စည္းႀကိဳးႏွင့္ ၾကက္ေတာင္
""""""""""""""""""""""""""""""""""""
ထင္လင္း
ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝလမ္းေၾကာင္းဟာ မိန္းမေၾကာင့္မုိ႔ အေျပာင္းႀကီး ေျပာင္းလဲခဲ့ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝလမ္းေၾကာင္းက မိန္းမသာ ဝင္မေႏွာင့္ရင္ အင္မတန္ ေျဖာင့္ျဖဴးခဲ့ ၿပီးသားပါ။
ေဩာ္ ဒါကုိ အခုမွ ေျပာရသလားလုိ႔ အျပစ္တင္ရင္လည္း ခံရမွာပါပဲ။ ေျပာေတာ့လည္း ေျပာရဦးမွာပါပဲ။ လူ႔သမုိင္းစဥ္ တစ္ေလွ်ာက္မွာ မိန္းမေၾကာင့္ ဘဝတစ္ခုလုံး ပ်က္ခဲ့ၾကရတဲ့ သာဓကေတြ ကလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုိ အႏုစားကေလးေတြ ကုိေတာ့ ထားလုိက္ပါ။ အရင့္မာ အေလာင္းေတာ္ႀကီး မ်ားေတာင္မွ မိန္းမ အဖ်က္အဆီးနွင့္ မကင္းႏုိင္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ဟိမႏၲာေတာ ဒ႑ကဟိရညေတာင္မွာ မင္းေျခာက္ဆက္ တုိင္ေအာင္ ဘယ္သူမွ ဖမ္းလုိ႔ မမိႏုိင္တဲ့ ဘုရားအေလာင္း ေရႊဥေဒါင္းမင္းေတာင္မွ ဥေဒါင္းပ်ဳိႏွင့္ မွ်ားၿပီး ဖမ္းေတာ့ သတိလြတ္ကင္းၿပီး မုဆုိးေထာင္တဲ့ ညႊတ္ကြင္းမွာ အမိခံလုိက္ရ ေသးတာပဲ။
ဟုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒါကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ၾကားဖူးနားဝ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကားဖူးနားဝက ၾကားဖူးနားဝ ပါပဲ။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ခပ္ငယ္ငယ္က တစ္ခါ၊ ေနာက္ အဂၤလိပ္ ေက်ာင္းသြားေနရာက ခဏထြက္ၿပီး ကိုရင္ဝတ္ေတာ့ တစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္ ေလာကုတၱရာ စာေပေတြ သင္ရေတာ့ “ဒီကိုရင္ တယ္ ဉာဏ္ေကာင္းတယ္” ဆိုတဲ့နာမည္ ရခဲ့ပါတယ္။
အေျခခံ ဗုဒၶသာသနာလို႔ ေခၚႏုိင္တဲ့ မဂၤလသုတ္၊ ပရိတ္ႀကီးသင္႐ုိးကို တျခားကိုရင္ေတြ တစ္ဝါတြင္းလုံး က်က္မွတ္တာေတာင္ ထစ္တီးထစ္အပဲ ဆိုႏုိင္ၾကတာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆယ္ရက္ေလာက္ႏွင့္ အားလုံး ျမင္းေကာင္း စိုင္းသလို အလြတ္ ရြတ္ဆိုျပႏုိင္တယ္ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို စာတက္ေပးတဲ့ ဦးပဥၥင္းႀကီးကေရာ ဆရာေတာ္ႀကီးကပါ “ဒီကိုရင္ ဉာဏ္ေကာင္းတယ္။ ေလာကုတၱ စာေတြဘက္သာ လိုက္လိုက္ရရင္ တကယ့္ အေက်ာ္အေမာ္ ျဖစ္မွာပဲ” လို႔ အမိန႔္ရွိၾကပါတယ္။ အဲသလို အခ်ီးမြမ္းခံရလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘဝင္ျမင့္ မသြားခဲ့ဘူး။ ဒါကေလးေလာက္ႏွင့္ေတာ့ မခ်ီးမြမ္းေလာက္ေသးပါဘူး ထင္ပါတယ္ လို႔ေတာင္ ေအာက္ေမ့ခဲ့မိပါတယ္။
သို႔ေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီး ကိုယ္တိုင္က အဲသလို ခ်ီးမြမ္းတယ္ ဆိုရင္ပဲ ရြာထဲမွာေတာ့ နာမည္က ႀကီးသြားခဲ့ပါတယ္။
ဒီလို ဉာဏ္ေကာင္းတဲ့ ကိုရင္မ်ိဳးကို ပဥၥင္းတက္ေပးဖို႔ သိပ္လိုလားေနၾကတဲ့ ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို ပဥၥင္းေလာင္းလို႔ သတ္မွတ္ၿပီး မမွိတ္မသုန္ ေစာင့္ၾကည့္ ေနၾကတဲ့ လူေတြႏွင့္ “ကိုရင္၊ လူမထြက္ႏွင့္ေနာ္။ စာ ႀကိဳးစားသင္” လို႔ တိုက္တြန္းသူေတြကလည္း မနည္းပါဘူး။
အဲဒီ အထိကေတာ့ ဟုတ္လို႔ပါပဲ။ လူေတြက အဲသလို ခ်ီးမြမ္းၾကတဲ့ စကားေတြကို အေမၾကားေတာ့ အားရဝမ္းသာ ကၽြန္ေတာ္ သကၤန္းဝတ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းကို ရွစ္ရက္သီတင္း၊ လျပည့္လကြယ္ ဆြမ္းအုပ္ ပို႔ပို႔ၿပီး ဥပုသ္ေစာင့္ရင္း-
“အေမ့သား ရဟန္းျဖစ္ရင္ အေမ လူျဖစ္ရက်ိဳး နပ္ၿပီ။ သားကို ေမြးရက်ိဳး နပ္ၿပီ။ အေမ ေသေပ်ာ္ၿပီ” လို႔ ခဏခဏ ေျပာတယ္။
ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ့္ကို လူေတြက ခ်ီးမြမ္းၾကတယ္ ဆိုတာက တကယ္ေတာ့ သူမ်ားတကာေတြ တလည္လည္ႏွင့္ အခုေခတ္ ကေလးေတြ ဆယ္တန္း က်သလို တဖုတ္ဖုတ္ လန္လန္က်ေနၾကတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ဓဇဂ္သုတ္ကို ကၽြန္ေတာ္က ႏွစ္ရက္သုံးရက္ က်က္ၿပီး အထစ္အေငါ့ မရွိ ျပန္ႏုိင္တာႏွင့္ ဦးပဥၥင္းႀကီးက-
“ဟာ၊ ကိုရင္ ရလြယ္လွခ်ည္လား။ ျမန္လွခ်ည္လား။ အလ်င္က က်က္ဖူးသလား” လို႔ေတာင္ ေမးယူရတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး လူေတြကလည္း “ဟို အဂၤလိပ္ေက်ာင္းသား ကိုရင္ကေလးဟာ ဓဇဂ္သုတ္ကိုေတာင္ သုံးရက္ႏွင့္ ျပန္ႏုိင္သတဲ့။ အျခား ကိုရင္ေတြ ဆိုရင္ ဒီ ဓဇဂ္သုတ္က မတက္ႏုိင္လို႔ လူကိုဖ်က္ အရက္ ရွင္ကိုဖ်က္ ဓဇဂ္လို႔ေတာင္ ဆိုၾကရတာ” ဆိုတဲ့သတင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့တာဟာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားအဖို႔ တအံ့တဩ ကိစၥေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီလို မထင္ပါဘူး။
ဓဇဂ္သုတ္ဟာ တျခားပရိတ္ေတြထက္ အမွတ္ရ အရြတ္ရ ခက္ေပမယ့္ သူ႔ဟာက ပရိတ္ တစ္သုတ္လုံးမွာ “ဓဇဂၢ ဥေလႅာ ေကယ်ာထ” ေတြ၊ “ဥေလႅာကယတံ” ေတြ၊ “ေဒဝါ ရာဇႆဓဇဂၢ” ေတြက မ်ားၿပီး ခ်ာလည္ပတ္လည္ လိုက္ေနလို႔ အမွတ္အသား ခက္ၿပီး လည္ေနၾကတာ။ သူ႔ အမွတ္အသားကေလးႏွင့္ သူ က်က္ရင္ ဘာမွ ခက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ အေမ့ကို စိတ္ခ်မ္းသာ ေစခ်င္ပါတယ္။ အားတက္ ေစခ်င္ပါတယ္။ လူျဖစ္ရက်ိဳး နပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ေသတဲ့အခါ အေမ့ကို ရဟန္းမယ္ေတာ္ ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ႏွင့္ သၿဂႋဳဟ္ေစခ်င္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ရဟန္းေဘာင္မွာ ေနၿပီး ေလာကုတၱရာ စာေပပရိယတၱိေတြကို လိုက္စားဖို႔ စိတ္ကူးရတာ တယ္ၿပီး မပီသလွပါဘူး။
အဲသလိုပဲ မပီမသ စိတ္ကူးရင္း မဂၤလသုတ္၊ ပရိတ္ႀကီး၊ ရတနာေရႊခ်ိဳင့္ နမကၠာရ၊ အတြင္းေအာင္ျခင္း၊ အျပင္ေအာင္ျခင္း၊ ေလာကနီတိ စတဲ့ အေျခခံေတြ အၿပီးမွာ ကၽြန္ေတာ္ သဒၵါႏွင့္ သၿဂႋဳဟ္ကို တစ္ၿပိဳင္တည္းလိုလို တက္ခဲ့ရပါတယ္။
ဒီက်ေတာ့ က်က္ရမွတ္ရတာ ပရိတ္ႀကီးတို႔တုန္းကေလာက္ မလြယ္ေတာ့ေပမယ့္ စာမွန္မွန္ တက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးပဥၥင္းႀကီးကေတာ့-
“ကိုရင္ ဉာဏ္ေကာင္းတယ္။ ႀကိဳးစား သင္။ ေလွေျပးတုန္း ကုန္းေလွာ္ထား။ ပိဋကတ္သုံးပုံ ဆိုတာ သမုဒၵရာႀကီးလို သင္လို႔ ကုန္ႏုိင္တာ မဟုတ္ဘူး။ ငယ္ငယ္က ဖိႀကိဳးစားထားမွ ေတာ္ကာၾကမယ္”လို႔ အမိန႔္ရွိပါတယ္။
သၿဂႋဳဟ္စိတ္ပိုင္း၊ ေစတသိက္ပိုင္းေလာက္ ကုန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေလာကုတၱရာ စာေပဘက္ကို အေတာ္ စိတ္ေရာက္လာပါတယ္။ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားေတြဟာ အင္မတန္ နက္နဲပါလား၊ က်ယ္ဝန္းပါလား၊ ထူးျခားပါလားလို႔ အံ့ဩမိလာပါတယ္။
ဦးပဥၥင္းႀကီးကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ဂ႐ုတစိုက္ ဖိဖိစီးစီး စာခ်ေပးၿပီး ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါတယ္။
အဲသည္အခ်ိန္ေတြမွာ ကၽြန္ေတာ့္ေလွဟာ အေျပးဆုံးအခ်ိန္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဦးပဥၥင္းႀကီး အမိန႔္ရွိသလို ေလွေျပးတုန္း ကုန္းေလွာ္ထားရမည့္ အခ်ိန္မွာ ေလွေျပးတုန္း တက္က်ိဳး ဆိုတာမ်ိဳးႏွင့္ ၾကံဳရပါေတာ့တယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ေလာကုတၱရာ အာ႐ုံကို ပီပီသသႀကီး မဖမ္းမိခင္ပဲ ေလာကီအာ႐ုံမ်ားရဲ႕ ၾကားျဖတ္ဆြဲေဆာင္မႈကို ခံလိုက္ရပါတယ္။
အဲဒါကေတာ့ ေျဖာင့္ျဖဴးေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝ တစ္ခုလုံးကို ဖ်က္ဆီးမည့္ မိန္းမဆိုတဲ့ အာ႐ုံပါပဲ ခင္ဗ်ာ။
တကယ္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အဲသည္တုန္းက အေတာ့္ကို ငယ္ေသးတယ္။ တစ္ဆယ့္ေလး ငါး ေျခာက္ႏွစ္သား ဆိုေတာ့ ပဥၥင္းျဖစ္ဖို႔က သုံး ေလးႏွစ္ေလာက္ လိုေသးေတာ့ ခပ္ေအးေအး ေနတုန္းမွာပဲ ၾကားျဖတ္ ေလာကီအာ႐ုံေၾကာင့္ အပူေငြ႕က ဝင္လာပါေတာ့တယ္။
အဲ၊ ဥပုသ္ေန႔ တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္ ဆြမ္းမစားခင္ ေရခ်ိဳးဖို႔ သြားေနက်အတိုင္း ေက်ာင္းႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းမွာ ရွိတဲ့ ေရတြင္းဆီကို အသြား လမ္းေဘးက အပြင့္ေတြႏွင့္ ေဝေနတဲ့ ပုန္းညက္ပင္ႀကီးရဲ႕ ေအာက္မွာ ဒါယိကာမကေလး တစ္ေယာက္ကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။
သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာထဲကလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ လွေတာ့ အေတာ္လွတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ခပ္ငယ္ငယ္ပဲ။
ဆံရစ္ ဆံေတာက္ကေလးႏွင့္ မ်က္ႏွာ မသြယ္တသြယ္ မ်က္ႏွာ ဝိုင္းဝိုင္း။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ပထမ စိတ္ကူးကေတာ့ သူ႔ကို မျမင္ေယာင္ ေဆာင္ၿပီး ေရတြင္းကို အေရာက္သြားဖို႔ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔အနား ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားေတာ့ သူက ခပ္တိုးတိုး ေလသံႏွင့္ “ကိုရင္” လို႔ လွမ္းေခၚတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ ဒိတ္ခနဲ ျဖစ္သြားၿပီး ေျခလွမ္းေတြလည္း တုန္သြားတယ္ ထင္ပါတယ္။
“ပုန္းညက္ပန္း ခူးေပးမလားဟင္”
သူ႔အသံကေလးက ဆည္းလည္းသံလို လြင္ေနတယ္။ ခ်ိဳေနတယ္။
တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဒီအခ်ိန္မွာ သိပ္အားတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီက ေရခ်ိဳးၿပီးရင္ ဆြမ္းစားေက်ာင္းမွာ ကပၸိယႀကီးႏွင့္ ဆြမ္းပြဲ ကူျပင္ရမယ္။ ဆရာေတာ္ကို ဆြမ္းကပ္ရဦးမယ္။ ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္စရာေတြႏွင့္။
သို႔ေပမယ့္ ဘယ္လို ဘယ္လို ျဖစ္သြားတယ္ေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အေပၚ႐ုံ သကၤန္းကို ခြာခ်ၿပီး အနီးအနားက ဝါးလုံး တန္းေပၚ တင္၊ သင္းပိုင္ကို တိုတို ျပင္ဝတ္လိုက္ၿပီး ပုန္းညက္ပင္ေပၚကို ေမ်ာက္ကေလး တစ္ေကာင္လို တက္ခဲ့မိတယ္။
ၿပီးေတာ့ ကိုင္းဖ်ားကိုင္းနားဆီမွ အခိုင္အခိုင္ပြင့္ၿပီး ေမႊးေနတဲ့ ပုန္းညက္ပန္းေတြကို အခိုင္ရင္းက အကိုင္းပါ အသာအယာ ခ်ိဳး။ ေအာက္ပစ္ခ်ရင္း ပုန္းညက္ပန္း ဆိုတာ ေႂကြလြယ္လို႔ ခါးက ခါးပန္းႀကိဳးကို ျဖဳတ္ၿပီး ပန္းခိုင္ေတြကို ခ်ည္။ ပခုံးမွာ အသာ ရြရြကေလး လြယ္။ ၿပီးေတာ့ ေယာက္်ားဘသား ေမ်ာက္ကေလးလို ျပန္ဆင္း။ ေအာက္ဆုံး အကိုင္းက်ေတာ့ လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ ခိုၿပီး ဖုတ္ဆို သူ႔အနား ခုန္ခ်ခဲ့တယ္။
ဒီေက်ာင္းထဲက သစ္ပင္ေတြ ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေခြး႐ူးလိုက္တမ္း ကစားေနက်မို႔ ဒီလို ေအာက္ကိုင္း ခိုၿပီး ခုန္ခ်တာမ်ိဳးက လွလွပပကို ျဖစ္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္ အဲသလို သူ႔အနား ဖုတ္ခနဲ မတ္တတ္က်လာတာကို သူက လန႔္ၿပီး လက္ႏွင့္ လွမ္းထိန္းလိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ပခုံးကို သူ႔လက္ကေလးက လာထိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က တစ္ခါ ခါးပန္းႀကိဳးကို ျဖည္ၿပီး ပန္းခိုင္ တစ္ေပြ႕ႀကီး သူ႔ကို အေပးမွာ သူက လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ ဆီးေပြ႕ေတာ့ သူ႔ လက္ႏွစ္ဖက္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ေတြေပၚကို လာၿပီး အုပ္မိျပန္တယ္။
သူ႔မ်က္ႏွာဟာ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာႏွင့္ တစ္ေပသာသာေလာက္ ေရာက္လာတယ္။ သူက ေက်းဇူးတင္တယ္ေတြ ဘာေတြ ေျပာမေနဘဲ သူ႔မ်က္လုံးဝိုင္းႀကီးေတြႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာဆီကို တည့္တည့္တစ္ခ်က္ လွမ္းၾကည့္ၿပီး ျပံဳးလိုက္တယ္။
တကယ့္ လွ်ပ္တစ္ျပက္ တစ္ခဏကေလးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ အဲဒါဟာ တစ္ဘဝလုံးပါပဲ။
အဲဒီမိန္းကေလးကို အဲဒီေနရာမွာ အဲဒီေန႔က ေတြ႕ရတာဟာ ပထမဆုံး အႀကိမ္ႏွင့္ ေနာက္ဆုံး အႀကိမ္ပါပဲ။ သူ ဘယ္သူဘယ္ဝါ၊ ဘယ္ၿမိဳ႕ဘယ္ရြာက ဘယ္သူႏွင့္ ပါလာတယ္ ဆိုတာ မသိလိုက္ရပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ သူ႔မ်က္ႏွာကေလးႏွင့္ မ်က္လုံးဝိုင္းႀကီးေတြကို ရက္ေပါင္း အေတာ္ၾကာေအာင္ တရစ္ဝဲဝဲ ျမင္ေနၿပီး ညည အိပ္လို႔ မေပ်ာ္ႏုိင္ဘဲ သူ႔အေၾကာင္း ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး မပီမသ ေတြးေနခဲ့ေပမယ့္ ဒီအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူ႔မွ မေျပာျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။
ဥပုသ္ေန႔၊ ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာ ဆြမ္းမစားခင္ ေရခ်ိဳးသြားရင္း ပုန္းညက္ပင္နား ေရာက္ရင္ တစ္ေနရာရာ အကြယ္က သူထြက္လာၿပီး “ကိုရင္” လို႔မ်ား ခပ္တိုးတိုး ေခၚလိုက္ေလမည္လားလို႔ ေမွ်ာ္တလင့္လင့္ႏွင့္ သတိထားၿပီး သြားေနမိတာက လြဲလို႔ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲမွာ ရွိေနတာေတြကို ဘယ္သူမွ အသိ မခံခဲ့ပါဘူး။
သူ႔အေၾကာင္းခ်ည္း ေတြးေတြးေနမိတဲ့ ရက္ပိုင္းကဆိုရင္ သူ႔ကို သတိရတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ ငိုခ်င္တယ္။ သူ ဘယ္မွာေနတယ္ ဆိုတာမ်ား သိခဲ့ရရင္ ကၽြန္ေတာ္ မိုးအဆုံး ေျမအဆုံး လိုက္ရလိုက္ရ လိုက္သြား မိမလား မေျပာတတ္ဘူး။ စာက်က္လို႔ ဆိုတာကေတာ့ နည္းနည္းမွ မေကာင္းေတာ့ပါဘူး။
“ပကိဏ္းပိုင္း ေရာက္ေတာ့ စာေတြ နည္းနည္းမ်ား ပိုရႈပ္လာသလား မသိဘူး။ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မမွတ္မိႏုိင္ဘူး ဘုရာ့”
“ပကိဏ္းပိုင္းက မရႈပ္ပါဘူးေလ။ သူ႔ဟာႏွင့္သူ မွတ္ရတာ ေရွးကဟာေတြ လိုပါပဲ။ ကိုရင့္စိတ္က ရႈပ္ေနတာ ေနမွာပါ။ ကဲ ဆို။ ပဥၥဝီသ ပရိတၱမွိ၊ ဆစိတၱာနိ၊ မဟဂၢေတ၊ ဧကဝိသတိ ေဝါဟာေရ”
“ပဥၥဝီသ၊ ႏွစ္ဆယ့္ငါးပါးေသာ စိတ္တို႔သည္။ ပရိတၱမွိ ပရိတၱမွိဧဝ၊ ကာမအာ႐ုံ၌သာလွ်င္။ ေဟာႏၲိ၊ ျဖစ္ကုန္၏။ ဆစိတၱာနိ၊ ေျခာက္ပါးေသာ စိတ္တို႔သည္။ မဟဂၢေတ မဟဂၢေတ မဟဂၢဳတ္။ အာ႐ုံ၌သာလွ်င္။ ေဟာႏၲိ၊ ျဖစ္ကုန္၏။ ဧကဝိသတိ၊ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ပါးေသာ”
ဟုတ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ေတြဟာ ရႈပ္ေနၿပီး တဒဂၤကေလး ထိေတြ႕ လႈပ္ယမ္းခဲ့ရတဲ့ မိန္းကေလး အာ႐ုံမွာသာ တရစ္ဝဲဝဲ ရွိေနခဲ့ဟန္ တူပါတယ္။
စာလိုက္ရတာ စာအံရတာ စိတ္မေျဖာင့္ေတာ့ဘူး ဆိုမွေတာ့ အလြယ္ကေလးကိုပဲ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ေခါင္းထဲ မေရာက္ႏုိင္ဘူး။ စာတက္ရတာ ဝန္ေလးလာခ်င္တယ္။ ဦးပဥၥင္းႀကီးကေတာင္ “ဟ ဒီကိုရင္ ဘယ္လို ျဖစ္ေနလဲ” လို႔ အံ့ဩယူရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ပဲ။
ရြာထဲ ဆြမ္းခံသြားရင္လည္း ဆရာသမား ဆုံးမထားသလို ဩကၡိတၱစကၡဳႏွင့္ မ်က္လႊာခ်ၿပီး မသြားႏုိင္ဘူး။ လူသံမို႔ ၾကားရင္ အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလး အသံမို႔ ၾကားလိုက္ရရင္ က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ ၾကည့္မိ ရွာမိေတာ့တာပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အသိေခါက္ခက္ အဝင္နက္ ဆိုသလို ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
သီတင္းဝါလ ကၽြတ္ၿပီး အေတာ္ၾကာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ခ်ီတုံ ခ်တုံႏွင့္ စာဝါလည္း အခါရက္က နားလက္စ ဆက္နားေနလို႔ အရွိန္ပ်က္။ အေဖက “ကိုရင္ လူထြက္ခ်င္ ထြက္။ ေရွ႕ႏွစ္ အဂၤလိပ္ေက်ာင္း ျပန္တက္မွာျဖင့္ ေနာက္မက်ေစႏွင့္” လို႔ လာၿပီး သတိေပးသြားတယ္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာရယ္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ေတြကလည္း ေလေနတာမို႔ အေတာ္ပဲ။ အဲသည္ႏွစ္က ေႏြဦးေပါက္မွာ ဦးပဥၥင္းႀကီးကိုေရာ ဆရာေတာ္ဘုရားကိုပါ “တပည့္ေတာ္ကို လူထြက္ခြင့္ ျပဳပါေတာ့ဘုရား” လို႔ သြားေလွ်ာက္ လိုက္ရတယ္။
ဆရာေတာ္ကေရာ ဦးပဥၥင္းႀကီးကပါ-
“လူ႔ေဘာင္ဆိုတာ အင္မတန္မွ ရႈပ္ေထြးၿပီး အင္မတန္မွ ဒုကၡေတြ မ်ားတယ္။ ေအးခ်မ္းတဲ့လမ္း လိုက္ပါလား” ဆိုၿပီး တရားျပ နားခ်။ မထြက္ေအာင္ တားၾကပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က ေလာကီစာကို ဆယ္တန္းေလာက္ ေအာင္ေအာင္ သင္ပါရေစဟု ဆိုၿပီး ေလွ်ာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ သတၱဝါတစ္ခု ကံတစ္ခု ဆိုၿပီး ထြက္ခြင့္ျပဳေပမယ့္၊ ဦးပဥၥင္းႀကီးကေတာ့ တယ္ၿပီး ခြင့္ျပဳခ်င္ပုံ မရဘူး။ “ကိုရင္ ေနာ္။ ေလာကီမွာ ဒုကၡေတြ႕လာမွ သာသနာ့ေဘာင္ ဝင္လာခ်င္လို႔ မလြယ္ဘူး” လို႔ ေျပာေနပါေသးတယ္။
* * *
ဒီလိုႏွင့္ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းတုံးကေလး မည္းစမွာ အဂၤလိပ္ေက်ာင္း ျပန္ေရာက္ခဲ့တယ္။
အဲဒါဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ဘဝ အဆင္းလမ္းပါပဲ။ ေနျခည္ကေလးကလည္း လင္းလို႔။ ျမက္ခင္းကေလးေတြကလည္း စိမ္းလို႔။ အနိမ့္ပိုင္းက အေဝးတစ္ေနရာဆီမွာ ေရၾကည္စမ္းကေလးကလည္း ေနျခည္မွာ တလက္လက္ စီးလို႔။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္ဆင္းလမ္းမွာ သီခ်င္းတေၾကာ္ေၾကာ္ႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ဆင္းေျပးခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝလမ္း တစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း ပုန္းညက္၊ စကား၊ ခ်ရား၊ စံပယ္ အပင္ေတြကလည္း ပြင့္တခ်ိဳ႕ ငုံတခ်ိဳ႕ ေမႊးလို႔ ႀကိဳင္လို႔ လွလို႔။
မ်က္လုံးဝိုင္းကေလးေတြ၊ ဆံရစ္ ဆံေတာက္ကေလးေတြ၊ စည္းႀကိဳးႏွင့္ ၾကက္ေတာင္ကေလးေတြ၊ ဗ်ာဆံဝိုက္ ဗ်ာဆံခါ မနိမ့္မျမင့္ အခန႔္အသင့္ကေလးေတြကလည္း ေပါပါဘိႏွင့္။ ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္ခဲ့ပါတယ္။
သူတို႔ႏွင့္ ၾကံဳတဲ့အခါ ေယာက္်ားဘသား လုပ္ျပၿပီး ပန္းတက္ ခူးေပးရတာကလည္း အေမာ။
ဒါေပမယ့္ သိပ္ေပ်ာ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းက ဦးပဥၥင္းႀကီး သင္ေပးလိုက္တဲ့ စာေတြကိုလည္း မအံေတာ့ဘူး။ အေၾကာင္းသင့္ရင္ သင့္သလို တိုးတိုးတစ္လွည့္ က်ယ္က်ယ္တစ္ခါ သီခ်င္းခ်ည္း ဆိုေနေတာ့ ဦးပဥၥင္းႀကီး သင္ေပးလိုက္တဲ့ စာေတြဟာ ေက်ာင္းကိုပဲ ျပန္သြားၾကဟန္ တူပါတယ္။
အဲသလို သီခ်င္းတေၾကာ္ေၾကာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပးဆင္းခဲ့တဲ့ လမ္းမွာ စိတ္တူကိုယ္တူ ခ်စ္စရာ ခင္စရာ မာတုဂါမကေလး တစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က ရွင္လူထြက္၊ သူက ဆယ္ေက်ာ္သက္။ စည္းႀကိဳးႏွင့္ ၾကက္ေတာင္ အဲသည့္အရြယ္က စၿပီး သည္ကေလးမႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ထိေတြ႕ဖို႔ အေျခအေန ေပးလာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝတစ္ခုလုံးဟာ အိပ္မက္ မက္ေနသလိုပါပဲ။ ညဉ့္တာႀကီးကလည္း ဘယ္ေလာက္ ရွည္ခဲ့မွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူး။ စိတ္ညစ္စရာေတြ ရင္ခုန္စရာေတြေရာ၊ ဘဝင္တုန္စရာေတြေရာ အမ်ိဳးစုံပါပဲ။ ဇာတ္ကေနရ သလိုလိုလည္း ဆိုႏုိင္ပါရဲ႕။
ကၽြန္ေတာ္ ငိုတစ္ခါ ရယ္တစ္လွည့္ အိပ္မက္ မက္ေနရာက တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ မမွတ္မိေအာင္ ျဖစ္လို႔ မွန္ထဲမွာ မနည္း ႐ုပ္ဖမ္းယူရပါတယ္။ ဆံပင္ေတြကလည္း ျဖဴလို႔၊ သြားေတြကလည္း က်ိဳးလို႔၊ ပါးေရ နားေရေတြကလည္း တြန႔္စျပဳေနၿပီေလ။
ကၽြန္ေတာ္သြားရာ ေနာက္က တေကာက္ေကာက္ ပါလာခဲ့ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ သီခ်င္းေတြ ဆိုလိုက္၊ ငိုလိုက္ ရယ္လိုက္ႏွင့္ ေလာကဓံ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ့တဲ့ စည္းႀကိဳးႏွင့္ ၾကက္ေတာင္မကေလးဟာလည္း ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ သြားက်ိဳးပါးက်ိဳးႏွင့္ ဆံပင္ေတြ ႀကိဳးၾကားျဖဴစ ျပဳေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ အမယ္အိုကေလး။
အလို ဘုရား ဘုရား၊ ဒါ အိပ္မက္ မက္ေနတာလား။ အိပ္မက္ မက္ေနရာက လန႔္ႏုိး လာတာလား။
ၾကည့္ပါဦးေလ။
သူကလည္း သူငယ္ငယ္က သင္ခဲ့အံခဲ့ရတဲ့ ပရိတ္တို႔၊ ဓမၼစၾကာတို႔၊ ပဌာန္းတို႔ကို တတြတ္တြတ္ ရြတ္လို႔။ အိပ္မက္ဆိုးေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ ကင္းေအာင္ ေဘးရွင္းေအာင္ ထင္ပါရဲ႕။
ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ ကိုရင္ဘဝက သင္အံခဲ့ရတဲ့ စာေတြကို သြားက်ိဳးပါးက်ိဳးႏွင့္ ရြတ္လို႔ ေဟာလို႔။ အနိစၥသံ၊ ဒုကၡသံ၊ အနတၱသံေတြ ေႏွာၿပီး ျမည္တမ္းရင္း လာလမ္းကို ျပန္ေမွ်ာ္ ၾကည့္ေနမိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ သီခ်င္းတေၾကာ္ေၾကာ္ႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး တစ္ေယာက္ခါး တစ္ေယာက္ဖက္၊ တစ္ေယာက္လက္ တစ္ေယာက္ဆြဲၿပီး လွိမ့္ဆင္းလာခဲ့ၾကတဲ့ ကန္ေစာင္းႀကီးကို ထိပ္ေရာက္ေအာင္ ျပန္တက္ရမယ္ ဆိုရင္ အို အျမင့္ႀကီးပါလား။ ကုန္းထိပ္ဆီက ေစတီ ေဖြးေဖြးကေလးကိုေတာင္ ခပ္ေရးေရးပဲ ျမင္ရေတာ့တယ္။ ဪ၊ မ်က္စိကလည္း မႈန္လို႔ဝါးလို႔ ပါလား။
အဲဒီ ကုန္းထိပ္က ေစတီျဖဴျဖဴကေလးဆီ ေရာက္ေအာင္ ဆိုရင္ ဒီအသက္ ဒီအရြယ္ ဒီအေမာမ်ိဳးႏွင့္ တက္မွ တက္ႏုိင္ပါေတာ့မလား။
အင္း၊ ဓဇဂ္သုတ္ကို သုံးရက္ႏွင့္အရ က်က္မွ က်က္ႏုိင္ပါေတာ့မလား။
ရဟန္းေဘာင္ ဝင္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေကာ။ ရဟန္း ဒါယကာ၊ ရဟန္းအစ္မေတြက လိုလိုလားလား ရွိၾကပါေတာ့မလား။
ကဲ- စည္းႀကိဳးႏွင့္ ၾကက္ေတာင္မကေလးေရ။ အိပ္မက္ျဖစ္ျဖစ္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ထိပ္ မေရာက္ရင္သာ ရွိရမယ္။ ေရာက္သေလာက္ အင္အားကေလးႏွင့္ တက္လိုက္ၾကဦးစို႔ကြယ္။ ငါ့ခါးကိုသာ ျမဲျမဲ ဆြဲၿပီး လိုက္ခဲ့ေပေတာ့။ ေအး၊ လမ္းမွာ ေျခေခ်ာ္ၿပီး ျပန္လိမ့္က် မသြားေအာင္ေတာ့ သတိထားကြယ့္။ သတိကိုေတာ့ မလြတ္ေစႏွင့္ေနာ္။ တို႔ငယ္ငယ္ကေတာ့ အေပ်ာ္သေဘာလို ေျပးဆင္း လွိမ့္ခ်ခဲ့ၾကတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အခုေန ဒီေတာင္ေစာင္းအတိုင္းမ်ား လိမ့္ၿပီး က်ရင္ကေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းကလို ေပ်ာ္စရာ တစ္မ်ိဳးမ်ား ျဖစ္လာ မလားလို႔ေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ေလႏွင့္ကြယ္။ မေမွ်ာ္လင့္ေလႏွင့္။ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။
------------------
ထင္လင္း
(လယ္ေတာမွအျပန္ ႏွင့္ လက္ေရြးစင္ဝတၳဳမ်ား)
(ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ားေပ့ခ်္မွ ကူးယူပါသည္။ေပ့ခ်္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္)
No comments:
Post a Comment