွယ္ သားငါး မစားခ်င္လို႔ ဘဲဥေၾကာ္ကို အျမည္းလုပ္ၿပီး အရက္ေသာက္ေနတယ္ ဆုိတာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ အခု အခ်ိန္ဆိုရင္ သင္ေပါင္းပိုး ေပၚၿပီ။ နင္ ရြာဆင္းရင္း သင္ေပါင္းပိုး ၀ယ္ခဲ့ေခ်။ နင္ အျမည္း လုပ္ရေအာင္ ရီက်ိ ကိုယ္တိုင္ သင္ေပါင္းပိုးကို အုန္းႏို႔ တိုက္ၿပီး ဆီနဲ႔ပ်ားနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ေၾကာ္ေပးပါ့မယ္” ဟု ေလာကြတ္ျပဳေလ၏။
အသက္ (၂၀) ျပည့္သည့္ အခ်ိန္အထိ ကၽြႏ္ုပ္ “သင္ေပါင္းပိုး” မစားဖူးေသး။ ကံငါးပါးျမဲေအာင္ ေစာင့္ထိန္းေလ့ရွိသူ အမသည္ အိမ္ေပၚသို႔ “သင္ေပါင္းပိုး” အတင္ မခံ။ ပိုးေလာင္း ဘ၀တြင္သာ ရွိေနေသးေသာ္လည္း အသက္ဇီ၀ိန္ စြဲကပ္ေနၿပီ ဟု သူ ယူဆသျဖင့္ အကုသိုလ္ျဖစ္လိမ့္မည္ ဟု သေဘာထားကာ အတင္ မခံျခင္း ျဖစ္သည္။
“သင္ေပါင္းပိုး ဆိုတာ ပံ့သကူသား မဟုတ္ပါဘူး ငါ့သားရယ္။ ဒီ သင္ေပါင္းပိုး အရွင္လတ္လတ္ကို အမ ေၾကာ္လိုက္ရင္ အကုသိုလ္ မ်ားမွာေပါ့ကြဲ႔။ ငါ့သား မစားခ်င္စမ္းပါနဲ႔” ဟု အျမဲ ေျပာေလ့ရွိသည္။ သင္ေပါင္းဖူး ကိုသာ ဟင္းခ်က္၍ ေကၽြးသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ သင္ေပါင္းပိုးမွာ နီးလ်က္ ေ၀းခဲ့ရေလသည္။ ယခုမူကား ကၽြႏ္ုပ္သည္ အမႏွင့္ ေ၀းရာသို႔ ေရာက္ေနေလၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ သင္ေပါင္းပိုးႏွင့္ နီးရေခ်ေတာ့မည္။ ျဖဴျဖဴလြလြ၊ ၀၀ကစ္ကစ္ သင္ေပါင္းပိုးေကာင္ကုိ အုန္းႏို႔ဇလံုထဲ ပစ္ထည့္ၿပီး၊ ထမင္း ဦးေပါင္းတြင္ ထည့္၍ ေပါင္းလိုက္လွ်င္ အရသာထူးေသာ အျမည္း တစ္မယ္ ရေခ်လိမ့္မည္။ ခ်ိဳအီဆိမ့္သက္ေသာ အရသာထူးသည္ လွ်ာ အေၾကာေပါင္း တစ္ေထာင္သို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေပလိမ့္မည္။ ထို႔သို႔ ေတြးမိသျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အမာရြာႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းရွိ ဘ၀သစ္၊ ေလးအိမ္တန္း စေသာ ေက်းရြာ တစ္ေၾကာသို႔ သင္ေပါင္းပိုး ရွာပံုေတာ္ ဖြင့္ရန္ ဆိုင္ကယ္ လီဗာကို ခပ္ဆတ္ဆတ္ ပုတ္၍ ဒုန္းစိုင္း ထြက္ခဲ့ေလ၏။
(၃)
ပင္စည္ထိပ္ပိုင္းတြင္ အရြက္မ်ား စုျပံဳ ထြက္ၿပီး ဆူးခက္၊ ဆူးလက္မ်ားျဖင့္ အတိၿပီးသည့္ ထန္းမ်ိဳး၀င္ သင္ေပါင္းပင္သည္ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚသားတို႔ အတြက္ နတ္သိၾကားတို႔ ဖန္ဆင္းေပးထားေသာ ပေဒသာပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုေသာ္ ဆိုရေကာင္းသည္။ စေလဦးပုညသာ ေအာက္ဗမာေျပသို႔ ေရာက္ခဲ့ပါမူ သင္ေပါင္း တစ္ပင္လံုး အသံုးခ်နည္း ေတးထပ္ဖြဲ႔မည္မွာ မခၽြတ္တည္း။
သင္ေပါင္းပင္၏ အဖူးကို ဟင္းခ်က္၍ စားႏိုင္သည္။ သင္ေပါင္းသားကို အိမ္ၾကမ္းခင္း လုပ္ႏိုင္၏။ သင္ေပါင္းတိုင္ကို ျခံတိုင္၊ အိမ္တိုင္ လုပ္နိုင္သည္။ တံတားခင္းႏိုင္သည္။ သင္ေပါင္းဆူးကို ျခံစည္းရုိးတြင္ ခ်ထားလိုက္လွ်င္ ဘီလူး ယကၡိဳက္တို႔ ေစာင့္ၾကပ္သည့္ အလား လံုျခဳံသြားေလ၏။ သူခိုး၊ ဂ်ပိုး မဆိုထားဘိ၊ ေခြးပင္ မတိုးႏိုင္။
ထိုမွ်သာမကေသး သင္ေပါင္းပင္သည္ ၾကက္သားႏွင့္ မလဲႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေကာင္းမြန္သည့္ ဟင္းလ်ာကိုလည္း ေပးေသးသည္။ ဆူးခက္၊ ဆူးလက္တို႔ျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းသည့္ သင္ေပါင္းပင္၏ အဖူးထဲသို႔ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ၀င္ေရာက္ၿပီး ဥ ဥခ်ေလ့ ရွိေသာ ပိုးေကာင္ တစ္မ်ိဳး ရွိေလ၏။ ၾကမ္းတမ္း ခက္ထေရာ္ေသာ သင္ေပါင္းပင္၏ ျဖဴလြလြ အဖူးကို ၀မ္းၾကာတိုက္ျပဳ၍ သေႏၶတည္သည့္ ပိုးေလာင္းေကာင္သည္ အလြန္ ႏူးညံ့ၿပီး အရသာႏွင့္ ျပည့္စံုသျဖင့္ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ၏ နာမည္ေက်ာ္ ရာသီစာ ဟင္းလ်ာ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သြားသည္။
ကၽြႏ္ုပ္လည္း သင္ေပါင္းပင္ အေၾကာင္းကို ေသာင္စဥ္ ေရမရ စဥ္းစားရင္း ဆိုင္ကယ္ကို တရၾကမ္း ေမာင္းႏွင္လာခဲ့ရာ ဘ၀သစ္ေက်းရြာသို႔ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားေလ၏။ ဘ၀သစ္ရြာ အတြင္း ၀င္၍ စံုစမ္းရာ ထြက္သမွ် သင္ေပါင္းပိုးကို ရန္ကုန္ဒိုင္သို႔ ပို႔လိုက္ၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ တစ္ေကာင္ တစ္ေလမွ်ပင္ မရွိေတာ့ ဟု ဆို၏။ သို႔ေသာ္ ရြာသားတစ္ဦးက “ပုဂံပံု ဘက္ကို သြားၾကည့္ပါလား။ အဲသမွာ ဦးေအာင္ဒင္ ဆိုတာ ရွိတယ္။ သူက ဒိုင္ဖြင့္ၿပီး သင္ေပါင္းပိုး ေကာက္ေနတယ္” ဟု လမ္းညႊန္ေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္လည္း ဘ၀သစ္ေက်းရြာမွ တပ္ေခါက္ျပန္ၿပီး ပုဂံပံုေက်းရြာဘက္သို႔ ထြက္ခဲ့ရျပန္သည္။ အမာႏွင့္ ပုဂံပံုေက်းရြာမွာ မေ၀း။ ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ သြားလွ်င္ (၁၅) မိနစ္ခန္႔သာ ၾကာသည္။ သို႔ႏွင့္ပင္ ပုဂံပံုရြာသို႔ ကၽြႏ္ုပ္ ေရာက္ခဲ့ေလ၏။
ပုဂံပံု ရြာအ၀င္လမ္းမွာ အေတာ္ ဆိုး၏။ သင္ေပါင္းတိုင္မ်ားကို ၀ါးျခမ္းျဖင့္ ေဖာင္ကြပ္၍ ဗြက္ေပါက္ေနေသာ ရြာလမ္းကို ခ်ခင္းထားသျဖင့္ ဆိုင္ကယ္ ေမာင္းရန္ အဆင္ မေျပ။ ရြာကို လွမ္းျမင္ရသည့္ ေနရာတြင္ ဆိုင္ကယ္ ရပ္ထားၿပီး၊ ဗြက္ေတာႀကီးကို ရုန္းရေတာ့သည္။ အစားတစ္လုပ္ အတြက္ ခရီးၾကမ္းကို ႏွင္ရသည္မွာ ဆင္းရဲလြန္းလွသည္။ ရြာထဲသို႔ ၀င္လိုက္သည္ႏွင့္ ႏွာေခါင္းထဲသို႔ လတာပုပ္နံ႔တို႔ တိုး၀င္လာ၏။ အစာေတာင္း ေနေသာ ၀က္တစ္အုပ္၏ တကြီကြီ ေအာ္ျမည္သံကို ၾကားရ၏။ ရြာႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းရွိ ဗ်ိဳက္ေတာ အစပ္တြင္ လမ္းသလားေနေသာ ဘဲအုပ္ႀကီး တစ္အုပ္ကို ျမင္ရ၏။
သြပ္ေရာင္ တေဖြးေဖြး လက္ေနသည့္ နက္ေမွာင္ေမွာင္ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ႀကီးကို အဖီဆြယ္၍ ဖြင့္ထားေသာ ကုန္စံုဆိုင္၏ အေရွ႕တြင္ “သင္ေပါင္းပိုး ေရာင္း / ၀ယ္သွ္” ဟု ကို႔ရိုးကားယား သတ္ပံုျဖင့္ ေရးသားထားေသာ ေျမျဖဴဆိုင္းဘုတ္ကို ျမင္ရသည့္အခါ ကၽြႏ္ုပ္ အေမာ ေျပသြားေလ၏။
“သင္ေပါင္းပိုး ဘယ္လို ေရာင္းတုန္း” ဟု ကၽြႏ္ုပ္ ေမးလိုက္ေသာ္ “သင္ေပါင္းပိုးကို အေလးခ်ိန္နဲ႔ ေရာင္းတာ ျမင္ဖူးသလား” ဟူသည့္ ဘုေတာသံ စာခနဲ ထြက္လာ၏။ ကၽြႏ္ုပ္ ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္သြားသည္။ ဤေလာက္ ဆိုးရြားေသာ ေစ်းသည္မ်ိဳးႏွင့္ တစ္ခါမွ် မေတြ႔ဖူး။ သို႔ေသာ္ ရသာတဏွာေၾကာင့္ ေဒါသကို ခၽြန္းအုပ္ၿပီး “မဟုတ္ပါဘူး ဦးေလးရယ္ .. သင္ေပါင္းပိုး တစ္ေကာင္ကို ဘယ္ေစ်းတုန္းလို႔ ေမးတာပါ” ဟု ေလျပည္ထိုးလိုက္ရသည္။
ထိုသို႔ ဆိုလုိက္ခါမွ ပို၍ ဆိုးသြားသည္ထင့္။ “အင္း .. ေစ်းကေတာ့ ေရာင္းသူတစ္ဆယ္ ၀ယ္သူတစ္က်ပ္ ဆိုသလိုေပါ့ကြာ။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေစ်းတည့္ရင္ေတာ့ ““ေရာ ့ပတၱျမား ေရာ့ နဂါး”” ဆိုတဲ့ အတိုင္းျဖစ္သြားမွာေပါ့။ ဒီေတာ့ကာ ေမာင္ရင္ .. ေစ်း အရင္ စေျပာၾကည့္ေလ” ဟု ဂြစကား ဆိုျပန္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္ စိတ္ ေထာင္းခနဲ ထသြားသျဖင့္္ “ဒီမယ္ ဦးေလး၊ ေရာင္းခ်င္ေရာင္း မေရာင္းခ်င္ေန။ သင္ေပါင္းပိုး ဆိုတာ ေရႊ မဟုတ္ဘူး။ ေရာင္းခ်င္တဲ့သူေတြ ေပါလြန္းလို႔ ရိုက္သတ္လုိ႔ေတာင္ မကုန္ဘူး။ သင္ေပါင္းပိုး တစ္ေကာင္ကို (၉၀) ရရင္ အေကာင္ (၅၀) ယူမယ္။ ၀ယ္တဲ့ အခါမွာ ေသာင္းေဗ်ာင္း (ေသာင္းေျပာင္း) မ၀ယ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳက္တဲ့ အဖူးကို ““ေခါင္”” ေရြးၿပီး ယူမယ္။ အဆစ္ မေတာင္းဘူး” ဟု ဆိုကာ အိုးရြဲ႕ကို စေလာင္းရြဲ႕ျဖင့္ ဖံုးလိုက္၏။
ထိုသို႔ အေငၚတူး စကားကို ၾကားလိုက္ရသျဖင့္ ဆိုင္ရွင္ႀကီး ေနသာထိုင္သာ ျဖစ္သြားဟန္ တူသည္။ “ေအး ဟုတ္ၿပီ။ စကားေျပာတယ္ဆိုတာ ဒီလိုမွေပါ့ကြဲ႔။ တစ္ေကာင္ကို (၉၀) ေစ်း ေပးတယ္ဆိုတာ သင့္ပါတယ္။ ေပါက္ေစ်းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သင္ေပါင္းပိုးဟာ ေရႊ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကိုေတာ့ ငါ လက္မခံဘူး။ ေရႊကို ရာသီမေရြး ၀ယ္လုိ႔ ရတယ္။ သင္ေပါင္းပိုး ဆိုတာက တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ခါပဲ ရတာ။ ဒီေတာ့ကာ လူေလး ေျပာတဲ့ စကား မွားေနတယ္” ဟု ရွည္လ်ားစြာ ဆိုျပန္သည္။
ကၽြႏ္ုပ္ အေတာ္ပင္ စိတ္ညစ္သြား၏။ ဤကဲ့သို႔ ေျပာရဆိုရ ခက္ခဲလွေသာ လူ႔ခြစာမ်ိဳး တစ္ခါမွ် မၾကံဳဖူးေသး။ အဘိုးႀကီးကို က႑ေကာဇတိုက္ရန္ ႏႈတ္ျပင္ခိုက္မွာပင္ “ကဲ ကဲ .. ဟုတ္ပါၿပီ။ ဟဲ့ ဘယ္သူတို႔ ဘယ္၀ါတို႔။ သင္ေပါင္းပိုး အေကာင္ (၅၀) ထည့္ေပးလိုက္။ အဆစ္ (၂) ေကာင္ ထည့္ေပးလိုက္။ ဒီသူငယ့္ကို ၾကည့္ရတာ အမာကေန လာတာ ျဖစ္မယ္။ ဒီေတာ့ကာ ျခင္းေတာင္းပါ ထည့္ေပးလိုက္” ဟု လူ႔ခြစာႀကီးက ေစတနာ ဗရပြျဖင့္ ဆိုလိုက္သျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ အာေစး မိသြားေလ၏။
ဤသည္ကား ဘဲေက်ာင္းသား စိန္၀င္းေမာင္၏ ဘ၀ဇာတ္လမ္းတြင္ အေရးႀကီး ဇာတ္ေဆာင္ တစ္ဦး ျဖစ္လာမည့္ လူ႔ခြစာ ဦးေအာင္ဒင္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္ စတင္ ေတြ႔ဆံုပံု ျဖစ္သတည္း။
(၄)
လူ႔ဂြစာ ဦးေအာင္ဒင္၏ ဇာတာအမည္မွာ ေအာင္တင္ ဟူ၍ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ရုပ္ရွင္ ၾကည့္ၿပီးေနာက္တြင္ ေအာင္ဒင္ ဟု သူ႔ဖာသာ ကင္ပြန္းတပ္လိုက္ေသာ ဟူ၏။ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ သရုပ္ေဆာင္ ခင္ေမာင္ရင္ ကဲ့သို႔ ရုပ္ရည္ရူပကာ ေျပျပစ္ျခင္း မရွိေသာ္လည္း အသား ညိဳစိမ့္စိမ့္၊ အရပ္ ေထာင္ေထာင္ ေမာင္းေမာင္း၊ ႏႈတ္ခမ္းေမႊး ခပ္သဲ့သဲ့ႏွင့္ ျမန္မာဆန္ေသာ ရုပ္ရည္ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဦးေအာင္ဒင္၏ ပင္ကိုယ္စိတ္သေဘာမွာ အလြန္ ႏူးညံ့ေသာ္လည္း လူတကာကို အရြဲ႕တိုက္၍ က႑ေကာဇလုပ္တတ္ျခင္းမွာ သူ၏ ေမြးရာပါ ၀သီဆိုး ျဖစ္သည္။ က႑ေကာဇ တိုက္ေသာ္လည္း သူ စိတ္ရင္းေကာင္းမွန္း လူတိုင္း သိၾကသျဖင့္ ဦးေအာင္ဒင္ ဘာေျပာေျပာ ခြင့္လႊတ္ၾကျမဲပင္ ျဖစ္၏။
ဦးေအာင္ဒင္သည္ မိရိုးဖလာ လယ္ယာလုပ္ငန္းကို လက္ဖ၀ါး၊ ေျခဖ၀ါး ဘ၀မွ စတင္၍ အပတ္တကုပ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာ စီးပြားေရး ေကာင္းမြန္လာၿပီး ရြာတြင္ ကုန္စံုဆိုင္ႀကီး တစ္ဆိုင္ တည္ႏိုင္သည္ ႀကီးပြားလာေလ၏။ ငယ္စဥ္က ပညာ သင္ၾကားခြင့္ ေကာင္းစြာ မရခဲ့ေသာေၾကာင့္ စီးပြားေရး ေခ်ာင္လည္ လာခ်ိန္တြင္ စာကို အတိုးခ်၍ ဖတ္သည္။ ျမန္မာရိုးရာ တိုင္းရင္း ေဆးပညာကို ဆရာမွဲ႔၏ ေျခာက္လံုးဋီကာ စာအုပ္ဖတ္၍ ေလ့လာခဲ့သူ ျဖစ္၏။ ကိုယ္တိုင္ လ်က္ဆားေဖာ္သည္။ ငန္းေဆးေဖာ္သည္။ ေတာင္သာ ေဆးပညာကို ေရကုန္ေရခန္း မဟုတ္ေသာ္လည္း အထိုက္အေလ်ာက္ တတ္ပြန္သည္။ သူ႔ရပ္သူ႔ရြာတြင္ အေတာ္ပင္ ေအာင္ျမင္ေသာ ေဆးဆရာႀကီး တစ္ဆူ ျဖစ္ေလ၏။
သင္ေပါင္းပိုး ရွာပံုေတာ္ ဖြင့္ရာမွ စတင္ခဲ့ေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ရင္းႏွီးမႈသည္ တစ္စထက္ တစ္စ ပို၍ ခိုင္ျမဲလာ၏။ ဦးေအာင္ဒင္ ေျပာသမွ်ကို အလုိက္သင့္ အလ်ားသင့္ နားေထာင္ေပးသူ ဟူ၍ ကၽြႏ္ုပ္ တစ္ဦးတည္းသာ ရွိလိမ့္မည္ ဟု သူ႔ သားမက္က ဆိုဖူးသည္။ “ဒီ အဘိုးႀကီးဟာ ဘာမွန္းကို မသိပါဘူးဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သူ႔ သမီး အိမ္ေထာင္က်တာ အခုဆို ကေလးႏွစ္ေယာက္ ရၿပီ။ သူ႔ သမီးနဲ႔ သူ႔ ေျမးေတြဖို႔ ၀မ္းစာ စပါး ထည့္ေပးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုက်ေတာ့ သားမက္ ျဖစ္လို႔ ဆိုၿပီး ၀မ္းစာ ထည့္ မေပးဘူး။ လိုခ်င္ မ်က္စိရွိလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ လုပ္ပံုက ဘယ္ေလာက္ မဟုတ္သလဲ ဆိုရင္ အဲဒါကိုသာ ၾကည့္ေပေတာ့” ဟု ကြယ္ရာတြင္ ရႈးရႈးရွားရွား ဆိုဖူးသည္။ မည္သူတို႔ မည္သို႔ပင္ ဆိုေစကာမူ ဦးေအာင္ဒင္ကား နည္းနည္းမွ် ဂရုမစိုက္။ သူ လုပ္ခ်င္သည္ကို မျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၿပီး ဘ၀ကို ေနေပ်ာ္ေအာင္ ေနတတ္သူ ျဖစ္၏။
ဦးေအာင္ဒင္သည္ စီးပြားေရး အကြက္ျမင္သူ ပီပီ ခြင္ေကာင္းသည့္ လုပ္ငန္းမွန္သမွ်ကို လက္၀ါးႀကီးအုပ္ လုပ္ကိုင္ထားေလ၏။ ပုဂံပံု - တည္ပင္ကိုင္း ေခ်ာင္းတြင္းသြား လိုင္းသေဘၤာ ဆြဲသည္။ တာ၀န္ေက် စပါး မသြင္းႏိုင္သူတို႔ ရုံးေရာက္၊ ဂါတ္ေရာက္ ျဖစ္ၾကသည့္ ေခတ္တြင္ ဦးေအာင္ဒင္က လယ္ေျမကို က်င္းတူး၍ အုတ္ဖို တည္လိုက္၏။ ေျမတိုင္းစာေရးမ်ားႏွင့္ သင့္ျမတ္ေလေသာေၾကာင့္ ပုစြန္ကန္ တစ္ျဖစ္လဲ ေျမက်င္းႀကီးမွာ ပုဂံပံု တစ္၀ိုက္တြင္ ဟိုးဟိုးေက်ာ္သည့္ စံျပငါးေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္း ျဖစ္သြားေလ၏။
သစ္ေတာဌာနမွ ေတာေခါင္း ကိုဖိုးေထာင္က “သစ္တစ္ပင္ခုတ္ ေထာင္သံုးႏွစ္” ဟူသည့္ ေႂကြးေၾကာ္သံျဖင့္ သစ္ခုတ္သမားတို႔ကို ဖမ္းဆီးေနခ်ိန္တြင္ ဦးေအာင္ဒင္ မီးေသြးဒိုင္ ဖြင့္လိုက္ေလ၏။ စကားမစပ္ ေျပာျပခ်င္သည္မွာ သစ္ေတာဌာနမွ ၀န္ထမ္းတို႔၏ ထူးျခား ဆန္းက်ယ္ေသာ အျမင္အာရုံ အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။ သစ္ေတာဌာန ၀န္ထမ္းတို႔သည္ အမည္းေရာင္ကို ျမင္ႏိုင္စြမ္း မရွိ၊ အျဖဴေရာင္ကိုသာ ျမင္ႏိုင္ၾကသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဦးေအာင္ဒင္၏ အိမ္ေရွ႕တြင္ ပံုထားသည့္ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ နီးပါး ျမင့္မားေသာ မီးေသြးပံုႀကီးကို သူတို႔ မျမင္၊ ဦးေအာင္ဒင္ ေမြးထားသည့္ ဘဲငန္းႀကီးမ်ားကိုသာ ျမင္သည္။ (ငန္းသားႏွင့္ ေတာအရက္မွာ အေတာ္ပင္ လိုက္ဖက္သည့္ စံုတြဲ ျဖစ္၏။ ဤကား စကားခ်ပ္တည္း။)
“ဒီလိုပဲေပါ့ ဆရာေလးရယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ငယ္ဘ၀ ၾကမ္းတမ္းခဲ့ေတာ့ ျပန္ၿပီး ဆင္းရဲမွာကို သိပ္ေၾကာက္တယ္။ ဒီေတာ့ကာ ကိုယ္ လုပ္ေနတာေတြက တရားဥပေဒနဲ႔ ၿငိစြန္းေနတယ္ဆိုတာ သိေပမယ့္ သမၼာ အာဇီ၀ ျဖစ္ရင္ ၿပီးတာပဲလို႔ သေဘာထားၿပီး လုပ္ေနရတာပဲ။ မီးေသြးဖုတ္တာ တရားဥပေဒနဲ႔ ၿငိတယ္ဆိုေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ကံငါးပါး က်ဴးလြန္တာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ေနာက္ၿပီး ဒီလိုမွ မလုပ္ရင္လည္း ဒီအရပ္မွာ ႀကီးပြားဖို႔ရာ အေၾကာင္း မျမင္ဘူး။ လုပ္ဖန္မ်ားေတာ့ တစ္တက္စားလည္း ၾကက္သြန္ ႏွစ္တက္စားလည္း ၾကက္သြန္ ဆိုသလို ျဖစ္လာတယ္။ မိုးခါးေရေသာက္ရတဲ့ ေခတ္မွာ သူမ်ားေတြလို တြန္႔ဆုတ္တြန္႔ဆုတ္နဲ႔ မစို႔မပို႔ မေသာက္ဘဲ တ၀ေသာက္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ရိုင္း ၀င္တာလည္း ပါမွာေပါ့ဗ်ာ” ဟု ဦးေအာင္ဒင္ ရင္ဖြင့္ဖူးသည္။
(၅)
တစ္ေန႔ေသာ္ ဦးေအာင္ဒင္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အိမ္ေခါင္းရင္းရွိ ကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္ ထုိင္ရင္း မိမိတို႔ႏွင့္ လားလားမွ် မဆိုင္သည့္ တိုင္းေရးျပည္ေရး မင္းစိုးရာဇာတို႔ အေၾကာင္းကို ေရာက္တတ္ရာရာ ေဆြးေႏြးေနရာမွ စီမံခန္႔ခြဲမႈအေရးပါပံုကို ေရာက္သြား၏။ တိုင္းေရးျပည္ရာ စီမံရာတြင္ ခေရေစ့တြင္းက် မဟုတ္ေသာ္လည္း လုပ္ငန္းသဘာ၀ကို ေျခေျချမစ္ျမစ္ သိရွိထားမွ ျဖစ္မည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္က ယူဆသည္။ ထိုေသာ္ ဦးေအာင္ဒင္က “တစ္ခ်ိဳ႕ ကိစၥေတြကို ကိုယ္တိုင္ ႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ သိဖို႔ တတ္ဖို႔ မလိုဘူး။ အနည္းအက်ဥ္း ျခံဳငံုၿပီး ေလ့လာထားလိုက္ရင္ က်န္တဲ့ ကိစၥေတြကို မီးစဥ္ ၾကည့္ကလို႔ ရတာပဲ မဟုတ္လား ဆရာေလးရဲ႕” ဟု ဆိုသည္။ ထို႔အျပင္ သူ႔ ဘ၀ အဘိဓမၼာ ျဖစ္သည့္ “အုတ္ဖိုတည္တာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း၊ လိုင္းေကာင္ဆြဲတာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း၊ မီးေသြးဖိုတည္တာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပဲ။ အဓိကက်တာ ၾသဇာ အာဏာ ရွိဖို႔ပဲ မဟုတ္လား” ဟု ေျပာျပန္သည္။
သူ႔ စကားကို ကၽြႏ္ုပ္ လက္သင့္ မခံႏိုင္။ “ဒီလိုဆိုရင္ ကိုုယ္ စီးတဲ့ ျမင္း အထီးမွန္း အမမွန္း မသိဘဲ စီးေနသလို ျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္သြားမွာေပါ့” ဟု ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ ဆိုလိုက္မိေတာ့သည္။ ထိုေသာ္ ဦးေအာင္ဒင္က “အထီးျဖစ္ျဖစ္ အမျဖစ္ျဖစ္ ခရီးေရာက္ဖို႔က ပဓာနက က်တာပဲ မဟုတ္လား” ဟု စကားေကာ္ စကားကပ္ ဆို၍ အႏိုင္ပိုင္းလိုက္ေလ၏။ “ဆရာေလး .. လက္သင့္ခံဖို႔ ခဲယဥ္းမယ္ ဆိုတာ ဦးေလး သိပါတယ္။ ဒီေတာ့ကာ ဆရာေလးကို လက္ေတြ႔ ဥပမာနဲ႔ ျပမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္” ဟု ဆိုကာ အိမ္တိုင္တြင္ ခ်ိတ္ထားသည့္ သံ၀ီစီကို ျဖဳတ္၍ ရႊီခနဲ ျမည္ေအာင္ မႈတ္ထည့္လိုက္ေလ၏။ ၀ီစီကို တစ္ခ်က္ တုတ္သည္။ ဘာမွ် မေတြ႔ရ၊ ႏွစ္ခ်က္ တုတ္သည္။ ဘာမွ် မထူး။ သံုးခ်က္ ဘာမွ ေပၚမလာ။ ထို႔ေနာက္ ဦးေအာင္ဒင္သည္ သံ၀ီစီကို အိမ္တိုင္တြင္ တရုိတေသ ျပန္၍ ခ်ိတ္လုိက္ေလ၏။
ကၽြႏ္ုပ္မွာ ဦးေအာင္ဒင္၏ အူေၾကာင္ေၾကာင္ လုပ္ရပ္ကို ၾကည့္ၿပီး ရယ္ခ်င္သလိုလို ျဖစ္လာသျဖင့္ “ဦးေလးရဲ႕ ဥပမာက ၀ီစီမႈတ္တာနဲ႔ ၿပီးသြားၿပီလား။ ၾကည့္လုပ္ဦး မႀကီးမငယ္နဲ႔ လိပ္ေခါင္းထြက္လုိ႔ သားေရပင္နဲ႔ အပစ္ခံရဦးမယ္” ဟု ခပ္ေထ့ေထ့ ဆိုလိုက္မိသည္။ ထိုအခိုက္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္၏ ေက်ာဘက္မွ ႏွပ္ေခ်းရႈံ႕သံလိုလို ၾကားရသျဖင့္ လွည့္ၾကည့္လိုက္ရာ မည္းမည္းကြကြ ၀၀ပုပု သူငယ္တစ္ဦးကို ေတြ႔ရေလ၏။
စိန္၀င္းေမာင္ဟု အမည္ရေသာ ထိုငနဲကေလး၏ ရုပ္ဆင္းသဏၭာန္မွာ ဘုရားတန္ေဆာင္းမ်ားရွိ ေၾကးစည္ထမ္း သူငယ္ေတာ္ရုပ္ႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ တူသည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ ထင္မိသည္။ အသားအေရမွာ ညစ္ေထးေထး၊ ႏွပ္ တရႈံ႕ရႈံ႕၊ တလက္လက္ ထေနသည့္ သူ႔ ဦးျပည္းမွာ သပိတ္ကို ေနလွန္း ထားသည့္ အလား နက္ေမွာင္ လက္ေျပာင္ ေနေလ၏။ သမန္းဆီ တက္ေနသည့္ ေျခေထာက္တို႔ကို ေျပာက္တိေျပာက္ၾကား ရႊံ႕စက္မ်ားျဖင့္ ေဆးျခယ္သထား၏။ သိုင္းလြယ္ထားသည့္ လြယ္အိတ္စုတ္ထဲတြင္ ေလာက္စာလံုး အျပည့္ႏွင့္၊ လက္တစ္ဖက္တြင္ ေတာသားတို႔၏ လက္နက္ျဖစ္သည့္ ကၽြဲခ်ိဳေလးခြကို စြဲကိုင္ထားၿပီး၊ က်န္ လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ ဘဲေက်ာင္းသားတို႔၏ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္ေသာ ဂဏန္းခ်ိတ္ကို စြဲကိုင္ထားသည္။ ကၽြႏ္ုပ္က သူ႔ကို စူးစူး၀ါး၀ါး ၾကည့္လိုက္ သျဖင့္ ငတိကေလး ရႈိးတိုးရွန္႔တန္႔ ျဖစ္သြားေလ၏။
"ဘိုးေလး ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘာခိုင္းမလို႔လဲ” ဟု ငနဲကေလး ေမးေတာ့မွ ဦးေအာင္ဒင္ ဘာေၾကာင့္ ၀ီစီမႈတ္သည္ကို ကၽြႏ္ုပ္ ရိပ္စားမိေတာ့သည္။ “လာပါဦးကြဲ႔ စိန္၀င္းေမာင္ရဲ႕” ဟု ဦးေအာင္ဒင္က ဆိုၿပီး ပဲေလွာ္တစ္ဆုပ္ကို ထိုသူငယ္ေလး၏ ညစ္ေပေနေသာ လက္ထဲသို႔ ထည့္ေပးလိုက္သည္။ “ေနပါဦး ဦးေလးရဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ကို လက္ေတြ႔ျပမယ္ ဆိုတာနဲ႔ ဒီေကာင္ေလးကို လွမ္းေခၚၿပီး ပဲေလွာ္ ေပးတာနဲ႔က ဘာဆိုင္လို႔လဲဗ်ာ” ဟု ကၽြႏ္ုပ္ ေမးမိသည္။ ဦးေအာင္ဒင္က “ဆိုင္တာေပါ့ ဆရာေလးရယ္။ ဆရာေလးကို ဦးေလးက ကိုယ္တိုင္ ခေရေစ့တြင္းက် လုပ္တတ္ဖို႔ မလိုဘူး၊ မီးစဥ္ ၾကည့္ကရင္ ၿပီးတာပဲလို႔ ေျပာတာကို ဆရာေလး လက္သင့္ မခံခ်င္ဘူး မဟုတ္လား။ အဲဒါကို ရွင္းသြားေအာင္ ေျပာျပဖို႔ရာ ဦးေလးရဲ႕ ဘဲအုပ္ကို ေက်ာင္းတဲ့ စိန္၀င္းေမာင္ကို ေခၚလိုက္တာပဲ” ဟု ဆိုေလ၏။ သူ႔ စကားမွာ ရွင္းေလရႈပ္ေလ ျဖစ္လာ၏။ ကၽြႏ္ုပ္လည္း ေဒါပြလာသျဖင့္ “ဒါျဖင့္ရင္လည္း ျပဗ်ာ … ျပ … ျပ” ဟု ေဆာင့္ႀကီးေအာင့္ႀကီး ဆိုလိုက္ေတာ့သည္။
ထိုေသာ္ ဦးေအာင္ဒင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္ကို ျပံဳး၍ ၾကည့္ၿပီးေနာက္ စိန္၀င္းေမာင္ ဘက္သို႔ လွည့္ကာ “စိန္၀င္းေမာင္ ဒီေန႔ ဘဲဥ ဘယ္ႏွလံုး ရလဲ ဘိုးေလးကို ေျပာစမ္းပါဦး” ဟု ဆိုေလ၏။
စိန္၀င္းေမာင္ ဒီေန႔ေတာ့ ၆၂ လံုးပဲ ရတယ္ ဘိုးေလ။
ဦးေအာင္ဒင္ မေန႔တုန္းက ဘယ္ႏွလံုး ရသလဲ။
စိန္၀င္းေမာင္ မေန႔တုန္းက ၈၈ လံုး ရတယ္။
ဦးေအာင္ဒင္ ဒါျဖင့္ တေန႔ကေရာ ဘယ္ႏွလံုး ရသလဲ။
စိန္၀င္းေမာင္ တေန႔က အလံုး ၉၀ ရတယ္။
ဦးေအာင္ဒင္ ဒါဆို တျမန္မေန႔ကေရာ။
စိန္၀င္းေမာင္ အဲဒီေန႔တုန္းက ၈၉ လံုး။ တစ္လံုးကြဲ ကြဲသြားလို႔။
ဦးေအာင္ဒင္ ဒါျဖင့္ရင္ ဘယ္လိုျဖစ္လို႔ ဥ က် သြားတာလဲ။
စိန္၀င္းေမာင္ ဘဲျခံနားကို ေတာေၾကာင္ ကပ္တာ ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ ရွိေနၿပီ အဲဒါေၾကာင့္ ဘဲေတြ လန္႔ၿပီး ဥ က် သြားတာ။
ဦးေအာင္ဒင္ ေတာေၾကာင္ ကပ္တာ မင္းက ဘာမွ မလုပ္ဘဲ ထုိင္ၾကည့္ေနသလား။
စိန္၀င္းေမာင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေစာင့္တာပဲ။ ေတာေၾကာင္က လင္းအားႀကီးမွ လာတာ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘဲျခံနားမွာ ျခံဳေတြ ထူေတာ့ ဘယ္ေခ်ာင္မွာ ခိုေနမွန္း မသိဘူး။
ဦးေအာင္ဒင္ ဘြားေလးဆီကေန သံုးေထာင့္ထိုး ဓာတ္မီးတစ္လက္ ယူသြား။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မင္း အေဖကို ဘဲျခံနားက ျခံဳေတြကို မနက္ျဖန္ ၿပီးေအာင္ ရွင္းထားဖို႔ ငါ မွာတယ္လို႔ ေျပာလိုက္ေခ်။ မသန္းရင္ေရ စိန္၀င္းေမာင္ စားရေအာင္ ၾကံသကာ ေပးလိုက္ေဟ့။
သို႔ႏွင့္ ဦးေအာင္ဒင္ႏွင့္ စိန္၀င္းေမာင္တို႔၏ အေမး အေျဖ ၿပီးဆံုးသြားေလ၏။ သူတို႔ အခ်ီအခ် ေျပာေနဆိုေနသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္ နားမလည္ႏိုင္။ ဦးေအာင္ဒင္သည္ ေအာင္ပြဲရ စစ္သူႀကီး၏ အၾကည့္မ်ိဳးျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ကို ၾကည့္လုိက္ၿပီေနာက္ “ေတြ႔ၿပီ မဟုတ္လား ဆရာေလး။ ကၽြန္ေတာ္ ဘဲေမြးထားတာ အေကာင္ (၂၀၀) ေက်ာ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘဲစာ ဘယ္လို စပ္ရတယ္၊ ေကၽြးရတယ္။ ဘဲ ဘယ္လို ေက်ာင္းရတယ္ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး။ အဲသလိုပဲ ဘဲေတြ ဥ အထြက္ က်တာ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ ဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘဲ အေၾကာင္းကို အူမေခ်းခါး မက်န္ သိတဲ့ စိန္၀င္ေမာင္တို႔ မိသားစုကို လူငွား ေခၚထားလုိက္ရင္ ၿပီးတာပဲေလ။ အခုပဲၾကည့္ ျပႆနာ တစ္ခု ရွင္းၿပီးသြားၿပီ မဟုတ္လား” ဟု ဆိုလိုက္ေလ၏။ ကၽြႏ္ုပ္လည္း ဦးေအာင္ဒင္၏ အဘိဓမၼာကို ေအာင့္သက္သက္ႏွင့္ ေခါင္းညိတ္လိုက္ရေတာ့သည္။ စင္စစ္ ဦးေအာင္ဒင္၏ စကားကို ကၽြႏ္ုပ္ စိတ္၀င္စားျခင္း မရွိေတာ့ပါ။ အေတြးထဲသို႔ ဘဲေက်ာင္းသား စိန္၀င္းေမာင္ ၀င္ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ ဦးေအာင္ဒင္ကို တံု႔ျပန္ စကား မဆိုေတာ့ဘဲ စကားနည္း ရန္စဲ ေနလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဗ်ိဳက္ေတာထဲသို႔ ငိုက္ေစာင္း ငိုက္ေစာင္းႏွင့္ ဆင္းသြားေလေသာ စိန္၀င္းေမာင္ကို ၾကည့္၍ ကၽြႏ္ုပ္ အေတြး နယ္ခ်ဲ႕မိေတာ့သည္။ ဤသူငယ္ကေလး၏ အသက္မွာ (၇) ႏွစ္ (၈) ႏွစ္ ခန္႔မွ်သာ ရွိေပဦးမည္။ သို႔ေသာ္ သူ လုပ္ရသည့္ အလုပ္မွာ အရြယ္ႏွင့္ မမွ်။ မိုးလင္းကတည္းက “ဒီးဒီး … ဒီးဒီ .. ဒီးဒီး” ဟု အသံ တစာစာ ဟစ္၍ ဘဲတစ္အုပ္ကို ကြင္းႀကိဳကြင္းၾကား၊ ေခ်ာင္းႀကိဳေျမာင္းၾကားသို႔ မ၍ ေက်ာင္းရသည္။ ကြင္းထဲတြင္ ဥခ်ထားေသာ ဘဲဥမ်ားကို မ်က္စိလ်င္လ်င္ ထား၍ ေကာက္ရသည္။ မဟုတ္လွ်င္ က်ီးကန္းစာ ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။ က်ီးကန္းတို႔ အလြန္အမင္း ေသာင္းက်န္းလာပါက ေလးခြႏွင့္ ေဆာ္တန္က ေဆာ္ရသည္။ စူးစူး၀ါး၀ါး ဟစ္ေအာ္၍ ေျခာက္တန္က ေျခာက္ရသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ဘဲအုပ္ကို မ်က္ျခည္မျပတ္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကည့္ရႈေနရင္းမွာပင္ မိသားစုအတြက္ ဟင္းစားရရန္ ေခ်ာင္းရိုးတစ္ေလွ်ာက္ စံုဆန္လွည့္ၿပီး ရင္တြန္းပိုက္ျဖင့္ ငါးႏုပ္၊ ငါးဖြဲ၊ ပုစြန္၊ ခရု ဖမ္းဆီးရသည္။ ရင္တြန္းပိုက္ကို ရင္ကြဲလုမတတ္ တြန္းႏိုင္ပါမွ ဟင္းစား တစ္နပ္စာ ရေလသည္။
သိုး မေက်ာင္းဘူးေသာ ဥေရာပတိုက္သား စာေရးဆရာ၊ ႏြား မေက်ာင္းဘူးေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳး စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာတို႔ ေရးဖြဲ႔သည့္ -- သိုးေက်ာင္းသားဘ၀ဖြဲ႔၊ ႏြားေက်ာင္းသားဘ၀ဖြဲ႔ -- ေက်းလက္ ကဗ်ာ လကၤာ စာေပ ၀တၳဳ ေျမာက္ျမားစြာကို ကၽြႏ္ုပ္ ဖတ္ဖူးပါ၏။ စာေရးဆရာတို႔ ဖန္ဆင္းအပ္ေသာ ႏြားေက်ာင္းသားငယ္၏ ဘ၀မွာ အလြန္ပင္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ ေကာင္းလွပါ၏။ ပုေလြတို တစ္စင္းႏွင္ ေတးသီက်ဴး ေနသည့္ သိုးထိန္းသူငယ္၏ ဘ၀မွာ လြတ္လပ္လွပါေပ၏။ စာေပေမြ႔ေလ်ာ္သူ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထုိကဲ့သို႔ေသာ ေပါ့ပါးျခင္းမ်ိဳးကို အစဥ္ ေတာင့္တခဲ့ဖူးပါ၏။ ယခုမူကား ကၽြႏ္ုပ္၏ စိတ္ကူးယဥ္ ကမာၻမွ လြတ္လပ္ ေပါ့ပါးျခင္းမွာ ငနဲသားေလး စိန္၀င္းေမာင္ေၾကာင့္ အလ်ဥ္း ကြယ္ေပ်ာက္သြားေလၿပီ။
“ဒါနဲ႔ ေနပါဦး .. ဦးေလးရဲ႕ … စိန္၀င္းေမာင္က ေက်ာင္း မေနရဘူးလား” ဟု ကၽြန္ုပ္ ရုတ္တရက္ ေမးလိုက္မိသည္။ ဦးေအာင္ဒင္က “ဒီေကာင္ေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းထားေပးဖူးတယ္ ဆရာေလးရဲ႕။ ေက်ာင္း၀တ္စံု၊ စာအုပ္ဖိုး ေသေသခ်ာခ်ာ ေပးၿပီးေတာ့ကို ေက်ာင္းထားခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေကာင့္မွာ ပညာပါရမီ မပါဘူးဗ်။ ဘယ္ေလာက္ သင္သင္ သံုးတန္းကေန မတက္ေတာ့ဘူး။ ရြာက ေက်ာင္းဆရာေလးေတာင္ ညည္းရွာတယ္။ ““ကႀကီးကို ပုတ္ေလာက္ ေရးျပတာေတာင္ ဗ်ိဳင္းပ်ံတာလား”” လို႔ ေမးတဲ့ မိဘေတြက ေပါက္ဖြားလာေတာ့ မ်ိဳးရိုးလိုက္ၿပီး ဉာဏ္ပညာ ႏံုနဲ႔သြားရွာတယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ မထူးပါဘူး ဆိုၿပီး ေက်ာင္းႏႈတ္ၿပီး ဘဲေက်ာင္းခိုင္းလိုက္ရတာပဲ” ဟု ဆိုေလ၏။ ကၽြႏ္ုပ္လည္း ဘာမွ ျပန္ မေျပာမိေတာ့ေခ်။
{ ေကာင္းကင္အႏုပညာ မဂၢဇင္း ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ ဘေလာ့ဂ္ဂါအား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }
No comments:
Post a Comment